İncə ruhlu klassik
Mədəniyyətimizin təşəkkül və
inkişafında mühüm
rol oynayan, Azərbaycan musiqisini öz bəstələri ilə zənginləşdirən,
gözəl musiqi duyumuna malik klassik...Bəli, bu dahi şəxsiyyət,
görkəmli bəstəkar,
ictimai xadim Fikrət Əmirovdur.
Musiqi xalqın
öz ürəyindən
gələn səsidir,
ahəngidir. Sənətkar öz həyatının
mənasını yaratdığı
böyük sənətin
saflığında, yüksəkliyində
və xalqa xidmətində görməlidir.
Belə yaradıcı əsl mənada sənətkardır.
Bu fikirlər Fikrət bəyin "Musiqi aləmində" əsərindəndir.
Hər bir bəstəkarın özünə
xas musiqi dili, üslubu, dəst-xətti vardır. Bəstəkarların əsərləri bu üslub xüsusiyyətləri
nəticəsində bir-birindən
fərqlənir.
Fikrət bəyin musiqi dili çox aydın və sadədir. Bu səbəbdəndir
ki, onun əsərlərini dinləyən
hər bir şəxs əsərin mahiyyətinə vararaq onu tam şəkildə anlayır. Fikrət bəy hər
zaman xalq melodiyasını öz əsərlərində olduğu
kimi istifadə etməyə, öz yeni musiqi aləmini
yaratmağa çalışmışdır.
Onun əsərlərinin bu qədər anlaşıqlı,
xalqın dilinə yaxın olması bu səbəbdən də qaynaqlanır. Onun musiqisində muğamların,
xalq mahnı və rəqslərinin sirli aləmi öz əksini tapmışdır. Elə isə
gəlin, bu sirlər aləmini açan, musiqini xalqın dili ilə anlatmağa çalışan incə
ruhlu korifeyin həyat və yaradıcılıq yoluna
nəzər salaq.
Fikrət Məşhədi Cəmil
oğlu Əmirov 22 noyabr 1922-ci ildə Gəncə şəhərində
anadan olmuşdur. Atasının tanınmış tarzən,
bəstəkar olması
Fikrət bəydə
uşaqlıqdan xalq musiqisi və ədəbiyyatına qarşı
maraq oyatmışdı.
Hələ uşaq yaşlarından
tarda məharətlə
ifa etməyə, xalq musiqi yaradıcılığını
dərindən öyrənməyə
başlamışdı. Məşhədi Cəmil bəy
həmçinin Gəncədə
ilk musiqi məktəbini
yaradan görkəmli pedaqoq idi. Fikrət bəy ilk musiqi biliklərini məhz atası Məşhədi
Cəmil bəydən
almışdı. Professional
musiqiçi olmaq üçün o, 1938-ci ildə
tar ixtisası üzrə
Gəncə musiqi texnikomunu bitirdikdən sonra Bakıya gələrək musiqi texnikomunda təhsilini davam etdirir. 1939-cu ildə təhsilini
müvəffəqiyyətlə başa vuraraq Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasına daxil olur. Konservatoriyada Fikrət bəy
Üzeyir bəy və Boris Zeydmanın sinfində təhsil almışdır.
Fikrət Əmirov öz qələmini kiçik həcmli miniatür, mahnı, romans, süita, simfonik muğam, musiqili komediya, simfoniya, opera və balet kimi janrlarda
sınamış, dinləyicilərin
rəğbətini qazanmışdır.
Fikrət bəy həmçinin, simfonik muğam janrının banisidir. O "Şur",
"Kürd Ovşarı"
və "Gülüstan-Bayatı-şiraz"
simfonik muğamlarının
müəllifidir. Bu simfonik muğamlarda milli melizmlərin incəliyi duyulur. Onun simfonik muğamları nəinki Azərbaycanda, hətta xarici ölkələrdə də
həddən ziyadə
şöhrət tapmışdır.
"Şur" və "Kürd Ovşarı" simfonik muğamları 1949-cu ildə
dövlət mükafatına
layiq görülmüşdür.
"Şur" simfonik muğamı Bolqarıstanın, Belçikanın,
Fransanın, ABŞ-ın konsert
salonlarında böyük
əks-səda tapmışdır.
"Sovet musiqisi" jurnalında "Sovet musiqisi Fransa və Belçikada" məqaləsində "Şur"
simfonik muğamının
bu ölkələrdə
böyük şöhrət
tapması, yüksək
qiymətləndirilməsi qeyd
olunmuşdur. Fikrət Əmirovun
simfonik muğamlarının
populyarlığını ABŞ-da "Şur" simfonik muğamının qrammofon
valının buraxılması
bir daha təsdiq edir. Fikrət bəyin yaradıcılığında
vətənpərvərlik mövzusu öz əksini tapmışdır.
1950-ci ildə yazdığı "Azərbaycan"
simfonik süitası,
1961-ci ildə yazdığı
"Azərbaycan" kapriççiosu
vətən mövzulu
əsərlərdir.
Qeyd etdik ki, Fikrət Əmirov simfoniya, balet və opera janrlarına da müraciət
etmişdir. 1946-cı ildə
Azərbaycan şairi Nizami Gəncəviyə həsr etdiyi "Nizaminin xatirəsinə"
simfoniyası, 1948-ci ildə
Konservatoriyanın bəstəkarlıq
fakültəsini bitirmək
üçün yazdığı
1 pərdəli "Ulduz"
operası, 1953-cü ildə
Cəfər Cabbarlının
eyniadlı əsəri
əsasında yazdığı
Sevil operası və nəhayət,
1979-cu ildə "Min bir
gecə" nağılı
əsasında yazdığı
eyniadlı "Min bir
gecə" baleti Azərbaycan musiqisinin dəyərli inciləridir.
Bəstəkarın sonuncu əsəri
isə 1984-cü ilin yanvarında yazdığı
"Nizami" baletidir.
Fikrət Əmirovun xalq mahnılarının toplanması,
nota salınmasında da çox
böyük rolu vardır. O külli miqdarda Azərbaycan xalq mahnılarını
nota salaraq tərtib etmişdir. Fikrət Əmirov bəstəkarlıq
fəaliyyəti ilə
yanaşı pedaqoji fəaliyyətlə də
məşğul olmuş,
mətbuatda məqalələr
və ictimai işlərlə çıxış
etmişdir. Fikrət
Əmirov 1942-1943-cü illərdə
Gəncə filarmoniyasının,
1947-ci ildə Müslüm
Maqomayev adına Azərbaycan Dövlət Filarmoniyasının bədii
rəhbəri, 1856-cı ildə
Azərbaycan Opera və
Balet Teatrının direktoru olmuş, 1855-ci ildə Əməkdar İncəsənət Xadimi,
1858-ci ildə isə Xalq Artisti fəxri
adına layiq görülmüşdür. O, həmçinin, Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqının
katibi olmuş, "Qafqaz uğrunda", "Böyük vətən müharibəsində Almaniya
üzərində qələbə"
medalları ilə təltif olunmuşdur.
Fikrət Əmirov bir sıra dram tamaşalarına
və kinofilmlərə
də musiqi bəstələmişdir. Təkcə "Böyük dayaq",
"Mən ki, gözəl deyildim" kimi filmlərə yazdığı musiqilər
bəstəkarın Azərbaycan
musiqisi tarixində silinməz iz qoymasına kifayət edir. Fikrət Əmirovun musiqisi
artıq həyatımızın
ayrılmaz hissəsinə
çevrilib. İllər keçsə
də onun əsərləri zamana meydan oxuyaraq daim öz təravətini,
məlahətini saxlayacaq.
Nazlı Allahverdiyeva
Üç
nöqtə.- 2018.- 8 fevral.- S.12.