“Kamança məni başa düşür”
Elvin Novruzov: “Ən böyük
qazancım sənətimdir”
“Kimisə
qısqanmaq olar, amma bunu sağlam rəqabət
şəklində etmək lazımdır. Sağlam
rəqabət olanda inkişaf
da olur. Fikrimcə, insanlar bir-birinə pislik
etməməlidirlər. Sizə bir şey deyim, çəkilən
əziyyət hər zaman öz
bəhrəsini verir. Ona
görə də kimisə qısqanmaqdansa, əziyyət
çəkib uğur əldə etmək
lazımdır”. “Üç nöqtə”
qəzetinin qonağı Azərbaycan Milli
Konservatoriyası nəzdində Musiqi Kollecinin müəllimi, kamança
ifaçısı Elvin Novruzovdur.
-Kamança
ilə tanışlığınız necə
başlayıb?
-Kamança ilə ilk tanışlığım uşaqlıq vaxtlarıma təsadüf edir. Tanışlıq da anamın sayəsində olub. Bu istedad mənə ana tərəfimdən keçib. Anamın dayısı Abdulla Abdullayev çox gözəl kamança ifaçısı, pedaqoq və kamança ustası olub. Kamança ilə məşğul olmağa başladığım ana qədər incəsənətin başqa sahələri ilə də məşğul olurdum. Belə ki, yaxşı rəsmlər çəkirdim, məktəbdə tədbirlərdə mahnılar oxuyurdum. Musiqi məktəbinə gedəndə isə anamın istəyi ilə kamançanı seçdim. Beləcə, taleyimi kamançaya bağladım. O gündən bəri həyatımı kamançasız təsəvvür edə bilmirəm.
-İlk müəlliminiz kim olub?
-İlk müəllimim Əməkdar artist Əbülfət Babayev olub. Hazırda Naxçıvan şəhərində Ərtoğrul Cavid adına musiqi və bədii sənətkarlıq məktəbinin direktorudur. Kamança alətini hərtərəfli öyrənməyimdə onun böyük rolu olub. Kamança alətini seçdiyim zaman müəllimim çox sevinmişdi. Özümü uğrurlu şəxslərdən saya bilərəm ki, ilk müəllimim Əbülfət müəllim olub. Üzərimdə çox əziyyəti olub. Düzdür, oxuduğum illərdə dərk edirdim ki, üzərimdə çox çalışır, əziyyət çəkir, amma özüm pedaqoq olduqdan sonra bunu daha yaxşı anladım. Hər bir cəhətdən üzərimdə əziyyət çəkib. Sonralar Bülbül adına orta ixtisas məktəbində not üzrə Almaz xanım Kərimova, muğam üzrə Abdulla müəllim Abdullayev, Milli Konservatoriyada isə not üzrə Xalq artisti Şəfiqə xanım Eyvazova, muğam üzrə Elşən müəllim Mansurov da böyük səylə üzərimdə çalışıblar.
-Konservatoriyanı
bitirən gənc musiqiçilərin əksəriyyəti
özlərinə qaneedici iş
tapa bilmirlər. Bəzən bu səbəbdən peşələrini dəyişməli
olurlar. Məsələn, kamança
ifaçısı skripkaçı, tar
ifaçısı aşıq, bəstəkarlar isə
müğənni olur...
-Fikrinizlə razıyam. Tələbə yoldaşlarımın əksəriyyəti bu sənətlə vidalaşıb, bir qismi isə dediyiniz kimi aləti dəyişib. Bunun səbəbləri çoxdur. Burda bir neçə nüans var. İlk olaraq musiqi məktəblərində bu halların qarşısı alınmalıdır, uşaqların valideynlərinə bildirilməlidir ki, övladlarınızın həvəsi yoxdur. Ona görə də kamança aləti ilə gələcəkdə məşğul olub-olmaması sual altındadır. Musiqi çətin bir sahədir. Ya ifaçının istedadı var, ya da yoxdur. Fikrimcə, müəllimlər valideynləri zamanında xəbərdar etməlidirlər ki, övladlarını başqa sahələrə yönəltsinlər. Əks halda həmin şəxslərin həyatları puç olur. Nə mənada?! Həmin şəxslər gəlib elə bir yaşa çatırlar ki, başqa sahədə çalışmaları da çətin olur. Hətta Konservatoriyanı bitirib başqa sahəyə üz tuturlar. Bu məsələlərə diqqət yetirilməlidir. Valideynlər övladlarını təkidlə musiqi sahəsinə yönəltməməlidirlər. Digər bir səbəb də var, musiqiçilərin öz günahı. Təcrübəmdən deyim ki, mənim oxuduğum vaxtda kim bu sənəti tərk etdisə, öz tənbəlliyindən oldu.
-Kamança aləti təkcə Azərbaycana
məxsusdur?
-Kamança alətinə 12-ci əsrdə Nizami Gəncəvinin əsərlərində rast gəlinir. Bir sıra miniatürlərdə kamança alətinin rəsmi təsvir olunub. Kamança aləti Şərq aləti hesab olunur. Ümumilikdə isə bizim coğrafiyaya aid bir alətdir. Kamança İranda da ifa olunur, lakin bizim kamançadan daha fərqlidir, ifaçılıq texnikası baxımından isə bizdə olduğu qədər inkişaf etməyib. Bu alətdə onlar muğamlar və milli mahnılar ifa edirlər. Bizim kamançalar quruluşuna, ifaçılıq teknikasına görə çox fərqlidir. Bu gün kamançada dünya klassikasını belə ifa edə bilirik.
-Sırf musiqi sənəti ilə dolanmaq insana yetirmi?
-Bəli, yetir. Lakin burda bir məsələ var, gərək, musiqiçilər təhsil alsınlar, savadlı olsunlar, pedaqoji fəaliyyətlə də məşğul olsunlar. Bilirsiniz ki, musiqiçilərin əsas gəlir yeri toylardır. Yəni konsertlərdən bir o qədər də gəlir əldə edilmir.
-Dahi
musiqiçilərin həyatlarına nəzər yetirəndə
görürük ki, onlar tez-tez intihara
cəhd ediblər. Səbəb nə ola
bilər?
-Mənə elə gəlir ki, onlara düzgün qiymət verilmədiyi üçün onlar intihar ediblər. Bir çox Avropa bəstəkarlarının həyatlarına nəzər salsaq, görərik ki, ölümlərindən sonra onların əsərləri məşhurlaşıb. Hətta elə bəstəkarlar da olub ki, ömürlərinin son günlərini səfillik içərisində yaşayıblar, lakin 30-40 il sonra qoyduğu əsərləri sayəsində onların adı böyük şəxsiyyətlər kimi xatırlanıb. Dediyim kimi onlara zamanında lazımı qiymət verilmədiyi üçün onlar intihar ediblər.
-Kamança
sizin üçün
nədir?
-Kamança mənim üçün canlı varlıqdır, ruhu olan bir
varlıq. Mənim üçün taxta parçasından ibarət
olan bir cisim deyil. Bunu uşaq
yaşlarımdan belə
qəbul etmişəm.
- Deməli, kamança sizi başa düşür...
-Bəli, kamança məni başa düşür. Bəzən məndən küsür,
bəzən dərdləşir.
Daha dəqiq desəm, mən onunla dərdləşir, dərdimi
onun üzərinə
tökürəm. Sevincli anlarımı
da onunla bölüşürəm, yeri
gələndə hətta
söhbət də edirəm. Kamançanın məndən küsdüyünü
çox tez bilirəm. Uşaq yaşlarımda bir
neçə musiqiçi
deyirdi ki, musiqi aləti ilə dostam, bunu bir o qədər
də qavramırdım.
Lakin indi bunun nə
demək olduğunu çox gözəl başa düşürəm.
İnsanın ətrafında nə
qədər onu anlayan bir dostu
olursa, olsun, yenə də ruhunun dərinliklərində
gizli saxladıqları
var. Mən də o saxladıqlarımı, ümumən
bütün həyatımı
kamança ilə bölüşürəm.
-Kamançada hansı musiqini sevirsiniz?
-Elə bir musiqi
yoxdur ki, mən yalnız onu sevim, yaxud
da digər musiqilərdən daha çox onu sevim. Hanısa musiqi yadıma
düşürsə, ondan
sonra başqası da yadıma düşür. Musiqilərimizin hər birinin öz gözəlliyi var. Ona görə də birini digərindən fərqləndirə
bilmirəm.
-Sənətdə
qısqanclıqla necə,
qarşılaşmısınızmı?
-Digər sahələrdə
olduğu kimi musiqi sahəsində də qısqanclıq var.
Bu öz yaşıdların
tərəfindən də
olur, səndən yaşca böyüklər
tərəfindən də.
Bunu
normal hal kimi qəbul edirəm. Kimisə qısqanmaq olar, amma bunu sağlam
rəqabət şəklində
etmək lazımdır.
Sağlam rəqabət olanda
inkişaf da olur. Fikrimcə, insanlar bir-birinə
pislik etməməlidirlər.
Sizə bir şey deyim,
çəkilən əziyyət
hər zaman öz bəhrəsini verir. Ona görə də
kimisə qısqanmaqdansa,
əziyyət çəkib
uğur əldə etmək lazımdır.
-Bu vaxta kimi həyatda ən böyük qazancınız nə olub?
-Ən böyük
qazancımı sənətim
hesab edirəm. Mənə elə
gəlir ki, ən böyük qazancım sənətimdir,
ailəmdir, ətrafımda
olan dostlarımdır,
gözəl tələbələrimdir.
Bu sənətdə bir sıra nailiyyətləri
əldə etmişəm,
gözəl təhsil
almışam, sənətkarlarla
ünsiyyətdə olmuşam,
onlarla çalışmışam,
çalışıram. Ən böyük qazanc bunları hesab edirəm. Maddiyyat mənə görə
ikinci məsələdir.
Maddiyyat həmişə
var, bir az əziyyət
çəksən, onu
əldə edə bilərsən.
-Kamança başqa musiqi alətlərindən təkcə
quruluşu ilə deyil, həm də qeyri-adi səslənməsi ilə
fərqlənir. Bu səs elə bil ki, daha
çox insan fəryadına, onun könül çırpıntılarına,
kədərinə, intizarına,
ağrı-acılarına köklənib. Kamançanı
ifa edəndə nə hiss edirsiniz?
-Kamança maraqlı səs tembrinə malik bir alətdir.
İnsan
səsinə ən yaxın alətlərdən
biri hesab olunur. Kamança ifa edəndə
özümü xoşbəxt
və güvənli hesab edirəm. Ürəyimdəki sözləri kamança
ilə ifadə edirəm. Bir də bunu əlavə edim, əgər musiqiçi müəyyən dərəcədə
seçilirsə, deməli,
o, sənəti ruhuna qədər hiss edir, duyur. Bir dəfə Amerikada olanda mənə bir sual verilmişdi:
“Kamança ifa edərkən niyə gözlərinizi yumursunuz?”
Onlar üçün bu maraqlı hissdir, çünki onlar bunu duymayıblar. Bilirsiniz, ifaçılıq
fərqi yoxdur, hansı alətdəsən,
yaxud xanəndəsən,
muğam oxuyursan, oxuduğun və səsləndirdiyin sənin
iç dünyanı
əks etdirir. Bax gözlərin qapanması
ilə ifaçı öz dünyasında olur, musiqini dərk edir.
-Sənətlə
bağlı arzularınız…
-Sənətlə bağlı
çox böyük arzularım var. İstəyirəm,
milli alətimizi daha da böyük
səhnələrdə təmsil
edim. Kamança texniki imkanları
baxımından, fikrimcə,
Avropa musiqi alətləri ilə ayaqlaşa bilən alətdir. Arzularım sonsuzdur, Allahın
izni ilə zamanla onlar həyata
keçər.
Rövşən Tahir
Üç nöqtə.-
2020.- 4 iyun.- S.12.