Nağara
"Eurovision" səhnəsinə necə
çıxdı?
Natiq Şirinov: "Zəhmətimizin
sayəsində biz bu yerlərə qədər gəlməyi
bacardıq"
Azərbaycan xalqının qədim musiqi alətlərindən
biri də nağaradır. Xalqımızın
toy-bayram şənliklərinin aparıcı
çalğı alətlərindən sayılan
nağarasız el şənliklərini təsəvvür etmək
isə qeyri mümkündür. Vətənimizdə
isə ən məşhur nağara ustası, sənəti ilə
öz sözünü demiş Natiq Şirinovdur. Beləliklə, nağara ustası Natiq Şirinov
“Şənbə qonağı” rubrikamızın qəhrəmanıdır.
Sənətkar bizimlə söhbəti zamanı
nağaraya cəmiyyətimiz arasında göstərilən
münasibətdən və öz yaradıcılıq yolundan
danışdı. Onun sözlərinə
görə, bu gün Azərbaycan mədəniyyəti
yüksək səviyyədə inkişaf edir və bu
inkişafın tərkibində bizim milli alətimiz hesab olunan
nağara sənəti də beynəlxalq aləmdə
tanınmağa doğru gedir.
Nağara sənətinin uğuru
-Natiq
müəllim, illər öncə ritmlərə
bugünkü münasibət yox idi…
- Bəli.
Ümumiyyətlə heç bu haqda
düşünmürdülər.
- Zaman
ötdükcə bu sahədə nələrin dəyişdiyinin
şahidi oldunuz?
-
Artıq ritmlərə maraq yaranmağa başlayıb. 90-cı illərdə mətbuata televiziyaya
çıxmaq üçün yalvarırdım. Kimdənsə xahiş edirdim ki, efirlərə yol
tapa bilim. Deyirdilər ki, “Tappa-turup”,
“Guppa-gurup” kimə lazımdır axı. Amma
indi maşallah televiziyalar və digər mətbuat orqanları
bu sənətə böyük maraq göstərirlər.
Bu da bizim uğurumuzun göstəricisidir.
- Təbii
ki, bu gözəl hadisədir. Bəs münasibətin
dəyişməsinə nə səbəb oldu?
-
Artıq o zamankı kimi televiziyalara xahiş etmirəm. Bir dəfə toya gedəndə 5 dənə
nağaranı yanaşı qoydum. Dedilər
toyda bir nağara çalarlar. Heç toyda 5
nağaranı yan yana qoyaraq ondan istifadəmi
etmək olar? Həmin nağaraları məndən
yığışdırmağımı istədilər.
Mən də həmin toyu 50 manata
danışmışdım. Bu da
çörək pulu. Dedim ay dayı bəs bu mənim
üslubumdur. Dedi dayın kimdir? Nağaranı
yığışdırın. Oğlun
çağırdı bu nədi çağırmısan?
Oğlu nə qədər təriflədisə
atasının vecinə olmadı. Axırda
atasına o qədər yalvardı ki, toyda bir nömrə
çalmağımıza icazə verdilər. Ondan sonra bizə toy dəvətləri gəlməyə
başladı. Sonra efirlərə
çıxmağa başladıq. Artıq
zaman-zaman nağaraya münasibət dəyişdi. Nağara həddindən artıq sevilməyə
başladı. Populyar verilişlərə
qədər çıxmağı bacardıq.
- Hətta
“Eurovision” səhnəsinə qədər çıxdı…
- Hə
bu da nağara ifaçısı olaraq bizim uğurumuzdur. Bu müsabiqədə bizi 70 min insan və dünyada
bir gündə neçə milyon insan izlədi. Zəhmətimizin sayəsində biz bu yerlərə
qədər gəlməyi bacardıq.
-
Nağara ifaçılığı həqiqi mənada
alın təri, əlinin zəhməti ilə uğur
qazanır…
- Bəli.
Bu günləri isə bizim sahəyə diqqət
çoxalıb. Çox istəyərdim
ki, Azərbaycanda ritm sahəsində professionalların sayı
artsın. Muğamda adını çəkdiyimiz
ustadlar kimi ritm sahəsində də elə olsun.
- Tələbələriniz
arasında qadınlar varmı? Qadınlar bu sahəyə
nə dərəcədə maraq göstərir?
-
Bilirsinizmi, bizdə psixologiya, mentalitet deyilən anlam bəlkə
də qadınların bu sahəyə gəlməsinə mane
olur. Mən o vaxtı Azər Əliyevdən dərs alan zaman bizimlə bərabər iki qız tələbəsi
də var idi. Hətta toylarda da bir neçəsini
görmüşəm. Amma səhnədə
görülənləri, məşhur olanları yoxdur. Artıq belə bir psixologiya formalaşıb ki, Azərbaycan
qadının nağara çalmağına pis baxırlar.
Məncə buna görə qadınlar bu sənətə
gəlmək istəmirlər. Mənim
qızım da nağara çalmaq istəyirdi. Hətta efirdə də nağara ilə bir dəfə
çıxış etmişdi. Amma
sonradan yoldaşım bu işi davam etdirməsinə icazə
vermədi. Yəni deməyim odur ki, bu sənətə
böyük həvəsləri var. Mən də istəyirdim
ancaq qismət.
Nağara olmasa toy getməz
- Əvvəllər cəmiyyətimiz kişilərin də
nağara çalması fikrinə çətinliklə
razılaşırdılar. Amma indi hər şey
dəyişib. Bəs qadınlar
arasında bu sənəti məşhurlaşdırmaq
üçün indi nələr etmək lazımdır?
- Şəxsən mənə qızımın
nağara ifaçısı olmasını istəyərdin
kimi sual versələr əminliklə razılıq verərdim. Niyə də
olmasın axı? Əgər insanın
qanında namus, qeyrət, şərəf varsa burada pis
heç nə yoxdur. Biz hansısa
xanımı bu sənətdən uzaqlaşdırmaqla günaha
batmış olarıq. Bizim tarixdə sənəti
ilə ad qazanan xanımlarımız olub. Nağara
sahəsində də peşəkar xanımlarımız olsa
çox gözəl olar. Azərbaycanın
bir nömrəli xanımı Mehriban Əliyevanın sayəsində
bu sahə inkişaf etdi, irəlilədi. O, muğama
xüsusi qayğı göstərdi və həmin sahə
sürətlə inkişaf etdi. Muğama qulaq
asanlar var idi, yəni əhalinin yaşlı təbəqəsi
daha çox dinlədiyi halda bu gün vətəndaşlarımızın
yüksək faizi muğamı dinləyir. Deməyim odur ki, muğamımız bugünkü səviyyədə
deyildi. Muğam sənəti artıq beynəlxalq
layihələrdə təbliğ olunur. İnşallah
muğam kimi ritm sahəsində də uğurların ardı
gələr.
- Deməli,
hər bir sahənin reklama ehtiyacı var…
- Bəli.
Necə ki, övladın ata-ananın dəstəyinə
ehtiyacı var, elə də hər bir yaradıcı sahənin
reklama. Bizim də sənət adamı
olaraq respublikamızın dəstəyinə ehtiyacımız
var. Təbii ki, biz Allaha dua edib istəyirik. Allahın nəsib etdiklərinə şükür.
Arada Allah üçün də nağara vurmaq
lazımdır. Qazanc düşünülməyən
bir iş olmalıdır. Gücüm çatan
qədər mən bunu etməyə çalışıram.
- Toylarda
daha çox müğənnilərə tələbat var. Siz
necə düşünürsünüz?
- Təbii
ki mən də bu fikirlə razılaşıram. İndiki zamanda toy ifaçısız keçmir.
Müğənni ilə bahəm
nağarasız da toy olmaz. Müğənnilərin
şansları orada gətirib ki, öndə onlar
çıxış edirlər. Bu
psixologiya tək Azərbaycanda deyil, bütün dünyada
formalaşıb. İndi belə bir fikir
yaranıb ki, müğənni olmasa toy getməz. Amma əslində nağara çalan olmasa toy getməz.
Oxuyan olmasa toy gedə bilər. Çünki nağara da oyun havalarını ifa edə
bilir. Musiqi alətini
yığışdırandan sonra müğənninin
oxumağı toyda o qədər də lazım deyil.
- Sizi
bütöv toya dəvət edən olubmu?
- Əslində məni bütöv toyu idarə etmək
üçün dəvət etmək istəyənlər
çox olub.
Bu yaşıma qədər 2-3 bütöv toyu
çalmışam. Mənim istədiyim məbləğlə
razılaşmayıblar. Adam var ki, qiymətini demir. Niyə deməyək axı? Biz
hamımız toya pul üçün gedirik də. Burda nə var ki? Demişəm
ki, 15 000 manat ver bütöv toya gəlim. Amma
toyu ifa etməyə yox. 100 000 də versələr
toyu çalmaram. Bir milyon da versələr
getmərəm. Çünki buna səbrim
çatmır. Kimsə gəlib hansısa ara mahnısı sifariş versin. Mən bu qədər əziyyət çəkməmişəm
ki, gedib toylarda bütün günü o cür mahnılar ifa
edəm. Bu nağara Azərbaycan
bayrağını yüksəklərdə
dalğalandırır. Hamı kimi mənim
də nələrəsə ehtiyacım var. Amma mən
heç vaxt sənətimi pula satmaram.
Sənətimi pula satmaram
- Belə
çıxır ki, toylara gedəndə öz
repertuarınıza daxil olan mahnılara üstünlük
verisiniz?
- Əgər gəlib biri hansısa mahnını
sifariş verirsə biz onu ifa edirik. Proqramda isə ancaq mən
istədiyim olur. Mənim “Sarı gəlin”, “Mənim
dünyam”, “Qatar”, “Qaval daşı” və sair
kompozisiyalarım var. Və yaxud da ki, elə adam olur ki,
“ritm-şou” olmasını istəyir. İstəyənlər
mənim repertuarımdan sifariş verə bilərlər.
Amma məsələn bəzən toy yiyəsi
deyir ki, bir “Yallı” ifa edin. Mənim
gözüm üstünə. “Yallı” nağaraya,
zurnaya aid ola musiqidir. Burda qəbahət
heç nə yoxdur. Ara mahnılarını
hələ ki deyirik ki, ifa eləmərik. Bir də
görürüsən elə bir adam
çıxıb deyir ki, 5 dəqiqəyə yüz min verirəm
“O mənim qara gözlərim”-i çal. Onda necə
çalmayım axı? Yüz min az
deyil. O miqdarla insan 20 il dolana bilər. Real danışmaq lazımdır. Əsas odur ki, səhnədə sənətini pula
satmayasan.
- Səhnəyə
sənət göstərmək, toy isə qazanc əldə
etmək üçün lazımdır. Bu
fikirlər sizi nə dərəcədə qane edir?
- Toyda da
sənətin zəhməti var. Sənətin əziyyətini
çəkməsən toyda qazanc əldə edə bilməzsən.
Amma toy səhnə ilə müqayisə edəndə
o sənətin bu sənətin yanında yeri yoxdur. Toyla səhnəni qarşı-qarşıya qoyanda
toy zəif bir işin nümayişi hesab olunur. Toy sənət deyil. Düzdü
bu gün bizim toy musiqilərini səhnəyə gətirib
konsert verirlər. Xalq da qulaq asır.
Amma xalq o musiqiləri toyda da görür. Bəzən hansısa bir musiqi alətinin
ifaçısı lazım olur. Zəng
vururlar birinə alınmır. Başqa
birinə yenə də alınmır. Kimdə
alınsa o ifaçını toya çağırırlar.
Bir sənət ki, zənglə olur, mən onu sənət
adlandırmıram. İndi bu qrupdakı
uşaqlar çıxıb getsələr respublikadan nədir,
dünyadan kimi istəyirsən gətir, amma bunların yerini
verməyəcək. Bu mənim
üçün əsl sənətdir.
-Nağara
ifaçılarına belə dəstək olduğu müddətdə
sənətinizdə nələri etməyi
planlaşdırırsınız?
- Allah dəstəkçimiz
olsun. Azərbaycan nağarası dünyada
öz sözünü deyən alətlərdəndi. Dəstək təbii ki, maddi formada olacaq. Mətbuatın dəstəyi işlərimizi
işıqlandırmaqdı. Musiqini, ritmi
bilən insan maddi dəstək olarsa bir çox işlər
görmək olar. Mən o pulu təbii ki,
cibimə qoymaram. Sənət
üçün çalışaram.
Aygün
Asimqızı
Üç nöqtə.-2013.-19
oktyabr.-S.13.