“Oğlumla əl-ələ tutub bu sənətdən
qaçdıq”
Zaman
keçdikcə sənətkar deyəcəyimiz insanların
sayı da azalır. Günbəgün
onları itiririk. Sözsüz ki, bir
gün gələn, bir gün də getməlidir. Bəs gedənlərin yaratdığı
boşluğu kimlər dolduracaq? Elə əsas
problem də budur. Budəfəki “Şənbə
qonağı”mızla sənətimizin, sənətkarlarımızın
yaşadığı problemlərdən danışdıq.
Bu barədə söz söyləməyə
haqqı olan azsaylı sənətkarlar arasında onun məxsusi
yeri var. Necə nəsillər yola salan xanəndə sehirli
barmaqları ilə dilləndirdiyi kamanla çoxlarını
müşayiət edib. Artıq 10 ildir ki,
o sevimli kamanından ayrıdır. Daha
doğrusu, yalnız özü istəyəndə o kaman dillənir.
Və dinləyicisi də özü, bir də
doğmaları olur. Tamaşaçılar
isə onun bənzərsiz ifalarını yalnız video-audio
yazılardan eşidə bilir. Sənətkarın
kaman əlinə alıb səhnəyə
çıxmamasına səbəb heç də yaşı
deyil. Öz dili ilə desək,
kamançaya istefa verən sənətkar müsahibə
zamanı bu barədə də danışdı. 85 yaşlı xalq artisti, xanəndə Habil Əliyevlə
söhbətə bugünki vəziyyətini soruşmaqla
başlasaq da, əsasən ötən günləri yada
saldıq.
- Habil müəllim, necəsiniz? Özünüzü
necə hiss edirsiniz?
- 85 yaşında
insan necə olarsa, mən də o cürəm.
- Elə insanlar var ki, 85 yaşında olsa da, özlərini
o cür hiss etmirlər. Ümidvarıq ki,
ürəyiniz yaşınızdan da cavandır.
- Çox sağolun, o sizin diqqətinizdir. Qocalara ruh verdiyiniz üçün təşəkkür
edirəm. Şükür Allaha, hələ
ki yataq xəstəsi deyiləm. Ümumi vəziyyətim
pis deyil, yaxşıdır.
- İstərdim ki, bir az
keçmişə boylanaq. Kamança ilə
ilk tanışlığınız necə başlayıb?
- Uşaqlıqdan musiqini çox sevirdim, böyük həvəsim
vardı. Valideynlərim məni hansı alətə
qoysaydılar, mən həmin alətdə çalacaqdım.
Çünki musiqiyə həvəsim vardı.
Gecə-gündüz ağlayırdım, musiqi
üçün ölürdüm. Anam məni
6 yaşımda Ağdaşda musiqi məktəbinə
apardı. Tarı əlimə verdilər,
gördülər ki, gücüm çatmır. Kamançanı gətirdilər, kamançanı
da dizimin üstünə yox, stolun kənarına qoydular.
Elə kamança ilə başladım. Mən hər nə çalsaydım, yaxşı
çalardım. Eləcə də musiqiyə
gəldim, sonra özüm də çıxmaq istəyəndə
çıxa bilmədim.
O zaman və indi... Sənət
baxımından fərq çox böyükdür?
- O vaxtlar sənətçilərin hamısı
bir-birinə münasib idi. Həm sənətləri,
həm xasiyyətləri, həm də davranışları
ilə. İndi çox şey dəyişib.
İndi elə sənətkarlar var ki, bilmirəm
onlar düzdü, yoxsa biz. Tamamilə başqa yolda, fərqli
danışıqlar, hərəkətlər... Bir-birimizə
düz gəlmirik. Biz onlara eybəcər
görünürük, onlar da bizə.
- Cavabınızda “sənətkar” sözünü
işlətdiniz. Sizcə, onlara sənətkar
demək olar?
- Elə söhbətin canı da budur. Bunlar
biz gördüklərimizdən deyil.
- Yəqin ki, sizin zamanınızda da bu sənətə
layiq olmayanlar olub. Və biz bu gün zamanın ələyindən
ələnən ifaçılara sənətkar deyirik.
- Bunları ələmək olmaz, çünki yerdə
heç kim qalmayacaq. Sənətə gələn
adam düşünməlidir ki, bu sənətdə
qala biləcək, seviləcəkmi?! Amma
düşünmürlər. Camaat hər
şeydən tez doyur. Bizim millət pisi qəbul etməyinə
baxmayaraq tez də bezir.
- Sizin dövrünüzdə Bədii Şura fəliyyət
göstərirdi. Ola bilər ki, bugünki
problemlər şuranın yoxluğundan qaynaqlansın?
- Çox düz vurğuladınız. Mənə
nəzarət etməsələr, onda bu cür olar da. Mən yerli kanalların çoxuna baxmıram,
çünki əsəbiləşirəm. Kim nə istəyir danışır, necə istəyir
hərəkət edir. Axı belə olmaz.
Televiziyaya milyonlarla insan baxır, o cümlədən
də xarici ölkələr. Əcnəbilər
deməz ki, bunlar necə millətdir? Nəcəb
onların içində bir nəfər yoxdu ki, onlara nəyin
yaxşı-pis olduğunu başa salsın. Ümumiyyətlə, xoşuma gəlməyən
çox şey var.
- Habil müəllim, əcnəbilərin fikri sizin
üçün çox önəmlidir? Onları
izləməkdə nə dərəcə
maraqlısınız?
- Bilirsiniz, hər şeyin həddi var. Məsələn,
indi “yubka”nı qısa geyinmək dəbdir.
Daha onu o qədər
qısa etmək olmaz ki, beldən yuxarı olsun. Hər şeyin dərəcəsi var. Çərçivədən
çıxanda pis olur. Bir söz deyim, son
vaxtlar demək olar ki, evdən çölə
çıxmıram. Sənətdən də
uzaqlaşmağıma səbəb elə bu idi. Görürdüm ki, onlarla mən düz gəlmirəm.
İnanın mən indi cavanlıqdakından da
yaxşı ifa edirəm. Lakin bilmirəm
ki, kimin üçün ifa edim. Müşayiət
edəcəyim insanlar, dinləyəcək tamaşaçılarım
qalmayıb. Müşayiət etdiyim sənətkarların
çoxu rəhmətə gedib. Görünür,
mən gecikmişəm.
- Ömrünüzün 85-ci çağını
yaşayırsınız. Bu yaş bəlkə
kimlər üçünsə gecikməkdir. Ancaq sənətkar hər zaman yaşayır. Yubiley yaşınız dövlət səviyyəsində
qeyd olunacaq?
- Mədəniyyət və turizm naziri deyib ki,
yaxşı yubiley keçiriləcək. Yəqin
olar, inşallah.
- Uzun illərdir ki, kamançanı əlinə almayan sənətkar
yubileyində ifa edəcək?
Hə, ifa edəcəm. Ürəyim istəyən
3-4 nəfər sənətkarla birlikdə
çıxış edəcəm. Ümumiyyətlə,
çox adama qulaq asmıram. 3-4 nəfər
var ki, dinləyirəm, qalanları mənim üçün səs-küydür.
- Bu günki gənclərin potensialı sizi qane edir?
- İnandığım gənclər var.
Ancaq tam olaraq heç öz ifam özümü qane etmir, o ki
qaldı gənclər. Lakin elə gənclər var ki, istedadlıdır.
Oxuyanlardan bezmişəm. Axır
vaxtlar oxuyanlar ölür. Bəlkə
oxuyanların bir neçəsi də ölsə, musiqimiz
düzələr. (gülür)
- Yəni bu qədər pessimist
düşünürsünüz?
- Yox, bədbin deyiləm. Əksinə
yumoru çox sevirəm.
- Bir müddət əvvəl oğlunuz da bu sənətə
meyl göstərirdi. Lakin sonra yavaş-yavaş
uzaqlaşdı. Sənətkar olmayacağını
düşündüyünüz üçün onu bu fikrindən
yayındırdınız, yoxsa ... ?
- Sözün düzü, bu ikimizin də fikri idi. Oğlumla bir-birimizin əlindən tutub bu sənətdən
qaçdıq. Gördük ki,
oxuyub-çala bilməyənlərin arasında
qalmışıq. Bunlar sənəti ələ
alıblar, amma içlərində oxuyub-çala bilən
yoxdur. Hay-küy, gecə-gündüz müsahibələr,
lazımsız işlər... Oğluma dedim ki, gəl çəkilək
bir kənara. Ömrümüz çatana kimi nə
vaxtsa hər şey qaydasına düşsə, yenidən
qayıdarıq. Ömrümüz
çatmasa da, burda bu cür qalmaq olmaz. Burda
pis-yaxşı bilinmir, aləm qarışıb bir-birinə.
Ölkəmiz “Eurovision” müsabiqəsinə ev sahibliyi etməyə hazırlaşır. Sizcə bu müsabiqədəki qalibiyyət musiqimiz
üçün nə dərəcədə önəmlidir?
- Sözün düzü, mən milli musiqinin
ifaçısıyam. Elə belə
görünməyi xoşlamıram, gərək görünəndə
də nəsə edəsən. Və bu görünən
adam qayıdıb gələndən sonra nə
etdi? Bax, mənə bu lazımdır. Hər halda musiqiçiyəmsə, deməli musiqini
siravi tamaşaçıdan daha yaxşı başa
düşürəm. “Eurovision”ı adi
tamaşaçı başa düşür, ancaq mən yox.
Nə işdirsə, mənlik deyil. Cavanlar üçün bəlkə xoş gələcək
nəsə var. 2-3 dəqiqə ərzində
çıxıb görünüb qayıdırlar. Dünya yığışıb, aləmi bir-birinə
qatır. Nə bilim vallah.
- Bu cür düşünməyinizə səbəb
milli musiqinin təbliğatçısı
olmağınızdır?
- Mən onu ögey musiqi kimi qiymətləndirirəm.
- Caz da ögey musiqidir. Cazı da
sanballı musiqi kimi qəbul etmirsiniz?
- Cazı da qəbul etmirəm. Heç
birini bəyənmirəm. Mən milli
musiqinin tərəfdarıyam. Hər zaman
bu cür musiqinin içindəyəm. Mən
muğamın dinləyicisiyəm. İfaçı
kimi xanəndələri qəbul edirəm. İndikiləri
yox haa... Seyid Şuşinski, Cabbar
Qaryağdı, Şövkət Ələkbərova və digərləri.
- Belə çıxır ki, musiqi nə qədər
sanballı, qulağa yatımlı, peşəkar olsa da siz yalnız
muğamı bəyənirsiniz?!
- Təkcə bizim deyil, bütün xalqların milli
musiqilərini sevirəm. Bir misal çəkəcəm.
Məsələn, qız var o qədər bəzənir
ki, sanki üzündə şəkil çəkiblər.
Eləsi də var ki, təbiidir, olduğu kimi.
Mən bax o təbiinin tərəfdarıyam.
Mən onun özünü görüb,
tanımaq istəyirəm. Musiqimizdə də
bu cürdür. Ancaq sonradan gələn,
qondarma heç nəyi qəbul etmirəm.
- Son illər davamlı şəkildə muğam
müsabiqəsi keçirilir. Müsabiqənin
keçirilməsi, nəticələri sizi nə dərəcədə
qane edir?
İzləyirdim. Ancaq çox şeylərdən
narazıyam. Münsiflər heyəti yerində
deyil. Görün orda kimlər oturub.
Bircə Arif Babayev o kürsüyə layiqdir.
Bu müsabiqədən sonra muğam
ifaçıları yetişəcək. Münsiflər
isə onların təyinatçısıdır. Düşünürəm ki, orda başqa sənətkar
olmalı idi.
Aysər Həsənli
Üç nöqtə.-2011.-17
dekabr.- S. 13.