Aygün Bayramova məsuliyyətli
Leylidir
“Hər tamaşadan sonra elə bil
ağır yükün altından çıxıram”
O, Opera və
Balet Teatrının Leylilərindən biridir. Sənətə
uşaqlıqdan gəlib, yaxşı ustadlardan dərs
alıb. İndi onun öz dəsti-xətti, öz yolu var.
Qonağımız başını aşağı salıb
işi ilə məşğul olan, muğam
ifaçısı, muğam qədər ağır,
sanballı Aygün Bayramovadır.
- Sizinlə
eyni dövrdə yaşadığımızdan
yaradıcılığınız gözlərimin
qarşısında inkişaf edib, uşaqlıqdan
tanıyıram sizi, balaca Aygünü…
- Hə, o vaxtlar hər şey başqa idi,
tələbəlik illəri daha maraqlı idi, sənətə
daha məsuliyyətlə yanaşardıq. Asəf Zeynallı
adına musiqi məktəbində bir yerdə oxuduğumuz
uşaqlarla indiyə qədər əlaqələrimiz var.
Bir-birimizlə zəngləşirik,
görüşürük, sevincimizdən, kədərimizdən
xəbərdarıq. İndi nə dərslə
maraqlanırlar, nə birini o birinin taleyi maraqlandırır.
Heç nəyə həvəs yox, ancaq telefon, internet,
oyunlar, məktublaşmalar. Dərsdə zəng gəlir, tələbə
xahiş edir ki, müəllimə, anamdır e, olar cavab verim.
Dərs də pozulur. Maraqsızlaşıb, mənasızlaşıb
hər şey. Nə isə, bunlar bir yana, dediyiniz o balaca
Aygün böyüyüb.
- Bilirəm
artıq ustadsınız, tələbələriniz var, bura qədər
balaca Aygünün keçdiyi yoldan, böyümə prosesindən
danışaq.
- Doqquz yaşımdan oxuyurdum,
qardaşımın da yaxşı səsi vardı,
“Qarabağ bülbülləri”ndə oxuyurdu. Gördü səsim
var, tutdu əlimdən apardı məni o vaxtkı “Pionerlər
evi”nə. Oxutdurdular məni, “Qarabağ şikəstəsi”
oxudum. Dedilər yaxşı səsi var, gələcəyi
böyükdür. Ondan sonra elə festivallara gedirdik, oxuyurduq. 1980-ci illərdə
rəhmətlik Xeyransa Məmmədova ki, oxumağa
başladı, kiçik yaşı ilə böyük əsərlər
aldı çiyinlərinə, oxudu, böyük də
uğurlar qazandı. Allah rəhmət eləsin, yaxşı
ifaçı idi, dünyasını tez dəyişdi. O vaxt
Heydər Əliyev fərman verdi ki, rayonlarda nə qədər
istedadlar var üzə çıxarılıb gətirilməlidir Bakıya ki, onlar musiqi təhsili
alsınlar, Azərbaycan muğamı, musiqisi inkişaf etsin.
Müsabiqələr başlandı, mən də iki dəfə
müsabiqənin qalibi oldum. Bülbül adına Orta
İxtisas Musiqi məktəbinə qəbul olundum və getmədim.
1985-ci ildə bir də müsabiqədə iştirak etdim və
yenə keçdim. Bu dəfə münsiflər heyətinin
üzvləri İslam Rzayev, Şövkət xanım, Arif
müəllim soruşdular ki, qızım, bu nə məsələdir
sən hər il qəbul olunursan, amma gəlmirsən? Dedilər
bəlkə atan icazə vermir? Atam dedi yox, özü ürək
edib ata-anasından ayrılıb gələ bilmir, evin
kiçiyidir, ərköyündür. Arif Babayev bizim kənddə
çəpər qonşumuz idi, o, da məni dilə tutdu.
Axır ki, qərar verdim və bu dəfə artıq Asəf Zeynallı adına musiqi məktəbinə
oxumağa gəldim. Oxuduğum müddətdə İslam
Rzayevlə, Arif Qazıyev Muğam Teatrını yaratdılar.
Şövkət xanım mənim
4 illik ustadım dedi ki, yaxşı, istedadlı
uşaqları götürürlər get ora. Mən də
axırıncı kursda idim, getdim İslam Rzayev dedi bu
qızın səsini dinləyib Asəf Zeynallıya mən qəbul
etmişəm, indi heç oxumağına ehtiyac yoxdur, ürəyi
istəyir qoy, oxusun. Balaca Şur-Şahnaz ifa etdim. Çox
işlədim orda, sonra da Musiqi Konservatoriyasına qəbul
olundum. Orda da Arif Babayevdən dərs aldım.
- Müəllim
sarıdan bəxtiniz gətirib…
- Çox xoşbəxtəm o sarıdan.
Hərdən düşünürəm ki, bu günlərimizi
Arif müəllim gördü, uğurlarımıza
sevinir, kaş Şövkət
xanım da görə biləydi. O qədər gözəl
insan idi, hərdən bizə evində dərs keçirdi.
Qapıdan girən kimi soruşurdu ki, ac deyilsiniz? Deyirdik yox,
deyirdi gözümün içinə bax, yalan deyərsən
ha..., gəl keçək mətbəxə görək nə
var, mən də acam. Sənəti ilə bərabər
böyük insan idi. Bilirdi ki, valideynlərimiz yanımızda
yoxdur, onların göstərdiyi qayğını göstərməyə
çalışırdı. Adamın üzünə baxanda
necə insan olduğunu bilirdi.
-
Özünüz indi bir ustadsınız, sizcə tələbələrininz
sizin barənizdə belə məhəbbətlə
danışarlar?
- Bax onun bizə qarşı olduğu
münasibəti mən də öz tələbələrimə
göstərməyə çalışıram. Onlar da bizim
o vaxt çıxıb gəldiyimiz kimi valideyn yanından
çıxıb gəliblər. Bizə yaxşı
qayğı göstərilirdi, qalmağa yerimiz də var idi.
İndi tələbələrimiz hamısı kirayədə
qalırlar. Soruşuram, maraqlanıram ki, pulunuz varmı, nəyəsə
ehtiyacınız yoxdur ki, başqasını deməyin, elə
müəllimənizə-mənə müraciət edin deyirəm.
Elə münasibət yaradıram ki, tələbə çəkinməsin.
Bir də görürsən bir tələbə o birindən
utanır, o saat hiss edirəm.
Çağırıb yanıma deyirəm ki, çəkinmək
lazım deyil, hərənin öz qavrayış səviyyəsi
var. Muğamın elə şöbələri var ki, bəzi
tələbələr onu gec qavrayır. Tələbə var
izah edirsən götürür yazır diktafona, telefona ki,
sonra da qulaq asıb diqqətlə öyrənsin
- Sizinlə
çiyin-çiyinə çalışan tələbəniz
var?
- Bir yerdə yox, başqa musiqi
oğaqlarında çalışırlar.
- Muğam
Teatrında nə qədər işlədiniz və Opera və
Balet Teatrına necə oldu gəldiniz?
- Bir 10 il Muğam Teatrında işlədim.
Eyni vaxtda məni Opera və Balet Teatrına dəvət edirdilər.
Mən ürək eləmirdim, gəlirdim tamaşalara,
baxırdım, öyrənirdim. Çox məsuliyyətli
işdir, opera səhnəsi fərqli səhnədir. Burda
yalnız səs çox azdır, rola girməyi, obraz
yaratmağı da bacarmalısan. Özü də bir-neçə
saat həm ifa etməlisən, həm obrazda olmalısan. Həm
də mən bu səhnəyə gələndə artlq
tamaşaçı məni tanıyırdı, qəbul
edirdi. Bu da mənə ikiqat çətin idi ki, birdən yeni
ampulada qəbul edilmədim və qazandığım imici də
itirdim. Şükür ki, bütün bu məsuliyyətlə
yanaşmağım bəhrə verdi, bu səhnədə də
qəbul olundum, özü də Leyli kimi.
- Mənsum müəllim
Məcnunu neçə dəfə ifa etdiyini sayır, siz
neçə dəfa Leyli olmusunuz?
- Vallah, mən saymamışam, çox
oynımışam.
- Bəs,
neçə Məcnun dəyişmisiniz?
- Çox vaxt Mənsum İbrahimovla
oynamışam, Səbuhi
İbayevlə oynamışam. Mənim üçün
çox məsuliyyətli işdir, tamaşadan bir həftə
sonra özümə gəlirəm.
Elə bir ağır bir yükün altından
çıxıram.
- Leylinin sevgisini
səhnədə oynamaq üçün onu həyatda
yaşamaq lazımdır?
- Yaşamadan da dərk edə bilərsən,
gərək obrazın məsuluyyətin anlayıb,
bütünlüklə obraza daxil olursan. İfaçı var
ki8, səhnədə obrazdaikən zalda kimin oturduğunu da
görür. Məndən soruşurlar ki, gördün məni,
gəlmişdim tamaşana. Mən görə bilmərəm,
orda tamaşaçını görsəm, deməli o
tamaşa alınmayıb. “Leyli və Məcnun” psixoloji
tamaçadır, onu elə-belə oynamaq mümkün deyil.
İlk dəfə Leylini məşq edəndə reyissorumuz
Hafiz Quliyev dedi ki, sən səhnədə, tamaşada
Aygün deyilsən, xahiş edirəm bunu dərk et, ya Leyli
ol, ya da alınmayacaq. Tamaşadan çıxdın, yenə
Aygünsən. Bu sözlər mənim qullaqlarımda səslənir,
mən tam Leyli oluncaya qədər. Bəzən ifa zamanı
tamaşaçını görəndə mənfi təsir
alıram, bütün tamaşaçılarda müsbət
enerji ola bilməz axı, əgər tamaşa vaxtı mənfi
enerji alsam, oynaya bilmərəm, ona görə də elə
zalı hiss etməsəm daha yaxşıdır.
Başqa
operalardan heç danışmırsınız...
- “Leyli və Məcnun” etalondur, ondan
yuxarı yoxdur
- Yəqin idmanı
da Leylinin xatirinə edirsiniz?
- Yalnız Leyliyə görə yox, səhnədə
olan adam gərək formada olsun, görkəmi də zövq
oxşasın.
- Bütün
bunlar çox yaxşı, amma qadın üçün ailə
xoşbəxtliyin başlanğıcıdır...
- Hələ ki, ailə qurmamışam, ,
subayam.
- Subaylıq sultanlıqdır?
- Həmişə yox, amma sənət adamının ailəsi
barədə danışıb hər şeyi açıq
ortaya tökməyini xoşlamıram. Ona müqəddəs,
toxunulmaz bir şey kimi
baxıram. Düzdür, ailə böyük xoşbəxtlikdir,
olar də...hələ nə var.
- Xarici səfərləriniz
çox olur...
- Biri barədə siz artıq
yazmısınız, təzə gəlmişəm, birinə
də hazırlaşıram, inşallah.
- Uğurlar olsun.
Ramilə
Üç
nöqtə.- 2010.- 18 dekabr.- S.15.