Teatr səhnəsinin
ağayana sənətkarı
Bu gün Həsənağa Turabovun vəfatından
altı il keçir
Məzarın da qüruru, şəxsiyyəti
olarmış. Məzardan boylanan rəsmində səmimiyyət
nə qədərdisə, məzarı da o qədər
ağayanadır ağayana sənətkarın. İnanmaq olmur
ki, vəfatından səkkiz il ötür.
Bu onun sənətkarlığı
Onun
yaratdığı “7 oğul
istərəm”də Gəray bəy,
“Atları yəhərləyin”də Qaçaq Nəbi, “Dantenin yubileyi”ndə Kəbirlinski
kinomuzun qızıl salnaməsi deyilmi. Tam bir-birinin əksi
olan, müxtəlif səpgili obrazlardır. Birincisi kişilik,
ikincisi qəhrəmanlıq, üçüncüsü
ziyalılıq rəmzi olan bu üç obrazın
hansını Turabov o birindən zəif yaradıb? Suala cavab
vermək çətindir. Onun Azərbaycan kinosunda
yaratdığı obrazlar siyahıya gəlməz, təsadüfən
bu üç obrazı dedim və əsaslandıra da bildim. Görünür,
sənətkarın böyüklüyü bundadır. Yaxud
Milli Dram Teatrının qızıl dövrü, ona Tofiq
Kazımovun rəhbərlik etdiyi vaxtdan tutmuş son illərə
qədər həmin səhnədə Həsən Ağa
Turabovun yaratdığı qəhrəmanlar. İstər
lirik, istər psixoloji, istər də qəhrəmanlıq
obrazları hansı unudulub, yaddan çıxıb. Hansı
böyük klassik əsərin qəhrəmanından söhbət
açılırsa, aktyorlar vaxtilə onu Həsən Ağa
Turabovun gözəl yaratdığını
xatırladırlar. “Hamlet”də Hamlet, “Unuda bilmirəm”də Kamran,
“Aydın”da Aydın, “Oqtay Eloğlu”nda Oqtay, bir sözlə
Şekspirdən tutmuş Cəfər Cabbarlı
dramaturgiyasına qədər bütün qəhrəmanlar
Turabovun prizmasından keçib. Bu onun sənətkarlığı.
Belə rəhbər və şəxsiyyət
Milli Dram Teatrına rəhbərlik
etdiyi vaxtlarda teatr repertuarına təsadüfi tamaşa daxil
olmadı. Yaxın dostu olan Kamal Abdullanın əsərini daha
bir yaxın dostu Vaqif İbrahimoğlu tamaşaya
hazırladı. Milli Dram Teatrının səhnəsi
üçün lazım bilmədiyi üçün bədii
rəhbər tamaşanı qəbul etmədi. Onun
üçün dost anlayışı müqəddəs idi,
amma sənəti ondan da müqəddəs tuturdu. Bədii
rəhbər, direktor olduğu müddətdə
bir-neçə qocaman sənətkara təqaüd verməklə
onları teatrdan uzaqlaşdırmışdı. Bu
addımı teatr ictimaiyyəti tərəfindən birmənalı
qarşılanmadı. Bir gün
sual verdim ki, Həsən Ağa müəllim, niyə
belə etdiniz. Artıq həmin olaydan bir-neçə il
keçmişdi. Dedi ki, həmin sənətkarların xətrini
çox istəsəm də,
deməliyəm, ömürlərini teatrda başa vuracaq
qədər fəxri sənətkarlar deyildilər. “Onları
gənc aktyorlarla əvəz etməsəm, teatrda boşluq
yaranacığını görürdüm. Elələri də
var ki, ömürlərinin sonuna qədər teatrın
ştatında saxlamışam.”
Belə insan idi
Hamı ondan razı idi,
teatra daxil olanda qocalı cavanlı bütün işçilər
özlərindən asılı olmayaraq ayağa
qalxardılar. Ondan sonra o teatrda belə
məqamların şahidi olmamışıq. Teatr rəhbərinin
gərək həm də nüfuzu olsun. Bunun üçün
isə əlbəttə şəxsiyyət olmaq gərəkdir,
Turabov kimi. Çox ürəyincə olan tamaşanın
premyerasından sonra yaradıcı qrupa öz cibinin xərci
ilə ziyafət verirdi. Ramiz Novruzun “Hələ sevirəm deməyiblər”
tamaşasından sonra bu səxavətin şahidi olduq. Teatr
Xadimləri ittifaqında işləyəndə ilk dəfə
“Qızıl Dərviş” milli teatr mükafatını təsis
etdi, o vaxtdan həmin mükafat hər il ən yaxşı
tamaşaya, rejissora və aktyora təqdim olunur. Bunlar
yaradıcı insan üçün deyilmi? Həmin
mükafatı vəfatına qədər özünə vermədi,
yalnız rəhmətə gedəndən sonra Teatr Xadimləri
ittifaqı “Şəxsiyyətin bölünməzliyinə
görə” nominasiyası əlavə edib həmin
mükafatı Turabova, onun ailəsinə verdi. İttifaqda
prezident postu ləğv edildi, çünki heç kim
Turabovun yerində oturmağa layiq görülmədi. Buna
özünü də hazır görməyən ittifaq sədri
Turabovu TXİ-nın əbədi prezidenti elan edərək
indi də özü sədr kimi rəhbərlik edir. Bütün
bunlar ona sonsuz məhəbbətin təcəssümüdür.
İnsan bunu özü qazana bilərmiş. Sadəliyi, səmimiyyəti,
sənətkarlığı və bir daha deməkdən
çəkinməyərək şəxsiyyəti ilə
söyləyirəm. Qoy, bu xatirə günündə ruhu
şad olsun, sağlığından olduğu qədər də
sevgiyə möhtac, sevilən, məzarı da özü kimi
ağayana, səhnəmizin ağayana sənətkarı Həsənağanın.
Üç nöqtə.- 2011.- 23 fevral.- S. 13.