“Musiqidə
hakimlik etmək üçün gərək məndən
çox bilsinlər”
Xalq artisti Faiq
Sücəddinov: “Yaradıcı insan duyğusal olmalıdır”
“Elə bir
insanlarla ünsiyyətdə deyiləm ki, onlardan küsüm
və ya kimsə mənə qiymət verməsin.
Mən kiməsə qiymət verə bilərəm. Çünki, buna
yaşım imkan verir.
Məsələ ondadır ki, musiqidə hakimlik etmək üçün
gərək məndən çox bilsinlər.
Demirəm ki, zirvədəyəm, amma musiqidə öz sözümü demişəm. Mən
Konservatoriyanı beş qiyməti ilə
bitirmişəm. Bir də mən xaricdə
7 il dərs demişəm. Təkcə
sadaladığım iki sadə amil mənim sənətimin qiymətini müəyyən
edir. Sənəti biləndən sonra sənə yaşıl
işıqdır”. Ucnoqta.az
saytının qonağı Respublikanın xalq
artisti, “Şöhrət” ordenli
bəstəkar Faiq Sücəddinovdur.
-Hazırda
özünüzü neçə yaşda hiss edirsiniz?
-Məsələ ondadır ki, mənim yaşım 72-dir və desəm ki, bu yaşda özümü cavan hiss edirəm, doğru olmaz. İnsan özünü hər gün ayrı cür hiss edir. Əhvalı gah yaxşı olur, gah da ki, pis. 72 yaşım olmasına baxmayaraq hər gün gəzirəm, yüngül idman edirəm ki, sağlamlığım qaydasında olsun.
-Bu
yaşınızda arxaya çevrilib baxanda uşaqlıq illərinizdə
olan Faiq Sücəddinovu necə xatırlayırsınız?
-Hər bir
insanın həyatında mərhələlər var. Onların hər birində fərqli həyat
tərzi olur. Uşaqlıq illəri də
o mərhələlərdən biridir və mənim hazırkı həyat tərzim
o dövrdə olduğu
kimi ola bilməz. Amma bir şey o zaman olduğu kimidir. Musiqiyə olan sevgi.
Bilirsiniz,
musiqi elə bir sənətdir ki, o daim özünə
qayğı tələb
edir, daim üzərində çalışılsın,
istəyir. 6-7 yaşımdan demək olar ki, musiqi
ilə məşğulam.
Düzdür, futbol və
digər oyunları da oynayırdım. Ancaq sənətə daha çox zaman ayırırdım. Saatlarla pianoda
ifa edirdim. Anama minnətdaram ki, düzgün qərar verərək məni bu sənətə yönləndirib.
-Dünənki Faiq və bugünkü xalq artisti Faiq
Sücəddinov. Həyatınızda uğurlarınız nəyi dəyişdi?
-İlk olaraq bunu deyim
ki, insan dəyişməməlidir. Amma yaş
müəyyən dərəcədə
insanın dəyişməsinə
səbəb olur.
Necə dəyişməsinə? Deyim. Sənin həyat
təcrübən daha
da zənginləşir
və həyatda müşahidə etdiklərin
istər-istəməz sənin
baxışına və
dünyagörüşünə təsir edir, eləcə də bəstələdiyin musiqilərə.
-Birincisi,
fortepiano çox mükəmməl
bir alətdir. Dahi adamların sözüdür
ki, fortepiano bəşəri
bir alətdir. Bu alətə çox
əsərlər yazılıb
və hazırda da yazılır. Anam da mənim fortepiano üzrə təhsil almağımı istədi
və mən bu aləti öyrəndim.
Oxuduğum zaman
fortepiano üzrə təhsil
alan azərbaycanlılar
az idi. Mən bu
sənəti öyrəndim
və beləcə həyatım dəyişdi.
-Barmaqlar
o ağ-qara dillərə
toxunanda nə hiss edir?
-Pianoda ifa edəndə başqa bir dünya gözümün
önündə canlanır.
Bu alət mənə
doğmadır. Ona görə
də, onun dillərinə toxunanda heç nə duymuram, yalnız sənətdən başqa.
Hər gün bu alətlə
baş-başa qalıram.
Bir də görürsən,
o yanımda olmayanda və mən musiqi yazmaq istəyəndə
hansı notun hansından sonra gələcəyini müəyyən
edirəm. Yəni alət
olmasa belə, onu ruhumda daşıyıram.
-Faiq
müəllim, hazırda
gənc bəstəkarların
yaradıcılığı qənaətbəxş hesab
edilə bilərmi?
-Musiqi varsa, yaradıcılıq
da davam edəcək. 100 ildən
sonra da, 200 ildən sonra da davam edəcək.
Hər bəstəkar öz musiqisini yazır. Ona görə də onu bəyənib-bəyənməmək
düzgün çıxmır.
Bəlkə, Üzeyir bəydən
soruşsaydılar ki,
Qara Qarayev, Fikrət Əmirov kimi bəstəkarların
əsərləri sizi
qane edirmi, o da mənim dediklərimi
deyərdi ki, hər kəsin öz dəsti-xətti
var.
-Sizcə,
nəyə görə
çox insanların əsl sənət əsərlərinə olan
marağı azalıb?
-Əgər
yaxşı əsər
versəniz, ona qiymət veriləcək, əmin olun. Düzgün deyil ki, maraq
azalıb. Düzdür televiziyalarda bəzi ifaları verirlər və buna alqışlar
da çalınır,
amma o mahnılar əsl sənət əsəri qədər tarixin yaddaşında qala bilmir. Bayağı
mahnı həmişə
bayağı olaraq qalır. O, mədəniyyətdə
heç bir iz qoymur. Azərbaycan musiqisini
bayağılaşdırmaq mümkün deyil, çünki, bizim mayak hesab etdiyimiz
muğamımız var. Bax
o muğam imkan vermir ki, bayağı
ifalar önə keçsin.
-Bəstələrdə
özünüzü ifadə
edirsiniz?
-Bəli. Çünki, onlarda mənim
fikirlərim, düşüncələrim
və dəsti-xəttim
var. Onlarda mənim
hiss etdiklərim öz
əksini tapıb.
Yaradıcılıq bele bir işdir ki, xarakterə uyğun olmayanda sən onu yarada bilmirsən.
Ümumiyyətlə, yaradıcılıq çox çətin bir prosesdir və
hər yaradılan bir şeyə də yaradıcılıq
məhsulu demək olmaz.
-Adətən
yaradıcı insanlar
çox kövrək
olurlar. Onlara edilən xırda
kobud bir hərəkət qəlblərini
incidir. Bu zaman onlar insanlardan küsüb öz musiqi alətləri ilə, yaxud da kağız-vərəqlə
baş-başa qalırlar.
Sizdə
necə?
-Bunu deyim ki, mən
elə bir insanlarla ünsiyyətdə
deyiləm ki, onlardan küsüm və ya kimsə
mənə qiymət verməsin. Mən kiməsə qiymət
verə bilərəm.
Çünki, buna yaşım
imkan verir. Məsələ ondadır ki,
musiqidə hakimlik etmək üçün gərək məndən çox bilsinlər.
Demirəm ki, zirvədəyəm,
amma musiqidə öz sözümü demişəm. Mən
Konservatoriyanı beş qiyməti ilə bitirmişəm. Bir də mən
xaricdə 7 il
dərs demişəm.
Təkcə sadaladığım iki sadə amil
mənim sənətimin
qiymətini müəyyən
edir. Sənəti biləndən sonra
sənə yaşıl
işıqdır.
-Duyğusal
insansınız?
-Təbii ki. Yaradıcı insan duyğusal
olmalıdır. Yaradıcı insan hər şeyi görməli, hiss
etməli və ona özlüyündə
qiymət verməlidir.
Mənim
əsərlərimdə duyğusal
məqamlar var. “Kaman” mahnısını
nümunə çəkə
bilərəm.
-Duyğularınız
canınızı çox
ağrıdır?
-Düşürsən
tez-tez yada,
Demirəm dosta, yada,
Olmaz səni sevdiyim
Sevən dünyada...
Bu ifa kimi bir çox
mahnılarım duyğularla
və hisslərimlə
bağlıdır. Mən Bəxtivar Vahabzadə, Cabir Novruz, Nəbi
Xəzri kimi böyük şairlərlə
təmasda olmuş bəstəkaram. Onlar yazanda möhtəşəm
bir əsər yazırdılar. Onların əsərlərinə
mən musiqilər bəstələmişəm. O əsərlərə ki, onlarda da həmin
dahi şairlərin duyğuları öz əksini tapıb. Dediyim odur ki, şair
də, yazıçı
da, bəstəkar da zərif olmalıdır.
Zərif
olmasan, duyğusal olmasan, sən nəsə yarada bilməzsən.
-Sənət
sevgisi, ona olan qayğı, diqqət digər şeylərə mane olmur
ki?
-Sənətim mənim həyat
tərzimdir. Evdə piano ilə məşğul
olanda oğlum belə
sakit dayanır ki, atam sənətlə məşğuldur. Musiqi mənim həyatımdır. Həyatımda
60-70 faiz yeri musiqi tutur, qalanını
isə ailəm. Görün, nə qədər
yer ayırıram ona?
Mən bu sənətə borcluyam.
Çünki, o, məni
haralara aparıb?! Onun
sayəsində mən öz bəstələrimi
nümayiş etdirmişəm.
-Elə anlar
olubmu ki, özünüzdən üz döndərəsiniz?
-Belə bir
şey yoxdur. Çox seriyalı filmlərdə belə hal ola bilər. İnsan güclü
olmalıdır, mənə görə. Zəiflik nəyə
görə nümayiş etdirməlisən?
Sən əzmli olub sənətinlə,
peşənlə məşğul olmalısan.
-“Kaş
bunu etməyəydim” dediyiniz nəsə varmı?
-Həyatda səhvsiz insan olmur. Səhvlərə
də yol verməlidir insan.
Çünki, həyat səhvlərdən
də ibarətdir. Həyatda hər şey
olur. Həyat məhz buna
görə həyatdır. Hər şey düz olsa, marağı olmaz heç nəyin. Mənim
də səhvlərim olub.
-Taleyinizdə nədən narazısınız?
-Mən həmişə Yaradana və valiyenlərimə təşəkkürlə
yaşamışam. Şükr etməyi bacaran insanam. Fikrimcə, şükr edib yaşamaq lazımdır.
-Yaradıcılıq qabiliyyəti dayanırmı? Heç olubmu ki deyəsiniz daha bəsdir?
-Xeyr, olmayıb. Əsl yaradıcılıq dayanmaq sevmir. O davam edir. Bir də yaradıcı insanın yaratmaq eşqi heç bir zaman sönmür. Bir tək insan bu dünyada olmayanda yaradıcılığı dayanır və yaratdıqları yaşayır. Bunu dünya təcrübəsinə əsasən dedim.
Rövşən Tahir
Üç
nöqtə.- 2019.- 26 noyabr.- S.12.