Həyatımda hər şey vardı, sevgim də...
Necə tanıdım onu sizə,
öz soyadı Həsənovadır, Ağasıbəyli
doğulub boya-başa çatdığı kəndin
adıdır. Milli Dram Teatrının
akrisasıdır. Ömrünün
35 ili səhnədə
keçib, indi də səhnədədir.
Yaxşısı budur
özü danışsın,
əvvəldən bu günə qədər:
“Evin 6 ildən
sonra dünyaya gəlmiş ilk, ərkəsöyün uşağı
olmuşam. Adıma qurbanlar kəsilib. Gəncədə doğulmuşam,
atam yol idarəsində mühəndis,
anam doğum evində mamaça işləyirdi. Sonra atamın işi ilə əlaqədar Gəncənin kəndinə
köçmüşük. Orda birinci sinfə getmişəm. Uşaq vaxtı məni Çalıquşu çağırırdılar.
Bütün günü
ağaclarda gəzərdim,
anamın acığı
tuturdu ki, qız uşağı ağaclarda, barıların
üstündə gəzməz.
Xeyri olmurdu, yerlə işim yox idi, göylərdə
gəzirdim. Narı çox sevirdim, ağacdan dərib elə ağacın altında narın işinə baxırdım.
O qədər yeyirdim ürəyim qanıq olmurdu, suyunu çıxıb içinə
də duz töküb içirdim. İndiyə qədər də narı çox sevirəm.
Rəhmətlik Xuraman Hacıyeva Gəncə teatrında işləyirdi. Bizim kəndə - Ağasıbəyliyə
tez-tez tamaşa verməyə gələrdilər.
Bu kənddə o vaxtdan hamam, mədəniyyət evi olub, mədəni kənddir. Xuraman Hacıyevanın oynadığı
tamaşalara, onun ifasına, gözəlliyinə
heyran olub aktrisa olmaq həvəsinə düşmüşəm. Anam
istəyirdi ki, həkim olum, amma mən bir
dəfə aktrisa olacam dedim və
oldum.
Adil İskəndərovun
kursunda oxumuşam. Onun bir adəti
vardı, ikinci kursdan sonra tələbələrinə
həqiqəti deyirdi.
Qada, səndən aktyor olacaq, yaxud deyirdi sən
get nə qədər ki, gec deyil, özünə
sənət tap. Kursumuzdan bir qıza demişdi
ki, sən
aktrisa ola bilməyəcəksən, bu
istedad səndə yoxdur. O, qız Sumqayıt teatrında əməkdar artist də oldu, amma
bir gün anladı ki, Adil İsgəndərov yanılmır, bu həqiqətən aktrisa ola bilmir və
çıxıb getdi.
77-ci ildən 89-cu ilə qədər təkər üstündə
olmuşam. Sumqayıt
teatrında işlədiyim
o illər gəzmədiyim
bölgəmiz, rayonumuz
qalmayıb. Altı qız, iki oğlan idik, Rahim müəllim bizi institutun tədris teatrında saxlamaq istəyirdi, amma o vaxt adı bir
az qalmaqallara düşdüyündən bizə
dedi ki, sizi Sumqayıta göndərirəm, sonra ordan geri alacam.Salman
Dadaşov teatrın direktoru, Mərahim Fərzəlibəyov baş
rejissor idi.
Sumqayıt teatrında
işləyərkən iki
çağırış Sumqayıt Şəhər
Sovetinin deputatı olmuşam, 30-cu qurultayın nümayəndəsi
seçilmişəm, komsomolun
katibi, yerli həmkarlar ittifaqının
sədri işləmişəm.
Həsənağa Turabovun dəvəti ilə Milli Dram Teatrına gəldim, amma bura gələndən irəli deyil, geri getdim. Bütün
işlərim geri atıldı. Düzdür,
gözəl tamaşalarımız
oldu.
Sumqayıtda həyatım da, sənətim də yüksəkdə idi. Hər şey ürəyimcə idi. Bacım da vardı,
sevgim də (gözləri dolur, dəsmalını çıxardıb
göz yaşlarını
silib davam edir söhbətinə). O qədər hər şey gözəl idi ki, heç ağlıma da gəlməzdi düşünüm
ki, mən niyə bu sənətə gəldim? Bunu indi düşünməyə
vaxtım var, indi tez-tez bu
sual qarşısında
oluram, özüm özümə verirəm.
O vaxt hərtərəfli
dolanışığımız da vardı, sənətimizə də
hörmət qədərincə
idi. Gedirdik rayonlara o qədər hörmət edirdilər ki, bizə. Mənim də ayrıca hörmətim vardı, çünki həm də deputat idim. Tamaşalarda isə əsasən baş rollar oynayırdım.
Hər şey
vardı həyatımda.
İki bacı, bir qardaş idik, hamımız sağ-salamat. Düzdü, mən səkkizinci sinifdə oxuyanda atam rəhmətə
getmişdi, bacı-qardaş
bir-birimizə dayaq olduğumuz üçün
o qədər ağrı
yaşamadıq.
Bacımı itirməyimlə
həyatımda da hər şey alt-üst oldu. Bacım iqtisadçı idi.
93-cü ildə Gəncəyə
novruz bayramını keçirməyə getmişdik.
Martın 22-i bayramdan sonra Sumqayıta qayıtmaq üçün
yola çıxdıq,
maşınımıza atəş
açdılar bacıma
dəydi. Atəş açan Bələdiyyə
Polisindən idi. Biz tanıdıq, bildik kimdir, amma şikayətçi olmadıq. Gəncədə
vəziyyət pis idi. Dedi ki,
guya xəbərdarlıq
edib saxlamamışıq,
amma bizə heç bir xəbərdarlıq edilmədən
birbaşa atəş
açılmışdı. Zamanın, dövrün qurbanı idi o, cavan oğlan da, ona görə
şikayətçi olmadıq. Guya təkərə atəş açmışdı,
amma bacıma başından dəymişdi.
İki övladı-bir
oğlan, bir qız qaldı mənim himayəmdə. Bacımla birgə sevgim də getdi, ömrümü o iki uşağı böyüdüb
tərbiyə etməyə
həsr etdim. Bacımla onu da dəfn etdim
ki, ərə gedib bacımın övladlarını
ortalıqda qoya bilmərəm. Ailə qurmadım, amma uşaqlı ana oldum. Elə bildim artıq qanadlarım qırılıb,
uça bilmərəm. İndi artıq nəvəm də var.
Milli Dram Teatrında
indi ancaq dublyoram. Bir ya iki əsərdə rol verirlər, o da dublyor. “Xanuma”da
Səyidə ilə dublyoram. Arxivim üçün o tamaşadan heç bir şəklim də yoxdur. Belə şeylərdən çox
təsirlənirəm.
Kinolarda da rollarım olub. Televiziya tamaşalarında
da gözəl rollarımız
var. O gün
“Qaynana” serialına çəkilmişəm. Cahangir Mehdiyev
“Məxfi plan” filmini televiziyada çəkir orda da baş roldayam.
35 ildir sənətdəyəm,
nə bir fəxri adım var, nə də
təqaüdüm. İki dəfə
Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinə müraciət eləmişəm.
Nazir özü məni qəbul elədi, dedi ki, niyə indiyə
qədər mənə
deməmisiniz? Gedin axşam
sizə zəng edəcəklər. Axşam
zəng eləyib dedilər ki, siyahıya salındı adınız, noolsun üstündən nə
qədər vaxt keçib ortada heç nə yoxdur. Belə haqsızlıqları görəndə çox
təsirlənirəm.Mənim həyatım bölgələrdə,
qastrollarda keçib.
Döyüş bölgələrində tamaşalar oynamışam,
nazir özü bunun şahididir. Hər fəxri adlar veriləndə qəlbimdən
oxlanıram, səhər
o oxu öz əllərimlə çıxardıb
atıb ayağa qalxıram, sınmıram. Adım İradədir, dözümlü
qadınam.
Hamı elə bilər
varlıyam, xoşbəxtəm,
çünki sınmamışam.
İndi fikrim var
ki, prezidentə müraciət yazıb, daha nə qədər
susacam. Dünən sənətə gələnlər
xalq artistidir. Qaldırsın mənim fəaliyyətimə
baxsın. 35 ilin aktrisası niyə yada düşmür?!
Sənətə gəlməyimə peşman
deyiləm, mən elə adamdan dərs almışam ki, bu sənəti
çox sevdirib bizə, ona xəyanəti öyrətməyib. Elə bir məktəb keçən adam
sənətindən narazı
olmaz. İndiki adamlar, sənətə elə adamların münasibəti adamı sındırır.
Əlimdə olsaydı insanın içindən ümid deyilən cihazı çıxardıb atardım
ki, boşuna ümid etməklə həyatınızı başa
vurmayın, ümiddən
əl götürüb
işə keçmək
lazımdır.
Bu sənətin
sidqi ürəkdən
sahibi olan adamlar tamam başqa
bir dünyanın adamlarıdır.Başqa qadınlar
həyatın ləzzətini
qızılda, brilliantda
görür, nə bilim daha nədə,
biz səhnədə oynadığımız
tamaşalarda yaşayırıq.
Sənət adamını sənətdən
uzaqlaşdırmaq ona
birbaşa ölüm
hökmü verməkdir.
İki balamın
ikisi də başqa sənət sahibləridir, qız anası kimi iqtisadçı, oğlum
polis işçisidir. Nəslimdən, kökümdən, yeddi arxa dönənimdən bir nəfəri İncəsənət Universitetinin
qapısından keçməyə
qoymaram.”
Qeyd: Çəkildiyi filmlər
- Kişi
sözü (film, 1987) ,Unudulan
adam (film, 1987), Yurd yeri (film, 1997), Qırmızı
qar (film, 1998), Nə gözəldir bu dünya... (film, 1999).
Sumqayıt Dövlət Musiqili
Dram Teatrının səhnəsində
o, Almaz, Səriyyə
(C.Cabbarlı "Almaz",
"Vəfalı Səriyyə"),
Kama (Ə.Əylisli "Bağdada
putyovka var"), Məryəm (S.S.Axundov
"Tamahkar"), Balaxanım
(Anar "Adamın adamı") və s. obrazlar yaradıb.
1990-cı ildən Akademik
Milli Dram Teatrında çalışan İ.Həsənova
müxtəlif səpgili
obrazlarda - Amella (F.Lorka "Dişi canavar"), Zivər (C.Məmmədquluzadə "Anamın
kitabı"), Qaraqoyunlu
bibi, Luiza, (Ə.Əmirli "Ağqoyunlular
və qaraqoyunlular",
"Mesenat"), Banuçiçək
(B.Vahabzadə "Özümüzü
kəsən qılınc"),
İnci (C.Cabbarlı
"Ədirnə fəthi"),
Falçı (X.Qoca
"Hərənin öz
payı"), Paolina (N.Hikmət "Kəllə"),
Kokola (O. İoseliani
"Kaş araba aşmamayaydı") kimi
obrazlar yaradıb. İ.Həsənova "Kişi
sözü", "Ah məhəbbət,
məhəbbət" filmlərində
və "Unudulan adam", "Qu quşunun məhəbbəti" televiziya
tamaşalarında da xarakterik
obrazlar yaradıb.
Ramilə Qurbanlı
Üç
nöqtə.- 2017.- 25 oktyabr.- S.12.