Dastanların
ömrü qədər yaşa, yaz… (Məmməd
İsmayıl – 80)
Yenə payızdı… Bərk külək əsir yenə…
Bəlkə də bir həyat
hekayəsini yarpaq-yarpaq notlara köçürür “bəstəkar
küləklər”… Nədən bəhs edir bu hekayət,
görəsən? Uzaq
nağıllardan, dastanlardan bu günümüzə gəlib
çıxan bir Baba Dərvişdən bəhs edir, bəlkə?
Elə mən də həmin dərvişdən
söz açmaq istəyirəm.
“Hardasan,
hardasan, ay Baba Dərviş?”- deyə
onu soraqlayıram yaddaşımdan. Payızdan yaza – gənclik
illərimə, “Gənclik”lə müjdələnən gəncliyimə
boylanıram… Gözlərimin qarşısında
nurüzlü bir insan canlanır… “Salam!”- deyirəm. “Salam,
Haqdan gələn Baba Dərvişim!” – Bu, zaman-məkan çərçivəsinə
sığmayan, bəlkə də “Qalü bəla”
zamanından gəlib Qiyamətdən keçəcək,
Tanrı dərgahında da səslənəcək əbədi
bir salamdır mənimçün…
“Qızım, şeirlərində poeziyaya ciddi yanaşan,
yeni, orijinal fikirlər deməyə çalışan bir qəlbin
çırpıntıları var…”.
İllər öncə “Gənclik” jurnalına
ünvanlanan məktubuma yazılan bu cavabla başlanan
doğmalıq, ata-övlad səmimiyyəti məni
uşaqlıq illərimin
nağıllarından, dastanlarından
tanıdığım baba dərvişlərin – qeybdən gələn
sevinclərin, təmənnasız xeyirxahlıqların
varlığına inandırdı… İnandım və
anladım ki, Məmməd İsmayıl da məhz o uzaq dastanlardan bu günümüzə
gəlib çıxan Baba Dərvişdi. Bu dərvişin, əsrarəngiz
bir bağçada yetişmiş ümid ağacından dərib
bizlərə payladığı “alma payı” isə – Sözdür! Ulu, müqəddəs,
Haqdan gələn Sözə aşiq olanlara öz təkrarsız Sözü və bənzərsiz
şəxsiyyəti ilə örnəkdir Məmməd
İsmayıl! Bu Baba Dərvişin Söz aşıqlərinə
payladığı əsrarəngiz “alma”ların sirri isə ulu bir hikmətə
bağlıdır. Müqəddəs bir ağacın meyvələridir
onlar… O ağacın ki, dünyadakı bütün alma
ağacları arasında yalnız onun qismətinə insan
kimi məzara gömülmək yazılmışdı. Bir
atasız ocağı əsl ana səxavəti, şəfqətilə doyuran o “gəzəl alma”
ağacı quruyarkən
ocağa atmağa qıymayan cəfakeş Gülzar ana
dünyanın ən böyük məzarını
qazmışdı o gün… Bax, o cəfakeş ananın –
anaların övladıdır Məmməd
İsmayıl – mənim Haqdan gələn Baba Dərvişim!
Bir zamanlar:
“Vaxtınız
olanda sıxın bir məni
Bir
görün, nəyəm?
Ana
çörəyiyəm,
Alma
şirəsiyəm,
Qoyun
südüyəm”,
– deyə
“üç ana”nın halal zəhmətini dilə gətirən
bu halal övlad bu şeirilə sanki onlardan da halallıq almaq
istəmişdi. Elə bu halallıqla boya-başa
çatdığı üçün halal insandır Məmməd
İsmayıl! Bu halallıq onun hər halından bəllidir.
Bu məqamda, əziz anama ünvanladığım ilk
şeirimə səhifələrində yer ayıran, gənclik
illərimin unudulmaz “Gənclik”
jurnalından tanıdığım daha bir insanın, bu gün artıq Haqq
dünyasında olan qardaşım, şair-publisist Hüseyn
Əfəndinin vaxtilə Məmməd müəllim barədə
söylədiyi sözləri xatırlayıram: “ …Mən
yüz faiz inanıram ki, o adam bir tikə də haram
çörək yeməyib… O bir şeirində deyir ki, biz gərək
arxadan gələnlərin, arxamızca yüyürənlərin
nəfəsini hiss eləyək. Mən də ona bizdən
qabaqda yüyürən və əlində işıq aparan
bir adam kimi baxıram. Mən Məmməd İsmayılı
işıq kimi, nur kimi görürəm!” Şeirlərindən birində
“İnsanam – dünyaya işıqlı vədəm”, – deyən bu gözəl şairlə məni
doğmalaşdıran da elə
məhz bu işıqdır!
Bu
gün sözü, səsi, şeirinin işığı
dünyanı bürüyən Baba Dərvişin poeziyası
bir dua kimi səslənir. Şairin gah ata yurdu Tovuzda, Əsrik
qayalarında mərdanə dözüb dayanan tənha
dağdağan ağacı kimi sarsılmaz iradəylə:
“Mənəm
yerdən göyəcən
Dirənən
əzan səsi –
Mənəm
dua oxuyan!”
– deyə
haray çəkən səsini, göylərə ucalan
dualarını, gah da Himalay dağlarının zirvəsində
“Om mani padme hum” –deyə mantralar oxuduğunu eşidirik. Şairin əsrarəngiz
dünyası Sözün və
ilahi səsin vəhdətindən nurlanır, bu nurla
bütövləşir! Əslində, dünya özü də şairə
görə, bir səsdi:
“Dünya
səsdi, eşidib tuta bilmədiyin səs,
Çaşıb
həvəsə düşmə, tordu düşdüyün
həvəs.
Ürəyindən
keçənlər torpağa düşən toxum; –
Om
mani padme hum
Om mani
padme hum”.
Şeirləri
dua kimi səslənən, ruhumuzu saflığa,
işığa çağıran böyük şairimiz bu
gün doğma vətənindən uzaqda, qardaş Türkiyənin
mübarək bir şəhərində – şəhidlər
şəhəri Çanaqqalada yaşayıb-yaratmaqdadır.
Çanaqqala 18 mart Universitetinin professorudur.
“Türk
Dünyasına xidmət” mükafatı alan ilk Azərbaycan
türküdür Məmməd İsmayıl. Bütün qəlbi
və ruhuyla Türk dünyasına bağlı olan,
könüllər fəth edən şeirlərilə
Türkün sevgisini bütün dünyaya çatdıran
bir şairin halal mükafatıdır bu!
“Tanrı
dağlarından enib gəlibdir,
Bozqırda,
Boz qurda dönüb gəlibdir,
O
yurddan bu yurda dönüb gəlibdir,
Bir
yurd sevgisidir Türkün sevgisi,
Boz
qurd sevgisidir Türkün sevgisi,
Qorqud
sevgisidir Türkün sevgisi!”
Ürəyində
dünya boyda sevgi yaşadan, sevgiylə yaşayan şairin bu
dünyada fiziki yaşı artıq səksəndi. “Səksəndi
”,- dedim sanki bu sözdən qələm də, kağız da
səksəndi… Bir anlıq “susdular”, ara verdilər “söhbət”ə… Mən səksənmədim amma. –
Axı, nağıllardan, dastanlardan uzun-uzun yollar keçib gələn Baba Dərvişin, səksən
deyil, bəlkə də səkkiz yüzdür yaşı. Kim
bilir? Bildiyim odur ki, bu ağsaqqal, bəlkə də Dədə
Qorqud yaşıdı dərviş babanın dastanlara
sığmayan ömür hekayətindən söz açmaq bir yazıya, bir
söhbətə sığışmaz.
***
Səhərdən
əsən külək kəsdi, deyəsən… “Bəstələyib” bitirdimi nəğməsini?…
Yağış başladı indi də… Payız
yağışı. Pəncərəmdən boylanıram. Nə
gözəl yağır!… “Pəncərəmin önündə
göz yaşı tökər payız”,- deyir bir şeirində
Baba Dərviş. Payızın
göz yaşımı yağış? Baba Dərvişimdən
söz açdığım hər yazımda
yağış səsi var… Amma göz yaşı deyil,
yazımın hər sətirinə nur yağır bu
yağışdan. Həzin nəğməsiylə mənə
ilham verir:
Bu
nurmu, bərəkətmi,
yoxsa
təbim – yağışdı?!
Sənə
söz yazım deyə,
Göy
üzü süfrə açdı,
Nurla
dolu buludlar
bir
araya yığışdı;
damla-damla
süzülən
nur
ovcuma sığışdı!
Ovcum
– mürəkkəbqabı,
Mürəkkəbim
– yağışdı…
Bu
gün “…Azərbaycan poeziyasında bir Məmməd
İsmayıl fenomeni var” (akademik Nizami Cəfərov) və həyatı,
taleyi, yaradıcılığı ilə fenomen bir şəxsiyyət
olan şairin sözü də,
özü də dünyanı gəzib-dolaşmaqda,
könüllər fəth etməkdədir:
Baba
Dərviş diyar-diyar dolaşır,
Sözü,
səsi qitələrdən yol aşır,
Haqdan
gəlib, öz haqqıdır –yaraşır!
Dastanların
ömrü qədər yaşa, yaz!
Sən
nə yazsan, yenə azdır, yenə az!
Baba
Dərvişimin – Türk dünyasının böyük
şairinin yaşadığı bir dünyada yaşamaq, onu
tanımaq, mənəvi övladı kimi sevmək, Türkiyəli dəyərli
alim-yazıçı prof.dr. Ömür Ceylan
qardaşımın sözlərilə desək, “Məmməd
İsmayıl əsrində yaşamaq” Allahın bir
lütfüdür! Əlhəmdülillah!
Şair-publisist,
Dos.dr. Şəlalə
Ana Hümmətli
Türküstan.- 2019.- 5-11 noyabr. S.
24.