Elbəyi Cəlaloğlu ruhunun təntənəsi
“İnsanlar yalnız fitri istedadı, zəhməti
ilə fərqlənib ucalır”
Yanvarın 15-də şair-publisist, yazıçı-araşdırmaçı Elbəyi Cəlaloğlunun 50 yaşı tamam olur. Bu günlərdə redaksiyamızın qonağı olan şairi elə bu münasibətlə təbrik etdik. Onunla səmimi söhbətimiz bizi fərqli mövzulara çəkdi...
- Elbəyi bəy, 50 illik yubileyinizi təbrik edirik.
- Təşəkkür edirəm, sağ olun.
- 50 yaşdan geriyə baxanda nələri görürsüz?
- Borçalı adlı bir mahalda doğulduğum, aşıq ailəsində keçirdiyim uşaqlıq çağlarından boy atan əlli illik bir ömrü görürəm. 50 yaş ömrün ən gözəl dövrüdür. Elə bir dövrü ki, arxaya boylananda uzun bir yol görünür. Qeyd etdiyim kimi, aşıq ailəsində doğulmuşam, atam aşıqdır. Evimizdə həmişə saz səsi eşitmişəm. Bəlkə də bu səbəbdən saz məni özünə çəkib. Hətta orta məktəbin üçüncü sinfində ikən keçirilən tədbilərdə saz çalırdım. 15 yaşına çatanda isə poeziyaya həvəsim gücləndi. Hələ üçüncü sinifdə oxuyanda “Yaz” adlı şeir də yazmışdım. O illərdə rəsm sahəsinə də meylim vardı. Dərsliklərdəki şəkilləri kağıza köçürərdim. Yuxarı siniflərdə hekayələr də yazmağa başladım. 80-ci illərdə artıq Gürcüstanın dövri mətbuatında şeirlərim dərc olunurdu. Əsgərlikdən sonra Marneuli rayonunda fəaliyyət göstərən “Dan ulduzu” ədəbi birliyinə üzv seçildim. Sonra Bakıya köçdüm və burada fəaliyyətimi davam etdirdim. 2006-cı ildən başlayaraq müxtəlif vaxtlarda üç şeirlər, “Mehralı bəy” (dastan-poema), “Göy ərləri, yaxud Borçalı türklərinin etnik tarixinə səyahət” (etnoqrafik-publisistik araşdırma), “Eşq dənizləri qovuşanda” (dərvişnamə) adlı kitablarım çap olundu. Əlinizdə olan “Haqq məndədi” adlı kitabım isə 2015-ci ilin ilk günlərində işıq üzü görüb. Bu kitabımda son dövrlərdə yazdığım şeirlər toplanıb.
Üç övladım, iki nəvəm var. Və bu gün arxaya baxanda mənalı bir ömür görürüəm.
- Bəziləri deyir guya şair, yazıçı korluq çəkəndə, ehtiyac içində yaşayanda daha yaxşı əsərlər yazır. Bu düşüncə nə dərəcədə məntiqlidir?
- Bu məntiqlə gərək mən əlimə qələm almayaydım. Çünki son illər istisna olmaqla ömrü boyu maddi ehtiyacım olmayıb. Atam işləyib qazanıb, gözəl kənd həyatı yaşamışıq. Daha sonra özüm davamlı işləmişəm. Kənd şəhər həyatı kimi deyil. Şəhərdə addımını evdən bayıra atırsan, hər şey üçün pul xərcləməli olursan. İki ilimi Ukraynanın Donetsk şəhərində yaşamışam. Orada texniki peşə məktəbində avtomobil təmiri üzrə həm təhsil alıb, həm də işləmişəm. Sonra iki il Rusiyanın Sverdlovsk vilayətinin Nijni-Taqil şəhərində hərbi xidmətdə oldum. Əsgərlik həyatım da çox maraqlı keçib. Bu barədə hətta povest də yazmışam, inşallah, yaxın vaxtlarda oxuyarsız.
- Qeyd etdiyiniz kimi, aşıq ailəsində böyümüsünüz. Bəs necə oldu ki, yaradıcılığınızı tamam başqa istiqamətdə inkişaf etdirdiz?
- Bildiyiniz kimi, insanlar yalnız fitri istedadı, zəhməti ilə fərqlənib ucalır. Və belə insanlar adətən həmişə özlərini axtarır. Mən də müxtəlif sahələrə meyil etməklə özümü axtarırdım. Əvvəlcə özümü sazda tapdım. 1980-ci ildə Gürcüstanda keçirilən incəsənət olimpiadasında saz ifaçısı kimi ən yüksək mükafat aldım. Ən yüksək mükafat bürünc medal idi. O mükafata layiq görülən üç nəfərdən biri mən oldum. Ondan sonra bədii yaradıcılıq dövrüm başlandı.
Bilirsiniz, mənim xarakterimdə elmlə
yüksəlmək var, elmə çox bağlı
olmuşam. Saz ifaçısı olsaydım, dastanlara yönələcəkdim.
Dastanlar da romantizm dövrünün məhsuludur. Mən də
romantizmdən kənara çıxmağa
çalışdım. Bu gün
aşıqlarımız şikayət edir ki, cəmiyyət
aşıq sənətini qiymətləndirmir, onları irəli
çəkmir. Əgər aşıq heç bir yenilik etmirsə,
niyə irəli çəkilməlidir ki? İllər öncə
ustadlarımız nə yaradıbsa, indiki aşıqlar
onları təkrarlayır. İndi bir aşığa
meydan versən ki, bir dastan danış, onu üç saata
danışacaq. Yaxud, istənilən aşığa bir sual
verib görürsən ki, o sual ətrafında on dəqiqə
danışır. Halbuki bu gün bir misra ilə şeir yazan ustalar var. Yəni
fikir, ifadə konkret, lakonik olmalıdır. Ancaq
aşıqlar bunu nəzərə almır. Hesab edirəm ki, çağdaş zamanda
aşıqlar istəyirsə ki, onlara vaxt ayırsınlar,
beş-on dəqiqənin içərisində bir neçə
saz havasını ifa etməlidirlər. Belə
olsa, cəmiyyət məmnuniyyətlə onları dinləyər.
Çünki indi yenilik, novatorluq
dövrüdür. Ancaq mənim
aşıq sənətinə meyil etməməyim bununla əlaqəli
deyil. Aşıq ifaçısı kimi yolumu davam etdirsəydim,
ola bilsin bu sənətə yeniliklər gətirə
bilərdim. Lakin ədəbiyyata meyil etdim.
Və “Mehralı bəy” dastan-poemasını
yazdım. Bu əsəri yazmaqda məqsədim
tarixi qəhrəmana dönmüş Mehralı bəyi tarixin
yaddaşına həkk etməkdir. Həqiqətən
də böyük qəhrəmanlıqlar göstərmiş
Mehralı bəy Koroğlu, Qaçaq Nəbi kimi
haqsızlığa dözməyərək, əsasən rus
işğalçlarına qarşı vuruşub.
“Eşq dənizləri
qovuşanda” dərvişnamə əsərim isə dahi
türk sufi şairləri Şəms Təbrizi
və Mövlana Cəlaləddin Rumiyə həsr olunub. Bu əsərimdə təsəvvüf fəlsəfəsindən
ətraflı söz açmaqla yanaşı, XIII əsr
Anadolu Səlcuq tarixinə də kifayət qədər
işıq salmağa çalışmışam.
“Əsərdə
müəllifin özü yox, məqsədi görünməlidir”
- Son
dövrdə ölkəmizdə şair, yazıçı
bolluğu yaşanır. Kimi dindirirsən, ya
şeir, ya hekayə, ya da roman yazır. Əsl
şair, yazıçı kimi tanınmaq çox çətindir.
Sanki ədəbiyyatda bir xaos yaranıb,
yaxşı ilə pisi ayırd etmək çətinləşib.
-
Çox doğrudur. Bu, hazırkı dövrümüzün
ən diqqət çəkən məsələlərindəndir.
O da var ki, Azərbaycan xalqı əvvəldən şeir
yazmağa meyilli olub. Romançılıq ədəbiyyatımızda
XIX əsrin axırlarından başlayıb. Ancaq ta qədimdən divan ədəbiyyatımız
mövcud olub. Nizami Gəncəvi, Xəqani Şirvani, Xətib
Təbrizi dövründən üzü bəri nəhəng
şairlərimiz olub. Onu da qeyd edim ki, VII-VIII əsrlərdə
yaşayıb-yaratmış və məvali şairlər
adı altında ədəbiyyat tarixinə daxil olmuş Musa
Şəhəvat, İsmayıl ibn Yəsar və
Əbül-Abbas əl-Əma kimi azərbaycanlı şairlər
ərəbdilli poeziyanın inkişafında mühüm rol
oynayıblar. Bununla yanaşı, onlar
öz xalqlarının bədii və fəlsəfi təfəkkürü
ilə bağlı olub.
Onların
yaradıcılığı sübut edir ki, Azərbaycan
xalqının həmin dövrdəki bədii təfəkkürü
digər müsəlman xalqlarının mədəni səviyyəsindən
heç də geri qalmayıb, bir çox millətlərin
birgə səyi nəticəsində meydana gəlmiş ərəbdilli
poeziyanın yeni keyfiyyətlər kəsb etməsində,
forma və məzmunca dərinləşməsində, ictimai və
siyasi həyata dərindən nüfuz etməsində öz
faydasını əsirgəməyib.
Sizin sualınıza gəlincə, həqiqətən
indiki dövrdə çoxu şeir yazır. Bizim romantizmdən gəlmə
şeir yazma forması var. Yəni istənilən şair
dağ, qartal, çay, dəniz, bülbül və s.
mövzulara müraciət edib. Və bir də
görürsən ki, iyirmi bənddən ibarət mənasız
şeir yazırlar. Axı bunu kim
oxuyacaq? Əslində şeir üç bənddən
ibarət olsa, daha yaxşı olar. Birinci bənddə
problemi qoyursan, ikinci bənddə problemi yaradan mühiti təqdim
edirsən, sonuncu bənddə isə problemdən
çıxış yollarını göstərməlisən.
Əgər nəsr əsəri yazırsansa,
yaxud bir əhvalatı danışmaq istəyirsənsə,
onu maraqlı etməlisən, necə olmuşdu, o əhvalatı
yaradan mühit və nəticə. Yəni
əsər qısa olmalıdır ki, oxunsun. Şeirlə poemanın fərqi olmalıdır.
- Sizdə
belə şeirlər varmı?
- Əlbəttə, var.
Nə qədər
ki, yanımdaydın, sevgilim,
Deyirdim ki, ötəri bir həvəsdir.
Hicrət
etdin gözlərimdən qəflətən,
Anladım ki, sənsiz ömrüm əbəsdir.
Görən
deyir, - bu nə haldır düşmüşəm, -
Gündən-günə solurammış, sən demə.
Ətəyindən
tök daşları, qayıt gəl,
Səndən ötrü ölürəmmiş, sən
demə.
At
çapırsan qəm çölündə
könlümün,
Üzəngiylə döyəcləyib qarnına.
Gəl
barışaq, yəhər üstdən sən əyil,
Mən də qalxım ayağımın burnuna.
Belə
bir şeirim də var ki:
Bu fani
dünyadan qürub edəndə,
Tanrı aləmində doğulacağam.
Cismim
gömüləcək qara torpağa,
Sağlam toxum kimi doğrulacağam.
Ölümsüz
olmağın sübutu üçün
Bir ana bətninə sovrulacağam.
Allahın
bənzəri saf insan kimi
İlahi
nurlardan yoğrulacağam,
Həyata yenidən doğulacağam.
Nə qədər sərbəstliyi və sadəliyi
xoşlasa da, quruluş baxımından sistemliliyə sadiq
qalan bədii əsərlərin yazılması müəllifdən
fitri istedadla yanaşı, böyük cəsarət, yüksək
təhsil və peşəkarlıq da tələb edir. Çünki
əsəri oxuyarkən müəllifin özü yox, məhz
məqsədi görünməlidir. Bədii
əsər sistemində əsasən üç mərhələ
qabardılmalıdır. Birincidə,
problem qoyulur, ikincidə, problemin yaratdığı mənzərə
göstərilir, üçüncüdə isə, problemdən
çıxış yolları
aydınlaşdırılır. Buna teorem
kimi yanaşsaq, o zaman bədii əsəri riyazi tənliklə
müqayisə etmək olar. Beləki, əgər
bədii əsəri x-lə işarələsək, onun
ayrı-ayrı fərdlərin canlı həyatda
yaşamış olduğu, yaxud da yaşadığı
ehtimal olunan hadisələr cəminin yazıçı təfəkkürünə
hasilindən alınan nəticənin əsərdə
yaradılmış obrazların nisbətinə bərabər
olduğunu demək olar. Belə isə,
müasir yazar mətbəxində oxucusunun mənəvi mədəsini
zövqlə doyura biləcək, dadı oxucusunun mənəvi
damağında qalacaq “ləziz yeməklər”
hazırlamağa qadir olmalıdır.
“Bəs yazıçı, şair nə ilə
dolanmalıdır?”
- Səhv
etmirəmsə, sizin yaradıcılığınızda tarix,
fəlsəfə daha qabarıq şəkildə
özünü büruzə verir.
- Bayaq
dediyim kimi, yaranmış əsər oxucuya nəsə deməlidir.
Elə şairlər var ki, gözəlliyin təsvirini
daha çox qabardırr. Amma şairlər
də var, daha çox tarixə, fəlsəfəyə
üstünlük verir. Əsərin ruhu
olmalıdır, yəni sənə nəsə deməlidir.
Əsəri oxuyandan sonra heç nə yadda
qalmırsa, o, əsər deyil.
- Kitab təqdimatlarının
keçirilməsinə necə baxırsınız?
- Normal
yanaşıram. Bilirsiz, mən fikirləşirəm
ki, ədəbiyyat və mədəniyyətin hansı sahəsindən
asılı olmayaraq sənətlə, yaradıcılıqla
məşğul olan hər bir insanın cəmiyyətə təqdim
olunmasına ehtiyac var. Ancaq mən problemi başqa şeydə
görürəm. Xeyli sayda tanınmış, ölkədən
kənarda çap olunan şair və
yazıçılarımız var. Təəssüf ki, onlar
televiziyalarda az hallarda görünür. Çünki əsasən şou əhli efiri zəbt
edib. Müğənni efirə
çıxaraq tanıınır, sonra da toylara gedib pul
qazanır. Bəs yazıçı,
şair nə etməlidir, nə ilə, necə
dolanmalıdır? Bax, əsas problemlərdən
biri budur. Əvvəllər senzura olsa da,
kitablar dövlət tərəfindən nəşr olunurdu,
müəlliflər kifayət qədər qonorar alırdı.
Dövlət hesabına yaradıcılıq
ezamiyyətlərinə, istirahətə, müalicəyə
göndərilirdi. Bəs indi
yazıçılar, şairlər sosial problemlərini necə
həll etməlidir?
- Mətbuatda Azərbaycan Yazıçılar Birliyi ilə
bağlı təzadlı fikirlərə rast gəlinir, yəqin,
siz də o deyilənlərlə tanışsınız. Fikrinizcə,
bu qurum barəsində deyilənlər həqiqətə nə
dərəcədə uyğundur?
- Birliyin
üzvü olsam da, az hallarda ora gedirəm.
Lakin Yazıçılar Birliyinin əleyhinə
də deyiləm. Sadəcə, daha
çevik və nüfuzlu bir quruma çevirmək olar. Yazıçılar Birlyinin işi təkcə kitab
çap edib, onu təqdim etməkdən ibarət deyil. Yazıçılar Birliyinin işi həm də
yazıçıların, şairlərin sosial problemdən
necə çıxmasına yollar aramalıdır.
- Bir
gün televizordan bir şairə yüksək ad və medal
verildiyini eşidən dünya şöhrətli alim Xudu Məmmədovun
dostlarından biri ona zəng edir. Həmin
şairin Xudu müəllimlə olan münasibətini nəzərə
alıb, hətta böyük alimi muştuluqlayır da.
Xudu müəllim dostunu dinlədikdən sonra cavab verir ki,
doğrudan da maraqlı işdir, görmüşük,
şairin Nəsimi kimi dərisini soyarlar, Füzuli kimi dərdə
salarlar, Müşfiq kimi güllələyərlər, Cavid
kimi sürgün edərlər, ancaq bu gün şairə
ad-san, medal verirlərsə, deməli, düşünməyə
dəyər...
- Bu barədə,
əlbəttə, düşünməyə dəyər. Fitri istedad, yüksək helm və elm sahibləri
zamanını qabaqlayan fikir sahibidir. Onlar
adi insanlardan fərqli olaraq, cəmiyyəti daha üstün dəyərlərə
malik görmək istəyir və bununla bağlı öz
ideyalarını həyata keçirmək, yeni sferaya
inteqrasiya etmək barədə düşünürlər.
Cəmiyyətin mövcud psixoloji durumu qeyri-adi istedad sahibini
qane etmədiyi kimi, cəmiyyət də öz növbəsində
dünyaya xüsusi missioner kimi gəlmiş Allah bəndələrini
həzm edə bilmir və onu “dəli”, “ağılsız”
adlandırır, “niyə çörək pulu dalınca
düşmür?” deyə qınayırlar. Lakin
anlamırlar və ya anlamaq onlara sərf etmir ki, ictimai
düşüncəni gəlişdirən, bəşəri
daha aydın qatlara yüksəldən həmin bu “dəli”lərdir.
Tarixən böyük fikir sahiblərinin, Haqq
carçılarının, o cümlədən peyğəmbərlərin,
imamların, övliyaların, filosofların, şairlərin
işgəncələrə, edama məruz qalması da elə
bununla əlaqədar baş verib.
“Yazıçı
və şairlərin sosial vəziyyətinə müsbət
təsir etmək üçün bir model təklif edə bilərəm”
- Elbəyi
bəy, bütün dünyada maliyyə və
düşüncə böhranı yaşanır. Təbii ki, Azərbaycanda da nevrotik durum və labrint
düşüncə, qələm əhlinin sosial problemləri
boy göstərir. Bu istiqamətdə həll,
çözüm və təklifləriniz nələrdən
ibarətdir?
-
Yazıçı və şairlərin sosial vəziyyətinə
müsbət təsir etmək üçün bir model təklif
edə bilərəm. Belə ki, hökumət səviyyəsində
konusvari üçmərtəbəli, yaxud üçmərhələli
bir komissiya təşkil etmək olar. Demokratik
quruluşda yaşadığımıza görə bu prosesin
adını “senzura” yox, “müsabiqə” qoya bilərik.
Bu komissiyada yuxarı mərtəbədə 9, ondan
aşağıda 18, üçüncüdə isə 27 nəfər
olmaqla, müxtəlif sahə alimlərinin də iştirak etməsi
şərtilə, əsasən filologiya üzrə alimlər
və tənqidçilərdən ibarət heyət təmsil
olunmalıdır. Əsərlərin seçim
məsələsinə gəldikdə, ədəbi
şöbəsi olan müxtəlif qeyri-hökumət və
hökumət təşkilatları öz yazar üzvlərinin
işıq üzü görmüş, diqqət çəkən
kitablarını, eləcə də nəşriyyat və mətbəələr
çap etdiyi kitab nümunələrindən öz daxili
şurasının qərarı ilə uyğun hesab ediləni
komissayının aşağı mərtəbəsinə təqdim
etməlidir. 27 nəfərlik komissiya hər
doqquz kitabdan birini seçməklə özündən
yuxarıdakı mərtəbəyə ötürür.
18 nəfərlik komissiya öz növbəsində
hər altı kitabdan birini seçməklə üst mərtəbəyə
ötürür. Doqquz nəfərlik
sonuncu komissiya isə hər üç kitabdan birini seçməklə
müəyyən olunmuş siyahını Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinə təqdim edir. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi isə təbii ki, Prezidentin təsdiqinə
göndərir. Burada nəyi müşahidə
etmiş olarıq? Əgər il ərzində
komissiyanın aşağı mərtəbəsinə 3240
kitab daxil olarsa, onlar 360-nı seçib özündən
yuxarıdakı mərtəbəyə ötürəcək.
O da öz növbəsində 60-nı ən yuxarıdakı
mərtəbəyə ötürəcək. Sonuncu
isə 20 kitabı və ya onların müəllifini qalib
olaraq müəyyən edəcək. Beləliklə, hər
il 20 yazar kitabının səhifə
sayının nisbətinə uyğun olaraq müəyyənləşdirilmiş
qiymətlə mükafatlandırılacaq. Mükafatın
məbləgini müəyyən edərkən nəzərə
alınmalıdır ki, bir əsər minimum 3-4, maksimum 10 və
daha çox ilə ərsəyə gəlir. Əsərə
sərf olunmuş əqli əməyin müddətini ortalama
4 il və ya 48 ay götürsək, o zaman
müəyyən edilmiş məbləğ orta aylıq əmək
haqqının 48 aya hasili qədər olmalıdır. Bu əməliyyatın
tətbiqi həm yazarlar arasında rəqabətə səbəb
olar, həm qrafomaniyanın, metromaniyanın baş alıb
getdiyi bir dövrdə ictimaiyyətimizə yazarı “yazar”dan
asanlıqla fərqləndirən münbit bir şərait
yaradar, kitablar öz oxucusunu tapmış olar, həm də
seçilmiş yazarlar sosial problemlərdən bir qədər
xilas olarlar. Lakin vurğulamalıyıq ki, bu
sistemin saflığı rüşvətxorluq virusundan
qorunmalıdır.
“Varlı
yeyib-içəndə kef edir, kasıb yeyib-içəndə
əyyaşlıq edir, deyirlər”
- Guya
şairlər içməsə, ilham pərisi gözə
görünmür. Bu, doğrudanmı belədir?
-
Ümumiyyətlə, cəmiyyətdə belə bir şey
var ki, varlı yeyib-içəndə kef edir, kasıb
yeyib-içəndə əyyaşlıq edir, deyirlər. Niyə düşünürük ki, yazıçı,
şair içməməlidir, ürəyi belə istəyir
içir. Bizim yazıçı və
şairlərin 99 faizi kasıb olduğuna görə onlar
haqqında belə düşünürlər. Əgər onlar da imkanlı olsaydı, deyərdilər
ki, kef edir. Elə məqamlar var ki, nəyisə
günlərlə, aylarla düşünüb tapa bilmirsən.
Amma bəzən bir dostun gəlir, 50\-50
içirsən və daha sürətlə düşünməyə
başlayırsan. Amma bunu birbaşa ona
bağlamaq olmaz ki, yazmaq üçün mütləq
içmək lazımdır. Belə deyil.
Çünki içkili yazılan əsər
elə içkili olacaq.
- Yeri gəlmişkən,
yaradıcılığınızın ən məhsuldar
dövrünü hansı illərə aid etmək olar?
- Hesab
edirəm ki, mənim yaradıcılığımın məhsuldar
dövrü 2006-cı ildən başlayıb və davam etməkdədir.
Gözəl mövzularım var, amma sosial
problemlər, kirayənişin həyatı bunları
yazmağa imkan vermir. Sözümün məğzi
odur ki, sanballı əsərlərin sayını xeyli
artırmaq olar.
“Nəfs
olmadan bədənlə ruh ətalət halında olardı”
- Amma
insanlar həmişə düşünürlər ki, görəcəkləri
ən yaxşı günlər hələ qabaqdadır...
- Həyat
insanın düşdüyü bir lillikdir, bataqlıqdır. Oradan çıxmaq üçün insan
özünə yol axtarmalıdır. Həm
də bu yol məkr, hiylə ilə yox, sevgi ilə, eşq ilə
başlamalı və sonacan davam etməlidir. Elə şeylər var ki, onlar həzz verir, həzz
alanlar da var. Həzz almaq gözəl şeydir, lakin insan bundan
nəşələnməli yox, əksinə həzz verməyi
öyrənməlidir. Həzz verənlərdən
olmaq Allahın sevimlisi olmaq deməkdir. Məsələn,
gül heç nədən həzz almır, amma həzz verir.
İnsan ədəbi, elmi, təfəkkürü,
müdrikliyi, kamilliyi, təvazökarlığı, səxavəti,
mərhəməti, səbri və vicdanı ilə həzz
verə bilər. Bu həzz Allaha qədər
gedib çıxar və ulu Yaradan həmin insanı
yaratdığından məmnun olar, yəni Allah həmin
insandan razı qalar.
İnsan üç hissədən ibarətdir - bədən,
ruh və nəfs. Nəfs olmadan bədənlə ruh ətalət
halında olardı, yəni insanla əşya fərqlənməzdi.
Bu mənada, ruhla bədən nəfsə sahib
olmaq uğrunda mübarizə aparır. Bədənlə
ruhu inersiya vəziyyətindən xilas etməklə katalizator
rolunu oynayan nəfs əslində insanın yaşamasına
bir vəsilədir. Bu mübarizədə
ruhun silahı ağıl, nəfsin silahı isə dünya həzzidir.
Ruhun təntənəsi bədənin məğlubiyyəti
üzərindədir. Əgər
ağıl dünya həzzinə üstün gəlib, onu
özünün quluna çevirməyi bacararsa, demək, ruh bədən
üzərində qələbə çalıb. Bu, o deməkdir ki, ruh bədənin önündədir,
ruhun təntənəsi təmin olunub. Ruhun
mənəvi bütövlük, əxlaqi saflıq, elmi
kamillik, səbir dəfinəsi, təvazö dəryası,
vicdan qaynağı, nur mənbəyi kimi qavranılmaqla önə
verilməsi əsas şərt kimi qəbul olunarsa, insan
Allahın sevimlisinə çevrilər, Onun seçilmişlərindən
olar. Belə halda ulu Ruh, yəni Allah
heç zaman insanı darda qoymaz. Bədənin
ruhu önləməsi isə, insanın cəhalətə
yuvarlanmasıdır. Ata oğlunun biqeyrət
olmasından əziyyət çəkdiyi kimi, Allah da bədənə
ram olmuş nəfsinin qulu olan bəndəsindən
xoşlanmaz. Dünyada isə əvəzi olmayan
bir addım, bir hərəkət, bir davranış yoxdur.
Haqla görülən işin əvəzi
mükafat, günahın cavabı cəzadır.
- Elbəyi
bəy, bir daha yubileyinizi təbriklə sizə və sizi sevənlərə
əziz Allahdan ən gözəl nəsiblənmələr
diləyirik.
-
Çox sağ olun. Mən də
“Təzadlar”ın rəhbəri Asif bəyə və onun
timsalında qəzetin yaradıcı kollektivinə uğurlar
arzulayıram.
Elbar
ŞİRİNOV
Təzadlar.-
2015.- 13 yanvar.- S.12-13.