“İstedadsız olub rol oynamaq mümkün deyil”
“Mən bilsəydim belə olacaq, bəlkə
də heç aktyor olmağı arzulamazdım”
Sabir Məmmədov:
“Səmimi deyirəm ki, məşhur olmaq tək mənim yox, həmyaşıdlarımızdan
heç birinin ağlına gəlməyib”
Səhnədə canlandırdığı peşakar obrazlarla sevilən, qəbul edilən aktyorlardan biri də Akademik Milli Dram Teatrının əməkdar artisti Sabir Məmmədovdur. Müsahibim deyir ki, “Mən aktyor olub, məşhur olacağımı düşünməmişdim”. Amma əməkdar artistin işinə olan sevgisi, peşəkarlığı onu tanıtdırdı və bir çox yadda qalan obrazların ifaçısına çevirdi. “Şənbə qonağ”ımız olan Sabir Məmmədovun səmimi müsahibəsini təqdim edirik.
- Aktyor olmağınızı qismət, arzu, yoxsa məqsədlə bağlayırsınız?
- Öz arzumla bu sahəyə gəlmişəm. Mən bilsəydim belə olacaq, bəlkə də heç aktyor olmağı arzulamazdım.
- Səbəb?
- Kommersant, ticarətçi olardım. Bizim vaxtınmızda ticarət, kommersiya, biznes və.s yox idi. Onda aktyor olmağı arzu edirdik, xəyallarla yaşayardıq.
- Aktyorluq sənətini necə təsəvvür edirdiniz?
- Özümü səhnədə, kinoda təsəvvür edirdim. Amma bəzi adamlar özlərini hind kinolarında təsəvvür edirdilər. “Ölülər” əsərində Kefli İsgəndər, “Hamlet”də Hamleti və “Vaqif”də Vaqifi canlandırmağı arzu edirdim. Kefli İsgəndər” və Vaqifi oynadım. “Hamlet”də isə Orasiyonu canlandırmışam.
- Tanınmaq, şan-şöhrət arzu etmisinizmi?
- Yox. Səmimi deyirəm ki, məşqhur olmaq tək mənim yox, həmyaşıdlarımızdan heç birinin ağlına gəlməyib. İndiki dövr olsaydı, ağlımıza gələrdi. O zaman filmlər, kinolar vardı. Amma indiki kimi seriallar qədər populyar deyildi. Mən aktyor olub, məşhur olacağımı düşünməmişdim. Ağlıma da gəlmirdi.
- Dünyada tanıfnmış aktyorlar çox şan-şöhrət içində yaşayırlar. Onlar kimi yaşamaq istərdinizmi?
- Əlbəttə
ki, hə. Kim istəməzdi ki...Amerika və Avropa
aktyorları o cür yaşayırlar. Son vaxtlar türk
aktyorları da şan-şöhrət tiçində
yaşayırlar. Şan-şöhrət, pul birinci növbədə
sənətlə bağlıdır. Harada ki, kino və serialın biznesi,
bazarı var, pul özü gəlir. O böyük bazarlar
özünəməxsus biznesdi. Onda sənin
aktyor, aktrisa olmağın bəsdi. Bir
çox ölkələrdə kino, serial və teatr da
biznesdi. Onun üzərində ciddi işləyirlər.
Rus aktyorları tez-tez gəlib bizim teatrlarda oynayırlar. Pul
qazanırlar. Bu da biznesdi. Bizdə də o praktikanı yaratamaq olar. Bizim teatr başqa səpkili, repertuar teatrıdır,
strukturu başqadır. Məsələn,
ayda 10-15 tamaşada fərqli-fərqli obrazlarda oynayıram.
- Azərbaycanda da belə
olacağını düşünürsünüzmü?
- Mütləq olacaq. 15 il əvvəl bizdən sonra gələn
aktyorlara dedim ki, sizin dövrünüz daha
yaxşıdır, gələcəkdə seriallara, filmlərə
çəkiləcəksiniz. Elə də oldu.
İndi cavan-cavan uşaqlar dublyajla məşğul
olurlar. Gənc
aktyor və aktrisalar seriallara çəkilirlər.
Amma mənim vaxtımda belə şey yox idi. Onun xəyallarını
qururdum.
- Neçə ildən sonra bizdə
kino, serial bazarının olacağını
düşünürsünüz?
- Təxminən
10-15 ilə kino bazarı bizdə də formalaşacaq. Elçin Musaoğlunun “Nabat” filminə çəkilmişəm. Bu film bir neçə festivallarda
iştirak edib. Hazırda da
Amerikadadır. “Oskar”a
təqdim olunacaq. Görürsünüz
artıq yol açılır.
- Hazırda seriallara çəkilirsiniz?
- Lider telekanalının proekti olan
“Durnalar qayıdanda” serialına çəkilmişəm.
- Seriallardan verilən qonarar sizi qane
edirmi?
- Belə da, hə. Dolanmaq
olar.
- Sənətdən başqa
hansısa bizneslə məşğul olursunuzmu?
- Ancaq öz sənətimlə -
teatr, kino, serial, dublyajla məşğul oluram. Bunlarla
dolanıram.
- Sizi çox tamaşalarda
görürük. Bu sizin peşəkarlığınızdanmı
irəli gəlir?
- Bəli, peşəkarlığımdan
irəli gəlir. Mənə
tapşırılan rolu peşəkarcasına yerinə yetirməyə
çalışıram. Səhnədə
rejissorun tapşırığını yerinə yetirirəm.
Sonra istedad, bacarıq, tamaşaçı
sevgisi gəlir. Mənim işim budur.
Maaş alıram. Mənim sənətim
budur, münasibət də belə olmalıdır.
- Tamaşanın uğurlu
alınması daha çox aktyordan, yoxsa rejissordan
asıldır?
- Rejissordan asılıdır. Tamaşanın müəllifi rejissordu. Aktyor
istedadlı, istedasız ola bilər. Amma hər halda aktyor ifaçıdır. Amma rejissor quran, yaradan, təfəkkür, beyin, gələcək,
keçmiş və.s hamısı onun ixtiyarındadır.
- Sabir müəllim olur ki, rejissorun
ideyası ilə razılaşmayaraq öz ideyanızı da əlavə
edirsiniz?
- Bəli. Tutaq ki,
rejissor bu cür, mən başqa cür istəyirəm. Onunla müqayisə etməməyə
çalışıram. Rejissorla
müqayisə etmək düzgün deyil. Çünki
o məni obrazda, özünün kontekstində belə
görür. Onun əksinə getsəm
bizim işimiz alınmaz. Rejissorun dediklərini
qane edəcək dərəcədə yerinə yetirirəm.
Təbii ki, öz bildiklərimi də tamaşa
vaxtı əlavə edirəm.
- Tamaşa vaxtı rolunuza tam
adaptasiya olursunuzmu?
- Yox. Ümumiyyətlə,
bu sözümü cavanlara da deyirəm. Müasir
dövrdə yaşamaq, özünü tam obraza həsr eləmək
artıq geridə qalıb. Təsəvvür
edin ki, 1 saat tamaşada oynayıram. Onun 40
dəqiqəsini obrazda oluram, yaşayıram. Bu düzgün deyil. Obrazı
yaşamaq yox, düzgün oynamaq lazımdır. Müəyyən ifadə vasitələri var. Mixail
Çexovun aktyor texnikası haqqında böyük bir kitabı
var. Avropa, Amerika aktyorları ondan öyrənirlər.
Psixi elementlər, ifadə vasitələri ilə
tamaşaçının təsəvvüründə olan
obrazı yaratmaq
mümkündü. Səhnədə
açıq, səmimi olmaq lazımdır, qapalı olub
tamaşaçıdan gizlənmək lazım deyil. Partnyoru, tərəf
müqabilini, tamaşaçını hiss etmək, ətrafı
görmək vacib şərtdi. Müasir
dövr bunu tələb edir. Təsəvvür edin “Otello”
tamaşasında Otellonu oynayıram.
Aktyor bütün vaxt obrazda olur. Amma
boğazını boğan vaxtı obrazda
olmur. Onda gərək səni həqiqətən
boğub öldürsünlər.
- Canlandırdığınız
obrazın hansısa xüsusiyyətini özünüzə
götürmüsünüzmü?
- Tək mən deyil aktyorların
çoxu işlərinə professional, peşəkar kimi baxırlar. Çoxlu
mənfi-müsbət xarakterlər oynayırıq. Bəlkə də sonradan rolun bəzi xüsusiyyətləri
keçir, bilmirəm. Bunu ətrafdan tamaşaçı və
dostlarım hiss
edə bilərlər. Hər dəfə fərqli
obrazları canlandırırıq. Biz səhnədə
təbiiliyə yaxın olmağa
çalışırıq, amma tam təbii olmaq da
mümkün deyil.
-
Tamaşaçılara obrazlarınızla tərbiyəvi nəsə
verirsiniz ...
- Təbii ki, hə. Dramaturgiyada
o vacibdi.
- Necə
düşünürsünüz sənətinzdə istədiyiniz
kimi istedadınızı göstərə bilmisinizmi?
- İstedadlı olub,
olmamağın özü də nisbidir. Mən
düşünürəm ki, aktyor olmaq üçün
birinci şərt istedadlı olmaqdır. O Allah vergisidir. Eləcə də vizual görüntü, istedad,
intellektual səviyyə, görünüşün,
hamısı yerində olmaldır. Oynadığım
bütün rollarımda 100 faiz istedad var. O olmasa
tamaşaçı nə məni sevər, nə tanıyar, nə
də mənə baxar. Bu mümkün
deyil. İstedadsız
olub rol oynamaq mümkün deyil.
- Tanınmış bir aktyor kimi
küçədə gedəndə tamaşaçılar sizə
yaxınlaşarkən hansı reaksiyanı göstərirsiniz?
- Çox yaxşı baxıram. Sevinirəm ki, məni tanıyırlar. Amma məni dublyajla da məşğul olduğuma
görə, 90 faiz tamaşaçılar səsimdən tanıyırlar.
- Fəaliyyətinizin ilk günlərində
tanınmamağınız sizə təsir edirdimi?
- Məndə elə kompleks
olmayıb. Bizim dövrdə sırf işimizlə
məşğul olurduq. Ona görə
tanınmaq və tanınmamaq kimi fikirlər olmayıb. Tanınmaq işinin peşəkarlığından
asılıdır. Rolunun öhdəsindən
yaxşı gələsən ki, tamaşaçı səni
tanısın. Amma indiki dövrdə tez
tanına bilərsən. Məsələn,
çəkildiyin serial, film insanlar tərəfdən
yaxşı qarşılanır və tanınırsan.
- Aktyorlar həssas, kövrək qəlbli
olurlar. Nə vaxtsa teatrda sizi incidiblərmi?
Teatrdan getmək istəmisinizmi?
- Yox.
Mən elə sentimental, kövrək adam
deyiləm. Daha praqmatik, rasionalam, hər şeyə
ayıq gözlə baxıram. İncitsələr
də o situasiyadan çıxmağı bacarmışam.
Elə də əzən, tapdayan olmayıb.
- Qeyd etmisiniz ki, bir vaxtlar Dastin Hofman
kimi balaca boy aktyorlar dəbdəydi. Bəs, bu
gün hansı aktyorlar dəbdədi?
- Bu gün əksinədir. Dastin Hofman çox gözəl və istedadlı, məşhur
aktyordu. Al Paçino,
Roberto Deniro kimi
aktyorlar da balaca boy aktyorlar idi. Amma müasir
dövrdə hər tərəfli aktyorlar, vizual
görünüş, xarici və daxili sənətkarlıqları,
zənginlikləri olan aktyorlar dəbdədi. Çünki elə olmasan, aktyor kimi
tamaşaçıların qəlbini ələ ala bilməzsən.
- İstedadlı
insanlar çoxdur. Amma hər istedadlı
insanın tanınması üçün bir şansı
olur. Sizin belə bir şansınız olubmu ki,
istedadınızı göstərə və
tamaşaçını ələ ala bilibsiniz?
- Bu çox mürəkkəb məsələdi.
Tamaşaçını özünə cəlb
etmək aktyorların özlərindən asılı deyil.
Bu artıq Allahın vergisidir. Adam var ki, həyatda yaxınındakı insanlara
fikir verir. Biri sənə həyatda daha
yaxındır, daha şirindi. İstəsən
də, istəməsən də hər şeyi onunla
bölüşürsən Amma ondan daha
ağıllısı biri var və onunla görüşmək
istəmirsən. Bu ruhsal məsələdir,
sənin daxilindədir. Bu olmasa
tamaşaçı heç vaxt sənə yaxın gəlməz.
- Bizim ənənəvi
sualımız. Bir az da ailəniz
haqqında məlumat verərdiniz...
- İki qızım
var. Xarici dilləri bitiriblər. Qızımın
biri Koreyada təhsil alıb. Bu
yaxınlarda toyu oldu. Kiçik qızım isə Azərbaycan Diplomatik
Akademiyasında oxuyur.
- Nə
əlavə etmək istərdiniz…
- Gənclərə, aktyor olmaq istəyənlərə
kurs açmaq istəyirəm. Mənə tez-tez kurs
açmağı təklif edirlər. Gənclərimizi
öyrətmək istəyirəm. İndiki cavanlarımız
həvəslidirlər. Seriala çəkilirlər, amma mənim
bildiklərimi bilmirlər. Bizim gənclərimiz nəyə
görə bilikdə, aktyor sənətinin texnikasını
öyrənməkdə türk
aktyorlarından, amerika aktyorlarından geri olsunlar.
İmkanım olsa hamısını bir yerə
yığıb öyrədərəm. Gənclərimizə
öyrənməyi tövsiyyə edirəm. Peşəkar
olsunlar. Həmişə misal çəkirəm ki,
daşı suya atırsan, birə yerə düşür,
amma dalğaları hər tərəfə yayılır.
Öz işinlə peşəkarcasına məşğul ol.
Hər şey-tanınmaq, şan-şöhrət, pul
özü səni tapacaq.
Rəqsanə.
Üç nöqtə.-2014.- 1 noyabr.- S.13.