Uşaqların mənəvi inkişafında
muzeylərin rolu
Ülvinə
Fərzəliyeva: “Muzeylərin gələcək nəsillərin
milli-mənəvi inkişafına, onların ənənələr
əsasında tərbiyəsinə ciddi təsiri
danılmazdır”
Xəyalə Rəis: “Muzeylər ora gələn gənclərin mənəvi
inkişafında, onların
özünü dərk
etməsi, dünyagörüşünün
formalaşmasında əvəzsiz
rol oynayır”
Azərbaycan xalqının ümummilli
lideri Heydər Əliyev demişdir: “Gənclərimiz milli ruhda tərbiyə olunmalıdır. Milli dəyərlərimizi, milli
ənənələrimizi, tariximizi bilməyən gənc vətənpərvər
ola bilməz”. Ulu öndərin bu tövsiyəsinin həyata
keçirilməsində müasir
dövrdə bəşəri
inkişafın hərəkətverici
vasitələri içərisində
mühüm əhəmiyyət
kəsb edən muzeylərin üzərinə
böyük vəzifələr
düşür. 1969-cu ilə
qədər Azərbaycanda
cəmi 29 muzey fəaliyyət göstərirdisə,
ümummilli liderimizin hakimiyyəti illərində
ölkəmizdə 111 müxtəlif
profilli muzey yaradılmışdır. Müasir
dövrdə də ölkə prezidenti İlham Əliyev bu işi layiqincə
davam etdirir. Və bütün bunların nəticəsidir
ki, hazırda ölkədə 200-dən artıq
muzey fəaliyyət göstərir. Bu muzeylərdə maddi-mədəni
irsimiz, tariximiz öz əksini tapır və muzeylər vasitəsilə
gələcək nəsillərə
ötürülür.
Mövzu ilə
bağlı “Üç
nöqtə”yə açıqlama
verən Azərbaycan Milli Xalça Muzeyinin mətbuat katibi Ülvinə Fərzəliyeva bildirdi ki, uşaqların mənəvi inkişafında
muzeylər əhəmiyyətli
rola malikdir: “Muzeylər xalqın milli xüsusiyyətlərini,
tarixini təcəssüm
etdirən, zəngin irsini qoruyan və onun təbliğində
mühüm rolu olan mədəniyyət ocaqlarıdır. Bu baxımdan ölkəmizdə
fəaliyyət göstərən
müxtəlif profilli muzeylərin gələcək nəsillərin
milli-mənəvi inkişafına,
onların ənənələr
əsasında tərbiyəsinə
ciddi təsiri danılmazdır.
Uşaqlar keçmişimizi,
mədəniyyətimizi, adətlərimizi,
milli dəyərlərimizi
və s. ancaq kitablardan deyil, həm də ötən əsrlərin
müxtəlif hadisələrindən
xəbər verən eksponatlardan öyrənirlər.
Muzeylərdə qorunan
milli sərvətimiz onların dünyagörüşünün
formalaşmasında da
əhəmiyyətli təsirə
malikdir. O cümlədən,
Azərbaycan Milli Xalça Muzeyində qorunub saxlanılan xalça və dekorativ-tətbiqi sənət
nümunələri ilə
tanışlıq imkanı
böyüyən nəsildə
xalqımızın mənəvi
aləmi, yaşam fəlsəfəsi, çoxəsrlik
ənənəsi, həyat
tərzi, dini inancları və s. ilə bağlı təsəvvür
yaradır. Və təbii ki, bütün bunlar onların mənəvi inkişafına müsbət
mənada təsirsiz ötüşmür”.
Ü.Fərzəliyevanın
sözlərinə görə,
xalça sənəti
ilə tanışlıq
uşaqlara estetik zövq aşılayır:
“Onlara xalçaların
sadəcə ev üçün bəzək
əşyası deyil,
özündə bir-birini
əvəzləyən tarixi
dövrü, mentaliteti
əks etdirən, çoxsaylı bədii məziyyətlərə malik
sənət əsəri,
milli sərvət olduğunu öyrədir. Xalqımızın əsrlərlə
yaşatdığı və
inkişafına nail olduğu bu sənətin gərgin əmək, peşəkarlıq,
səbr, sevgi tələb etdiyini, bir neçə mühüm yaradıcılıq
fəaliyyətini birləşdirdiyini
öyrədir. Xalçaların
üzərindəki ornamentlərin
bütün elementlərinin
müəyyən məna
kəsb etdiyini, özünəməxsus vizual
dil olduğunu, onlarda ölkəmizin tarixinin yaşadığını
öyrədir. Azərbaycan
xalça sənətini
dünya mədəni
irsinin tərkib hissəsi kimi qorumağın və özlərindən sonra gələn nəslə ötürməyin nə qədər böyük önəm daşıdığını
öyrədir...”.
Müsahibim müasir
dövrdə uşaqların
muzeylərə maraq göstərməsi məsələsinə
toxundu: “Mübaliğəsiz
deyə bilərik ki, uşaqlar Azərbaycan Milli Xalça Muzeyinə çox böyük maraqla gəlirlər. Çünki onlar burada darıxmırlar. Muzeyin Uşaq şöbəsində kiçik,
orta və böyük yaş qrupuna uyğun yaradıcılıq qabiliyyətinin
inkişaf etdirilməsi
üzrə öyrədici
proqramlar həyata keçirilir”.
Milli Xalça
Muzeyi uşaqlarda muzeyə maraq yaratmaq davamlı olaraq işlər görür. Ü.Fərzəliyeva
deyir ki, bunun üçün orta məktəblərlə
çox sıx əməkdaşlıq əlaqələri
qurulub, Milli Xalça Muzeyi məktəblilərlə dost
olub: “Ancaq əlaqələrin qurulması
hələ hər şey demək deyil. Çünki uşaqlar rəngarəngliyi,
fərqliliyi, yeniliyi, əyləncəni və
s. sevirlər. Bütün
bunları nəzərə
alaraq, muzeyimizdə onların arzularına, maraqlarına uyğun mühit və imkanlar yaradılıb. Uşaqlar burada muzeyin ekspozisiyası ilə tanış olurlar, istəklərindən
asılı olaraq, dekorativ-tətbiqi sənət
üzrə bir günlük və ya aylıq ustad
dərslərə qatılırlar.
Xalça toxumağı,
tikmə sənətini,
rəsm çəkməyi,
dekorativ oyuncaqlar, yumşaq kuklalar düzəltməyi öyrənirlər,
musiqili-əyləncəli tamaşalar
hazırlayırlar və
s. Ekskursiya zamanı xalçalarımızın
tarixi, hər birinin ümumi kompozisiyası, ayrı-ayrı
ornamentlərin anlamları
və s. barədə
məlumatların verilməsi,
eyni zamanda uşaqların xalçatoxuma
dərslərində iştirakı
onlarda təkcə muzeyimizə deyil, bu qədim sənət
sahəsinə də böyük maraq və sevgi yaradır”.
Muzeyin mətbuat
katibi bildirir ki, Azərbaycan Milli Xalça Muzeyində uşaqlar üçün tədbirlər,
festivallar da təşkil olunur, yeni layihələr həyata keçirilir: “Yeri gəlmişkən qeyd edək ki, Uşaq şöbəsinin
10 illik yubileyi münasibətilə dekabrın
7-8-i tarixlərində də
möhtəşəm bir
festival keçiriləcək.
“Xalça diyarına
səyahət” Festivalı
çərçivəsində uşaqları rəqslər,
rəsm və xalçaçılıq üzrə
əl işlərindən
ibarət sərgi, Azərbaycandakı səfirliklərin
iştirakı ilə
uşaqların təqdimatında
müxtəlif ölkələrin
milli geyimlərinin nümayişi, ustad dərslər, kukla teatrı, nağıl saatı, viktorina, face art, karnaval,
Bumblebee Transformers şou, kitab təqdimatı, hədiyyələr
və s., bir sözlə unudulmaz günlər gözləyir.
Bütün bunları
nəzərə alaraq
vurğulayaq ki, Milli Xalça Muzeyi uşaqları heç vaxt diqqətdən kənarda qoymur, onların maraqlarını nəzərə
alır”.
Uşaqların muzeylərə getməsində
məktəblərlə yanaşı,
valideynlər də maraqlı olmalıdır.
Ü.Fərzəliyeva deyir
ki, Xalça Muzeyinə uşaqlar həm məktəblərdən
kollektiv şəkildə,
həm də valideynləri ilə fərdi qaydada gəlirlər. Ekspozisiya ilə tanışlığı
çıxsaq, təkcə
ustad dərslərinə
il ərzində min nəfərdən artıq uşaq qatılır. Təbii ki, bir məkan
uşaqlar üçün
cəlbedicidirsə, valideyn
də övladını
ora aparmaqda maraqlı olur. Bizim təcrübəmiz bunu göstərir”.
Mədəniyyətşünas
Xəyalə Rəis isə bizimlə söhbətində bildirdi
ki, ümumiyyətlə,
uşaqların muzeylərə
kütləvi şəkildə
cəlb edilməsi olduqca vacibdir: “Muzeylər ora gələn gənclərin
mənəvi inkişafında,
onların özünü
dərk etməsi, dünyagörüşünün formalaşmasında əvəzsiz
rol oynayır”.
X.Rəis hesab
edir ki, bu gün muzeylərə
marağın az olması bizi ciddi narahat etməlidir.
“Hazırda uşaqlar muzeylərə elə də ciddi maraq
göstərmirlər. Bunun
da səbəblərindən
biri muzeylərə girişin uşaqlar üçün də ödənişli olmasıdır.
Düzdür, bəzi
tarixi şəxsiyyətlərin,
ədiblərin, bəstəkarların
ev muzeyinə giriş məktəblilər
üçün pullu
deyil. Ancaq paytaxtda fəaliyyət göstərən digər
muzeylərə giriş
ödənişlidir. Azyaşlı
məktəblilərin muzeylərə
cəlb edilməsi üçün muzeylər
və məktəblər
birgə maraqlı layihələr həyata keçirməlidirlər. Muzeylər
heç olmasa həftənin 1-2 gününü
azyaşlı məktəblilər
üçün pulsuz
elan etməlidirlər.
Belə olan halda hesab edirəm
ki, muzeylər heç nə itirməz, əksinə, qazanarlar. Çünki uşaqlar bizim gələcəyimizdir”.
Müsahibim nəzərə
çatdırır ki,
sovet dövründə
6-12 yaşarası uşaqlar
mədəniyyət ocaqlarına,
xüsusən də muzeylərə pulsuz daxil olurdular: “Bu gün də
bu məsələ aktualdır. Fikrimcə, muzeylər və
məktəblər arasında
müqavilələr bağlanmalı,
bu müqaviləyə
əsasən, azyaşlı
şagirdlərin muzeylərə
ödənişsiz girişi
təmin olunmalıdır. Əgər tariximizi, mədəniyyətimizi
uşaqlarımıza sevdirmək
istəyiriksə, mütləq
bu addım atılmalıdır”.
Muzeylər keçmişimizi
bu günə daşıyan, qoruyan, öyrənən və nümayiş etdirən maddi-mənəvi dəyərlər
xəzinəsidir. Muzeylər
eyni zamanda elm, maarif müəssisəsi
olmaqla qədim keçmişimizlə bu günümüz arasında
körpü rolunu oynayır. Buna görə də uşaqlarımızın mənəvi
inkişafı və dünyagörüşünün formalaşması üçün
onların muzeylərə
aparılması olduqca
vacib məsələdir.
Könül Oruc
Üş
nöqtə.- 2019.- 16 noyabr.- S.10