“Sovetski”, “İçəri şəhər”,
bir də “Sanka zver”
Bunlar Fuad Poladov
üçün həyat məktəbi olub
O, bir də sənətini
dəlicəsinə sevir
Bugünkü müsahibimi dərin,
olduqca dərin bir dəryaya bənzədirəm. Çox sakit görkəmi var o dəryanın, təbii
ki, onun dərinliklərində təlatümlər,
fırtınalar baş verir. Dərinliyinə
baş vurduqca yeni qatlar açılan, açıldıqca
müəmmalılığını özündə
saxlayan dərya ilə aktyor (yox yalnız “aktyor” kəlməsi
onun sənətinin böyüklüyünü ifadə edə
bilmir, sadəcə Fuad Poladov demək daha böyük məna
verir) Fuad Poladov arasında qəribə bir bənzərlik
görürəm. Bu dəryanın önündəyik,
bəlkə bir dərinliklərə baş vurmağa cəhd
edək...
- Bilirəm ki, sənətə orta məktəbdən
kinoya çəkilməklə gəlmisiniz...
- 10-cu sinifdə oxuyarkən
kinostudiyanın nəzdində yaradılmış aktyorluq
kurslarına daxil oldum və oradan kinoya dəvət aldım. 132 nömrəli məktəbdə oxuyurdum, o da
İncəsənət İnstitutu ilə üzbəüz
idi. Bəzən diplom tələbələrin
tamaşalarında da uşaq rollarında oynayardım.
İnstitutun rektoru məni orda görüb dəvət etdi
institutda təhsil almağa... Amma peşəkar
səhnəyə kinodan gəlmişəm.
- İncəsənət İnstitutunda
Tofiq Kazımovun kursunda təhsil aldınız, sonra o sizi Milli
Dram Teatrına dəvət etdi və ilk dəfə “Məhv
olmuş gündəliklər” tamaşasında Savalan rolunu
oynayıb teatrın ştatına
götürüldünüz. Eyni vaxtda
kinostudiyada da çalışırdınız?
- Yox, kursları artıq başa
vurmuşdum və teatra bağlandığım vaxtlarda kinodan
uzun müddət ayrıldım. Teatrda artıq
ciddi surətdə repertuara daxil oldum.
- Artıq televiziya tamaşalarına da
çəkilirdiniz...
Mənim uşaqlıq xəyalımda Emin
Bəxtiyarov böyük iz buraxıb, niyə o
tamaşaları vermirlər, bilmirəm...
- Deyəsən, lentləri bərpa etməyə
ehtiyac var, ona görə.
- O obrazlarınıza indiki zaman
bucağından baxmaq çox maraqlı olardı. Emin Bəxtiyarov nifrət qazanan bir obraz idi, mənfi
demək istəmirəm, amma ona o nifrəti məharətlə
qazandırmışdınız. Bu, deyirlər,
aktyorun ustalığıdır?
- O nədir, deyə bilmərəm, amma məni
indi də bəzən küçədə “Alov”, “Atayevlər
ailəsi”
tamaşalarından tanıyırlar. Baxmayaraq
ki, mən o obrazların hər ikisində oynamaqdan imtina
etmişdim. Mərhum Lütfi Məmmədbəyov
çox israrla mənə o rolları oynadıb.
- İndi deyirsinizmi ki, nə yaxşı o
vaxt o obrazları oynamışam, çünki fərqli və
maraqlı xarakterlərdir...
- Əlbəttə. Televiziyada onlardan sonra,
Ramiz Həsənoğlu ilə “Fatehlərin divanı”
maraqlı oldu, bir də Mehriban Ələkbərzadə ilə
“Cəza” maraqlı işlərdən
biri idi.
- Lap bu yaxınlarda həmkarlarımdan biri
“Təhminə və Zaur” tamaşasındakı Zaur
obrazınızdan danışarkən dedi ki, onun pencəyini
çıxarıb atmaq jesti özü səhnədə bir
tamaşadır.
- Təşəkkür edirəm o həmkarınıza.
- Sizin teatr tamaşalarındakı
bütün obrazlarınızın siyahısını
çıxarıb onlar haqda söhbət aça bilərdim,
amma eləmədim. Yəqin ki, özünüz də
oynadığınız “bütün obrazlar yüksək səviyyədədir”
fikrindən uzaqsınız, ona görə yalnız məndə
iz buraxan, yadda qalan
obrazlarınızdan danışmağa
üstünlük verdim. Filmoqrafiyanızda 37
film adı var, Rasim Ocaqovun “Ad günü” filmi də, amma
ordakı rolunuz yadıma düşmədi?
- Doğrudan 37-dir?.. Təəccüblü
gəldi mənə, kinoda ondan çox az
obrazın adını çəkə bilərəm. Onların çoxunu
hesaba salmıram, birini rejissorun xatirinə oynamışam,
başqa birini nəyinsə xatirinə. İndi
eləmərəm e, o vaxt cavan olmuşam. Məsələn,
elə “Ad günü”ndə Rasim Ocaqov birtəhər
başımı tovladı, xahiş etdi ki, bunu ancaq sən edə
bilərsən.
- Teatrdakı rollarınız belə yadda
qalıb- Napaleon, Hamlet, Sezar, Bunin.... Siyahını
artıra bilərsiniz?
- Hə.. Timonla, İblislə... bunlarla artıra bilərəm.
- Keçək filmlərinizə. Eyni
dövrlərdə çəkilmiş bir sıra filmlər
oldu- “Arxada qalmış gələcək”, “Ovsunçu”,
“Günaydın, mələyim”, “Güllələnmə təxirə
salınır”, “Küçələrə su səpmişəm”.
Bu filmlər çəkildiyi illərdə gənc
rejissorların dəyirmi masası oldu və orda deyildi ki, nə
qədər Fuad Poladov çəkiləcək və təkrar edəcək? Başqa aktyor yoxdur? Fikir o baxımdan deyilirdi
ki, yəni əvvəlki rejissorlar, eyni aktyorlar, imkan versinlər
biz də çəkək, yenilərini gətirək...
- Götürək o obrazları, bir-bir
gözdən keçirək, hansı bir-birini təkrar edir,
elə mən o dörd filmdəki rolları kinoda uğurlu
hesab edirəm.
- “Arxada qalmış gələcək”
filmini də?
- Düzdür, zəif filmdir, amma
Qarabağ hadisələri ilə bağlı olduğu
üçün mənə əzizdir. O mövzuda ilk rolumdur.
Hesab etmirəm ki, bu rollar bir-birini təkrar edir.
Ola bilsin ki, bir-birinin
ardınca ekranlara çıxdığı
üçündür...
- Və kimlərisə
qıcıqlandırıb...
- Ay, sağ olun...
- “Ovsunçu”dakı obrazınız
maraqlı və böyük obrazdır, amma elə bil ssenari
onu açmaq iqtidarında deyil. Təhsil
görmüş, yüksək səviyyəli bir insanı
zamanın, dövrün saldığı vəziyyət daha
qabarıq verilməli idi...
- Kənardan elə görünə bilər,
amma mən hesab etmirəm ki, açılmayıb. İnqilabdan əvvəl aristokrat, xaricdə təhsil
almış insan indi sadəcə zamandan intiqam almaq istəyir.
Dəstəyə başçılıq edir,
axırda da özünü vurur. Bu qəhrəmanın,
bir növ, etirazıdır, quruluşa protestidir. Bəlkə hansısa bir səhnə ilə daha da
açmaq olardı, amma bədii material o idi.
- Deyirlər Gürcü kino məktəbi,
İran kino məktəbi var, Azərbaycan kino məktəbi
yoxdur, amma məncə “Bir cənub şəhərində”,
“Güllələnmə təxirə salınır” kimi filmlər
Azərbaycan kinosunun məktəbidir,- demək olar...
- Mən bu siyahıya “Axırıncı
aşırım”, “Şərikli
çörək”, “Bizim Cəbiş müəllim” filmlərinin
də əlavə edərdim.
- Rasim Ocaqov rəhmətlik deyirdi ki,
mən müharibədən film çəkə bilmərəm,
çünki o dövrü yaşamamışam. Nəyi yaşamışamsa onu ekrana uğurla gətirə
bilərəm. Sizin “Güllələnmə təxirə
salınır”da yaratdığınız Xan ona görə
canlı alınıb ki, öz yaşadığınız
mühiti, gözünüzün qarşısında baş
verənləri oynamısınız - Bakı mühitini...
- Elədir. Mən o cür
insanları görmüşəm, onlarla
yaxınlığım olub. O vaxt bir məşhur
“oğru” var idi,
ümumittifaq miqyasda tanınırdı. “Sanka zver” ləqəbli - adı Cabir idi. Onunla ünsiyyətdə olmuşam, dəfələrlə.
- “Banda”sına qoşulmamısınız?
- Təəssüflər olsun ki, (gülə-gülə
deyir) yox. Yaxın tanıdığım insanlar
olub. “Sovetski”də böyümüşəm,
məktəb dostlarım da İçərişəhərli
uşaqlar olublar.
- Məktəbdir...
- Bəli, böyük həyat məktəbi. Əgər o obraz belə
canlı alınıbsa, bunların böyük təsiri var.
- O filmdə yaxşı sillə
vurmağınız var, həyatda kimisə elə vurmusunuz?
- Cavanlıqda olub, mən də
vurmuşam, məni də vurublar, çox şələ-şulux
uşaq olmuşam, indi dalaşan deyiləm.
- Həyatdan sillə almısınız?
- Elə sillə ala-ala gedirik də...
- Sizi “zərbə kimi tutan”
söz olub?
- Çalışmışam ki, o vəziyyətə
gətirib çıxartmayım. Hiss etmişəm ki, irəlidə
“söz silləsi” ala bilərəm, onu dəf etməyi
bacarmışam. Həyatdan
da alacağım zərbələri əvvəlcədən
qabaqlamışam.
- Dost bildiyiniz adamlarla münasibətdə
də?
- Bəli, əvvəlcədən o həddə
çatmağa qoymuram.
- Yəqin zərbə ala biləcəyinizi
hiss edəndə sınmırsınız, sınsanız,
sonra necə güc tapıb düzəldərsiniz qəddinizi?
- Həyatda keçdiyin yol var e, həyat
universitetləri, həmin anlarda onlar insana çox kömək
edir. Hələ gənc
ikən, uşaq ikən yan-yörəndə sınan, əyilən,
tapdanan, əzilən insanları o qədər görürsən
ki, bu vəziyyətə düşməməyi öyrənirsən,
bu situasiyalara düşəndə necə çıxmaq
lazım olduğunu öyrənirsən.
-Deməli, həyatın nəbzini tuta biləcək
qədər siyasətçisiniz?
-Həyatda hə, amma siyasətin ifrat
formasında yox. Bir dəfə bir həmkarım başqa bir adam haqqında qəzəblə
danışdı mənim yanımda ki, o qoymadı məni
inkişaf etməyə, qol-qanad açmağa. İntiqamımı
mən almasam, oğlum alacaq, o, belə, o, filan.
Üstündən az bir müddət keçmiş, müşavirədə
bu adam durdu həmin adam haqda elə yüksək fikirlər
dedi ki, mat qaldım. Çıxanda
çalışıb onunla üz-üzə durdum ki, gözlərimin
içinə baxsın.
Baxdı... qulağıma da pıçıldadı ki “ə..siyasətdi də”...Tutdum yaxasından, çəkib
özümə tərəf mən də onun qulağına
pıçıldadım ki, hər
şeyin öz adı var, bu siyasət deyil.... Ona
görə indi siz işlətdiniz, mən onu dəyişmək
istədim.
- Uzaqgörən olar?
- Hə...Ola bilər.
- Amma siyasətçisiniz də. Sizə verilən suallara diplomatik
cavablarınızın şahidi olmuşam. Amma bu siyasətcillik
bayaq dediyinizdən deyil ha...
- Bildim, onu mənə deyənlər olub,
radikallığı sevmirəm. Tərbiyəmi, ya başqa bir şeymi... nə
isə radikal olmağa qoymayıb. Çalışmışam
nə radikal müxalifət olum, nə də iqtidar, obyektiv
fikir, düzgün mövqe yaxşıdır. Hər şeyin öz
forması var.
- Təbii ki, ziyalılığı itirməmək
şərti ilə.
- Ay sağ ol. Deyirsən, sözün
arif adama çatırsa, bu kifayətdir.
- İnternetdə haqqınızda bir
tamaşaçınız belə yazıb “Səhnə
adamı”, belə çıxır ki, sizi yalnız belə
görür tamaşaçı?
- Yox, niyə ki, mən dost kimi də
yaxşı dostam.
- Yaxşı dost da indi nadir
tapıntıdır.
- Təəssüf ki, itirə-itirə
gedirik. Ailə başçısı kimi də
yaxşı olmağa çalışıram, ata kimi də,
sadəcə səhnəni dəlicəsinə sevirəm də,
yəqin bu fikir ondan irəli gəlir.
- Bəs, dəlicəsinə sevmək
düzgündür?
- Ola bilər düzgün deyil, amma elədir...
- Səhər işə gedincəyə qədər
düşüncənizi nə məşğul edir?
İşə qədərki Fuad...
- Əgər teatrda, yaxud filmdə
obraz yaradacaq prosesdəyəmsə artıq gecədən
gözlərim yumulunca, bəlkə yuxuda da, səhər duran
kimi də yalnız o obrazla yaşayıram.
- Xanımınıza heç qibtə etmədim...
- Hə...ona görə
də bəzən inciklik olur. Məndən evdə
söz almaq çətindir, inciyəndə deyirəm vallah,
işim danışmaqdır də, gün ərzində o qədər
danışıram ki, qoyun indi dincəlim. Yolda gedəndə
də bəzən məşq edirəm, bir də görürəm,
ətrafdan baxırlar, sən demə ucadan
danışmışam, düşünüblər ki,
havalanıb, nədir...
- Hansı halda “iş gördüm”
deyirsiniz?
- Çox nadir halda, həmişə
hazır obrazıma baxıb deyirəm, burda niyə belə eləmişəm.
Hər tamaşadan sonra özümü qınayıram, tənqid
edirəm, düşünürəm ki, növbəti dəfə
bunu başqa
cür edərəm. Teatrın üstünlüyü odur, bu
gün eləmədiyini sabah düzəldə
bilərsən, başqa cür edə bilirsən. Özümə baxmağı sevmirəm, həmişə
səhv tapıram deyə. Bununla belə işimdən, sənətimdən
zövq alıram...
- Qayıtdınız evə, bir uşaqla,
evin qayğısı ilə maraqlanırsınız?
- Beynimin bir kurəsi məşğulkən
belə, bir ailə başçısı, ata kimi borcumu, vəzifəmi
unutmuram. Əlbəttə maraqlanıram, hər
səhər bazarlığı özüm edirəm, evdə
hər şey olduğuna əmin olmasam, işləyə bilmərəm.
- Heç ailəni diqqətdən kənarda
qoyduğunuz, özünüzü
qınadığınız olub?
- Yəqin ki. Ailəyə
qarşı bacardığım qədər diqqətli
olmağa çalışıram. Mənim
üçün ən birinci ailədir, işdə fikrim ailənin
yanında qalmasın deyə, az qala riyazi hesabla hamısını
yerində, vaxtında edirəm.
- Maddi, yoxsa mənəvi kapitala
üstünlük verirsiniz?
- Təbii ki, mənəvi.
- Hollivudda maddi kapitalınız da bol
olardı.
- Valideynlərlə vətəni seçə
bilməzsən, seçilməzdir. İmkan
düşüb, dəvətlər olub, getməmişəm.
Türkiyədə çəkilişlərdə oldum, müəyyən
olunan vaxtdan bir az uzandı, dilxor
olmuşdum. Geridəkilərdən, ailədən
nigaran qaldım.
- Bayaq dediniz sənəti dəlicəsinə
sevirəm, elə bildim başqa heç nəyi, heç kimi
sevməzsiniz.
- Ailədən sonra!
Ramilə QURBANLI
Üç
nöqtə.- 2010.- 25 dekabr.- S.15.