Tariyel Qasımov – 70

 

"İnsanlar 70- görən necədir?.."

 

Tariyel Qasımov: "Səhnədə oynadığım müsbət obrazlar məni həyatda adi Tariyel Qasımov kimi yaşamağa qoymurlar"

 

Onu ilk dəfə "Liftçi qız" filmində Nəriman rolunda görmüşük. Bu gənc, yaraşıqlı oğlan oynadığı rolu o qədər səmimi, o qədər təbii oynamışdı ki, istər-istəməz obraza vurulurdun. O vaxtkı gənc oğlan  bu gün 70 yaşında böyük bir sənətkardır.

Tariyel İsgəndər oğlu Qasımov 1939-cu il fevral ayının məhz bu günündə- 4-də Ağstafada dünyaya gəlib. Uşaqlıqda "Ovod" əsərində Artur obrazına vurularaq səhnəyə gələn Tariyel Qasımov, bu gün elə o Artur  qarışıq teatr və kinoda 150 dən çox obraz canlandırıb. İlk səhnə həyatına Həsən Seyidbəylinin "İmtahan" tamaşasında, kino həyatına isə "Liftçi qız" filmi ilə qədəm qoyub. Yaratdığı bənzərsiz rolların hamısını xalqımız sevib, dövlətimiz qiymətləndirib. 1979-cu ildə "Əməkdar artist", 1991-ci ildə isə "xalq artisti" adına layiq görülüb.

2005-ci ildə prezident İlham Əliyev tərəfindən üç otaqlı evlə mükafatlandırılıb, elə həmin ildən də prezident təqaüdçüsüdür.

70 yaşının tamamında görkəmli aktyorumuz Tariyel Qasımovla görüşüb dərdləşmək istədik. İstəyirdik görək 70 yaş sənətkara nələr gətirib və daha nələrə körpüdür? Beləliklə, müsahibimiz Respublikanın "xalq artisti", yaratdığı yaddaqalan obrazları ilə milyonların qəlbini fəth edən Tariyel Qasımovdur.

- Tariyel müəllim, sizi oxuculara tanıtmağa ehtiyac yoxdur. Teatr və kinoda yaratdığınız çoxsaylı obrazlarla ozünüzü hamıya tanıtdıra bilmisiniz. Bəs özünüzə necə, Tariyel Qasımovu tanıtdıra bilmisinizmi?

- Yox, bir o qədər də tanıya bilməmişəm. Bəzən elə hərəkətləri olub ki, fikirləmişəm, bunu Tariyel Qasımov eləməzdi. Bəzən həqiqətən də insan kim olduğunu yaddan çıxardır. Bu da ki, şübhəsiz həyatla, zamanla  bağlı məsələdir. Axı aktyor da bu cəmiyyətin bir vətəndaşıdır və onun da səhvləri ola bilər. Amma əsl Tariyel Qasımovu, bəli, bir az tanıyıram. Hər halda 70 ildir bu adı daşıyıram və bu adın məsuliyyətini də dərk edirəm. İnsan öyrənə-öyrənə, həyatda görə-görə yaşa dolur. Təbii ki, gənclik illərindəki, xarakteri ilə indiki Tariyelin xarakteri arasında böyük fərq var. Bəzən öz-özümə fikirləşirəm ki, o illərə qayıtmaq imkanım olsaydı filan səhvi təkrar etmərəm.

- Bildiyimiz kimi sənətkar ömrü ikili ömürdür. Məsələn, siz səhnədə, kinoda həm oynadığınız obrazların taleyini, həm də həyatda Tariyel Qasımovun həyatını yaşayırsınız. Bu ikili taleyi yaşamaq çətin deyil ki?

- Bu, bir az çətin sual oldu. Biz aktyorlar adi insanlardan bir az fərqlənirik. Məsələn, adi insanlar danışdıqlarını, gördüklərini adi həyatda görüb, rastlaşırlar. Mən bir aktyor kimi isə, həm adi adamlar kimi həyatda baş verənləri görürəm, həm onları səhnədə oynayıb göstərirəm. Səhnə isə, elə teatrda olduğu kimi adi həyatdan bir az hündürdür. Burada mənim oynayıb göstərdiyimi hamı görür nəsə götürməyə çalışır. çünki səhnə canlı həyatımızın bir parçasıdır. Lakin bu hamının görə biləcəyi parçadır, hissədir. Mən səhnədə obrazı elə yaratmalıyam ki, kimsə özünü orada görə bilsin. Onda həyatdakı insan fikirləşir ki, mən   vaxtsa bu obrazın elədiyini eləmişəm görünür səhv etmişəm. Mən oynadığım müsbət obrazlarla zalda oturan insanlara müsbət enerji verirəm. Adətən həmişə müsbət rolların ifaçısı olmuşam...

- Üzr istəyirəm, amma Həsən Seyidbəyli ilə İmran Qasımovun birgə yaratdıqları "Sən üçün yaşayırsan?" filmində mənfi obraz yaratmısınız.

- Düzdür, tək bircə dəfə o filmdə mənfi rol oynamışam. Amma həmin obrazı da axırda müsbətə çevirmişəm. Mənfi qəhrəman olan Pərviz, axırda evdən gedərkən incitdiyi qızı nəzərdə tutub yarıbatmış gəmiyə işarə edərək deyir: "İstəyirəm o gəmiyə mənimlə bərabər bir insan da gedəydi...". Bu da o deməkdir ki, Pərviz axırda müsbətə doğru dəyişir. Bu baxımdan, sualınıza cavab olaraq bildirirəm ki, biz aktyorlar ikili həyat yaşamağa məhkumuq bu həm bir missiyadır. Yəni həyatın hamı tərəfindən görünə bilməyən tərəflərini hamıya göstərmək insanları düz yola dəvət eləmək missiyasıdır. Buna görə biz aktyorlar ikili həyat yaşayırıq. Düzdür, bu, çətindir. çünki səhnədə oynadığım müsbət obrazlar məni həyatda adi Tariyel Qasımov kimi yaşamağa qoymurlar. Bu obrazlar istər-istəməz danışığıma, davranışıma sərhəd qoymağa məcbur etməklə sərbəstliyimi əlimdən alır. Səhnədə müsbət obrazlar yaradan adam, həyatda mənfi adam ola bilməz axı...  Ancaq mən bu taleyi seçmişəm daşıdığım missiyaya  görə fəxr edirəm. Tanrı bu missiyanı mənə həvalə edibsə, onda qədər çətin olsa, dözüb yaşamalıyam. 

- Teatr kinoda 150-dən çox obraz yaratmısınız. Maraqlıdır, bunlardan xaraktercə hansı Tariyel Qasımova yaxındır?

- Xaraktercə  mənə yaxın, 2004-cü ildə mənim quruluş verdiyim baş rolda oynadığım İlyas Əfəndiyevin "Sən həmişə mənimləsən" tamaşasında Həsənzadə obrazıdır. Bildiyiniz kimi, cavan bir qız yaşlı adama vurulur. Ancaq yaşlı kişi o məhəbbəti qəbul eləmir. Kişi başa düşür ki, qızın bu sevgisi ötəridi, gəncliyin ani duyğularıdır s. Ona görə qızı özünə yaxın buraxmır. Bu obraz mənim xarakterimə uyğundur. Niyə? Ona görə ki, mən həyatda hər şeyin öz yerində olmasını, hər yaşın öz qanunauyğunluqları olduğunu qəbul edirəm, insanın hər yaşda ilk növbədə özünə hörmət  qoymasını istəyirəm. Biz həmişə belə görmüşük. Amma indi, bu müqəddəs hisslər qalmayıb. Bir görürsən hansısa bir firma işə götürmək istədiyi qızın boy-buxununu, yaşını, fiqurasının 90-60-90 olmasını belə elana yazır. Bu insanları işçinin qabiliyyəti, təcrübəsi yox, yaşı, gözəlliyi, fiqurası maraqlandırır. Bu biabırçılıqdır. Bütün bunları görəndən sonra Allahıma şükür edirəm ki, mən bu yaşa kimi, öz təmiz adımı, ağır xarakterimi, bir sözlə müqəddəsliyimi qoruyub saxlamışam. Yəni səhnədə oynadığım müsbət obrazlar necədirsə, həyatda da eləcə varam.

- Tariyel müəllim, adətən əksər aktyrorlar, özündən qabaqki aktyorların tutaq ki, Səməd Vurğunun, Cəfər Cabbarlının s. əsərlərindəki obrazlarını sevib sənətə gəlib. Siz isə maraqlıdır ki, Oleq Strejenovun "Ovod" əsərindəki Artur obrazını sevib səhnəyə gəlmisiniz artıq Artur obrazını da oynamısınız. Hələ uşaq olan Tariyel, Artur obrazında görmüşdü ki, sonralar onu çəkib səhnəyə gətirdi?

- Məni uşaq vaxtı doğrudan da Oleq Strejenovun "Ovod"dakı Artur obrazını böyük məharətlə oynaması  valeh etmişdi. ürəyimdə fikirləşirdim ki, kaş mən belə bir aktyor ola biləydim. Mənim uşaq vaxtı ümumiyyətlə, aktyorluğa böyük həvəsim olub. Bu da səbəbsiz deyildi. Atam müharibədən qayıdandan sonra, doğulduğum Köçəsgər kəndində kolxoz sədri işləyib. Rayona ya kəndə gələn aktyorların, müğənnilərin hamısını evimizə dəvət edib, böyük ziyafət məclisləri qurardı. Yeyib-içmək qurtarandan sonra, müğənni dəstəsi idisə, çalıb oxuyardılar, aktyorlar idisə müxtəlif yumorlar danışıb hamını güldürərdilər. Bütün bunlar mənim uşaq qəlbimdə xoş duyğularla yanaşı qibtə hissi oyadırdı. Fikirləşirdim ki, bu aktyorların, müğənnilərin gözəl həyatları var, kaş mən onlar kimi olaydım. "Ovod" filmi isə artıq içimdə baş qaldıran arzumu tamam təsdiqlədi qəti qərara gəldim ki, aktyor olacağam. Anam məni həkim, atam isə mühəndis görmək istəyirdi. 1956-cı ildə atamın qorxusundan Bədən Tərbiyəsi İnstitutuna qəbul oldum, lakin səhnəyə olan həvəs məni institutu yarımçıq qoyub, İncəsənət İnstitutunun teatr kino fakültəsinə keçdim. Beləliklə, mənim səhnə həyatım başladı Gənc Tamaşaçılar Teatrında uşaqlıqdan sevdiyim Artur obrazını da oynamışam. Bu barədə bir şeir yazmışam.

 

Demə aylar ötüb, illər keçəcək,

Aktyor adını mən daşıyacağam,

Ekranda sevdiyim Artur rolunu,

Səhnədə mən özüm yaşayacağam...

 

Mənim xeyli şeirlərim, poemalarım da var. Elə ilk şeirimi anama bu rola həsr etmişəm. Anam məni oxumağa yola salanda demişdi ki, həkim olarsan, ona görə İncəsənət İnstitutuna qəbul olandan sonra anama yazdığım şeirdə demişəm

 

Gözlərimdən öpərək dedin, oğul, yaxşı yol,

Oxu, qayıt gəl, kəndimizdə həkim ol.

Yetirmişəm yerinə, anacan mən arzunu,

İndi isə qarşıla bu sənətkar oğlunu.

 

-                         Çox gözəl, əla! Tariyel müəllim, dilimizdə belə bir ifadə var, Biləcəridən o tərəfə... Siz Biləcəridən o tərəfə keçən tək-tük aktyorlardansınız. Həm keçmiş SSRİ respublikalarında, həm xaricdə filmə çəkilmisiniz. Mümkünsə, deyin, necə oldu ki, Biləcəridən o tərəfə keçib, beynəlxalq səhnəyə çıxa bildiniz?

 

 

(Ardı var)

 

Elçin MƏMMƏDLİ

 

Təzadlar.- 2009.- 4 fevral.- S.4.