Qadından aşıq olmaz?
Şeyx Əbdül Mahmudbəyov:
“Aşıq qadınlar
olmasaydı, dastanlar da olmazdı”
Xanəndə Elnarə Abdullayevanın qadın aşıqlarla bağlı söylədiyi
fikirlər bir çox şəxslər
tərəfindən qəbul
edilmədi. Xanəndənin “Qadından aşıq
olmaz” çıxışı
ilə bağlı bu sahədə sözü keçən adamlar fikir bildirmək
üçün özlərini
borclu hesab etdilər. Eləcə də əməkdar
incəsənət xadimi
Şeyx Əbdül Mahmudbəyov. O, “Üç
nöqtə”yə açıqlamasında
bildirdi ki, “Qadından aşıq olmaz” fikri ilə
razılaşmır: “Bizim
Qurbaniyə, Ələsgərə
meydan oxuyan qadın aşıqlarımız
olub. Aşıq qadınlar olmasaydı,
dastanlar da olmazdı. Aşıq
Züleyxa, Aşıq
Pəri olmazdı. Bizim tariximiz, folklorumuz, etnoqrafiyamız, milli adət-ənənələrimiz var. Hər kəs bildiyi şeylərdən danışmalıdır. Bu
gün şoumen aşıqlarla klassik aşıqları qarışdırırlar.
Aşıq Ulduz kimi xanım aşıqlarımız
var”.
Aşıq Gülarə Azaflı
qadın aşıqların
hər zaman olduğunu və bundan sonar da yeni işlər görəcəyini bildirdi:
“Onları da qınamıram. Çünki indi elə aşıq auditoriyası yoxdur. Gördükləri iki-üç nəfərdi.
Onlar da bilmirlər nə desinlər. Olsa görərlər. İndi ik-üç
mahnı ilə çıxırlar elə
bilirlər ki, belə olmalıdır.
Aşıq Ulduz çox
gözəl dastan bilir, şeir də yazır. Çox gözəl aşıqdır.
Telli Borçalı təəssüf ki, bir az
toy tərəfə yönəlib.
Aşıq Telli neyləsin?
Onu qınamıram. O çox
gözəl dastanlar, təcnislər bilir. Amma baxır ki, aşıq sənətinə
qiymət yoxdu. Bizim çox gözəl aşıq xanımlarımız
var. Sadəcə bilib,
duymaq lazımdır.
Aşıq Pəri, Aşıq Təmayil, Aşıq Bəsti, Aşıq Nabat, Aşıq Sona kimi xanım gözəl aşıqlarımız
olub. Ömrünü saza-sözə həsr
edib. Oxuyanda adam varından
yox olurdu. Aşıq Eskinaz çox gözəl sarı tel oxuyurdu”.
Gülarə Azaflı əvvəllər
böyük məclislər
apardıqlarını dedi:
“Mən şəxsən
deyirəm ki, çox gözəl məclislər aparırdıq.
İndi restoranlarda, toyxanalarda 10-15
dəqiqə vaxt verirlər. Onlarda iki-üç mahnı
ifa edirlər. “Ceyranım”, “Bu qiz nə qəşəngdir
ay Allah”, “Gəl ay qonşumun
qızı”, “Telloyu çal Əjdər əmi” bu kimi
havaları oxuyurlar. Başqa şeylər bilmirlər.
Onları da qınamıram.
Çünki elə o cür
mahnılar onlardan ifa etmələrini istəyirlər. Bu sənəti yaşadanlar,
sənətin yolunda baş qoyanlar, əzab-əziyyət çəkənlər
var. Amma nə yazıq ki, onlara meydan verilmir.
Onları üzə çıxarmaq
lazımdır”.
Gülarə Azaflı aşıq
sənətinin bu vəziyyətə gəlməsində
audotoriyanı da günahlandırdı: “Onların
fikri ilə də müəyyən mənada razıyam. İndi toy bazarlarında 15-20 dəqiqə
aşığa yer verirlər. Orda da aşıq
nə oxusun. Elə mahnı istəyirlər ki, oynaq, ritmik
olsun hamı oynasın. Onun hikmətindən ustadnaməsindən, sirlərindən
danışmır. Biz
aşıqlar görmüşük
ki, saatlarla aşıqlar toy aparıblar.
Sabah yenə aşıq
toya çağrılanda
eyni sözləri oxumurdu. Biz də
onlar kimi olaq. Onları oxuyub öyrənirik.
Nəyə lazım olur.
Onları mən elə
içimdə hərləyirəm.
Gecə yuxum gəlməyəndə
dastanları beynimdə
yadıma salıram ki, onun bu
gün auditoriyası yoxdur. Heç olmasa ölənə
qədər yadımdan
çıxmasın. Aşıq Zülfiyyə
gözəl solo saz ifaçısıdır. Saz çalan insanlara mən aşıq deyirəm. Əgər sazı sinəsində
gəzdirirsə, mənim
üçün aşıqdır.
O öz dili ilə deyil saz dili ilə
çatdırır. Saz Dədə
Qorquddan bu günə qədər bu sənət öz təravətini yaşadırsa bu sənətə heç nə demək olmaz. Mən elə qadın
aşıqlar görmüşəm
ki, dünyasını
dəyişiblər. Dastanlar öz
başına yaranıb?
Düzdü qadın aşıqlar kişi
aşıqlara nisbətən
sayca azdı. Amma olanları deməmək olmaz. Mən bunları qəbul
etmək istəmirəm.
Elnarə xanımın sənətinin
vurğunuyam. Amma bilmirəm
niyə elə deyib”.
Elnarə
Abdullayeva da efrdəki səsləndirdiyi
fikrinin üstündə
qaldığını deyir:
“Mən verilişdə
nə demişəmsə,
onları təsdiqləyirəm.
Demirəm ki, qadın
aşıqlarımız niyə
çalıb oxuyurlar?
Zülfiyyə xanım da təsdiq etdi ki, köhnə dədə-baba aşıqlarımızdan,
ozanlarımızdan Dədə
Ələsgərimizin, Şəmşirin,
Qurbaninin etdiklərini
bu xanımlar göstərə bilmədilər.
Sadəcə olaraq aşıq
qadınlar o cəsarəti
göstərmirlər. Ağır sənət olduğuna görə, bir az ehtiyatlı davranmalıdırlar”.
Rəqsanə Həsənova
Üç nöqtə.-2014.- 7 fevral.-
S.13.