“Hansı tələbatdan
danışırıq?
Damla filmdə baş
rola çəkildi”
Azər Aydəmir:
“Aktyorlarımız Biləcəridən o tərəfə
çıxacaqlar”
“Aktyorluq sənətini
tam qəlbinlə sevirsənsə, çətin peşə
deyil. Çətin peşə mədənçidir,
qaynaqçıdır, həkimlikdir, müəllimlikdir və
s. Aktyorluq əyləncəli peşədir. Aktyorluq çətin
adam üçün çətindir”. “Üç nöqtə”
qəzetinin qonağı istedadlı aktyor Azər Aydəmirdir.
-Başlayaq
uşaqlıq illərinizdən. Necə bir uşaq olmusunuz?
-Ailənin tək uşaqı olmuşam. 8
yaşım olanda atamı itirmişəm. Bir tək mən və anam
olmuşuq. Anam ömrünü işinə sərf edib. Mən
demək olar ki, televizorla böyümüşəm. Lakin o demək
deyil ki, anam mənə vaxt ayırmayıb. Xeyr, əksinə
90-cı illərin olmaz əyləncələrini
yaşadıb. Lakin zəhmlə böyüdüb. Əgər
evdə qalmalıydımsa, deməli, evdə olmalıydım,
yox icazəm var idisə, həyətə düşüb bir
az uşaqlarla oynaya bilərdim. Həftədə bir dəfə
qohumların evlərinə gedərdik. Kinolar mənim əsl
dostum idi. Gənclik yaşımda özümü
uşaqlıq illərindən məhrum sayırdım. Amma
yaşa dolduqca anama təşəkkür edirəm. Məni
özümlə baş-başa buraxdığına görə
çox şeyi artıq uşaqlıdan anlamışam. Bu təcrübə
mənim formalaşmağıma kömək edib. Zənnimcə,
istədiyim uşaqlığı yaşamışam.
Lazım olanı deyil...
-Maraqlı fakturanız var...
-Əslində
məndə qədim azərbaycanlıların fakturasıdır.
Biz Alban köklü olduğumuz üçün azərbaycanlılar
sarışın, göy göz olub. Sonralar bəlli məsələdir
ki, çoxlu irq və qan dəyişiklikləri olub. Ata nənəm
rusdur. Görünür, o fakt özünü biruzə verib.
Belə deyək, dağlılarla qədimdən Azərbaycana
köç etmiş malakanların istehsalıyam. Bir də Gəncə
və Zəngilandan da var kökümdə.
-Özümü teatrda görməkdən
qorxuram. Niyə?
-Qorxuram,
deməzdim. Sadəcə teatra olan sevgim o dərəcədə
deyil ki, mən özümü bu sahəyə həsr edim. Antrepriza oynadım. Rejissor
İlqar Safat mənə bu şəraiti yaratdı. Tərəf
müqabillərim xalq artistləri Lyudmila Duxovnaya, Məbud Məhərrəmov
oldu. Həyat yoldaşımı Rumiyyə Ağayeva
oynadı. Çox böyük həzz aldım. Lakin teatr sonu
görünə bilən fəaliyyət növüdür.
Teatrın bəlli bir sonu var ki, aktyor burada maksimum bir həddə
qədər irəliləyir. O mənada deyə bilərəm
ki, tearın tavanı var. Aktyor istər
yaradıcılıqda, istərsə də idarəetmə
struktrunda o tavana qədər böyüyə bilir. Yəni ya
xalq artisti olur, ya da teatrın rəhbəri. Mənim isə
başqa planlarım var.
-Axırıncı dəfə
hansı kitabı oxumusunuz? Ümumiyyətlə, mütaliə
sevirsiniz?
-Mən
mütaliəni sevirəm. Vaxtı ilə onunla daha çox məşğul
olardım. Lakin son zamanlar audiokitabları dinləyirəm. Həm
rahatdır, həm də istədiyim şəraitdə dinləyə
bilərəm. Əvvəllər
bədii və detektiv əsərləri çox sevirdim.
Detektiv indiyənə kimi mənim sevimli janrım olaraq
qalır. İstər kinoda, istər ədəbiyyatda. Lakin son
3 ildir, özümü tamamilə psixologiyaya və
özünüinkişaf
kitablarına həsr etmişəm. Hazırda bu elm mənim
üçün ən ali elmdir. Hətta həyat fəlsəfəmdir.
İnsan kimdir, kainat, ruh, bu həyatda
yaşamağımızın səbəbi nədir? Bu suallara
cavab tapmaq üçün psixologiyaya üz tutdum. Hazırda
yazıçı Yuel Andersonun bütün əsərlərini
ard-arda oxuyuram. Daha doğrusu, dinləyirəm (gülümsəyir).
-Ən çox hansı
obrazınızı sevirsiniz və nəyə görə?
-Sevdiyim
obraz yoxdur və olmayacaq da. Bir az öncə kitablarla
bağlı qeyd etdiyim kimi özünüinkişaf sahəsi
mənim üçün elmdir.
Özünüinkişafın bir qaydası var: “Heç vaxt
arxaya baxma və sən sabah, bügünkündən daha
uğurlu və daha yaxşı olmalısan”. Belə olan təqdirdə
hər oynadığım obraz məni məyus edir. Yəni gərək
bundan da yaxşı edərdim, gələn dəfə belə
obraz düşsə, fərqli şeylər edərəm. Amma
yaxşı aktyorun kinoda gələn dəfəsi olmur, gələn
kinosu olur. Obraz baxımından aktyor eyni xarakteri
canlandırmamalıdır. Çünki dolayı yolla o obraz əlindən
çıxır. Özü də birdəfəlik.
-Deyirlər ki, aktyorluq ən çətin
peşələrdən biridir, axı insan hər dəfə
yeni rolu, yeni obrazı, personajı canlandırmalı olur. Bu
barədə nə düşünürsünüz?
-Aktyorluq
sənətini tam qəlbinlə sevirsənsə, çətin
peşə deyil. Çətin peşə mədənçidir,
qaynaqçıdır, həkimlikdir, müəllimlikdir və
s. Aktyorluq əyləncəli peşədir. Aktyorluq çətin
adam üçün çətindir. Aktyorluq vaxtı ilə
bankir, bank rəhbəri, zərgər, deputat olmaq istəyən,
lakin nəticədə balı çatmadığına
görə incəsənətə düşən və bu səbəblərdən
deyinən insan üçün çətin peşədir.
Aktyorluq, şöhrət, sevgi, hörmət, ehtiram deməkdir.
Əgər aktyor sadaladıqlarımı yaşayırsa,
hansı çətinlikdən söhbət gedə bilər?!
-Yeni rola hazırlaşanda
özünüzü gələcək personajın yerinə
qoyursunuzmu?
-Mütləq.
Aktyor oynayacağı personajı birmənalı olaraq, hərfi
mənada tanımalıdır, tanışlığı
yoxdursa, tanış olmalıdır. Məsələn, aktyor əgər
mifik və tarixi personajı oynayırsa, mütaliə yolu ilə
onu yaxından tanımalıdır. Əks halda bu yükün
altına girməməlidir.
-Müasir dövrdə Azərbaycan
film və serial sektorundan danışaq bir az da...
-Müasir
dövrdə azərbaycan kinosu və serialları olması gərəkən
yerdədir. Bu bir istehza və ya məsxərə deyil, qətiyyən
deyil. Sadəcə mövcud imkanlar və bu sahəyə olan
marağa görə vəziyyət budur. Nələrisə
düzəltmək və ya tezləşdirmək olarmı?
Əlbətdə olar və lazımdır. Sadəcə bunun
üçün islahatlar lazımdır. Yeni, azad prodüserləri
ortaya çıxarıb onlar üçün şərait
yaratmaq lazımdır. Azərbaycan ərazilərini beynəlxalq
kino şirkətləri üçün açıq elan etmək
lazımdır. Ölkəni çəkiliş məkanına
çevirmək lazımdır. Nəticədə biz turizmin nəticəsində ciddi
ÜDM artımı müşahidə edəcəyik və
milli kino adamlarımızın əvəzsiz təcrübəsinə
nail olacağıq. Əsas da aktyorlarımız Biləcəridən
o tərəfə çıxacaqlar. Bu mənim təkliflərimin
cüzi hissəsidir, nədənsə başlamaq
lazımdır və əminəm ki bu prossesə tezliklə
başlanılacaq.
-Sizcə, bir filmin uğuru nədən
asılıdır?
-Ürəkdən,
ciddi deyirəm. Yəqin, nə zamansa
düşünmüsünüz ki, baxdığım yeni Azərbaycan
filmi maraqlıdır, lakin nəsə çatmır, amma
bilmirəm nə? Nəsə o deyil! Bax sizə söyləyirəm,
o çatmayan dediyiniz ürəkdir. Filmin yaranması tək
texniki və yaradıcı prosses ilə bitmir. Kadr arxasında
və önündə işləyənlərin- filmin ssenari
müəllifinin, rejissorun, operatorun, ən əsas da aktyorun
döyünən ürəyi dayanır. Tamaşaçı
isə ürək döyüntüsü istəyir. Nəticədə
tamaşaçı ürək döyüntüsünü
hiss edə bilmir. Əgər həmin filmdə ürək
döyüntülərini (film dilində buna temporitm deyilir,
musiqiçilər bit deyirlər) tamaşaçı hiss
etmirsə, film arxivlər əbədiyyətinə qovuşur.
-Bu gün daha çox bazar tələbinə
uyğun fimlər, seriallar izləyirik. Sizcə, cəmiyyət
sənətə tabe olmalıdır, sənət cəmiyyətə?
-Əgər
hansısa kinoistehsalçı Azərbaycan kino
bazarının tələbini bilirsə, mən onun
qarşısında baş əyirəm. Hansı tələbdən
danışırıq? Damla filmdə baş rola çəkildi.
Nə oldu? Miri Yusif çəkildi, nə oldu? Günay
İbrahimli çəkildi, nə oldu? Azərbaycanda “kino
bazarı” anlayışı hələ formalaşmayıb.
Hansı tələbdən söhbət gedir? Biz
hamımız dərnək səviyyəsində
çalışırıq və bu dərnəyin ələnməsini
arzulayıram. Biz hələ o mərhələdəyik ki,
tamaşaçını televiziyaya və kinoteatrlara
qaytarırıq. Onları bu iki amildən
qaçırtdığımız üçün onlardan
üzr istəyirik. Hələ bu prossesi qurtaraq, sonra tələbdən danışmaq
olar.
-Yaraşıq, valehedici xarici
görünüş insana ən çətin
qapıların açılmasına da kömək edir. Bəs
siz öz yaraşığınızdan açar kimi istifadə
etmisiniz?
-İsti
sözlərə görə çox sağolun. Mən əgər
nə zamansa sadaladıqlarınızdan istifadə etmişəmsə,
bunun fərqində olmamışam. Çətin
qapıları açmağa ehtiyac olmayıb. Öz işini
sevəndə gəlib görürsən ki, onlar artıq
açıqdır.
-Özünüzü rejissor kimi
sınamaq fikrinizdən keçibmi?
-Mütləq
sınayacam. Həmin o ali şansı gözləyirəm, yəni
məqamı. Mənim də Azərbaycan
tamaşaçısına demək istədiklərim var.
Əminəm ki, rejissor kimi nəqlim
tamaşaçının xoşuna gələcək.
-Ən çox sevə-sevə izlədiyiniz
Azərbaycan filmi...
-Rəhmətlik
anam Afaq xanım Bəşirqızının
yaradıcılığını çox sevirdi. Bəlkə
buna görə 150 dəfə “Bəxt üzüyü”nə
baxmışam. “Yol əhvalatı”, “Bəyin
oğurlanması” ruhuma yaxın olan filmlərdəndir. İlk
yerə “Bəyin Oğurlanması” filmini qoyuram. Ən
çox seviyim və heç zaman xəyanət etmədiyim
aktyor isə Şahmar Ələkbərovdur.
-Sizin kimi aktyorlar bizim
seriallarımızın yaraşıqlı siması ola bilərlər.
Amma nədənsə sizi bu gün çəkilən
seriallarda çox az görürük…
-Bəli.
Bildiyiniz kimi həm də televiziyada özümü sınamaq
qərarına gəldim. Ondan irəli gəlir ki, seriallarda
görünmürəm. Amma televiziyada işləmədiyim
dövrdə də seriallar təklifinə çox ehtiyyatla
yanaşırdım. Seriallarımızda yeni janr eksperimentləri
olsa və serialları veriliş kimi çəkməsələr,
bəlkə də, yaxın aylarda yenidən görərsiniz.
-Bəli, bilirəm ki,
aparıcısınız. Debat formatında veriliş aparmaq
ideası kimdən gəldi? Təklif olundu ya təklif etdiniz?
-Dediyim
kimi televiziyada özümü sınamaq istəyirdim.
Aparıcı kimi özümü çoxdan təklif
etmişdim, lakin layihələrdən xəbərsiz idim. Bir
neçə müddətdən sonra İTV-dən təklif gəldi
və məni məhz bu formatda görmək istədiklərini
dedilər. Mən də böyük məmnuniyyətlə təklifi
qəbul etdim. Səbəb isə dediyim kimi ictimaiyyətə, cəmiyyətə,
tamaşaçıya demək istədiyim çox
sözüm var. Odur ki, şərait yaradıldıqca,
qapılar açıldıqca, şans düşdükcə
çalışıram, əldən verməyim.
-Müsahibə üçün təşəkkür
edir, işlərinizdə uğurlar arzulayıram.
-Sağolun.
Mən də sizin redaksiyaya, kollektivinizə uğurlar və
müvəfəqiyyətlər arzu edirəm.
Rövşən Tahir
Üç nöqtə.- 2020.- 1
iyun.- S.12.