"38 illik zəhmətim mənasız, boş şey
imiş Natiq Fərzəliyev: "Tamaşaçı
zövqü çox dəyişib"
Natiq
Fərzəliyev: “Sənətə gələndə əvvəldən
bilirdim ki, bu sənət ac sənətdir”
38 ildir bu sənətdədir, bu müddətdə
heç vaxt ad uğrunda çalımayıb. Deyir ki, sakitcə
işinə gedib, səhnəyə çıxıb,
tamaşasını oynayıb. Bu günkü gənc
aktyorlardan razı deyil. Bildirir ki, onların
danışdığı yumor yox, şit bir şeylərdir:
“Mənə nəsə versinlər deyə nəyinsə
uğrunda çalışmamışam. Amma bu gün
görürəm ki, 38 illik zəhmətim mənasız,
boş şey imiş. Düzdür, sənətimdə enmələr-qalxmalar
olub. İndinin özündə hara getsəm hörmətim
var. Xalq artistlərinin problemlərini belə mən həll
edirəm. Ona görə də titul filan hamısı məntiqsiz
şeylərdir”.
“Üç nöqtə” qəzetinin
qonağı Gənc Tamaşaçılar Teatrının
tanınmış aktyoru Natiq Fərzəliyevdir.
- Artıq 40 ilə yaxındır ki, sənətdəsiniz.
Gəlişiniz necə olub, bu illərdə nələr
yaşamısınız?
- Ağlım kəsəndən, uşaq
yaşlarımdan bu sənətə gəlmişəm. Dərnəklərə
getmişəm. Ali təhsil alandan sonra peşəkar şəkildə
isə 1981-ci ildən bu sənətdəyəm. Əvvəllərdə
eniş-yoxuşlarım, çətinliklərim çox olub.
O vaxtı teatrlara girmək çətin idi, qapılar
üzümüzə bağlı idi. İndi teatrlara qəbul
olmaq çox asandır. İllərlə teatr studiyalarında
çalışmışam. O vaxtı ilk yaranan özəl
“Meydan” teatrı var idi, orda da işləmişəm. Bundan
sonra bir neçə daha özəl teatrlar yarandı. Teatrlar
İttifaqının sədri Akif Fətəliyev var idi, məni
işə dəvət etdi. Qəbul etdim, amma üç aydan bir 70 manat pul
verirdilər. Gördüm ki, maaş məni qane etməyəcək,
bir müddət sonra burdan ayrıldım. Daha
sonra Gənc Tamaşaçılar Teatrında işə
başladım və bir müddət sonra buranı da tərk
etdim. İş həyatında dəyişikliklərim
çox oldu. 1993-cü ildə rəhmətlik Hüseynağa
Atakişiyev məni o vaxtkı Dövlət Gənclər
Teatrına dəvət etdi . O, rəhmətə
gedənə qədər 20 ilə yaxın orda işlədim.
2009-cu ildə də Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə
üç teatr - Gənc Tamaşaçılar, Dövlət
Gənclər və Kamera Teatrı birləşərək Gənc
Tamaşaçılar Teatrı oldu və mən o gündən
fəaliyyətimi burda davam etdirirəm. Ən gözəl
günlərim rəhmətlik Hüseynağa Atakişiyevlə
bağlıdır. Yəni elə bir rejissorla işləmək
aktyor üçün böyük bir şərəf idi.
Tanınmağım da elə onun dövründə oldu. Məşhurlaşdım,
hər yerdə üzümə qapılar açlamağa
başladı. Filmlərə, tamaşalara dəvət
aldım. Amma o, öləndən sonra mən teatrdan o ləzzəti
ala bilmədim. Çünki kollektiv böyüdü, həm
də bəlkdə də yaş özünü göstərdi.
- Ömrünüzün yarıdan çoxunu sənətə
həsr etmisiniz, hələ də sizə fəxri ad verilməyib...
-
Heç vaxt ad uğrunda çalımamışam. Öz-özümə demişəm ki, bu mənim
işimdir, işimi görürəm. Bəzi
insanlar işlərini başqa yollarla həll edirlər. Sakitcə işimə getmişəm, səhnəyə
çıxmışam, tamaşamı oynamışam. Mənə nəsə versinlər deyə nəyinsə
uğrunda çalışmamışam. Amma
bu gün görürəm ki, 38 illik zəhmətim mənasız,
boş şey imiş. Düzdür, sənətimdə
enmələr-qalxmalar olub. İndinin
özündə hara getsəm hörmətim var. Xalq artistlərinin
problemlərini mən həll edirəm. Teatrda məni
xeyirxah adam kimi tanıyırlar məni,
kimin nə problemi olsa mənə müraciət edir. Bundan ləzzət alıram, çünki həm də
savab qazanıram. Bir tərəfdən də
düşünürəm ki, mən sıravi adam,
kömək istəyən isə xalq artisti. Ona
görə də titul filan hamısı məntiqsiz şeylərdir.
Bizə normal aylıq maaş versinlər,
bilim ki, ailəmi aylıq bu pulla dolandıracam. Bilmirsən
susasan, yoxsa danışasan. Çünki
bu adlar o qədər lazımsız yerlərə verilir ki,
insan təəccüb içində qalır. 3-5 il səhnəyə çıxan “Xalq artisti”,
“Əməkdar artist” olur. Bu necə olur, bilmirəm.
- Aktyorlar
hər zaman səhnədə başlarına gələn hadisələrdən
maraqla bəhs edirlər. Bəlkə belə bir
maraqlı hadisəni də sizdən eşidək.
- Səhnədə
maraqlı hadisələr çox olur. Bəzən
də elə olur ki, tamaşaçı bunu hiss etmir. Bir dəfə tamaşaların birində
bişmiş yumurta yeməliydim. Aktyor
dostlarımdan da kimsə bişmiş yumurtanın yerinə
çiy yumurta qoyub. Özüm də səhnədən
çıxıb toya getməli olduğum üçün ağ köynək geyinib gəlmişdim. Guya
ki, qışdır, səhnədə ağ
köynəyin üstündən kürk geyinmişdim. Tərəf-müqabilim
deyir ki, səhnədə yumurta ye, dedim yemirəm. O da ikisini
götürüb yedi. Üçüncüdə dedi ki, sən
ye, dedim yemirəm. Amma həmişə yeyirdim,
indi nə isə yemədim. Bu
götürüb yumurtanı başıma vurdu. Onda gördüm ki, bütün saçımdan
sarı tökülür köynəyimə kimi. Tamaşaçı da gülür, nə bilirlər
ki, bu yumurta necə olmalı idi. Səhnəyə
çönüb baxanda gördüm ki, tanınmış
aktyordur, adını çəkməyəcəyəm, dedi mən
eləmişəm. Çox əsəbiləşdim,
artıq neyləməliydim. Tərəf-müqabilim
də and içdi ki, bilmirdim bu çiydir. Toya getməliydim axı. Hələ
də yadımdan çıxmır.
- Hər
kəsə məlumdur ki, aktyorluq elə də gəlirli sahə
deyil. Bundan başqa əlavə qazanc yeriniz
varmı?
- Sənətə
gələndə əvvəldən bilirdim ki, bu sənət
ac sənətdir. Çoxları acından
ölürdü, küçədə siqaret kötüyü
tapıb çəkirdilər. Səhnə
bir xəstəlikdir. Bir dəfə bura
düşdünsə aludə olursan və ömürlük
səninlə gedir. O səhnənin tozunu udursan. Səhnəyə çıxanda
tamaşaçının reaksiyası, alqışı, həyəcanı,
sanki aktyora dünyaları verir. Tamaşaçıdan
iki metr yuüksəklikdə dayanırsan, xalq səhnədən
aşağıdadır. Mədəniyyət hər şeydən yüksəkdə,
hər şeyin başında dayanmalıdır. O vaxtlar
bir az danışmaq filan öyrəndim,
toyalara getməyə başladım. Təqvimin
hər günü toyda olurdum. Toya 100 manata
gedirdim, 5 min pulla qayıdırdım. İndi
o yoxdur, müğənnilər özləri həm oxuyur, həm
də tamadalıq edir. Amma Allaha
şükür seriallar, çəkilişlər var. Bununla
idarə edirik.
- Son
zamanlarda seriallara qeyri-peşəkarların çəkilməsinə
münasibətiniz necədir?
- O bizim
yaralı yerimizdir. Bu nədən irəli gəlir?
Büdcənin, maliyyənin olmamasından.
Pul az olur. Aktyoru dəvət
etsə, müəyyən qədər pul verməlidi. Adamlar var ki, özünün marağı var.
Əksinə, cibindən pul verir ki, məni çəkin.
Heç pul verməsə də, rejissorlara sərf
edir ki, adi bir adamı çəksin. İşi
getsin. Amma işin keyfiyyətini
düşünmür. Açıq etiraf
etməliyik ki, o cəhətdən bərbad gündəyik.
Yaxşı işlər də var. Tam
qılınc vurmaq lazım deyil. Ümumi
götürəndə, serial tərəfdən bizdə
işlər hələ zəifdir.
-
Prezidentin sərəncamı ilə teatrlara pul ayrıldı. Bu aktyorların maaşlarına təsir etdimi?
- Xeyr,
bunun aktyorlara heç bir dəxli yoxdur. Prezident
tərəfindən əvvəlcə minimal əmək
haqqı artırıldı, onun da bizə təsiri
olacaqdı. Prezidentin sənət
adamları ilə görüşündən sonra
maaşlarımız 50 faiz artdı. Amma hələ
ki minimum olan verilməyib. Amma teatrlara
ayrılan pulun aktyorlaırn maaşına təsiri yoxdur.
Ola bilsin ki teatrların
abadlaşdırılmasına və avadanlıqlarına xərclənir.
- Bir
neçə il əvvəl Türkiyədə
də seriala çəkilmisiniz. Ölkəmizdə
qonarar yüksəkdir, yoxsa orda?
- Təbii
ki orda yüksəkdir. Amma o serialın
axırının necə olduğunu bilmədim. Rejissor bizim ölkəyə gəldi, burda 4-5
bölüm çəkib Türkiyəyə getdi. Sonra məni də çağırdı, getdim orda
bir ay qaldım, evlə filan təmin etdilər. Bir neçə seriyaya çəkildim və sonra
başqa serial çəkimi üçün yenə ölkəmizə
qayıtdıq. Amma mən qəbul etmədim,
çünki burda mentalitet məsələsi var idi. Söyüş söymək lazım idi, bunu etmədim.
Dedi bizdə belə şey keçməz, çünki
onlarda adi haldır. Arada belə
qarışıqlıqlar oldu.
- Bu
gün tamaşaçıların zövqü bir aktyor olaraq
size qane edirmi?
- Tamaşaçı zövqü çox dəyişib.
Məncə, sənətçi zövqsüz
tamaşaçının səviyyəsinə düşməli
deyil, onu öz səviyyəsinə qaldırmalıdır.
Bilmirəm, bu televiziyanın, yoxsa başqa kütləvi
informasiya vasitəsinin günahıdır, amma
tamaşaçının zövqü çox korlanıb.
- Ötən əsrin yumoru ilə bu
günün yumoru arasında nə kimi fərqlər var?
- Fərq çoxdur. Bu günkü efir məkanı
nəinki məni, heç bir sənət adamını qane
etmir. Yumorun adını dəyişib “Stand-up” deyirlər.
Yumoru özləri danışıb, özləri də
gülürlər. Səhnə hərəkəti, etikası,
mədəniyyəti anlayışları var. Bilmirəm bəlkə
bizim yaşımız keçib, bəlkə də belə
tam azadlıq, sərbəstlik olmalıdır. Arif Quliyevin
dövrü var idi, səhnədə yıxılırdı,
hamı gülüb özündən gedirdi. Belə şeylərin
dövrü tez keçir. Amma ciddi şeylər uzun müddət
yaddaşlarda qalır. Elə bil ki, hazırda sənəti
olmayan adamlar gəlib efir məkanını, film
bazarını zəbt ediblər. Peşəkar film, komediya
yoxdur. Hazırda hərşey qruplaşmanın əlindədir.
- Bu günkü gənc aktyorları bəyənirsinizmi?
- Xeyr, bu günküləri bəyənmirəm.
Onların dediyi yumor deyil, şit bir şeydir. Yumorun içində
bir fikir olmalıdır, məntiqli alt qatı olmalıdır.
Tamaşaçıya nəsə fikir verməlisən, ordan nəsə
götürməlidir.
- Bir qədər də gələcək
planlarınızdan danışaq?
- Yeni mövsümdə işlərim
çoxdur. Serial çəkilişlərinə
başlayırıq. Şəxsi sağlamlığımla
bağlı bir az çətinliyim var. Teatra ancaq tamaşalar
olanda gedirəm, məşqlərdə yoxam. Sentyabrda
inşallah öz fikirlərim də var, mövsümün
açılışında mono tamaşa ilə
çıxacam.
Könül Oruc
Üç nöqtə.-
2019.- 1 iyun.- S.12