“Sənət qızıl kimidir…”
Bu gün dövlət tərəfindən
muğamımıza qayğı, diqqət yüksək səviyyədədir. Buna keçirilən
muğam müsabiqələrini misal göstərmək olar.
Və bu muğam müsabiqəsində SMS
gücünə deyil, öz səsin, istedadın,
bacarığınla qalibiyyət əldə etməlisən.
Bu dəfəki “Şənbə qonağı”mız öz səsi
və istedadı ilə 2011-ci ildə keçirilən “II
Respublika Muğam müsabiqəsi”nin qalibi
adını qazanan Aytən Məhərrəmovadır. Aytən xanımla söhbətdə sənətdən,
bu yolun çətinliklərindən, əldə edilən
uğurlardan dahışdıq.
- Aytən xanım, siz “II Respublika muğam müsabiqəsi”ndə
qalib olaraq ilk ən böyük uğurunuzu qazanmısız. Bu uğurunuzu bu gün necə dəyərləndirərdiniz?
- Muğam müsabiqəsi mənim həyatımda
dönüş elədi. İlk muğam
müsabiqəmizi götürmək istəyirəm. Həmin müsabiqədə qalib olmurdu. Sadəcə onluğa düşmək idi. O
müsabiqədə sms var idi. Həmin müsabiqədə
tamaşaçılar tərəfindən tanındım, az da olsa sevildiyimi hiss etdim. Bu
baxımdan mənim üçün böyük dəyişiklik
oldu. O müsabiqə olmasaydı bu gün sənətdə
olmazdım. Fikrim başqa tərəfdə idi.
17-18 yaşında qız idim, ailə qurmaq haqda
fikirləşirdim. Müsabiqə həyatıma daxil
oldu və hiss etdim ki, nə isə edə bilərəm. Düzdür o zaman çox utancaq idim. Cavan qız, təzə gəlmişdim deyə
sıxılırdım. Həmin
müsabiqədə özümü istədiyim kimi göstərə
bilmədim. Amma 2011-ci ildə qalib
olduğum müsabiqədə əsl Aytən özünü
göstərə bildi. Mikrofonsuz,
böyük zal, göstər özünü. Belə
yerdə deyirlər bacarana can qurban. Bizim bir
çox tanınmış muğam ifaçıları həmin
müsabiqədə münsif heyətində idi. Mən fəxr edirəm ki, belə sənətkarların
olduğu müsabiqədə birinciliyi qazandım. O
müsabiqədə özümü-özümdə
tapdım. Qaval çalmaq özü bir
ifaçılıqdır. Özüm
üçün çalırdım, amma bilmirdim ki,
yaxşı qaval çalıram. Axı
kütlə arasında öz sənətimi nümayiş
etdirməmişəm ki, qaval çala bilirəm. Muğam müsabiqəsinin münsif heyətində əyləşənlərin
hamısı ustadlar idi. Səyavuş Kərimi
axırıncı turda səhnəyə çıxıb
dedi ki, münsiflərin yekdilliklə hər turda 1-ci
seçdiyi iştirakçı var idisə, o Aytən idi. Biri yaxşı qaval çala bilir, amma oxuya bilmir və
ya əksinə. Səyavuş Kərimi dedi ki, bu ustad xanəndələr
kimi qaval çalır. Qaval çalma sahəsində
özümün yeni metodlarım var. İnşallah
magistraturaya qəbul olum, həmin metodları təsdiqlədəcəm.
Bu günə qədər qaval
ifaçılığı şifahi olaraq keçirilib.
Amma mən onu şifahidən yazılıya gətirmişəm.
İnşallah elmi işimdə onu istifadə edəcəm.
Muğam müsabiqəsi mənim pedaqoq kimi fəaliyyətimə
də yol açdı. Bu gün mən həm
muğamdan, həm əruz vəzni ilə muğamların
qarşılıqlı əlaqəsindən, həm qavaldan, həm
də xalq musiqilərimizin, muğamlarımızın tarixindən
dərs deyirəm. İnsanın
özündə də olmalıdır. Mən
o qalibiyyətlə də kifayətlənə bilərdim.
Təəssüf ki, kifayətlənən insan
deyiləm.
- Sonra uğurlar davam elədi?
- Mənim uğurlarım həmişə davamlı
olub. Şikayətlənən insanları sevmirəm.
İnsan var ki, deyir səsim var, qabağa gedə
bilmirəm, neyləsəm də alınmır. İnsan zəhmət çəkməlidir. Allah çəkilən zəhməti mütləq
qiymətləndirəcək. Allah zəhmətkeş
insanları sevir. 2009-cu ildə mən
muğam müsabiqəsinə qatıldım, heç
onluğa da düşmədim. Ona görə
ki, deyirdim əşi “Şahnaz” muğamıdır da bilirəm
onu, nə var oxumağa. Amma 2011-də
getdim böyük bir zal götürdüm. Orda məşq elədim. Gecəm
gündüzümə qarışmışdı. Gecələr yatmırdım, yuxuda qaval
çalırdım. Ona görə heç kim deməsin ki, məndə alınmır,
qabağa gedə bilmirəm, nə isə lazımdır. Sən əziyyətini çək, kimsə səni
hardasa görüb, əlindən tutub gətirəcək.
Sənət qızıl kimidir,
üstünü torpaq örtsə də, o hardansa bərq
vurub parıldayacaq. Sənətdə irəliləmək
üçün təhsil önəmlidir, bünövrə
olmalıdır. Binanın bünövrəsi
olmasa heç vaxt o ayaq üstə dayana bilməz. Bu gün əldə etdiyim uğurlara görə
müəllimim Mənsum İbrahimova minnətdaram. O
bizim atamız, böyüyümüzdür. Biz
və Mənsum müəllimin tələbələri bir ailəyik.
Çox zəhmətkeş insandır. Biz onun tərbiyəsini götürmüşük.
13 ildir ki, müəllimimin oxu tərzini, oxu mədəniyyətini
öyrənirəm. Fəxr edirəm ki, bu
gün Mənsum müəllim mənim pedaqoji fəaliyyətimdən
razıdır. İnsana irəliləməsi
üçün ilk dəstək, kömək
olmalıdır.
- Gələcəkdə adınızın sənətkarlar
sırasında çəkilməsi üçün hansı
işləri görürsüz?
-İlk növbədə puldan imtina etmək
lazımdır. Sənətkar adını daşımaq
üçün gərək sən daimi bu sənətdə
fəliyyət göstərəsən. Elə
belə yox, işlərin olmalıdır. Ulu öndər
Heydər Əliyevin 88 ildönümü münasibətilə
keçən il mayın 6-da Füzuli
rayonunda mənim “Qarabağa Dəstək - Xilaskar”adlı solo
konsertim oldu. Orda heç bir xeyrim yox idi. Mən öz sahəmdə Qarabağımız
üçün nə edə bilərəm. Mənim silahım səsimdir, səsimlə
döyüşə bilərəm. İctimai
televiziyaya müraciət etdim və mənə konserti etmək
üçün dəstək oldular. Hərə
öz gücü çatan və bacardığı qədər
Qarabağımız üçün nə isə etməlidir.
Süleyman Rüstəmin şeirində belə bir bənd
var:
Sən mənim doğru görən göz bəbəyimsən
Qarabağ,
Öz canımsan, ciyərimsən, ürəyimsən
Qarabağ.
Adlanırsan bütün ellərdə gülüstan
Qarabağ,
Sən Azərbaycanımın şöhrətisən
can Qarabağ.
Amma mən axırıncı misranı “Sən
bizimsən, Azərbaycanımsan Qarabağ” kimi dəyişmişəm. Mənim
mahnılarımın 70-80 faizi vətənpərvər
mahnılardır.
- Bu gün yaşlı sənətkarlar gəncləri tənqid
edirlər. Bir gənc olaraq tənqidlərdən
necə nəticə çıxarırsız?
- Təbii ki, biz sənətkarlarımıza qulaq
asmalıyıq. Onlar bizim
yaxşılığımız üçün deyirlər.
Amma bəzən haqsız, yersiz tənqidlər
olur. Verilişlərin birində mənə
ifa etmək üçün bir mahnı vermişdilər.
Sənətkarlar oturmuşdular. Mən heç saymazdım ki, onlar muğama aid sənətkarlardır.
Yəni o sözü mənə deyən
muğama aidiyyatı olmayan bir insan idi. Dedi ki, bu mahnı
Aytənin səsinə düşmür. Birincisi
Aytən artıq uşaq deyil, peşəkar səhnədə
peşəkar xanəndədir. Bəlkə
də o müəllim deyilsə də, mən müəllimən.
Və bilirəm ki, səsimə nə
düşür, nə yox. O sözü muğam
ustadlarımızdan eşitsəydim deyərdim hə. Haqqı çatmayan insanlar bəzən
yaşına inanıb nəyisə tənqid edəndə
yersiz tənqid olur. Təbii ki, onlara fikir
vermək lazım deyil, əsas ustadlarımızdır. Sənətkarların fikirlərindən bəhrələnmək
lazımdır.
- Səhnədə sənətkarlarla
çıxış edəndə, hiss edəndə ki, sənətkarların
diqqəti üzərinizdədir. Bu sizə
hansı məsuliyyəti verir?
- Müsabiqə vaxtı çox həyəcanlı idi.
Çünki onların fikirləri önəmli
idi. Necə oxumamıza qiymət verirdilər
və seçim var idi. Amma müsabiqədən
kənarda həyəcan olmur. Əksinə
onlara baxıb, ruh alırıq.
- Olubmu çıxışınızı dinləyən
sənətkarlardan kimsə sizə iradını bildirsin?
- Səhnəyə gələn gündən həmişə
müəllimimlə məsləhətləşmişəm.
Fikirləşmişəm ki, bir səhvimə görə
müəllimin adına xələl gəlməsin.
Hansısa bir mahnını yazdırırıq,
dəyişikliklər edirik. Müasir
zamanla ayaqlaşırıq, gənclərin sevəcəyi bir
formada təqdim etmək istəyirik. Bəzən
yaşlı sənətkarlardan bu cür dəyişiklikləri
qəbul etmək istəmirlər. Belə
bir şeylər olur.
- Muğamı elə bir sənətdir ki, dinləyərək
öyrənmək lazımdır. Kimləri dinləyə-dinləyə
öyrənirsiz?
- Mən Mənsum müəllimin tələbəsiyəm. Mənsum müəllim
özü həmişə bizə deyir ki, yaxşı ifadan
bəhrələnin, öyrənin. Amma yol
olaraq, bizim yolumuz Mənsum İbrahimov yoludur. Biz heç vaxtı başqasının yolunu gedə
bilmərik. Dinləməliyik, öyrənməliyik,
yaxşı olanları mənimsəməliyik.
- Musiqinin hansı növündə ifa etməyindən
asılı olmayaraq digər musiqilər barədə də
informasiyalı olmalısan. Siz bu cür
informasiyaları necə əldə edirsiniz?
- Mən muğam ifaçısı olsam da, demək olar
ki, retro mahnıların əksəriyyətini bilirəm. Əsas musiqiçinin bazası olmalıdır.
Onun beynində musiqi yaddaşı
olmalıdır. Bu o demək deyildir ki, o
mahnını mütləq bilməlisən. Ən azından həmin mahnı haqda informasiyalı
olmalısan. Kimin mahnısıdır, nə
mahnıdır. Mahnını eşidəndə
donub qalmayasan ki, bu nə mahnı idi.
- Mənsum müəllimdən öyrəndiklərinizi
öz tələbələrinizə necə
çatdırırsınız?
- Bu proses fərdi bir haldır. Hər bir tələbənin
başa düşəcəyi bir dildə başa salmağa
çalışıram.
- Sizdə anakonda dərisindən qaval var. Niyə məhz
anakonda dərisi?
- O qaval mənə hədiyyədir. Mağazanın
qabağında anamla dayanmışdıq. Bir nəfər
maşınının yük yerindən bu qavalı gətirib
mənə hədiyyə verdi. Dedi bu
qavalı sizə hədiyyə edirəm, bu qaval sizə
yaraşar. Sənətimla bağlı olan bir
şeyi tanımadığım bir insan mənə hədiyyə
edib, Allah canını sağ eləsin. Mən
də qəbul etdim.
- Səhnədə ifa edərkən nədən stimul
alırsız?
- Mən səhnədə ən böyük stilumu
müəllimimdən alıram.
- Ailədə sənətinizə necə dəstək
olurlar?
- Səhnədə elə ən böyük dəstəyi
ata-anamdan görürəm.
- Bu sənətdə olan xanımlar səhnənin
xanım üçün çətin olduğunu deyirlər.
Siz hansı çətinliklərlə
qarşılaşırsız?
- Sağ olsun dövlətimiz bizim üçün hər bir
imkanı yaradıb. Amma xanım
üçün çətindir. Bütün
işlərimi görüb hardasa saat 9-10-a evə gedirəm.
İndi subayam deyə hələ o çətinliyi hiss eləmirəm.
Atam-anamdan yerdən göyə qədər
razıyam. Çünki onlar məni
başa düşürlər. Bu sənətin
çətinliyi ailə baxımındandır. Kim ad çəkir, istəyir deyir oxumasın. Əslində başa düşürəm ki,
çətin sənətdir. Ailə
quranda da elə seçim etmək lazımdır ki, həmin
şəxs sənətimizi başa düşsün. Mən sənətim olmadan yaşaya bilmərəm.
Həyatda ən çox sevdiyim sənətimdir.
Bu sənətə eşqlə yanaşıram.
Zəhmət çəkən insan
üçün hər şey asandır. Ədalət
Behbudov, Pərviz Fərhadov və mən üçlük
şəklində həmişə bir yerdə ifa edirik.
Və bu sənətin də zəhmətini bir
yerdə çəkirik. Sentyabrın 16-da
onlar VII Beynəlxalq Avrasiya səsləri musiqi festivalına
gedirlər. Onlarla bərabər Əlipaşa
Talıbov da gedir. Ölkəmizi təmsil
edəcəklər. Onlara da uğurlar arzu
edirəm. Tək əldən səs
çıxmaz, çalışmaq lazımdır.
- Gələcək üçün sənətinizdə
nələr etmək istəyirsiz?
- Gələcək üçün nələr fikirləşmirəm.
O qədər planlar, istəklər, arzular var. Məndə sənət
eşqi var və nə qədər ki, canım sağdır
bu sənətim üçün çalışacam. İnanıram ki, gələcəkdə sənətdə
daimi yerimi tapacaq sənətkarlardan olacam.
Aygün Asimqızı
Üç nöqtə.- 2012.- 15
sentyabr- S. 13.