“Həyatda ən böyük lotereyam
qadınım idi”
Ramiz Məmmədov: “Çox yaxşı əl
qabiliyyətim var idi, şəkərburaya çox gözəl
naxış vururdum”
“Ürəyimdə elə bir iz qoyub ki, onu əbədi
yaddan çıxara bilmərəm. Teatrda mühasibat
bölümünə təzə gəlmişdi. Onunla elə
teatrda tanış olduq. Necə deyərlər, bir
könüldən, min könülə ona aşiq oldum.
Nişanlandan sonra onu teatrdan işdən çıxartdım.
Çünki mən də orda aktyor idim, bəzi
səbəblərdən dolayı birlikdə işləməyimiz
düz gəlmirdi. Çox savadlı qadın, gözəl
insan, qayğıkeş ana, mehriban həyat yoldaşı idi.
Onunla 35 il birlikdə xoşbəxt ömür sürdük.
Keçən il iyunun 13-də rəhmətə
getdi, şəkər xəstəliyi var idi. Hər zaman deyirəm ki,
insan ata-anadan yetim qalmır. Kişi həyat
yoldaşından yetim qalır. O, mənə həm ata,
həm ana, həm qardaş idi. O, mənim üçün hər
şey idi. Çox gözəl övladlar tərbiyə
edib. Mənə ağıllı,
savadlı iki oğul verib. Dünyada bundan gözəl
mükafat nə ola bilər?”
Müsahibimiz “Üç nöqtə” qəzetinin
qonağı Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrının
aktyoru, xalq artisti Ramiz Məmmədovdur.
“Şəklim
5 il şərəf lövhəsindən asılı olub”
1951-ci il sentyabr ayının 26-da Bakı şəhərində
“Sovetski”də anadan olub. Uşaqlıq illərinin çox
maraqlı və yaddaqalan keçdiyini deyir: “161 nömrəli
məktəbdə oxumuşam. Amma bir müddət
sonra 20 nömrəli təzə məktəb açıldı
və valideynlərim məni burda oxumağa göndərdi.
Həm tərbiyə, həm də təhsil
baxımından bura çox müasir məktəb idi. Bu məktəbdə çox nadinc uşaqlar yox idi,
bəlkə də elə ən nadinci mən idim
(Gülürük).
Beşinci sinfə qədər dərslərimi çox
yaxşı oxumuşam, əlaçı olmuşam. Şəklim 5 il şərəf lövhəsindən
asılı olub. Yetkinlik illəri başlayandan
sonra əlaçılıqdan düşdüm və şəklimi
şərəf lövhəsindən çıxardılar.
Uşaqlıq illərim yadımdan heç zaman
çıxmır. Xatirəmdə bir mənəviyyat
kimi qalıb”.
“Uşaqlarla
məhəllə-məhəllə “müharibə”
oynayırdıq”
R.Məmmədov
deyir ki, uşaqlıqda çox gözəl, biri-birindən
maraqlı oyunlar oynayıblar: “ “Kosaltı ağac”, “Naqquli”,
“Qayış götürdü”, “Ənzəli”, “Şuma qədər”,
“Çərpələng uçurtmaq” və s. oyunlar çox
böyük məna kəsb edirdi. O vaxtı məhəllələrdə
qaz yox idi, hamı odun sobası yandırırdı.
Sobanı yandırmaq üçün də odun, taxta
lazım olurdu.
Bakıda meşə yox idi, taxta tapmaq çətin
idi. Gedib sexlərdən tullantı
taxtaları götürüb uclarını yonurduq və
“Şuma qədər” oyununu oynayırdıq. Sonra da aparıb evdə sobada yandırırdıq.
Bundan başqa uşaqlarla məhəllə-məhəllə
“müharibə” aparırdıq. Uşaqlar
hamısı yığışırdı, aşağı
məhəllə ilə yuxarı məhəllə
“müharibə” edirdik. Taxtadan
qılınc, qalxan, ox, dəbilqə düzəldirdik.
Bu oyunları oynadığımız üçün
artıq uşaqlıqdan bilirdik ki, babalarımız bu vasitələrlə
döyüşüblər, cəng ediblər. O nostalji hisslərlə
müharibə edirdik, uduzan tərəf udan tərəfin
dediklərinə tabe olurdu. Həqiqətən
çox maraqlı oyunlar idi. İndiki
uşaqlar, gənclər ancaq telefonla oynayır. Biz bütün bunları canlı etmişik. Canlı olanda uşağın düşüncələri,
mənəviyyatı tamam fərqli olur. Mədəniyyət,
etika o qədər bir-birinə bağlanmışdı ki, o
dövrün insanları, tərbiyəsiz, avara ola
bilməzdi”.
“Şəkərburaya
çox gözəl naxış vururdum”
Keçmiş
xatirələrindən çox böyük maraqla bəhs edən
xalq artisti deyir ki, o vaxtı analar, nənələr, xalalar,
bacılar bir yerə yığışır, novruz
bayramına bir ay əvvəldən hazırlıq
görürmüşlər: “Novruz bayramında şəkərburanı,
paxlavanı, qoğalı odun sobasında bişirirdik.
10 ailənin qadınları bir yerə
yığışıb hər gün bir ailə
üçün şirniyyat, biş-düş edirdilər. Çox
yaxşı əl qabiliyyətim var idi. Şəkərburaya
çox gözəl, səliqəli naxış vururdum.
Şəkərbura bişirən kimi, deyirdilər
ki, Ramiz gəlsin naxış vursun. Əlbəttə,
tək mən deyildim, yaşıdlarım hamısı o
işlə məşğul olurdu.
Bu da incəsənətin bir növüdür. İndi
hamı hazır şirniyyatlar alıb yeyir. Anam o vaxtı deyirdi ki, çöldən almayın,
evdə özünüz hazırlayın. Evdən
şirniyyatın o qoxusu çıxmalıdır”.
“Aktyorluq
fəaliyyətim, sehirli aləmə düşməyim elə
burdan başladı”
R.Məmmədov
bildirir ki, məktəbdə həmişə qabaqcıl
olmağa, çoxlu kitablar oxumağa çalışıb:
“Dövrümüzün uşaqları ancaq dərslə məşğul
olmur, müxtəlif dərnəklərə gedirdi. Məhəlləmizin qızları da tikiş, tar,
kamança dərnəyinə gedirdilər. Uşaqlar həm dərnəyə gedir, həm də
dərslərini oxuyurdu.
Birinci-dördüncü siniflərdə kamança dərnəyinə,
daha sonra təyyarə düzəldilən dərnəyə
getmişəm. Kamançada çox yaxşı ifa
edirdim. “Kukla” mahnısının sözlərini
yazan Cahangir Məmmədovun dram dərnəyi var idi. Ora
Fuad Poladov, Pərviz Bağırov və s. gedirdi.
Onların məşqi bizim kamança məşqimizlə
eyni vaxta düşürdü. Onlar səhnədə
məşq edir, biz də gedib baxırdıq. Bütün bunlar məni özünə cəlb
edirdi. Artıq qərar verdim ki,
kamançaya yox, dram dərnəyinə gedəcəm.
Beləliklə, 6-cı sinifdən etibarən “Yuri Qaqarin” adına dram dərnəyinə getməyə
başladım.
Kamança
dərnəyində ansamblın rəhbəri gəlib atama
dedi ki, Ramiz istedadlı uşaqdır, dərnəyə gəlsin.
Atam dedi ki, uşaq özü dram dərnəyini istəyir, məcbur
edə bilmərəm. Elə aktyorluq fəaliyyətim,
sehirli aləmə düşməyim elə burdan
başladı. Bəzən bataqlıq da
deyirlər, ordan çıxmaq olmur (Gülür).
1966-cı ildə Rəhbəri Nizami Əbülfəzoğlu
olan İnşaatçılar Mədəniyyət Evinə
getdim. Daha sonra 4-5 aylıq Ağadadaş Qurbanovun
“Damğa” Xalq Teatrında dərnəyə getmişəm.
O vaxtı harda yaxşı tamaşa qoyudularsa, ora
qaçırdıq ki, bizə rol versinlər. Burdan
sonra “26-lar” klubunda Lütfi Məmmədbəyovun dərnəyinə
gəldim, bura çox məşhur Xalq Teatrı idi”.
“Əsgərliyim
təkər üstündə keçib”
Qazaxıstanda
hərbi xidmətə yola düşən müsahibimizin xidmət
etdiyi hərbi hissə Daxili İşlər Nazirliyinin nəzdində
diviziya imiş: “Dustaqları mühafizə edirdik, onları
qatarla bir şəhərdən digər şəhərə
aparırdıq. Demək olar ki, əsgərliyim
təkər üstündə, yollarda keçib.
Gedib-qayıdandan sonra 1-2 gün istirahət edirdik, yenidən
yola çıxırdıq. Bəzən dustaqlardan
bəziləri qaçmağa cəhd edirdi. Həmin dustaqlarıdan birinin cəhdinin
qarşısını aldığım üçün mənə
10 günlük məzuniyyət verdilər ki, evə gəlim.
Guya qəhrəmanlıq etmişdim
(gülür). Amma evə gəlmədim.
Çünki evə gələndən sonra təzədən
ayrılıq hisslərini yaşamaq istəmədim. Düşündüm
ki, birdəfəlik xidmətimi edib qayıdaram. Çünki ordakı uşaqlar gedib gələndən
sonra aylarla özlərinə gələ bilmirdilər.
Orda çox insanlar gördüm, çox talelərlə tanış oldum. Həqiqi cinayətkarlar
da olub, heç nə üstündə şərlənib həbs
yatanlar da.
O
vaxtı 3 qəpik artıq aldığına görə, bir
nəfərə 3 il iş vermişdilər.
İki bacı kartof soyanda bacısı ilə
zarafatlaşıb bacısının boğazına vurub.
Elə damarın üstünə
düşüb ki, qız yerindəcə keçinib. Bütün bunlar təsadüfən olan şeylərdir.
14 yaşlı qıza 8 il iş
vermişdilər. Əsgərlik mənə
çox şey öyrətdi, Allaha
yaxınlaşdırdı.
Dünyada hər şey Allahın əlindədir. Özümüzü
necə aparırıqsa, Allah da bizə elə münasibət
göstərir. Bu dünyada insanlara qalan
yaxşılıqdır. İstər
qadınlarımız, istərsə də kişilərimiz
maddiyyata aldanıb qaçırlar, amma əsas olan mənəviyyatdır.
Maddiyyata qaçanda mənəviyyat yaddan
çıxır. Mənəviyyatsız
insanı da Allah qəbul etmir”.
“Bu
günə qədər 70-ə yaxın rol oynamışam”
R.Məmmədov
əsgərlikdən qayıdandan sonra “26-lar” klubuna dərnəyə
gedib və 1973-cü ildə instituta daxil olub: “Bizdən əvvəlki
5-ci kursun “Diplom” tamaşası var idi, mənə orda rol
vermişdilər. Qoqolun “Evlənmə” əsərini
oynayırdılar və orda bir rol oynadım. Bununla da teatr həyatım həll olundu.
1975-ci ildə rejissor Niyaz Şərifov məni Musiqili
Komediya Teatrına dəvət etdi. Teatra getdim, lakin aktyor
ştatına qəbul etmədilər. Direktor dedi ki,
yerimiz yoxdur, bir müddət xorda işlə, sonra
götürərik. Direktorun “biraz”ı 4 il
oldu. Buna baxmayaraq maaş alırdım. O
vaxtı teatra daxil olmaq olduqca çətin idi, hər aktyoru
teatra götürmürdülər. Gərək
özünü yaxşı göstərərdin ki, səni
teatra dəvət edərdilər. İlk
rolum “Qaynana”da Nəsibə Zeynalova ilə Əli rolu idi.
“Gurultulu
məhəbbət”də Həsən, “Gözün aydın”da
Qəhrəman, “Boşanaq evlənərik”də Ağacan, “O
olmasın, bu olsun”da qəzetçi Rza bəy, Hambal və ən
sonda Məşədi İbad rollarını oynamışam. Bu günə qədər saysız-hesabsız rollar
oynamışam. Teatrda
oynamadığım rol yoxdur.
Bir müddət əvvəl oynadığım
rolları saydıq, 70-ə çatdı. Əsl obraz
teatrda, o tamaşalarda yaranır. Çox məhsuldar
bir aktyor olmuşam. İranda “Fəcr”
festivalında Məşədi İbad rolunu oynadım, laureat
oldum. “Qızıl Dərviş”, “Zirvə”
mükafatlarını almışam. 2000-ci ildə
mənə ümumilli lider Heydər Əliyev tərəfindən
“Əməkdar artist” adı verildi. Prezidentimiz “İlham
Əliyev” sağ olsun, “Xalq artisti” fəxri adına
layiq gördü. Neçə illər prezident
mükafatçısı olmuşam. Əgər
versələr, son illər təqaüd gözləyirəm”.
“Həyatda
ən böyük lotereyam qadınım idi”
Ailə həyatından çox böyük
sevgiylə bəhs edən aktyor deyir ki, həyat yoldaşı
çox gözəl qadın olub. 33 yaşında evlənib:
“Düzdür, bu yaşıma qədər sevgi də, məhəbbət
də olub. Amma ürəyimdə elə bir iz qoyub ki, onu əbədi
yaddan çıxara bilmərəm. Teatrda mühasibat
bölümünə təzə gəlmişdi.
Biz onunla elə teatrda tanış olduq. Necə
deyərlər, bir könüldən, min könülə ona
aşiq oldum. Nişanlandıqdan sonra onu teatrdan işdən
çıxartdım. Çünki mən də orda aktyor
idim, bəzi səbəblərdən dolayı birlikdə
işləməyimiz düz gəlmirdi. Bundan sonra univerisitetlərdən
birinin mətbuatında korrektor işlədi. Çox
savadlı qadın, gözəl insan, qayğıkeş ana,
mehriban həyat yoldaşı idi. Biz onunla 35 il birlikdə
xoşbəxt ömür sürdük.
Keçən il iyunun 13-də rəhmətə
getdi, şəkər xəstəliyi var idi. Hər zaman deyirəm ki,
insan ata-anadan yetim qalmır. Kişi həyat
yoldaşından yetim qalır. O mənə həm ata, həm
ana, həm qardaş idi. O mənim üçün hər
şey idi. Çox gözəl övladlar tərbiyə
edib. Ağıllı, savadlı iki
oğul verib mənə. Dünyada bundan gözəl,
bundan dəyərli mükafat nə ola bilər?
Aktyorlar göz qabağında olduğu üçün bəzən
görürsən ki, ailə-uşaqla çox məşğul
ola bilmirlər.
Səfərlər olur, günlərlə xarici ölkələrə
getmək lazım olur. Bəzi həyat yoldaşı bunu
anlamır. Mənim həyatda ən
böyük lotereyam qadınım idi. Hər
zaman məni başa düşürdü, cəfakeş, zəhmətkeş
qadın idi. Evimizin həm qulluqçusu, həm
də xanımı idi. Onu həmişə
əlimizin üstündə saxlamışıq. Həyatdır, gəlimli-gedimli dünyadır.
Arzu edirdim ki, ondan əvvəl mən gedim, amma olmadı...”.
Könül Oruc
Üç nöqtə.-
2019.- 21 may.- S.12