Əsl sənətkarların
yaradıcılığı öyrənilməlidir
Şeyx Əbdül
Mahmudbəyov: “Məmmədrza Şeyxzamanov Azərbaycanın
kino mədəniyyətində böyük rolu olan
insanlardandır”
“Əhməd haradadır”, “Bəxtiyar”,
“Böyük dayaq”, “Qanlı zəmi” və s. filmlərdə
müxtəlif obrazları ilə yaddaşlarda qalmağı
bacaran sevimli aktyorumuz Məmmədrza Şeyxzamanov. Bu gün
onun ölümündən 29 il ötür. Aktyoru öz filminə
çəkən və onunla birlikdə filmlərə çəkilən
əməkdar incəsənət xadimi Şeyx Əbdül
Mahmudbəyov Məmmədrza Şeyxzamanovla bağlı xatirələrini
“Üç nöqtə” ilə bölüşdü. Bildirdi
ki, bu cür sənətkarların
yaradıcılığı tədris olunmalı, öyrənilməlidir:
“Məmmədrza Şeyxzamanov Azərbaycanın teatr və kino
mədəniyyətində böyük rolu olan
insanlardandır. Onun ziyalı ailəsindən olması bizim
üçün böyük fəxarətdir. Böyük
ustad sənətkar, qeyrətli, namuslu, milli ruhlu adam olması
ilə bir çox aktyorlarımızdan fərqlənirdi.
Şeyxzamanov adı gələn işə heç bir
şübhə ola bilməzdi. O baxımdan Məmmədrza
dayı ilə şəxsən mənim “Qaçaq Nəbi” və
“Diplom işi” filmlərimdə aktyor kimi
qarşılaşmışam. “Diplom işi” ekologiya ilə
bağlı bir film idi. Məmmədrza müəllim həmin
filmdə kənd ağsaqqalı obrazını
canlandırırdı. Bu mənim ilk filmim idi. Cavan oğlan
idim, filmə də az pul ayırmışdılar. Maddi
problemlər var idi. Özü də gərək bir ay çəkilişlər
üçün Lənkəranda qalaydıq. Məmmədrza müəllim
heç bir təmənnasız mənim filmimə çəkilməyə
razılıq verdi. O aktyorun ruhu qarşısında baş əyirəm.
“Qaçaq Nəbi” filmində də mənim filmində iştirak
etməklə mənə böyük şərəf verdi. Bundan
başqa onunla birlikdə filmlərə də tərəf müqabili
olmuşuq. O nəhəng teatr aktyoru olmaqla yanaşı, həm
də öz antropologi görünüşü, aktyorluğu,
ifa mədəniyyəti ilə öz dəsti-xətti olan bir
şəxsiyyət idi. Alim, sənətkar, ağsaqqal obrazlarını
hər zaman Şeyxzamanov oynayırdı. Çünki ona həm
də genetik baxımdan uyğun gəlirdi. Allah onun ruhunu şad
etsin. Bu gün şounun baş alıb getdiyi bir vəziyyətdə
o cür sənətkarlara, milli mənəvi dəyərlərimizə
layiq insanların gündəmə gəlməsinə, çox
böyük ehtiyacımız var. Hamı onu “yaxşı kişi”
kimi tanıyırdı”.
Qeyd edək ki, Məmmədrza Şeyxzamanov
1915-ci ildə Gəncədə doğulub. 2 yaşında ikən
atasını itirib. Və o andan etibarən ailənin bütün
yükünü anası Böyükxanım çiyinlərində
daşımalı olur. 1929-cu ildə Məmmədrza orta məktəbə
gedir. Orta məktəbdə oxuya-oxuya teatr studiyasına daxil
olur. 1934-cü ildə Cəfər Cabbarlı adına Gəncə
Dövlət Dram Teatrının rejissoru Həbib İsmayılovun
təşəbbüsü ilə teatra dəvət edilir.
İlk dəfə Ə.Həmidin "Hind qızı" tamaşasında
Brahma adlı kiçik rolda çıxış edir. Teatrda işləyərkən
peşəkar yaradıcılıq tələbləri ilə tanış
olur. 1954-cü ildə Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin əmrilə M.Əzizbəyov adına Azərbaycan
Dövlət Akademik Dram Teatrında işə başlayır.
Teatrda "Göz həkimi"ndə Şahbazov, "Qış
nağılı"nda Poliksen, "Fərhad və Şirin"də
Xosrov, "Vaqif"də Qacar, "Otello"da Otello, "Aydın"da
Aydın, "Qaçaq Nəbi"də kimi bir-birindən fərqlənən,
psixoloji, dramatik obrazları özünəməxsus şəkildə
yaradır.
Məmmədrza Şeyxzamanov böyük ekrana ilk dəfə "Bəxtiyar" filmində Rəcəbov rolu ilə çıxır. Daha sonra müxtəlif illərdə "Qızmar günəş altında"da Alı kişi, "Leyli və Məcnun"da Dərviş, "Bir qalanın sirri"ndə həkim Eldostu, "Onu bağışlamaq olarmı"da polkovnik Qurbanov, "Qatır Məmməd"də Gəncə qubernatoru, "Nəsimi"də Şeyx Əzəm kimi obrazlar yaradır.
1963-cü ildə böyük sənətkarımız Adil İsgəndərovun Sabit Rəhmanın ssenarisi əsasında quruluş verdiyi musiqili komediya filmində - "Əhməd haradadır"da Şirin kişi rolunda çıxış edir.
1976-cı ildə Məmmədrza Şeyxzamanov daha bir yaddaqalan obrazını yaradır. Rasim Ocaqovun İsa Hüseynovun ssenarisi əsasında çəkdiyi "Tütək səsi" filmində İsfəndiyar kişi rolunda çıxış edir.
Şeyxzamanov
1984-cü ildə 70 yaşında vəfat edib.
Aygün
Üç
nöqtə.-2013.-25 yanvar.-S.-13.