Təhsil gəncliyin gələcəyidir

 

"Biz bir millət-iki dövlətik"

 

Heydər Əliyev

 

"Təhsil, tərbiyə ən sadə mənada münasibətləri dəyişdirmə sənəti, istənilən insani keyfiyyətlərin seçilməsi, mənfi münasibətləri aradan qaldırmaq məqsədi ilə irəli sürülən bir proqramdır. Müasir təhsil tərbiyə elminin tərifi insanın ağlı, əməli davranışıyla yaranması istiqamətlənməsi prosesidir. Bu prosesin təməli isə, şübhəsiz ki, müəllimdir. Əgər ölkəmizdə gəncliyin beynəlxalq miqyasda gördüyü işlərdən danışsaq, buna görə müəllimlərə borcluyuq. Əgər indiki nəsillərdə  problemlərdən danışsaq, yenə günahı təhsildə, tərbiyədə, eyni zamanda müəllimlərdə axtarmalıyıq". 

 

***

Bu fikrin müəllifi ölkəmizdə təhsil alan, eyni zamanda uşaqlarımıza öz bilik tərbiyəsini verən Türkiyə vətəndaşı Onur Gurgendir. Onur bəy 1986- ildə Türkiyədə, Bursa vilayətində anadan olub. Orta təhsil illərində respublikamız haqqında oxuduqları, öyrənmək istədikləri onu Azərbaycana çəkib gətirib. Respublikamız onu heyran edib ali təhsilini burada, Qafqaz Universitetində almağa qərar verib. Hazırda Pedaqoji fakültənin riyaziyyat bölməsinin IV kurs tələbəsidir. Eyni zamanda bildiklərini bizim şagirdlərə öyrədir.

Hazırladığı uşaqlar bir çox beynəlxalq olimpiadaların, bilik yarışlarının qalibi olmuş, dünyanın müxtəlif ali məktəblərinə qəbul olunmuşlar. Maraqlısı budur ki, Onur Gurgen zəhməti müqabilində heç bir təmənna ummur. Sadəcə olaraq, "bu mənim Azəri xalqına sevgim, hörmətim ehtiramımdır" - deyir. Onun ölkəmiz, insanlarımız, daxili səviyyəmiz haqqında fikirləri, yəqin ki, oxucularımız üçün maraqlı olardı.

- Əvvəla, bilik pulsuzdur. Bu, heç bir tərəziylə ölçülməz. Fəqət elmin, savadın nəsillərə çatdırılması yolunda çəkilən əməyin haqqı vardır. Bu haqqı dövlətin təhsil ilə əlaqədar olan orqanlar tərəfindən iqtisadi halları göz önünə alaraq, yaşayışlarını rahatca təmin edə biləcəyi, fəallıqlarını artırıcı  istiqamətdə tənzim edilməlidir ki, heç bir müəllim şagirdə qazanc mənbəyi kimi baxmasın. Əks təqdirdə vücudumuzu əhatə edən gün keçdikcə daha da artan bu xəstəliyin qarşısını heç bir nəsil ala bilməyəcək.

Bəs biz müəllimlərin təhsildəki rolu nədən ibarətdir? Ölkəmizin (Mən Azərbaycana böyük qürurla ölkəm deyirəm) parlaq gələcəyi üçün hansı potensiala malikik? Şübhəsiz, hər 30-40 il arası nəsil yeniləşir. Bu müddətdə xalqın ən görkəmli şəxsiyyətləri bu günkü uşaqlarıdır. Uşaqları təhsillə təmin etməyən ölkələr birmənalı olaraq gələcəklərinə balta vurmuş olurlar. Gələcəyimizi əks etdirən bu şagirdlərin təhsili, tərbiyəsi ilə məşğul olan müəllimlər qədər ciddi məsuliyyətli bir işin sahibi olduqlarını dərk etməlidirlər. Əgər gələcəyimizə hazırlayacağımız gəncləri ən mükəmməl şəkildə təhsil almış, əxlaqı sosial statusu yüksək, yanlışlıqları haqsızlıqları sorğulayan, vətən millət eşqi ilə yanan, məqsədi bu günü dünəni deyil, sabahın Azərbaycanını inkişaf etdirmək olan, ən son çıxan mobil telefonu deyil, ən son çıxan kitabı necə alım deyə bir gənclik istəyiriksə, biz müəllimlər şagirdlərin dünyagörüşünü genişləndirməli, fikirlərimizlə onların üfüqlərini açıb, beyinlərində dönüş yaratmalıyıq.

Bir gün şagirdlərimdən biri ilə Nizami metrosunda görüşdüm. Metronun qarşısında ondan Nizami Gəncəvinin kim olduğunu soruşdum. Aldığım cavab çox qorxunc oldu. "Müəllim, tanınmış bir insandır". O an özümdən qədər utandığımı izah edə bilmərəm. Əgər 20 Yanvarda görüşsəydik, bunun cavabını düşünmək məni qorxudur. Ancaq həmin şagirddən mobil telefon soruşsaq, nömrəsini, adını, daha bilim, nələrini son nöqtəsinə qədər əzbər deyəcək. Yunanlar məktəbliləri Xerosimaya, Naqasakiyə aparırlar, baxıb ibrət götürsünlər deyə. Bəs biz edirik?! tez unuduruq tariximizi?! Hər gün heykəllərinin qarşısından keçdiyimiz Füzulini, Nizamini, üzeyiri tez unutdu tariximiz? tez unutduq Koroğlunu, Cavanşiri, Babəki? Yoxsa, bizi bu zənginliklərimizi unutmağa vadar edən kəslərmi var? Əsla buna yol vermək olmaz. Bəs niyə biz əlimiz, qolumuz bağlı oturub gözləyirik? Niyə uşaqlarımızı kitabxanalara yox, internet klublarından asılı hala gətiririk? Biz müəllimlər uşaqlarımıza kitab oxumaq hissi aşılamalıyıq. Dərnəklər qurub, öz ana dilimizdə yazılmış şərəfli tariximizi tanıtmaq məqsədi ilə kampaniyalar, kurslar başlamalıyıq. Onlara sosial fəaliyyət istiqamətində olan tapşırılar verib, kitabxanadan asılı hala gətirməliyik.

Hər gün baxdığımız xarici filmlər, xaricilərə olan heyranlığımız istər-istəməz danışıq tərzimizə təsir edir. Avropanın bütün dünya dillərinə verdiyi hədiyyələrdən biri "OK" (oldu, yaxşı) bir "bay-bay" (hələlik, görüşərik) sözləridir. Bu sözü eşitməyən ya işlətməyən  biri varmı?! Bəs niyə sözlərini belə böyük həvəslə işlətdiyimiz avropalılar "yaxşı" ya "görüşərik" sözlərini işlətmirlər? Şahidi olduğum bir hadisəni danışmaq istəyirəm. Bir dəfə şagirdlərimlə Azərbaycan Akademik Milli Dram Teatrına "Fərhad Şirin" tamaşasına baxmağa gedirdim. Düşəcəyimiz dayanacaqda uşaqlardan biri "burda saxla"-dedi. Düşdükdən sonra mən ondan soruşdum.

 

- Azərbaycan dilində "saxla" sözü varmı?

- Bəli, müəllim.

- Bəs "saxlaya bilərsinizmi" necə, varmı?

- Bəli, var.

 

- Yaxşı, bir anlıq özünü sürücü təsəvvür elə, məni sərnişin. Sənə bayaq sən sürücüyə kobud surətdə dediyin kimi, "burada saxla"- desəm, yaxşı olar, yoxsa "burada bir yerdə saxlaya bilərsinizmi" desəm? Şagirdlərə bu izah xoş gəldi səhvlərini başa düşüb üzr istədilər.

 

***

Hər bir millətin dili onun varlığını sübut edən, onu yaradan abidədir. Dili sevə-sevə anlamaq onu yeni nəslə daha dərindən öyrətmək üçün müəllim şagirdlərə təkcə dərs prosesində yox, həyatımızın bütün anlarında aşılamalıdır. Dilini bütün varlığıyla sevən, dahi Azəri oğlu Şah İsmayıl Xətayi son nəfəsinə qədər Azərbaycan torpağının dilinin saflığı uğrunda mübarizə aparmış, bu günkü nəsillərə ərməğan etmişdir. Onun bizlərə xitabən dediyi "Ey türk oğulları, bir ovuc torpağımızı dünyanın var-dövlətinə, dilinin hər bir sözünü ləl-cəvahiratlara dəyişməyin, onları qoruyun sonrakı nəsillərə çatdırın" nəsihətini şagirdlərimizə öyrətməliyik.

 

***

 

Alimlər son araşdırmalarda yeni doğulan bir körpənin   70 il yaşayarsa yaşadığı hər gün yeni bir şey öyrənsə belə, beynin dolmadığını sübut etmişlər. Yeni doğulan körpə əvvəlcə anasıyla salamlaşır, sonra atasıyla tanış olur. Onun dünyası yaşadığı 4 divar ata-anasıdır. Müəyyən yaşa çatdıqda isə məktəblə tanış olur. Təmiz saf bir beyinlə biz müəllimlərin qarşısına gəlir. Müəllim ağzından çıxan hər bir söz, etdiyi hər bir hərəkət onun beynini formalaşdırır. Bu, boş bir tarlaya taxıl əkmək kimi bir şeydir. Əgər keyfiyyətli toxum səpməsək, vaxtında qulluq etməsək, heç bir bəhrə götürə bilmərik. Nəticədə ac qalarıq. Uşaqlar da belədir. Yaxşı təməl qoymasaq, gələcəyimizi ac qoymalı olarıq. S.Ə.Şirvaniyə görə, təlim-tərbiyə işində əsas vacib həlqələrdən biri  müəllim-şagird münasibətidir. öyrənənlə öyrədən arasında ünsiyyət tarazlığı təlimin , tərbiyənin keyfiyyətinə müsbət təsir edir. Tarazlığı qorumaq isə tərəflərin özlərinin fərqli xüsusiyyətlərindən asılıdır.

Vaxt keçəcək, zaman dəyişəcək. Bir gün səhiyyədə çarəsi tapılmayan bir xəstəliyin əlacını tapan müəllifin imzası altında Azərbaycan sözünün olduğunu görsək, Azərbaycan bayrağının sərhədlərimizdən çox-çox uzaqlarda, bütün ölkə bayraqlarından yüksəkdə görsək, sənayenin inkişafında mühüm rolu olan bir cihazın müəllifi kimi Azərbaycan adını oxusaq, o zaman biz, müəllimləri dünyanı fəth edən bir fateh kimi öyrənmək haqqımız olar. Və səpdiyimiz toxumun bəhrəsindən gələcək nəsillər ac qalmaz. Bax, bütün bunlara görə mən öz biliyimi Azəri övladlarına verib, onların gələcəyi üçün çalışıram. Çünki bu torpağı da, onun övladlarını da sevirəm.

 

***

 

Dörd ildir Azərbaycanda yaşayan, dilimizi, tariximizi bizdən gözəl bilən, torpağımızı bizlər qədər sevən, onu qorumaq üçün hər dəqiqə hazır olduğunu söyləyən Onur Qurgen təhsilini başa vurduqdan sonra da elə bu niyyətlə, bu amalla uşaqlarımıza bilik dünyasının qapılarını açmaq, Azərbaycanın xoşbəxt gələcəyinə faydalı toxumlar səpmək üçün respublikamızda yaşamaq niyyətindədir. Yəqin ki, onun ağlı, zəkası sayəsində neçə-neçə uşaqlarımız öz yollarını düzgün müəyyənləşdirib, ölkəmizin gələcək uğuru olacaqlar.

 

 

Zeynəb CƏFƏRLİ

 

Təzadlar.- 2009.- 12 mart.- S. 10.