“Tamaşaçı
primitiv filmlərə baxmaq istəmir”
Faiq Mirzəyev: “Aktyorun missiyası
olmalıdır: təəccübləndirmək!”
“Sənətdə məni
son vaxtlar sənətda olan bəzi dırnaqarası
insanların sənətə olan münasibəti qane etmir. Sənətlə ciddi məşğul
olmaq lazımdır. Məni qane etməyən
ikinci məsələ bəzi sənət adamlarından efir
klounları kimi istifadə olunmasıdır. Bir də
görürsən ki, hansısa bir sənət adamı
aidiyyatı olmayan bir verilişdədir. Buna yol
vermək olmaz. Nəyəsə görə, çox da
uzaq olmayan keçmişdə sənət adamları əlçatmaz
idi, lakin indi belə deyil. O vaxt sənət adamları başa
düşürdü ki, əlçatmaz olmalıdır. Sənət
adamının yalnız sənətindən
danışılmalıdır, onların şəxsi həyatı
və digər məsələlər pərdə arxasında
qalmalıdır”. “Üç nöqtə” qəzetinin
qonağı istedadlı aktyor Faiq bəy Mirzəyevdir.
- Başlayaq, uşaqlıq illərinizdən...
-
Uşaqlığımla bağlı onu xatırlayıram ki,
həmişə digər uşaqlardan fərqlənmişəm.
Heç bir zaman oynadığım oyunlar digər
uşaqların oynadıqlarına bənzəməyib. Daim bir cümlə eşitmişəm ki, Faiq
başqa cür uşaqdır, başqaları kimi
danışmır, davranmır, sakitdir. Heç
yadımdan çıxmaz, qonşumuzun həyətində
böyük bir tut ağacı vardı. Həmin
həyət uşaqlardan birinin nənəsinin həyəti
idi. Biz uşaqlarla tut yemək
üçün oraya gedərdik. Tut
çırpılanda hərə çadırın bir hissəsindən
tuturdu, uşaqların hər biri şıltaqlıq edirdi,
lakin mən qətiyyən etmirdim. Sanki, mənə məsuliyyətli
bir iş tapşırırdılar. Mənə
elə gəlirdi ki, mən əgər çadırı
buraxsam, böyük bir faciə baş verəcək. Sona qədər çadırı tutub missiyamı
başa çatdırırdım, bundan qürur hissi duyurdum.
Ona görə də böyüklər
arasında sevgi qazanmışdım. Heç
bir zaman istəməmişəm ki, haqqımda mənfi
düşünsünlər.
- Niyə aktyorluq sənəti?
- Ona
görə bu sənət ki, uşaqlıqda
düşünürdüm, aktyorluq digər sənətlərdən
fərqli olaraq insanı daha çox kamilləşdirə bilər.
Bu sənət insanı bütün elmlərlə
əhatə edir. Baxın əgər ədəbiyyatşünas
ədəbiyyatı bilirsə, rəssam ancaq rəsm çəkməyi
bacarırsa, şair şeir yazırsa, aktyor bütün
peşələrdən az da olsa, məlumatlı
olmalıdır. Aktyorluq bütün bu keyfiyyətləri
özündə cəmləşdirirsə, deməli, o,
bütün sənətlərin seçilmişidir. Bizə müəllimlərimiz deyirdi ki, əgər
səhnədəsinizsə, insanlardan bir metr yüksəklikdəsiniz,
bax o səhnənin haqqını verməlisiniz. Həmişə özümə demişəm ki, bu
sənətlə insanları təəccübləndirməliyəm.
Aktyor o deyil ki, çıxdı, rol oynadı,
getdi, aktyor odur ki, ona baxan insanları təəccübləndirsin.
Onu izləyən tamaşaçılar deməlidir
ki, gör necə bacarıqlıdır, onun etdiklərini edə
bilmərəm. Düzü, indi
aktyorluğa dırnaqarası baxırlar, bu başqa
mövzudur. Aktyorun missiyası olmalıdır: təəccübləndirmək!
- Bu sənət sizə nələri
verdi, nələri aldı?
- Sənətin
verdikləri aldıqlarından daha çoxdur mənim
üçün. Sənət mənə
çox şey verib. Birincisi, mən
dünya ədəbiyyatını bu sənətdə
olduğuma görə mənimsəmişəm, poeziyanı mənə
sevdirib. Tək Azərbaycan
poeziyasını deyil, dünya poeziyasını da. Daha sonra dünya incəsənətini,
klassikasını tanımağıma yol açıb. Bu sənətdə olduğuma görə onlara
yaxın durub, oxumuşam, öyrənmişəm, maariflənmişəm.
Bax onlar mənim zövqümü
formalaşdırıb. Hansısa bir insanın bilə
bilmədiyi incəsənət nümunələri ilə məni
tanış edib. Məsələn,
hansısa bir rəsm haqqında, onu çəkən rəssam,
həyatı barəsində informasiyalar toplamışam.
Ona görə deyirəm ki, sənət mənə
çox şey verib. Adi insanın maraq dairəsində
olmayan bilgilərin verilməsi qədər çox şeyi
verib. Elə məqamlarım var ki, sənət
mənə öz sevinclərini yaşadıb. O sevincləri ki, başqa insanlar
bunu duya bilməz. Sənətin
aldıqlarına gələndə isə bu barədə
danışmaq istəmirəm.
- Aktyor, sizcə, necə
olmalıdır?
- Aktyor
ilk növbədə intelektli olmalıdır. Aktyor
savadlı olmalıdır. Hər şeydən
öndə savad dayanır. Aktyor improvizə
etməyi bacarmalıdır. Aktyor dəyişməyi
bacarmalıdır. O, ədəbiyyatı, poeziyanı təbliğ
etməlidir. Aktyor necə olmamalıdır?
Bax bu mənim üçün əsas məsələdir.
Aktyor obraz yaradarkən klounluq etməməlidir.
Mənə görə, aktyor o kəsdir ki, məktəbi
var və ədəbi əsərləri təbliğ edir.
Aktyor o kəsdir ki, rejissorun nəzərdə
tutduğu mesajları ötürə bilir. Aktyorun üzərində çox böyük bir missiya
var. Lakin təəssüflər olsun ki, bugün özünə
“aktyoram” deyənlərin çoxsu bu missiyanı həyata
keçirmir. Ortalıqda
atılıb-düşənlər özünə aktyor
deyirlər.
- Oynamaq istədiyiniz rol varmı ki,
hələ onu canlandırmamısınız?
- Hər
bir aktyorun bioqrafiyasında oynadığı, oynamaq istədiyi,
oynaya biləcəyi və oynamaq istəyib, amma oynaya bilməyəcəyi
rol bölgüsü var. Bəli, mən müəyyən
rolları oynamışam. Bəzi rollar var ki, mən
onları oynamaq istəyirəm, lakin təəssüf ki, onlar
tamaşaya qoyulmur, yaxud da onların filmi çəkilmir.
Bir də var ki, bəzi rollar sənə çətin
gəlir. Fikirləşirsən ki, bu obraz
mənə uyğun deyil. Ya faktura
baxımından, ya obrazın yaşadığı vəziyyətlərin
psixoloji çətinliyi baxımından baxırsan ki, bu sənlik
deyil. Düzdür, bu çoxlarında
yoxdur, elə deyirlər ki, mən o rolu da oynaya bilərəm,
iddialı olurlar. Baxırsan ki, rol onun
görünüşünə uyğun deyil, amma yenə də
təkid edir ki, mən bacararam. Bax o zaman təəccüb
edirsən. İddialı olmaq yaxşı
bir şeydir, amma tamaşaçı o obrazı səndə
sevməlidir. Ona görə də deyirəm
ki, hər bir aktyorun həyatında sadaladığım
bölgü var. Oynadığım rolları artıq
tamaşaçılar görüb, bəyənən bəyənib,
bəyənməyən də yox. Oynamaq istədiyim
rollardan Voyniçin “Ovod” əsərində gənclik
vaxtlarımda “Artur” obrazını oynamaq istəyirdim, indiki
yaşımda isə “Montanelli”ni. “Artur”u oynamaq qismət olmadı, o baxımdan ki, bu əsərə
quruluş verən olmadı işlədiyim teatrda. Yaxud da filmi çəkilmədi. Ona görə
indi “Montanelli”ni oynamaq istəyirəm
- Ən uğurlu işiniz
sizə görə hansı olub?
-
Uğurlu və uğursuz işlərdən danışanda
onu qeyd edim ki, burada da təzad özünü göstərir.
Nə mənada açıqlayım. Mənim uğurlu hesab etdiyim və
tamaşaçı tərəfindən rahatlıqda qəbul
ediləcəyini gözlədiyim hansısa bir rol olur ki,
baxıram, tamamilə əksi alındı. Bir də olur ki, könülsüz gedirsən, həvəssiz
çəkilirsən, görürsən, tamaşaçı
həmin işini sevdi. Burda
tamaşaçı zövqü, tamaşaçı fikri əsasdır.
Mənim sonuncu çəkildiyim filmlərdən biri olan Mir Cəlal
Paşayevin hekayələrinin motivləri əsasında lentə
alınan “Beçinci fəsil” filmini qeyd etmək istəyirəm
ki, düşünürəm, o da “İki yad adam” kimi uğur
gətirəcək. Çünki ssenarini oxuyanda görürsən
ki, orada böyük bir missiya var, tamaşaçıya
yönlənmiş mesajlar var, yaxşı rejissor, aktyor
işi var. “İki yad adam” neçə
festivalda iştirak etdi, mükafatlar aldı. Eləcə
də düşünürəm ki, “Beşinci fəsil” də
onun kimi olacaq.
- Faiq bəy, tamaşaçılar
hazırda nə istəyir?
-
Bilirsiniz, hazırda tamaşaçının zövqü dəyişib.
Tamaşaçı hazırda daha çox o
filmlərə üstünlük verir ki, orada yüngül
gülüş, məhlə zarafatları öz əksini
tapır. Sadaladıqlarım olanda baxıb
görürsən ki, o filmlər, obrazlar daha çox sevilir,
tamaşaçı tərəfindən qəbul olunur, nəinki
bir qədər həyati mövzuları əhatə edən,
ona yol göstərəcək filmlər.
- Bu sənətdə sizi nə qane
etmir?
- Bu sənətdə
məni son vaxtlar sənətda olan bəzi dırnaqarası
insanların sənətə olan münasibəti qane etmir. Sənətlə ciddi məşğul olmaq
lazımdır. Məni qane etməyən
ikinci məsələ bəzi sənət adamlarından efir
klounları kimi istifadə olunmasıdır. Bir də görürsən ki, hansısa bir sənət
adamı aidiyyatı olmayan bir verilişdədir. Buna yol vermək olmaz. Nəyəsə
görə, çox da uzaq olmayan keçmişdə sənət
adamları əlçatmaz idi, lakin indi belə deyil. O
vaxt sənət adamları başa düşürdü ki, əlçatmaz
olmalıdır. Sənət adamının
yalnız sənətindən danışılmalıdır,
onların şəxsi həyatı və digər məsələlər
pərdə arxasında qalmalıdır. Əfsuslar
olsun ki, bu gün KİV-lərdə sənət
adamlarının şəxsi həyatları manşetlərdə
əks olunur. Bax bunlar məni qane etmir.
- Hazırda çəkilən filmlərimiz
niyə keçmiş filmlər kimi geniş auditoriya tərəfindən
sevilmir?
- Bəzilərini
çıxmaqla yerdə qalan filmlər sevilmir, ondan
ötrü ki, əvvəlki filmlərimiz kimi dərin
məzmunlu deyil. İndi elə bir zamandır ki,
tamaşaçını heyrətləndirmək bir neçə
il bundan öncə ilə müqayisədə
çətindir. Çünki bu günün
tamaşaçısı çox şeylər görür.
Bu gün dünya kinosuna çıxış
var. Bizdə çəkilən məhəlli mövzulu filmlərə
nə qədər tamaşaçı yığa bilərik?
Çox az. Dünya kinolarını izləyən
tamaşaçı dönüb bizim primitiv filmlərə baxmaq
istəmir. Ssenarinin kasad olması, rejissor
işinin zəifliyi də burada mühüm rol oynayır.
Güclü aktyorlarımız var, amma onlarla
yanaşı güclü rejissor və ssenaristlər də
olmalıdır. Filmlərimizin
baxılmamasının səbəbi bunlardır.
- Faiq bəy, sonuncu sualımı
verim. Sənətlə bağlı nələrə
ümid edirsiniz?
-
Bütün nailiyyətlərin əldə olunması
üçün açar rolu elm oynayır. Bu sənətdə
də nəyəsə nail olmaq istəyirsənsə, sənətin
elmini öyrənməlisən. Bu olacaqsa, sənətimiz
parlayacaq, olmayacaqsa, əksi olacaq. Əgər
gələcəkdə də “viner”lər hazırda olduğu
kimi bu sənətdə qalacaqlarsa, hansısa bir ümiddən
danışmaq olmaz. Ümid edirəm ki, gələcəkdə
sənətdə öz üzərində işləyən,
hansısa bir məktəb görən aktyorlar daha çox
seviləcək. Ümid edirəm ki, gələcəkdə
ciddi sənətlə daha çox məşğul olunacaq.
Rövşən Tahir
Üç nöqtə.- 2020.- 30 aprel.- S.12.