Kinomuzun silahı yoxdur
Kompyuter qrafikası isə canlı qüvvəni əvəz
edə bilməz
“Azərbaycanfilm” kinostudiyasında
elə bir sex var ki, orda Oktyabr İnqilabı və ondan əvvəlki dövrün, Böyük Vətən
Müharibəsi illəri və ondan sonrakı illərin
silah-sursatı qorunub saxlanır. Terroristlərin
qulaqlarından uzaq, orda qılıncdan, qalxandan tutmuş
avtomat “Kalaşnikov”a qədər tapmaq mümkündür. Hamısı
vaxtilə çəkilmiş filmlərdə istifadə
olunmuş və indinin özündə də işə
yarayan əlbəsələrdir.
O ki qaldı tanka, təyyarəyə,
raketə o sarıdan çəkiliş qrupuna film çəkilən
ölkənin hərbi qüvvələri köməklik edir. Eləcə də
kütləvi səhnələr üçün canlı
qüvvə, yəni əsasən döyüşçülər
də hərbiçilərdən, əsgərlərdən
ibarət olur. Bu artıq dünya praktikasıdır.
Kinoşünas Aydın
Kazımzadə televiziya ilə müəllif proqramında belə
bir ifadə işlədib: “Bu gün Azərbaycan kinosunda “Babək”
kimi möhtəşəm kütləvi və
döyüş səhnələri olan film çəkmək
mümkün deyil, çünki bunun üçün nə o
texnika var, nə də canlı qüvvə. İndi
kinostudiyada yaxşılığa doğru atılan
addımlar yaxın gələcəkdə buna imkan yaradacaq, hələlik
isə bu imkan yoxdur. ” Kinoşünas
fikrini də onunla əsaslandırıb ki, “Babək” filmi
çəkilən vaxt sovet dövrü idi və sovet kinosunun
bütün bu çəkilişlər üçün
bazası vardı. “Məsələn, sovet kinosunun varisi hesab
olunan Rusiya kinematoqrafiyasında indinin özündə də həmin
baza qalır. “Mosfilm”də hətta kinolarda istifadə etmək
üçün xüsusi hərbi diviziya saxlanır və
onlar kinostudiyanın ştatda olan işçiləridir.”
Aydın Kazımzadənin
sözləri fikrimizi çaşdırdı və
içimizə bir vəlvələ də saldı ki, əcaba,
əgər bizim kütləvi səhnələr
üçün lazımi bazamız yoxdursa, o halda son illər
çəkilən tarixi filmlərdə bu işin öhdəsindən
necə gəliblər...? Götürək elə
“Hökmdarın taleyi” filmini. Azərbaycanın
xanlıqları dövründən, tarixi keçmişindən
danışan bu filmdə döyüş səhnələri
olmamış deyil. Orda canlı qüvvəni, atlı
döyüşlərini, o dövrün texnikasını
hardan alıblar? Hamıya məlumdur ki, bu il “Cavad xan” kimi
möhtəşəm bir tarixi şəxsiyyətin həyatından
və onu əhatə edən tarixi dövrdən bəhs edən
film çəkilib. Görəsən, Cavad xan atsız,
silahsız döyüşə bilər? Sisyanov məgər
onun üstünə piyada, əli boş hücum çəkib?
Bizi narahat edən bu
suallarla Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin Kino
şöbəsinə müraciət etməli olduq. Şöbənin
məsul işçisi Yusif Şeyxov dedi: “Düzdür, indi “Azərbaycanfilm”də
keçmiş sovet kinosunda olan baza yoxdur, amma təki vəsait
olsun, vəsait olan yerdə baza da tapmaq mümkündür, hətta
canlı döyüş də, bu bir. İkincisi görün
sovet dönəminin iflasından sonra nə qədər texniki
tərəqqi var. Dünən əgər canlı qüvvə
kimi hansısa ordudan istifadə olunurdu, bu gün ona da lüzum
yoxdur. Kompyuter qrafikası 50 atlını 3000 atlı eliyə
bilir. O vaxt “Babək”in rejissoru nə qədər
çalışsa da, kütləvi səhnəyə 3000-5000
atlı çıxara bilməzdi, bu gün o imkan var. Kompyuter qrafikasından istifadə
olunmasa belə, döyüş səhnələrinin canlı
alınması üçün Müdafiə Nazirliyi istənilən
formada köməklik edir. Düzdür, “Cavad xan” filminə
Müdafiə Nazirliyinin heç bir hərbi texnikası
yaramır, canlı qüvvə ki,
yarıyır. Canlı qüvvə olandan sonra yenə
qalanı kompyuterin boynuna. Odur ki, tarixi mövzuda çəkilən
filmlər nə hərbi texnika, nə də canlı qüvvə
sarıdan qıtlıq çəkir.”
Görünür, Azərbaycan
kinosunun təəssübkeşi, kinoşünas Aydın
Kazımzadənin dediklərində həqiqət var, həqiqətən
də həmin baza “Azərbaycanfilm”də yoxdur. Nə
yaxşı ki, texniki tərəqqi bizim xeyrimizədir, yoxsa həqiqətən
də “Babək” filmi kimi kütləvi səhnələr olan
film çəkmək müşkül olardı. O da həqiqətdir
ki, kompyuter qrafikası canlı səhnəni əvəz edə
bilməz.
Üç nöqtə.- 2011.- 4 fevral.- S. 13.