“Aktyorluq sənəti
ömür qısaldan sənətdir”
Cəfər Namiq Kamal: “Bəzi
aktyorlar yalnız səsi ilə oynayır, cürbəcür
səslər çıxarır, amma ürəyini və
beynini işlətmirlər”
«İstedadsız adamlar hər yerə tez yol
tapırlar»
Bu həftə “Şənbə qonağı”
rubrikasının qonağı sevilən xalq artisti Cəfər
Namiq Kamaldır. Xalq artisti “Şirinbala bal
yığır”da Rəcəb, “Bir parça Vətəndə”
Elçi, “Şəhidlər”də aparıcı, “Rüstəm
və Zöhrab”da Qasid kimi bir çox obrazları ilə
sevildi və tanındı. Müsahibimiz olan xalq artisti
yaradıcılığı və ilk dəfə olaraq ailəsi
haqqında məlumat verdi.- Cəfər müəllim,
Sizi “Qatarın altına atılan qadın” tamaşasında
gördük. Başqa hansı tamaşalarda iştirak
edirsiniz?
- Bəli, Afaq Məsudun “Qatarın altına
atılan qadın” tamaşasında iştirak etdim, rejissoru
Mehriban Ələkbərzadədir. Bundan başqa, “Sənətkarın
taleyi”ndə, “Xanuma”da, Vaqif Səmədoğlunun “Generalın
son əmri” tamaşasında oynayıram. Hazırda isə Rəhman
Əlizadənin “Laləli düzən” əsərinin
tamaşasının hazırlığı gedir.
- Özünüzü rejissor kimi də
sınamaq istəyirsinizmi?
- Yox. İstəmirəm. Çünki öz
işimiz o qədər çox olur ki, başqa işə
vaxtımız qalmır. Rejissorluq asan iş deyil, o tamaşada
hər şeyə nəzarət edir. Keyfiyyətsiz tamaşa
hazırlandıqda iki-üç aydan sonra repertuardan
çıxarılır. Yəni rejissorluq böyük bir
peşədir və mənim o sənətdə gözüm
yoxdur. Aktyor sənəti çox çətin sənətdir.
Onlar həyatda olmayan insanı, xarakteri yaradıb, səhnədə
üç saat gəzdirirlər. Obrazın iç
dünyasını, danışığını, geyimini
tapırlar. Əlbəttə, professional aktyordan
danışıram, əldəqayırma, süniilərdən
yox. Aktyorluq böyük bir peşə olmaqla yanaşı,
insana Allah tərəfindən verilən vergidir. Gərək
bunu hiss edəsən. Biri var, plastilindən nəsə düzəldirsən,
biri də var, ürəyi döyünən, beyni işləyən,
sənin xarakterinə, yaşına,
dünyagörüşünə yad bir insan yaradırsan. Həmişə
deyirəm ki, aktyorluq sənəti ömür qısaldan sənətdir.
Camaat kimi öz dərdini, ailəsini çəkə bilmir.
Aktyor ayda 10-12 insanın dərdini daxilindən keçirir.
Keçmiş aktyorlarımız 90-100 yaş
yaşayırdılar, amma indi 60-65 yaşdan yuxarı
yaşamırlar. Aktyorların beyin işlətmək
zamanı gələndən sonra onların ömrü
qısaldı.
- Qeyd etdiniz ki, elə obrazlar olur ki,
dünyagörüşünüzə uyğun gəlmir. O
zaman obrazınızın öhdəsindən necə gəlirsiniz
və ora dəyişiklik etmək istəyirsinizmi?
- Aktyorun xarakteri dəyişməyə
ixtiyarı yoxdur. Əsərdə necə tələb olunursa,
o cür də oynamalıdır. Amma aktyora xarakterin
yaxşı alınması üçün kömək etmək
lazımdır. Obrazı canlandırarkən o insanı tapmaq
lazımdır ki, yaxşı alınsın. Hətta
obrazın yerişinə qədər fikir verməlisən, hər
şeyi analiz etməlisən. Yalnız mətni əzbərləməklə,
cansız, ürəyi döyünməyən bir robort yarada
bilərsən. Onu da tamaşaçı tez unudur. Amma
obrazını canlı yaradanda illər keçsə də,
unudulmur, daim insanların yaddaşında yaşayır.
Küçədə gedəndə insanlar mənə
yaxınlaşıb, əvvəllər çəkildiyim
televiziya tamaşalarımdan da danışırlar. Yəni,
yaxşı obraz yaddaşlarda qalır və heç vaxt
unudulmur. Aktyorun da xoşbəxtliyi tamaşaçının
yaddaşına həkk olunmasındadır.
- Necə düşünürsünüz,
aktyor olaraq tamaşaçının qəlbində istədiyiniz
kimi qalmağı bacarmısınızmı?
- Tamaşaçılar obrazlarımı yaddaşlarında
saxlayıblarsa, deməli bacarmışam. Sən onu
yaxşı ifa etməsən yaddaşlarda qalmazsan.
Yalançı oynasaydım, o dəqiqə unudardılar.
- Hər obrazı qəlbən yaşamaq
çətindir axı...
- Bəli. Çox çətindir. Amma normal
aktyorlardan söhbət gedir. Bəzi aktyorlar
yalnız səsi ilə oynayır, cürbəcür səslər
çıxarır, amma ürəyini və beynini işlətmir.
Sünii, səthi tamaşalar heç vaxt yadda
qalmır. Biri var, aktyor kimi tanınasan,
biri də var, seviləsən. Elə
insanlar var ki, bəlkə də heç atasını o qədər
sevmir, hansısa bir aktyoru obrazına, roluna görə
çox sevir. Aktyor sənəti sehrli sənətdir,
tanımadığın insanlar da sənə doğması
kimi yanaşırlar. Elə insanlar var ki, sən
tanımırsan, amma onlar səni gəncliyindən
tanıyırlar. Maraqlı sənətdir,
amma qeyd etdiyim kimi, həm də çətindir.
- Bəzi
aktyorların süni oynadığını
vurğuladınız. Bu gün elə aktyorlar
çoxdur?
- Hər
dövrdə elə aktyorlar olub, indi də var, gələcəkdə
də olacaq. İstedadsız adamlar hər yerə
tez yol tapırlar. Belə bir yaxşı söz var:
“İstedadlı adamalara kömək etmək lazımdır,
istedadsız özü qabağa gedəcək”.
İstedadlı insanlar bir az utanır,
sıxılır, özünü abırsız yerə qoya
bilmirlər. Ona görə onlara kömək etmək
lazımdır.
- Bu fikrin
hələ də aktualığını itirmədiyi qənaətindəsiniz?
- Bəli.
Hər dövrdə belə olur.
İstedadlı adam paxıl olmur və həmişə
yanında istedadlı adamın olmasını istəyər. Ətrafımda istedadlı insan olanda ruhlanıram.
Halım olmasa da, elə tamaşa oynayıram ki,
iki gün özümə gələ bilmirəm. Yoxsa ətrafım soyuq buz kimi olanda mən də
qeyri-ixtiyari sönürəm. Teatr
tamaşaçısı ən xoşbəxt insandır ki, az bir miqdarda pul verir, bilet alır və 200 nəfər
ona qulluq edir. Səhnə arxasında yüzlərlə
insan işləyir, texniki işlər görürlər, zalda
onlara quluq edirlər, eləcə də aktyorlar. Aktyorlar tamaşaçı üçün
oynayırlar və candan keçirlər ki,
tamaşaçılar zövq alsınlar.
- Niyə
televiziyalara çox çıxmırsınız?
-
Televiziyalardan dəvət edirlər, amma sənətlə
bağlı olan verilişilərə çıxmaq istəyirəm.
Dəvət edənlər gündəlik problemlər
haqqında söhbət edəcəyimizi deyirlər. Məni aktyor kimi dəvət etmək istəyirsənsə,
sənətimdəm danışmaq istəyirəm. Müğənni mahnı oxuyur, bəs, aktyor niyə
qeybət etməlidir? Ona görə də,
verilişlərə getmirəm.
- Sənətlə
bağlı verilişlər yoxdur ki?
- Bayramlarda
dəvət edirlər, onda ümumiyyətlə getmirəm,
incimişəm. Yeni ildə aktyor dəvət edib çəkmirlər,
müğənnilərə bığ-saqqal yapışdırıb rol
oynadırlar. Bəs, aktyorlar sənətlərini
harada göstərəcəklər? Bu nə
dərəcədə düzgündür? Onlar aktyor kimi oynaya bilməz axı. Aktyorların hər yandan ayaqlarını kəsiblər,
ancaq qeybətə çağırırlar.
- “Üç bacı” serialına çəkildiniz. Hazırda
serial təklifləri varmı?
- Serialda
yox, yeni bir bədii filmdə çəkiləcəm, bir-iki
günə çəkilişlər başalayacaq. Professional aktyorların iştirak etdiyi bütün
işlər uğurlu, qeyri-peşəkarlarda isə
yaxşı alınmır. Aktyor sənəti
çətin peşədir, kənardan asan görünə
bilər, amma o sənətin içinə daxil olan baş
götürüb qaçmaq istəyir. Bəzi
aktyorlar robort kimi oynayırlar ki, bir-birinin səsini eşitmirlər,
duymurlar. İncəsənət Universitetində 5-6 il dərs demişəm, artıq işdən
çıxmışam. Tələbələrimə
aktyor sənətinin bütün incəliklərini öyrətmişəm.
Aktyor səhnədə tərəf müqabilini hiss etməlidir.
-
Canlandırdığınız obrazlara tənqidi
yanaşdığınız hallar olurm- Özünə tənqidi
yanaşmaq yaxşı haldır, elə olan halda inkişaf edə
bilərsən. Xarakterin maraqlı
alınması aktyor üçün böyük bir müvəffəqiyyətdir.
Aktyor obrazı, yaratdığı insanı elə
canlandırmalıdır ki, tamaşaçılar aktyoru deyil,
obrazı görsünlər.
- Bu
gün bir çox tamaşalarımızın zəif
olduğunu deyirlər. Siz necə, bu fikirlə
razılaşırsınızmı?
- Zəif
tamaşa ola bilər, amma bu, bütün
tamaşalara aid deyil. Heç kim deyə
bilməz ki, hazırladığım hər şey gözəl
alınır. Həkimin əlindən çıxan
bütün xəstələr sağlam getmirlər ki… Bu da qəbul edilmiş bir haldır. Hər vaxt da bu kimi hallar olur. Hər
bir tamaşada başqa-başqa aktyorlar iştirak edir, biri digərinə
oxşamamlıdır ki. Güclü də, zəif də
tamaşa ola bilər. Tamaşçının
da fərqi var. Bəziləri var ki, başqa tamaşanın
tamaşaçısıdır, təsadüfən bu
tamaşaya, bu teatra gəlib.
- Səhnədə
olarkən tamaşçını hiss edirsiniz, yoxsa öz
obrazınızın təəssüratı altında
olursunuz?
- Bəli,
hiss edirəm, amma zala baxa bilmirəm. Bilirsən ki, bu obrazı tamaşaçı
üçün oynayırsan və onlarla düzgün təmas
qurmaq lazımdır. Tamaşaçının
səni duyması lazımdır. Elə
söz var ki, onu deyirsən və tamaşçı
gülür. Onu gərək gözləyib,
sonra növbəti mərhələyə keçəsən.
-
Yaradıcılığınıza nəzər saldıqda
gözünüzün önündə ilk olaraq nə
canlanır?
- Mən
heç vaxt boş-boş işlərlə məşğul
olmamışam. Oturub fikir etməmişəm ki, filankəs əməkdar,
xalq artisti adına layiq görüldü,
mən niyə almadım. Bu kimi halları
özümə dərd etməmişəm. Axı mən səhnəyə çıxanda camaat
əl çalır, alqışlarla qarşılayır.
Fəxri ad almayan vaxtda da belə olub. Xalq səni titullarına görə deyil, sənətinə
görə sevir. Təssəvvür edin
ki, bütün titulların var, amma səhnəyə
çıxanda sənə əl çalmasınlar. Mənim üçün pis hal budur. Bizi
yaşayıb-yaratmağa həvəsləndirən
tamaşaçıların sevgisidir.-
Övladlarınızdan necə sənətinizi davam etdirənlər
varmı?
- Yox. Bir oğlum, bir qızım var, hər ikisi rəssamdı.
Qızım İncəsənət
Gimnaziyasında dərs deyir, oğlum rəssamdır. Övladlarımın anası ilə bir kursda oxumuşduq, universitetdə dərs
deyirdi. Hamımız incəsənət sahəsindəyik.
Uşaqlarımın da canında yumor var.
- Tanınmış aktyorsunuz. Övladlarınız
sizinlə fəxr edirlərmi?
- Yəqin ki, fəxr edirlər. Hansı sahədə
olursan ol, gərək ata uşaqları, uşaqlar da
ataları ilə fəxr etsin. Bizim ailədə nizam-intizam
var, oğluma baxanda nə demək istədiyimi başa
düşür. Qəddar deyiləm, amma hər şeyin yerində
olmasını xoşlayıram. Dostu da çox yaxınıma
buraxmıram, müəyyən həddə qədər
yaxın buraxa bilərəm. Həm hacı, həm də məşədiyəm,
namaz qılan, Allahımdan qorxan insanam. Oğlum da namaz
qılandır.
- Tanınmış aktyorsunuz, yol-hərəkət
qaydalarını nə vaxtsa pozmusuz və sizə hörmət
ediblərmi?
- Bu yaxınlarda yolun səhv döndüm, bir
yol patrul əməkdaşı gəldi və «gərək
gözləyərdiniz» dedi. İşarəni dəyişmişdilər,
əvvəl başqa cür idi. Dedim, məni
tanımadınız? Cavab verdi ki, xeyr. O biri patrulun yanına
getdim və o məni tanıdı. Bildirdim ki, işarəni əvvəl
başqa cür qoymuşdunuz. Dedi ki, düzdür, əvvəl
başqa cür idi. Sağ olsunlar, çox dərinə getmədilər.
Elə bir dəhşətli qayda pozuntusu da etməmişdim,
işarələr dəyişdirdiklərinə görə
yolu keçmişdim.
Rəqsa
Üç
nöqtə.- 2018.- 27 fevral.- S.12.