Mən hər gün
Şuşadayam, ruhum ordadır
- Mən
hər gün Şuşadayam, ruhum ordadır. Bütün fəsillərdə
dəyişiklikləri Şuşa ilə
bağlayıram. Oranı xatırlayıram.
Aprelin 3-də Şuşada doğulmuşam, səhər
saat 6-da, bərk qar yağırmış yollarıma. Atam bayrama görə maya yazdırıb doğum
tariximi. 1 Mayda böyük parada
çıxardıq, ad günümü də elə qeyd edərdim.
Hələ də yadımdadır ki, biz parada
çıxanda Şuşanın qarı hələ
yavaş-yavaş əriməyə başlayırdı. Həmişə çox hazırlaşardıq o
günə. Atam, anam müəllim idilər,
biz ailəlikcə gedərdik parada. Mən
ailənin ilki idim, məndən sonra qardaşım İlham
olub, sonra bir qardaşım da vardı, dünyasını dəyişib,
uzun fasilədən sonra bacılarım İlhamə ilə Nərgiz
dünyaya gəlib. Biz qardaşımla
universitetdə oxuyanda onlar hələ körpə idilər.
Atam
güldü, anam elə ağlayırdı
Orta məktəbi də Şuşada bitirdim. Dedim aktrisa olacam, atam
güldü, anam ağladı. Atam güldü ki, dəymə,
utancaq qızdı, ondan aktrisa olmaz, qəbul olmayıb
qayıdacaq, gələn il biz deyənə
gedər. Mən də gəldim,
şükür Tanrının kərəminə, qəbul
olundum. Atam yenə şən idi, amma anam
elə ağlayırdı. Anam məni ağ
xalatda görmək istəyirdi. İmtahanı
Adil İsgəndərovla Mehdi Məmmədov
götürürdülər. Mahnı oxu dedilər,
çox zildən götürdüm, gördüm səsim
çatmayacaq, dayandım, dedim onlara ki, bir dəqiqə
gözləyin, dizlərimin əsməsi dayansın, sonra
oxuyum, özü də yuxarıdan gəldim, sonrası
yaxşı olmaz, yenidən başlayıram. Baxıb
bir-birilərinə güldülər. Rza
Təhmasibin kursuna düşdüm, altı ay sonra rəhmətə
getdi. Bizə Böyükağa Kazımov dərs dedi,
Allah ona da rəhmət eləsin. Son kursa qədər
mənə deyirdi ki, gəl səni keçirək ya
jurnalistikaya, ya filologiyaya. İstəmirdi
aktrisa olum. Dedim, yox. Yenə
də deyirəm, zövq aldığım, sevdiyim sənətdə
olmuşam, yenə dünyaya gəlsəm aktrisa olardım.
Turabovun
müqəddəs yalanı
Təyinatla gəlmişəm Akademik Dram Teatrına. Diplom
tamaşamıza Tofiq Kazımov gəldi baxdı, o vaxt diplom
tamaşasından seçərdilər aktyorları. Hələ ona qədər “Əliqulu evlənir”
tamaşasının məşqlərinə gəlirdim, əvəzedici
kimi oynayırdım. Tofiq Kazımov Zemfira Nərimanova, Bəsti
Cəfərova, İlham Əsgərov, Saleh Babayev və məni
işə götürdü eyni kursdan. Beşimiz
də sonuna qədər burda qaldıq. Həmin
yay Tofiq müəllim qəzaya düşdü, rəhmətə
getdi. Mənim Bakı qeydiyyatım yox idi,
çox əziyyət çəkirdim. Turabova
Allah rəhmət etsin, məni Bakı qeydiyyatına o
saldırdı. Yalandan dedi ki, qastrola getməlidir, pasport
ala bilmir, çünki Bakı qeydiyyatı yoxdur. Hamini aldadıb, məni qeydiyyata saldırdı.
Qeydiyyata düşən kimi Bakı şəhər
İcraiyyə Komitəsindən birotaqlı ev
aldı mənə, ona qədər kirayələrdə
qalırdım.
Məni
Cabbarlıya həsrət qoymuşdular
Mən orta məktəbdə İlyas Əfəndiyevlə
Cəfər Cabbarlını çox oxumuşam. Hamı bilirdi
ki, aktrisa olmaq istəyirəm, amma nədənsə müəllimlərim
rol bölgüsündə Almazı verirdilər həkim olmaq
istəyən qıza, mənə verirdilər Sevilin atası
rolunu. İnstitutun 3-cü kursunda oxuyanda Zəminə
xanımla Fuad Hacıyev məni gətirdilər Azdramada
oynanılan “Sevil” tamaşasına ki, yeni sima gəlsin səhnəyə.
Öz müəllimim Böyükağa
Kazımov bunu eşidib əsəbiləşdi, qalmaqal oldu.
Alınmadı, ancaq bu olayın bir xeyri oldu ki,
Tofiq Kazımov məni gördü, yadında qaldım.
“Solğun çiçəklər”i Ağakişi Kazımov
televiziyada qoyanda hamı dedi ki, Sara roluna gərək Firəngizi
çəkəydin. Ağakişi müəllim teatrda
“Solğun çiçəklər”i qoyanda Saranı verdi mənə, altı ay da məşq etdik,
tamaşanı qəbul etmədilər, onda da alınmadı. Bir dəfə Əlabbas Qədirovla “Oqtay
Eloğlu”ndan bir parça oynamışıq. Bu Fatmanisədən dördəlli
yapışdım ki, ömür gedir, təki Cabbarlıdan nə
isə oynayım. Onun qəhrəmanının
adını daşıyıram. Atam
Cabbarlını oxuyub, mənə Firəngiz adını
verib.
60
yaşımda Almazı oynayası deyiləm
Nəhayət,
bu il, bu yaşda Cabbarlı dramaturgiyası
qismətimə çıxdı, ikiəlli
yapışdım. “Almaz” da
Fatmanisəni verdi mənə Azərpaşa
müəllim. O obrazı heç kimin ifasında görməmişdim,
düzü, ancaq oxumuşdum. Rejissor dedi ki, Fatmanisə qəlyan
çəkir, mən dedim, yox, onun əvəzinə başqa
jest taparam. Mən hamıya tfu - deməklə
obraza yeni çalar verdim. Dinamik obrazdı,
qaynayır.
Hər dövrün öz hökmü var, bu
yaşımda Almaz oynayası deyiləm ki. Olub 60
yaşda gənc qızları oynayıblar, bu günün
tamaşaçısı onu qəbul etməz. Nə qədər formada da olsan, düzgün deyil.
Gənc aktrisa yoxdur bəyəm, bəs, onlar
hansı obrazı oynasınlar? Yolu
açmaq lazımdır, gənclər gəlsin, yetişsin.
Düşündüm, əvvəl
maraqlandım ki, daha kimlər oynayır, gördüm
yaxşı aktyorlar var, razılaşdım. Qrim edib, bir az da
yaşlandırıram onu. Bizim həmkarlar bəzən
səhnə ilə həyatı səhv salırlar, Fatmanisə
mən deyiləm, mənim yaratdığım obrazdır.
Əsas odur oynadığından özün
zövq alasan, onda tamaşaçı da zövq alacaq.
İndiyə qədər oynadıqlarımdan fərqli
xarakterdir. Cabbarlının böyük dramaturgiyasında
çox maraqlı qadın obrazları var.
Bir gecənin
içində populyar oldum
Aslan Qəhrəmanovun “Səni axtarıram” adlı
teletamaşasının səhəri küçəyə
çıxa bilmədim. Tamaşaçıların xahişi ilə
sonradan ardı da çəkildi, “Səndən xəbərsiz”,
“Bağışla” adında. Atam rəhmətlik
deyirdi axşam yatanda Bəhər müəllim idim, Firəngiz
adında qızım vardı, səhər oyandım oldum Firəngiz
Mütəllimovanın atası Bəhər müəllim.
Populyarlıq yaxşıdır, amma insanlardan
uzaqlaşırsan, adi həyatdan təcrid olursan. Hətta səninlə evlənmək istəyənlər
də yaxın durmurlar ki, bizi bəyənməz. Şuşada elimin-obamın oğlanları
üçün əlçatmaz oldum, uzaqlaşdılar məndən.
Bəlkə Şuşadan xoşuma gələn
olardı, sevərdim, ailə qurardım, xoşbəxt
olardım. Çalışdım o
şöhrəti qoruyub saxlayam, asan deyil. Gülnar
insanların ürəyində qaldı. Mənim
əksim idi, öz rolumu oynamırdım, tamam başqa xarakter
idi, maşın sürən, ərköyün, imkanlı
adamın qızı. Mən yoxu yox bilən,
vara qane olan sadə qız idim. Yaşarın
Elçini də çox populyar oldu.
Yaşarla
sevgili olmamışıq, sevimli olmuşuq
Yaşar Nurini tamaşadan əvvəl institutdan
tanıyırdım, dərs deyirdi orda. Həmişə dəhlizdə
məni görəndə eyni sualı verərdi: “sən
Ofeliya Sənaninin qohumusan?” Onu görəndə
qaçırdım ki, bu sualı daha eşitməyim. Bir də gülüşümə hökmən nə
isə deyərdi – “yenə gülür” deyərdi. Televiziyada “Qırçı” tamaşası
vardı, Yaşar qırçını oynayırdı, biz də
bir neçə qız onun ətrafında rəqs edirdik.
Yenə mənə baxıb gülümsəyirdi,
deyirdi, bu qızın siması əbədi gülür.
Elə o gülüşə görə də
“Səni axtarıram” tamaşasına düşdüm. Yaşar Nuri deyib ki, o elə hey gülür, Tariyel
müəllim də deyib ki, onun gülüşü
lazımdır ki, səndə, yəni Elçində
qıcıq yaratsın.
Mənim
həyatda idealım, xəyalımda yaratdığım, sevə
biləcəyim adam tamam başqa idi.
Yaşarla ailəvi dost olmuşuq, qastrola gedirdik, ailəsi onu
mənə həvalə edirdi ki, yeməyinə, geyiminə nəzarət
edim.
Heç kim anadan narkoman doğulmur
İlyas Əfəndiyevin “Bizim qəribə taleyimiz”
tamaşasında oynadığım narkoman Mila obrazı sənət
taleyimdə bir dönüş oldu. Gülnardan sonra
hansı tamaşada oynayırdımsa Gülnara baxmağa gəlirdilər
teatra. Məlahət-Mila obrazı yaxşıdı,
pisdi, niyə həyatı belə olub, tamaşada
açılmamışdı. İlyas müəllimə
dedim ki, sonuna bir monoloq yazın Milaya, orda bunun acı taleyi
açılsın. Yəni heç kim
anadan narkoman, oğru doğulmur, onu bu yola salan həyatıdır.
Allah rəhmət eləsin, İlyas müəllim
yazdı. O monoloq bütün tamaşanı
yığdı, tamamladı. O tamaşa ilə Türkiyəni
qarış-qarış gəzdik, Almaniyada olduq. Sənət taleyimdə dönüş elədi.
At
çapa bilmədiyim üçün Həcərə
çəkmədilər məni
Sınaqlara dəvət edirdilər, sonra məlum olurdu
ki, filmə başqasını çəkirlər. Ceyhun Mirzəyevlə
Vaqif Mustafayev nəhayət ki, iki filmdə çəkdilər
məni - “Bəyin oğurlanması” və “İşarəni
dənizdən gözləyin”. Elxan
Qasımovun çəkdiyi “Qocalar, qocalar”da çəkilmişəm,
“Qaçaq Nəbi”də kiçik rolum olub. Turabov məni Həcər obrazına çəkmək
istəyirdi, Fəxrəddin Nəbiyə çəkiləcəkdi
- ikimiz oynayacaqdıq. Mən at minə bilmədim,
atın üstündə əsim-əsim əsirdim. Hamı gülürdü, Turabov tərəfimi
tuturdu ki, öyrənəcək də. Öyrənə
bilmədim. “Sizi dünyalar qədər
sevirdim” filminə Həzi Aslanovun həyat yoldaşını
oynamağa dəvət etdilər, o qədər incimişdim
ki, sınağa çağırıb çəkmədiklərinə
görə, getmədim. Dedilər çəkirik, dedim
istəmirəm. Şamil Nəcəfzadə
“Qala” filminə sınaq çəkilişi etmədiyi
üçün getdim. Dedilər, Rasim
Balayevlə sənə sınaq çəkilişi olmayacaq,
rol sizin üçün yazılıb.
Mərahim
Fərzəlibəyovun “Mənim ağ
şəhərim” filminə də çəkilmişəm. Dövr çətin idi. Ən
çox da Həmidə Ömərovanı çəkirdilər,
Moskvada Kinematoqrafiya İnstitutunu bitirib gəlmişdi, işi
film idi, teatrda işləmirdi, onu çəkirdilər.
Hər
şeyi, hətta Dezdemona kimi obrazı atıb,
çıxıb getdim
Şəxsi həyatım uçdu getdi. Səhər
girirdik teatra, gecə çıxırdıq. Çox gənc yaşlarımdan elə həyat
hadisələri ilə rastlaşdım ki, elə ətrafımda,
öz həyatımda hamıya inamım qırıldı,
qorxdum aldanmaqdan. Xüsusən, oğlanlara
inana bilmədim, ona görə də sevə də bilmədim.
Açıb-ağartmağın yeri yoxdu, olan
olub, keçən keçib. 33 yaşımda İngiltərə
vətəndaşlığı olan azərbaycanlı ilə
tanış oldum. Bakıda
yas mərasimində görmüşdü məni, “Yad
qızı”ndan Nazan kimi tanıdığı
üçün diqqətini çəkmişdim. Elə bir dövr idi ki, ölkədə müharibə
gedirdi, ailəm məcburi köçkün
düşmüşdü. Atam ağır
xəstə idi. O, yeganə adam oldu
ki, cəsarətlə gəldi, keçdi ata-anamın
qarşısına, dedi ki, sizin qızınızla ailə
qurmaq istəyirəm. O vaxta qədər heç kim belə irəli durmamışdı. Elə adamlar elçi gəlirdi ki, onları da mən
istəmirdim. Bunun o cəsarəti
xoşuma gəldi, yoxsa dərdindən dəli-divanə olub
getməmişdim. Hətta bəhanə
edib Almaniyaya qastrola getdim ki, gəlib görərəm gözləməyib,
çıxıb gedib. Getməmişdi,
gözləmişdi. Teatrda “Otello” qoyulurdu,
Dezdemona oynayacaqdım, Mikayıl Mirzə də Otellonu
oynamalı idi. Ən xoş günlərim
onunla oldu, üzüm güldü, həyatın bütün
ağırlıqlarını aldı çiyinlərimdən.
Sonra atamın vəziyyəti
ağırlaşdı, yollarda qalmışdım, gedirdim
İngiltərəyə, gəlirdim Bakıya. O, bura
köçmək istəmədi, mən orda qala bilmədim,
övladımız da olmadı, çıxıb gəldim,
ayrıldıq. Mən ona gedəndə o qədər
qınayanlar oldu ki, niyə xarici vətəndaşa getdi.
Neyniyək, belə gətirdi. Qayıtdım teatra, Turabov yerimi belə
saxlamışdı.
Ailə olmadı, Nərgiz həmişə
yanımdadır, elə bilirəm övladımdı. O biri bacım ailəlidir,
iki övladı var, qızı İncəsənət
Universitetini bitirib, “Məryəm” seriyalında da çəkilib.
Çox gözəl rəsm əsərləri
çəkir.
Onda lap hərtərəflidir, incəsənətin
bütün sahələrində istedadı var, fortepiano da
çalır.
Allah vergisidir. Fikir vermişəm,
istedadı olanlar evdə oturur, heç istedadı olmayanlar
ortadadır.
Hələ
gəncəm, mükafat alıram, qocalım, təqaüdə
keçərəm
Teatrda əvvəllər hamının yubileyi qeyd edilərdi,
indi ancaq ölülərin yubileyi qeyd olunur, 60 illiyimi
keçirsinlər deyə gərək ölüm)) Mən də
yaşamaq istəyirəm, ona görə istəmirəm
yubiley.
Görək də...
İki tamaşada varam hal-hazırda, yenə
şükür. Elələri var, illərlə rolu olmur.
Seriallara çəkilmək arzusunda deyiləm. Həftədə
bir dəfə “Bacanaqlar”a çəkilirəm. Onu biz başlayanda Azərbaycanda serial yox idi hələ.
10 ildir gedir o serial, indi hamı orda çəkilmək
istəyir. Düzü, məni orda saxlayan
kollektivin sevgisidir. Kommersiya filmlərinə
getmirəm, çünki hamısı bir-birini təkrarlayır.
Mülayim xasiyyətimdən sui-istifadə etmək
istəyənlər var, bəzən qəpik-quruşa çəkiləcəyimi
düşünürlər, amma elə deyil. Liderliyi sevənəm, özümə qiymət verənəm,
adamı da gözünə baxan kimi tanıyıram.
Universitetdə dərs deyirdim, səhhətimlə bağlı
çıxmalı oldum. Səhhətimdə elə problemlər
var, açıb tökmək istəmirəm. Mən bilirəm, Allah bilir. Prezident
mükafatı alıram, bir də teatrın
maaşıdır. İstəyərdim,
keçim təqaüdə.
Anam nahaq yerə ağlamırdı mən aktrisa olmaq istəyəndə. Bilirdi, ana
ürəyi duyurdu, xasiyyətimə bələd idi,
düşünürdü ki, canavarların içinə
düşüb baş çıxartmayacam.
60-ın astanasında Tanrıdan bircə istəyim var -
yaddaşıma dəyməsin, kimsəyə möhtac eləməsin
məni. Bir də bircə dəfə Şuşanın
havasını ciyərlərimə çəkmək qismətim
olsun.
Ramilə Qurbanlı
Üç nöqtə.- 2019.- 18 aprel.- S.12