Son iki damla yaşına dəyməyən yazı

 

Aşıq Ədalətin haqqında yazını hamı yaza bilər, lap elə elə uşaqdan böyüyə hər kəs. Ən azından sinəsində cövlan eyləyən qara sazdanmı, cezvlənib çaldığıYanıq Kərəmi”dənmi ip ucu götürüb bir xatirəni çözüb yazmaqdan asan var ki. bilənlər onu da yaxşı bilir ki, Dədə Ədalət, haqqında ən cox yazılar şeirlər yazılan bəlkə yeganə sənətkardır. Yəni Aşıq Ədaləti tanıyıb onun haqqında şeir yaxud yazı yazmaqdan asan bir yoxdu əli qələm tutan hər kəsəAmma zülm Ədaləti tanıyıb da, dərk edib , duyanların dərdidi.. .O kəslərin dərdidi ki, onlar Dədəni ilmə-ilmə bilir, naxış-naxış toxumaq istəyir, bacarmır. O  kəslərindi ki, Dədəni iliyinnən sümüyünəcən dərk edir, o ənginliklərə baş vurur, amma azıb qalacagından qoruxur… O kəslərindi ki, bu sirli dünyanın qatlarına enir, geri qayıtmağa yol tapmaq  ümidini itirirZülm o kəslərindi ki, onlar  bu təxti-səltənət sahibinin hikmətinə bələddirlər onun böyüklüyünə qalxacaq yazı yazmağa cəsarət etmirlər. Şahların,sultanların xəzinəsində nələrin olduğunun marağında olmayan insanlar olub ki,  Dədə Ədalətin içindəki ləli-cəvahirata bənd olub,  illərcən bu  xəzinənin dalınca sürünüb,  ona varmaq arzusunnan yaşayıb  Pinəçi Məhəmmədəlinin kirayələrdə ölən oğlunu deerəm,Aşıq Ədaləti–Allahın ən zəngin seçilmiş bəndələrindən biri. Təbii ki,seçilmişlərin zaman-zaman yaşadıqları məkanlarını da, yerlərini də,talelərini Tanrı seçirelə Dədə Ədalət kimi

Hər kəs Aşıq Ədaləti dərk etdiyi qədər gördü…Kim miqdar idisə o miqdar da ona dəyər verdi.O üzdən idi ki, onun ərşdən-kürşdən söylədiklərindən bixəbərlər onun içməyindən söyüncündən yazdılar. Onun Haqdan gələn vergisini, tanrısal tərəflərini yox, özləri boyda, öz çəkilərində bəndəlik tərəfini gördülər. (Belə böyük, fitri istedadlı insanlarda elə xırda cizgiləri görmək , qabartmaq da  bəsirət gözünün bağlılığından dolayı bir şey deyildi) Ancaq anlamadılar ki,Ədalətin söyüncü haqq  idi, ədalətli idiOna hər şey yaraşırdı, necə ki, saz Ədalətə yaraşan kimi.   Çünki o, sənətinin şahıydı,sultanıydı,təkiydi,yekiydi,biriydi,dövrünün birincisiydi

 

Fələyindən açılmamış sirdimi,

Sinəsindən yaralanmış şirdimi,

Ozandımı,ocaqdımı,pirdimi,

Dilmi tutar,yazılarmı bu hikmət?

Saz çalanda Allah olur Ədalət

 

Səs sitəmli,sinə-körük, gözlər-qan,

Barmaqlar- dərd, kəlmələrod, sözlər-qan

Bundan betər inqilab,nə üsyan,

Bundan anrı hayqırmağa hacət

Saz çalanda üsyan olur Ədalət

Saz çalanda Vətən olur Ədalət

 

( A. Sadiq Əfəndi)

 

Bundan o yana yazmağa hacət ?! Yerindəmi deyilmiş, heyrətdənmi deyilmiş, hikmətdənmi deyilmişdi bu misralar ? Özümü demiş, özgəmi dedizdirmişdi şairə bu heyrəti? Niyə Aşıq Ədalətəsazın peygəmbərideyəndə, yaxud saz çalanda “Allah olur Ədalət”- deyəndə əli qılınclı üsyana qalxırıq ? Allah hardadı ki? Allahı niyə yoxluqlarda axtarırıq ? Allah elə bizim içimizdə,könül taxtımızda deyilmi ? Gülən gözlərdə, sevən ürəklərdə, dilsiz tut agacının simlərdən ötürdüyü iniltisində, sızıltısında deyilmi ki? Niyə saz çalanında özümüz oluruq, niyə saz çalınanda duyğulanirıq, duruluruq,saflaşırıq, ən ali, ilahi  məqamları yaşayırıq? Biz Tanrının bir zərrəsi–bu yaşadığımız Tanrının halı deyilmi ki? Niyə saz çalınanda bizə hardansa bir işıq ,bir eşq süzülüb gəlirİşıqdı,eşqdi Yaradanın özündən bizə ötürdükləri deyillmi? Eşq, işıq, aşiq, aşıqhaqq aşıqlarının tanrısal üzləri, sifətləri,adları deyilmi ?  Yoxsa bu qədər ovsunun,sehrin sirri nədəydi ki ? Şahi-mərdan nökəriyəm,dərsimi pünhan verib (A.Ələsgər)-deyən Dədə Ədalətin ömrünün son günlərənicən başı üzərində yanan işıq da  o işıq   deyildimi ? Bəs bu yer üzü bəndələrinin ağlımızı kəsdirmək istədikləri nədi görəsən? —-

Sənət meydanında yüyəninə hər əl yetməyən atını dörd nala çapıb meydan sulayan,hikkəsindən-haytasından sazını gəmirib yeyən dəli bir Ozanıydı ƏdalətSazın,aşıqlığın ( Dədə Ələsgərdən sonra, sonuncu ) ocağı, səcdəgahı,piriydiƏdalət ! Tanrının möcüzəsi, sehiri,sirriydi -Ədalət ! Aşıqlıq elminin vaqifi,kamili, dürrüydü-ƏdalətAlnının hər qırışı,üzünün hər cizgisi,saçının hər dəniylə yurduydu,eliydi,ulusuydu,VətəniydiƏdalət !

Oxuları da çalğıları kimi ahıydı,naləydi,dərdiydi, çağrışıydı,üsyanıydi,hayqırtıydı,tarixiydiƏdalət! Uzaq-uzaq Altayların başından, Tanrıdağın yaşından,Ərzurumun qaşındann qopub gələn Qoca bir Türkiydi, Lələydi, Kərəmiydi, hər kimiydi,hər nəydisə saz çalıb oxuyanda bəşər övladından çox uca mərtəbədəydiƏdalət!!!

Sərdara söz deməyən, şaha baş əyməyən, hökmüydü,hikkəydi,ədaydı–Ədalət!

AncaqAncaq körpə uşaq kimi kövrək idi, imanlıydı,ədalətliydiƏdalət! Sadədən sadə,böyüklə böyük,uşaqla uşaq olan müdrik bir danəndəydi—Ədalət!!! (bu məqamda Bəhlul Danəndəyə çoxlarının Bəhlul Divanə dedikləri yadıma düşdü,necə ki Dədəyə  dedilər)

Dədə adını ona Osmanlıda Əziz Nesin, vergisini  yuxuda  Şahi-mərdan Hz.Əli, ilk dərsini atası Məmmədəli kişi vermişdi.Sazı ona,onu bizə isə Ulu Yaradan bəxş etmişdi. Kərəm Əslisini sevən kimi ,Məcnunun Leylisini sevən kimi sevirdi Sazı.

Yanıq Kərəmi”,” Fəxri”, “Hüseyni”, “Hicran Kərəmi”, “Qaraçı”, “Naxçıvani”, “Qəhrəmani”, “Mirzəcanı”, “Kərəm Gözəllməsi”, “Aran Gözəlləməsikimi onlarla, yüzlərlə havacatlara ürək qoyub, ömür vermişdi, beynindən ürəyinə, ürəyindən barmaqlarına süzülüb gələn hər varıydısa Allahınıydı,Tanrının halıydıElə onçun da bu dəlilik, bu vəlilik, bu vergilik Sultan qapısından ucada duran  kasıb kirayə komasının qapısını  ziyarətgaha cevirmişdi

Tanrı dərdi çəkə bilənlərə verir- deyirlər. Hamıdan gizlətdiyi çox ağrıları, çox dərdləri varıydı Dədənin.Heç kimə danışıb öz ağrılarını yükləməzdi. Yaraların qaysağını açan kimi uşaq təki kövəlib ağlayırdıHər çiçəyin boynunu bükdürən bir mövsüm,hər insanı həyata küsdürən biri olduğu kimi Dədəni həyata küsdürənlər varıydı.Kim bilir bəlkə o sazda öz taleyini, öz alın yazısını çalıb oxumağa gəlmişdi bu dünyaya

Hər gələnin sevmədiyi, hər sevənin getmədiyi, bu gəlimli gedimli, son ucu ölümlü dünyanın nəyinə bənd olub qalasıydı ki, bu Ustad?

Anan ölsün,gidi dünyaSəni deyib gələnə bax, gəlir ağlaya-ağlaya,

Səndən dönüb gedənə bax, gedir ağlaya-ağlaya…(A.Sadiq)

Sonunca Ölümü gülə-gülə qarşıladıAmma əllərini açıb göylərə-Tanrıya dogru uçanda gözlərindən iki damla yaş süzüldü.Yanağını göynədən o iki damla yaş  deyə bilmədikləri son intizarı, son ağrısı, son vəsiyyəti, son ismarıcıydı bu dünyaya. Həm ömür nağılının son iki cümləsiydiSizə bir nağıl danışım, aglaya-ağlaya gülünSazın Ədalət nağılı, Ədalət əfsanəsi

Dərd ,  sevgi , ölüm dünyanın  əbədi əzəli olanları, olacaqlarıdı. Əslində, dünyada varsa, hər şey böyük Yaradanın insanlara  sınağı üçündür. Olumdan-ölümə,ölümdən Allaha qədər bir yol var ki o yolda hər yolçunun qazana bilmədiyi bir Ölümsüzlük zirvəsi var. O zirvəni qazananlara, o zirvəyə qovuşanlara eşq olsunAllahın izninnən halallığına,haqqına,ədalətinə Ədalətinə qismət olan o zirvəyəpayız köçünə bənd olub gedən uçan durnalardan bir ismarıc da mən yollamaq istədimÖlümsüzlüyün mübarək, Dədə!!!

Uşaq məsumluğu ilə gülərək sifətindən göynəyə-göynəyə süzülən son iki damla yaşına belə  dəyməyən bu beş-on cümlə məndən sənin uca  ruhuna bir ehtiramım olsun, Dədə,qəbul eləsən əgər

 

Gəncə–2017

 

Çiçək Mahmudqızı

 

Türküstan.- 2017.- 10-16 oktyabr- S.11.