Sərgi salonunun ən
kədərli “eksponatı”
Esse
Aradan illər keçib, amma mən hələ də o tənha musiqiçini və onun bənzərsiz ifasını unuda bilmirəm. O mənim həyatda eşitdiyim ən gözəl melodiya idi. Bəzən həmin o musiqini büsbütün unutmamaq üçün xatırlamamağa çalışıram, qorxuram ki, xatırlaya bilməməyim birdəfəlik unutdurar o bənzərsiz ifanı. Mən isə o musiqinin ladlarını, notlarını tam xatırlaya bilməsəm də, unudulmaz bir təəssürat, yaxud bənzərsiz bir hiss kimi yaşatmaq istəyirəm...
İllər öncə qəzetçi rəfiqəmlə beynəlxalq bir sərgiyə dəvət almışdıq, italyan şirkətlərinin təşkil etdiyi və müxtəlif sahələri əhatə edən sərgi nəhəng bir salonda keçirilirdi. Adamlar qarışqa kimi qaynaşırdı, bərbəzəkli mebellər, göz oxşayan aksesuarlar, möhtəşəm texniki cihazlar tamaşaçılara adrenalin kimi təsir etmişdi. Onlar yüksək ovqat içində ora-bura qaçır, heyranlıqla avadanlıqları seyr edir, hisləri onları üstələyəndə isə bir-birinin qolundan tutub dartır, bu və ya digər məişət əşyasını göstərir, heyrətlərini gizləyə bilmirdilər. Əslində bütün bunlara laqeyd qalmaq da mümkün deyildi. Həm keyfiyyəti, həm də estetikası ilə mükəmməl olan italyan məmulatları hələ uzaqdan diqqəti cəlb edirdi.
Nəhəng salon balaca guşələrə ayırılmışdı, italyan şirkətlərinin hər biri bir guşədə qərar tutmuşdu. Qəzetçi rəfiqəm reportaj hazırlamaq üçün onu maraqlandıran guşəyə ayrılmışdı. Mən isə arakəsmələr boyu gəzir, hər birinin qarşısında ayaq saxlayır, bir az tamaşa edir və ötüb-keçirdim. Və bəzən də diqqətimi sərgilənən məmulatlardan çox qarışqa kimi qaynaşan adamlar, onların mimikaları, jestləri cəlb edirdi.
Bəlkə də o italyan musiqiçi və onun eşitdiyim andan qəlbimə hopan o qeyri-adi musiqisi olmasaydı, bu insan çoxluğunda özümü balaca, yalqız bir balıq kimi hiss etməkdə davam edəcəkdim.
O, orta yaşlarında arıq bir adamdı.
Uzun saçları üzünü
gizləyirdi və yəqin ki, bu onun ürəyincə
idi. Çünki
mənə elə gəlir, bu adam ömrü
boyu tənhalıqdan əziyyət çəkmişdi.
Və bu qədər gözəl musiqini ancaq dünyanın ən tənha musiqiçisi çala bilərdi.
O, öz arfası ilə bu möhtəşəm
italyan sərgisinin bir "eksponatı" idi. Onun iştirakında qeyri-adi heç nə yox idi,
sərgilərdə belə
musiqiçilərə rast
gəlmək olur, onlar öz ölkələri
haqqında informasiyanı
musiqinin diliylə çatdırırlar. Qeyri-adi olan
uzun illər unuda bilməyəcəyim
bu musiqi idi.
Bu təbii ki, adi musiqi deyildi. Adi musiqi bu qədər
gözəl, həzin
və dərin ola bilərdimi?
Həm sevgini, həm yalqızlığı,
həm bir nəfəri, həm insanlığı, həm
sadəcə məni,
həm sadəcə bu tənha barmaqların
sehrli kədərini ifadə edə bilərdimi?..
Yaxınlıqda dinməz-söyləməz dayanıb bu bənzərsiz musiqini dinləyən eynəkli adam da yəqin belə düşünürdü. O da
ovsunlanmış kimiydi.
Mənə elə gəldi ki, bu nəhəng sərgi salonunda qarışqa kimi qaynaşan adamların içində onu dinləyən sadəcə
ikimiz idik və mən düşündüm ki, bu musiqiçi kimi, elə mənim kimi, bu eynəkli adam da yəqin tənhalıqdan əziyyət çəkir...
İtalyan musiqiçi bizim
heç kimə demədiyimiz sözləri,
etiraf etmədiyimiz hisləri, bölüşmədiyimiz
sevgiləri çalırdı.
Bu barmaqların kədərli sehri ayrı-ayrı adamlar olan bizləri birləşdirir, eyni hislərə ortaq edirdi.
Maraqlıdır ki, o, bu vaxt ərzində bir dəfə olsun gözlərini qaldırıb baxmadı, ətrafa nəzər yetirmədi, alçaqkönüllü
bir dərviş ruhuyla öz ilahi musiqisini ifa etdi..
Mən bu ilahi musiqinin
qarşısında heykəl
kimi donub qalmışdım, bəlkə
də onun sıxılacağını düşünərək
arada nəzərlərimi
çəkir və başqa səmtlərə
gedirdim. Amma haraya
gedirdimsə, yolum yenə o italyan musiqiçinin yanından keçirdi. Saçları hələ də üzünü və gözlərini gizləyirdi,
başını aşağıya
dikib öz sehrli arfasını dilləndirirdi.
Düşündüm ki, yəqin bu adam ömrü boyu insanlardan təcrid olaraq yaşayıb. Nə evinə mebel
alıb, nə dəbdəbəli restorana
gedib, yəqin musiqiləri üçün
heç qonorar da istəməyib. Birdən mənə elə gəldi ki, o, həmin an mənim nə düşündüyümü
duyur və xəcalət çəkir
elə bil. Sonra düşündüm
ki, kim
bilir, bəlkə də nə vaxtsa o, bunun arzusunda olub; evinə mebel almaq, dəbdəbəli restoranlarda nahar etmək və ağlasığılmaz məbləğə
musiqilərini satmaq...
Elə bil o, bu düşündüklərimi
də duydu və bir az da içinə
sıxıldı...
Adamlar ona məhəl qoymadan yanından laqeydcə ötüb-keçir və
dəbdə olan mebellərə və aksesuarlara tamaşa etməyə tələsirdilər. O, isə
çalır, çalırdı.
Həm bir nəfər, həm hamı üçün, həm sevgi, həm göz yaşları üçün. Həm
sadəcə mənim
üçün, həm
sadəcə bu eynəkli adam,
həm də sadəcə öz qərib ruhunun sehrli kədəri üçün...
Günel Natiq
Türküstan.- 2021.- 14-20
sentyabr.- S.15.