“Teatrda
işləməyən aktyoru ciddi qəbul
etmirəm”
Əmrah
Dadaşov: “Əsas sənətdir”
“Düşünürəm
ki, teatra bir-iki dəfə gələn tamaşaçıda
artıq teatr sevgisi başlayır. Biz, aktyorlar səhnədə
olduğumuz zaman tamaşaçıdan böyük enerji
alırıq. Sənətə dəyər verən cəmiyyət
onsuz da sənətçilərə də dəstək
olacaq. Bunu deyim ki, tamaşaçı olmasa, biz, aktyorlar “biz”
olmarıq. Suala belə cavab verim, biz birlikdə hər
şeyin öhdəsindən gəlməliyik. Güc birlikdədir”.
“Üç nöqtə” qəzetinin qonağı Azərbaycan
Dövlət Akademik Musiqili teatrının istedadlı aktyoru
Əmrah Dadaşovdur.
-Elə bir sahə
ilə həyat yollarınızı bağlamısınız
ki, həm çətin, həm məsuliyyətlidir.
Seçim özünüzün olub, ya ailədən gəlib?
-İlk olaraq deyim ki, bütün peşələr, bütün sahələr məsuliyyət tələb edir. İnsan hansı işin, hansı peşənin sahibi olmasından asılı olmayaraq məsuliyyətli olmalıdır. İncəsənət mənim qanımda, canımdadır. Buna görə də seçimi özüm etmişəm. Lakin ailəm də hər zaman dəstək olub.
-Sənətə
gələndə onun maddi tərəfini fikirləşirdinizmi?
-Bu sənəti seçəndə bütün çətinliklərini gözə almışdım, amma özümə güvənirdim. İnsanlar əziyyətinin qarşılığını, bəhrəsini gec-tez görürlər. Bu günə şükürlər olsun. Əsas sənətdir. Əgər sənətin varsa, hər şey əldə edəcəksən.
-Nə zamansa
düşünürdüz, bir gün Əmrah bəy
tanınmış aktyor olacaq?
-Düşünmürdüm, çalışırdım. Mənim üçün xəyal qurmaqdan öndə məqsəd dayanır. İnsan qarşısına məqsəd qoyub, o məqsədə doğru irəliləməlidir. Bir də o məqsədə çatmaq üçün üzərində çalışmalısan. Bunlar olandan sonra seviləcəksən. Mənə görə tanınmaq deyil, sevilmək önəmlidir. Məni hər kəsin tanıması xoşbəxt etməz. Məni hamı tanımasın, amma tanıyanlar peşman olmasın.
-Aktyorlar arasında belə bir fikir
ayrılığı da var. Teatr aktyorları qeyd edir ki, səhnəyə
çıxmaq və sənə həvalə olunan obrazı təqdim
etmək kamera qarşısına çıxmaqdan qat-qat
çətindir...
-Teatr
böyük sevgidir. Mən teatrda işləməyən
heç bir aktyoru ciddi qəbul etmirəm. Teatr sənətin
özüdür. Aktyor kamera qarşısında bir neçə
dubla çəkilirsə, teatr səhnəsində belə məqamlar
olmur. Teatr canlı sənətdir. Tamaşaçı ilə
canlı ünsiyyətdə olursan ki, bu ünsiyyət də
tamam başqadır.
-Teatrdan danışmışkən,
müasir Azərbaycan teatrını necə qiymətləndirisiniz?
-Müasir
Azərbaycan teatrı daim inkişafdadır. Cənab Prezident
İlham Əliyev teatr sahəsinə çox böyük diqqət
və qayğı göstərir. Buna görə Cənab
Prezidentə minnətdaram. Bu gün teatrlarımızda
çox gözəl əsərlər tamaşaya qoyulur,
bir-birindən maraqlı tamaşalar hazırlanır. Azərbaycan
Dövlət Akademik Musiqili teatrının aktyoru kimi deyə
bilərəm ki, bizim teatra gələn tamaşaçılar
çox vaxt heyrət içərisində olurlar. Janr dəyişikliyi
var, rəngarənglik var. Tamaşaçı bir tamaşaya gəlib
gülürsə, o biri tamaşadan kədərlənib gedir.
Yəni tamaşaların sayı çoxdur.
-Sizcə, cəmiyyət sənətə
tabe olmalıdır, ya sənət cəmiyyəti öz
arxasınca aparmalıdır.
Aparmalıdırsa, biz bunu bacarırıqmı?
-Düşünürəm
ki, teatra bir-iki dəfə gələn tamaşaçıda
artıq teatr sevgisi başlayır. Biz, aktyorlar səhnədə
olduğumuz zaman tamaşaçıdan böyük enerji
alırıq. Sənətə dəyər verən cəmiyyət
onsuz da sənətçilərə də dəstək
olacaq. Bunu deyim ki, tamaşaçı olmasa, biz, aktyorlar “biz”
olmarıq. Suala belə cavab verim, biz birlikdə hər
şeyin öhdəsindən gəlməliyik. Güc birlikdədir.
-Məcburiyyət
qarşısında qalıb tamaşaya özünüzdən
əlavələr etmisiniz?
-Bu əslində
məcburiyyət deyil. Termin olaraq bu “improvizasiya” adlanır. Bu
çox yaxşı bir şeydir. Amma çərçivədən
çıxmamaq şərti ilə. Aktyorun hazırcavab
olması mütləqdir. Aktyor hər bir halda
çıxış yolu tapmalıdır. Özümdən
deyim, səhnədə çox rahatam, düşdüyüm
vəziyyətdən çıxış yolu tapa bilirəm.
-Bəzən deyirlər ki, istedad
sonradan qazanılan bir şey deyil. Gərəkdir ki,
istedadlı doğulasan…
-İstedadsız
insan yoxdur. Allah hər bir bəndəsinə istedad verir. Təbii
ki, başqa-başqa peşələr üzrə. İnsan
özündə olan istedadı kəşf etməli və
istedadını inkişaf etdirməlidir.
-Teatrın əsas meyarlarından
biri də tamaşaçılardır. Teatra
tamaşaçıların gəlişi nə vəziyyətdədir?
-Teatrı
sevənlər günü-gündən artır. Biz, aktyorlar
da əlimizdən gələni edirik ki, tamaşaçılar
bizdən razı qalsın. Yəni, gələn
tamaşaçılar teatrdan küsməsinlər, əksinə
onu daha da çox sevsinlər.
-Bir az da “Arpa çayı,
ayrılıq nəğməsi”ndən danışaq...
-İran
istehsalı olan bir filmlə bağlı təklif gələndə
ciddi qəbul etməmişdim. Sonra öyrəndim ki, çox gözəl
bir filmdir və mənim üçün çox böyük
bir uğurdur. İranın tanınmış rejissoru Ali
Abdalın təklifini qəbul etdim. Nə yaxşı ki, belə
bir filmdə baş rol ifaçısı olmaq mənim qismətimə
düşdü. Hər şey çox gözəl oldu.
Özümü heç qürbətdə belə hiss etmədim.
Filmin komandası olduqca gözəl idi.
-Aktyor hansı mərhələdən
sonra belə desək, səhnə üçün hazır
hesab oluna bilər?
-İlk
olaraq istedad, daha sonra təhsil və bununla yanaşı
çalışqanlıq önəmlidir. İstedaddan bir az
öncə danışarkən vurğuladım ki, Allah hərəyə
bir istedad verir. İstedadı kəşf etdikdən sonra təhsilini
alıb insan öz üzərində
çalışmalıdır. Daim çalışmaq
lazımdır. Səhnəyə ilk dəfə çıxan
aktyor o demək deyil ki, səhnə üçün
hazırdır. Səhnənin sirlərinə yiyələnmək
lazımdır. Aktyor səhnədə püxtələşir.
-Deyirlər aktyor rezin kimi
olmalıdır. Bu fikirlə razısınızmı?
-Aktyor
daim özünü formada saxlamalıdır. Rezin ona görə
ki, oynadığı rol quru olmasın. Bir də görərsən
ki, 120 kiloluq bir aktyor səhnədə elə bir şey edər
ki, onu heç digər aktyorlar ondan gözləməzdilər.
-Maraqlıdır, tamaşaya necə
hazırlaşırsınız?
-Mənə
görə, birinci növbədə aktyor obrazı sevməlidir.
Obrazı sevmək önəmlidir. Sevdinsə, o obrazı
özündə hiss edib zamanla hazır vəziyyətdə
olacaqsan.
-Aktyor kimi özünüzü necə
inkişaf etdirirsiniz?
-İnkişaf
sevgidən irəli gəlir. Sənətimi sevirəm, odur ki,
özümü inkişaf etdirirəm. Əslində
çoxsu deyir ki, kimdənsə nəsə götürməyim,
amma lazımdır ki, digər aktyorlardan da faydalanasan. Hər kəsdən
bir şey götürəndə və bunu cəm şəklində
ortaya qoyanda olursan, gözəl aktyor. Köhnə aktyorlardan
öyrənmək lazımdır. Öyrənmək pis bir
şey deyil. Uşaqlıqdan Nurəddin müəllim
Mehdixanlıya baxıb öyrənmişəm. Onu çox
sevirəm. Hətta məni ona çox bənzədirlər.
Bu gün belə Nurəddin müəllimin hər
tamaşasını izləyirəm. Nurəddin müəllimlə
yanaşı Xalq artistləri Fəxrəddin Manafov, Rasim
Balayev kimi aktyorlardan da bəhrələnmişəm. Zənnimcə,
aktyor güzgünün qarşısında məşq etməlidir.
Ki, özünü görsün, inkişaf etdirsin.
-Digər teatrlara tez-tez gedirsiniz?
-Həmişə
ağlımda bir şey olub ki, mən dram aktyoruyam. Həmişə
özümü dramda görmüşəm. Universitetdə
oxuduğum zaman tez-tez Milli Dram Teatrına gedirdim.
Düzdür, digər teatrların tamaşalarına, eləcə
də Musiqili Teatrın tamaşalarına da baxırdım,
amma tez-tez Milli Dram Teatrına gedirdim. Çünki
özümü daramatik obrazlarda tapırdım. Milli Dram
Teatrında izləmədiyim bir tamaşa yoxdur. Tələbəlik
illərimdə nə zaman Milli Dram Teatrında tamaşa
olurdusa, gedib baxırdım. Mən Musiqili Teatra dəvət
alanda Əliqismət müəllim Lalayev mənim əlimdən
tutub çox kömək elədi. Bayaq dedim ki, istedad,
çalışqanlıq lazımdır, amma bunlarla
yanaşı sənin əlindən tutan birisi də mütləq
olmalıdır. Mənə də bu dəstək Əliqismət
müəllim tərəfindən olub. Əliqismət müəllim
sağolsun, məni Teatra dəvət elədi, mən də dəyərləndirib
getdim. Musiqili Teatra gedəndə düşünürdüm
ki, orada sırf komedik tamaşalar olar. Amma bu gün Musiqili
Teatrın repertuarı çox zəngindir. Elə tamaşalar
var ki, həddən çox dramatikdir. Yəni repertuar rəngarəngdir.
Bu gün deyirəm ki, yaxşı ki, bu Teatrın aktyoruyam.
Vaxtım olduqca digər teatrların tamaşalarını yenə
də izləyirəm. Doğrdudan da, Azərbaycan teatrları
inkişaf edir, çox gözəl tamaşalarla insanların
qarşısına çıxır.
-Bir neçə ay öncə Asya
xanımla nişanlandınız. Xoşbəxt
olasınız. İki incəsənət nümayəndəsi
arasında müzakirələr olurmu?
-Təbrik
üçün çox sağolun, sizə qismət. Fikrim
bir az qəribə səslənəcək, mən heç
vaxt incəsənətdən biri ilə ailə
quracağımı düşünməmişəm.
Heç vaxt ağlıma gəlməzdi. Asya ilə
tanış olanda düşündüm ki, illərdir, axtardığım
insan elə Asyadır. Birini sevirsənsə, ailə qurmaq istəyirsənsə,
peşənin önəmi yoxdur. Bunu da əlavə edim, həddən
artıq qısqanc olduğum üçün Asyanın
tamaşalarını gedib izləyə bilmirəm, nə də
onun çəkildiyi filmlərə baxa bilmirəm. O da bunu
normal qəbul edir. Düzdür, Asya bütün tamaşa və
uğurlarımda yanımdadır, mən də onun
yanındayam, lakin belə gedib baxa bilmirəm. Asya bilir ki, mən
nəyə qarşıyam. Hansı obrazı hansı çərçivədə
oynamaq olar, ya yox, bunları bilir, amma yenə də gedib onun
tamaşalarını izləyə bilmirəm. Belə incəsənət
ətrafında müzakirələrimiz olur. Əsərləri,
tamaşaları müzakirə edirik. Sənətdən
çox ailəyə önəm veririk.
-Gələcəkdə ikiniz birlikdə
baş rolda çəkilmək kimi bir iddia varmı?
-Nişan
mərasimindən sonra bizə, bəlkə də, onlarla təklif
olub. Həm film, həm serial, həm də reklam sahəsindən.
Zamanla dəyərləndirəcəyik.
Düşünürük ki, elə başqası ilə
oynayınca özümüz oynayarıq. Düzdür,
qadağa yoxdur ki, başqa tərəf müqabili olmasın,
lakin təkliflər ikimizə gəldiyi üçün dəyərləndirməyə
çalışacağıq.
-Əmrah bəy, bir daha deyirəm,
xoşbəxt olasınız.
Çox sağolun ki, dəvətimi qəbul edib
müsahibə verdiniz.
-Siz
sağolun.
Rövşən Tahir
Üç nöqtə.- 2020.- 25
iyun.- S.12.