Ali məktəbə qəbul üçün
bilik yeganə meyara çevrilir
TQDK müasir informasiya texnologiyalarindan maksimum istifadə etməklə qəbul prossində neqativ halları tam aradan qaldırıb
Ali məktəbə qəbul prosesində şəffaflığın təmin edilməsi üçün ötən illər ərzində xeyli işlər görülüb. Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasının fəaliyyətinin ilk dövrlərində abituriyentlər təkcə ali məktəbə sənəd verərkən günlərlə növbə gözləməli olurdular. O zaman abituriyentlərin bu gərginliklərinə test imtahanında ilk dəfə qəbul günü iştirak etməyin həyəcanı da əlavə olunurdu. Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasınin hər il tətbiq etdiyi onlarla yeniliklər sayəsində bu gün abituriyentlər evdən çıxmadan bütün bu işləri görə bilir. Bu gün abituriyentlər nə ödəmə kartı almaq üçün, nə də ali məktəbə sənəd vermək üçün günlərlə növbədə durur. Həmçinin, qəbul imtahanlarına qədər onlarla sınaq imtahanların iştirak etmək şansları var. Bu gün abituriyentlər ödəmə kartını internet vastəsilə plastik kartla alır, imtahanlarına buraxılış vərəqəsini də öz evində çap edir.
İmtahanda uğur qazanan da, qazanmayan da nəticənin obyektivliyinə əmindir
Azərbaycan Tibb Universitetinin tədris hissə müdiri Nəsimi Qasımov da Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasının işinin obyektivliyinə əksər vətəndaşların inandığını bildirir: «Bu gün Azərbaycan vətəndaşlarının əksəriyyəti bu qurumun fəaliyyəti ilə birbaşa bağlıdır. Mənim öz övladlarım, qohumlarım Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasının keçirdiyi imtahanlarda iştirak edərək ali məktəbə qəbul olub. Onların bəziləri bu gün də Almaniyada, Türkiyədə təhsil alır. Bu prosesin nə dərəcədə şəffaf aparılmasının nəticəsidir ki, əksər sadə azərbaycanlı ailəsinin övladları həmin qurumun keçirdiyi imtahanlar nəticəsində ali təhsil ala bilib».
XXI əsr Təhsil Mərkəzinin rəhbəri Etibar Əliyev də Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasının ən şəffaf fəaliyyət götərən bir qurum olduğunu vurğuladı: «Azərbaycanda şəffaf fəaliyyət göstərən üç qurum varsa, bunlardan biri Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasıdır. Komissiyanın keçirdiyi imtahanların obyektivliyini ali məktəbə qəbul imtahanlarında iştirak edən hər kəs bilir. Hər bir kəsə imtahanda hansı biliyi nümayiş etdirməsini bilmək imkanı yaradılır. Digər tərəfdən Təhsil Nazirliyi iki ildir orta məktəbin buraxılış sinifləri üçün mərkəzləşdirilmiş buraxılış imtahanları keçirir. Hər imtahandan sonra da yüzlərlə şəxs biliklərinin düzgün qiymətləndirilmədiyi üçün nazirliyin binası qarşısında etiraz aksiyası keçirir. Amma hər il ali məktəbə qəbul imtahanında minlərlə insan kəsilsə də, TQDK-nın binası qarşısında belə aksiyalar olmur. Çünki imtahanda uğur qazanan da, qazanmayan da nəticənin obyektivliyinə əmindir».
«Tələbə qəbulu üzrə dövlət komissiyası qəbul prossində bütün neqativ halları aradan qaldırdı»
Testin Azərbaycana gətirən müəlliflərdən biri professor Firidun Cəlilov bu üsulun biliyi ölçmək üçün ən düzgün meyar olduğunu vurğuladı: «Tələbə qəbulunda rüşvətin yığışdırılması, bu prossdə ədalətin bərpası üçün test üsulu Azərbaycana gətirildi. Böyük bir qüvvə ilə başlanılan bu işdən xalq da razı qaldı. Hazırda da Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyası bu işin öhdəsindən lazımınca gəlir. Amma bu sahəyə ictimai nəzarətin daha da gücləndirilməsinə ehtiyac var».
Azərbaycan Təhsil Şurasının sədri Əjdər Ağayev də testin qəbul prosesində neqativ halları tam aradan qaldırdığını bildirdi: «Ali məkəblərin özləri qəbul prosesini həyata keçirdiyi dövrlərdə neqativ hallar olurdu. Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyası qəbul prosesində bütün neqativ halları aradan qaldırdı».
Əksər ekspertlər hesab edir ki,
bu gün ali məktəblərin özlərinə test üsulu ilə tələbə
qəbulu aparmaq imkanı verilsə, neqativ hallar yenə ola bilər. Çünki
respublikamızda hələ də şəffaflıq və ədalətin
hamı tərəfindən təmin ediləcəyinə əminlik
yoxdur. Buna
görə də ən doğru seçim Tələbə Qəbulu üzrə
Dövlət Komissiyasının bu işi reallaşdırmasdır. Çünki abituriyentlərin imtahan
nəticələri elektron vasitələrlə
yoxlanıdığıdan burada subyekti amillər olmur. Hətta qurulan sistem köçürmə halları
olduqda belə bunu aşkar edir.
Azərbaycan reallığında tələbə qəbulu
ilə bağlı hazırki sistemdən daha uğurlu variant yoxdur
Düzdür, bu gün bəzi
ekspertlər testin müsbət olmayan cəhətlərinin olduğunu
önə çəkir. Bu fikirdə olanlar testlə abituriyentin qabiliyyətlərinin heç
də hamısının
üzə çıxmadığını
vurğulayır. Belə ki,
testlə ancaq yaddaş və müəyyən qədər
məntiqi təfəkkür
yoxlanılır. Canlı yoxlama
aparılanda isə abituryientlərin nitq qabliyyəti, yazı üslubu üzə çıxarıla bilir.
Hazırda Estoniya təcrübəsində
abturiyentlərin biliyi
həm yazılı, həm də şifahi şəkildə
yoxlanılır.
Ə.Ağayev isə hesab edir ki, Azərbaycan
reallığında tələbə
qəbulu ilə bağlı hazırki sistemdən daha uğurlu variant yoxdur: «Azərbaycan reallığında
Estoniya təcrübəsini
tətbiq etmək mümkün olmayacaq. Çünki istər-stəməz bu subyektiv amillərə
yol açacaq. Testlə tələbə
adını qazanan yüzlərlə şəxs
var ki, onlar
digər imtahanlada subyektiv münasibətlərin
qurbanı ola
bilərdi».
Ə.Ağayev bu sahəyə
ictimai nəzarətin
daha da gücləndiilməsinin
müsbət nəticə
verəcəyi qənaətindədir:
«Qeyri-Hökümət Təşkilatlarının
nümayəndələri, mətbuat öz mənafeləri üçün
yox, dövlət manafeyi üçün bu prosesə cəlb edilə bilər. İctimai nəzarətin gücləndirilməsi
üçün formalar
düşünmək olar.
Amma bu iş
prosesə müdaxilə
yox, prosesi izləməklə yekunlaşmalıdır».
Bu gün TQDK ali
məktəblərə şəffaf,
yalnız biliyin üstünyününü nəzərə
almaqla tələbə
qəbulu aparmaqla yanaşı hər bir şagirdin, abituriyentin öz üzərində müstəqil
çalışmasına imkan
yaradan vəsaitlər
hazırlayıb istifadəyə
verir. Artıq neçə ildir
ki, TQDK abituriyentlər
və yuxarı sinif şagirdləri üçün qəbul imtahanları məzmunu və tələbinə uyğun vəsaitlər, eyni zamanda fənlər
üzrə siniflər
üçün test topluları
nəşr edir.
Komissiya tərəfindən abituriyentlərin
qəbul imtahanlarına
səmərəli hazırlaşması,
öz bilik səviyyələrini imtahanlara
qədər real qiymətləndirmək
imkanı yaradılması
məqsədilə bölgələrdə
də sınaq imtahanları təşkil
edir. Bu ildən
başlayaraq isə
TQDK video-mühazirələr təşkil edir. Təcrübəli mütəxəssislərin qəbul imtahanları fənləri üzrə proqrama uyğun hazırladığı bu
mühazirələr Komissiyanın
internet səhifəsində nümayiş etdirilir.
Təhsilin qiymətləndirilməsinin aparılmadığı halda
bu sahədə olan problemləri həll etmək mümkün olmadığından
Tələbə Qəbulu
üzrə Dövlət
Komissiyası 1994-cü ildən
başlayaraq hər il tələbə
qəbulunun nəticələrinin
elmi-statistik təhlilini
aparır. Təhlil nəticəsində əldə olunan materiallar ictimayyətə
təqdim edilir. Hər il
respublikanın bütün
şəhər və
rayonları üzrə
məzunların qəbul
imtahanlarındakı nəticələrinə
dair xüsusi məlumat kitabçaları
hazırlanır. Ölkənin bütün təhsil şöbələrinə və
orta məktəblərinə
paylanılan kitabda nailiyyətlərlə yanaşı,
problemlər də göstərilir ki, nəticədə onları
həll etmək üçün yollar düşünmək olur.
Müasir informasiya texnologiyalarının
yaratdığı geniş imkanlardan maksimum istifadə
edən TQDK qəbul prosesində uzun illər
mövcud olan bütün neqativ
halları qısa müddətdə aradan
qaldırmağa nail olub.
Ərizə qəbulundan başlayaraq qəbul
imtahanı suallarının seçilməsi tam
avtomatlaşdırılıb. Komissiya
qəbul prosesinin ictimayyətə
çatdırılması üçün
də bütün imkanlardan
yararlanır. Digər informasiya vasitələrinə
çıxışı olmayanlar da SMS məlumatlandırma xidməti vasitəsilə
komissiyanın işi barədə məlumat
əldə edə bilər. Başqa
sözlə, ali məktəbə qəbul
prosesində biliyi yeganə meyara çevrən, savadına güvənənlərin
ali təhsilə yoluna
açan TQDK fəaliyyətində şəffaflığı
gücləndirmək üçün bütün imkanlardan
istifadə edir.
Üç nöqtə.-2014.- 25 iyul.-
S. 9.