“Tarda çalmağı gizlin öyrənmişəm
”
Humay xanım Qədimova:
“Bağışlayan insan deyiləm”
“O insanlardan oldum ki, Azərbaycan
xalqına Azərbaycanın milli sərvəti olan tar alətini
tanıda bildim. Qadınlardan ilk olaraq tarı
“Lalə” qızlar ansamblının rəhbəri Ceyran
xanım Haşımova ifa edib. Ondan sonra
uzun illər qadınlar arasında fasilə oldu.
Düzdür, bu alət üzrə xanımlar yetişdirilirdi
və indi də yetişdirilir, amma meydanda olan yoxdur”. “Üç nöqtə” qəzetinin qonağı
tanınmış və istedadlı tarzən Humay xanım Qədimovadır.
-Sənətlə bağlı həyatınızın
dönüş nöqtəsi nə zaman olub?
-2009-cu
ildə Heydər Əliyev adına Sarayda
meqastar Tarkanla birgə konsertimiz baş tutdu. Məhz
o konsert mənim insanlara tanınmağımda böyük rol
oynadı. Düzdür, o konsertə qədər
də az-çox tanınırdım, amma Tarkanla birgə
konsertimiz məni geniş auditoriyaya tanıtdı. Dönüş elə ordan başladı.
-Zamanla irəlilədim və o kəslərdən
oldum ki,...
-O
insanlardan oldum ki, Azərbaycan xalqına Azərbaycanın milli
sərvəti olan tar alətini tanıda bildim. Qadınlardan
ilk olaraq tarı “Lalə” qızlar ansamblının rəhbəri
Ceyran xanım Haşımova ifa edib. Ondan
sonra uzun illər qadınlar arasında fasilə oldu. Düzdür, bu alət üzrə xanımlar
yetişdirilirdi və indi də yetişdirilir, amma meydanda olan
yoxdur. Tar aləti fiziki güc tələb etdiyinə
görə o, hər adamın ifa edə biləcəyi alət
deyil. Fikir versəniz, görərsiniz ki, digər
alətlər üzrə ifa edən çoxdur, amma tarda ifa edən
xanımlar azlıq təşkil edir.
-Humay xanım Qədimova niyə
tar alətini seçdi?
-Ailədə
iki uşaq olmuşuq. Qardaşımı tara
qoyublar, məni isə fortepianoya. Piano dərslərinə
gedərkən 3-cü, 4-cü siniflərdə dərk elədim
ki, milli musiqilərə istəyim daha çoxdur. O
vaxtlar pianoda Avropa əsərlərini daha çox öyrədirdilər,
qardaşım yan otaqda tarda milli musiqiləri ifa edərkən
görürdüm ki, ruhuma milli musiqilər çox
yaxındır. Qardaşım evdə olmayanda
tarda məşq edirdim, lakin evdəkilər qoymurdu. Mənim
tara gəlişim çətinliklərlə
olub, ailəm etiraz edib. Tarı mənim
özüm gizlin öyrənmişəm. Sonradan müəllimlərim
mənə dəstək oldular və ailəmə dedilər
ki, tar sənəti üzrə xanım ifaçının
yetişməsi 50 ildə, 60 ildə bir olur, icazə verin, tar
alətində ifa etsin. Sənədlərimi Asəf
Zeynallı adına Musiqi Kollecinə verdim,
daxil oldum, tar alətini seçdim. Oranı
bitirdikdən sonra isə təhsilimi Milli Konservatoriyada davam
etdirdim. Buranı da bitirdikdən sonra məni müəllim
kimi Asəf Zeynallı adına Musiqi
Kollecinə dəvət etdilər. 10 ildir ki,
orada pedaqoji fəaliyyətlə məşğul oluram.
-“Oxu tar, oxu tar! Səni kim unudar?” Tarın
özəllikləri nədir?
-Tarın
çox maraqlı və ecazkar bir səs tembri var ki, o səs
dünyanın heç bir alətində yoxdur. Baxın,
İran tarı da var, Özbək tarı da, lakin onların
tarlarının səsləri bizim tardan çıxan səs
kimi deyil. Bizim tarlar xüsusi bir səsə
malikdir. Təsadüfi deyil ki, dahi bəstəkarımız
Üzeyir Hacıbəyov “Leyli və Məcnun” operasında
onların vəhdətini yaradarkən müşayiət aləti
kimi tarı seçib, kamançanı deyil.
Çünki tarın maraqlı səslənməsi var. Digər
alətlərə hörmətsizlik olmasın, mənə
görə, tar bir şahdır. Fikir versəniz,
ansambl qurulanda onun konsertmeystri kimi tar alətinin
ifaçısını əyləşdirillər. Yaxud
trioda aparıcı alət yenə tar olur.
-Tarın sarı siminə toxunanda nə
hiss edirsiniz?
-Sarı
sim tarın özəlliyini göstərir. Hətta
bir şeyi etiraf edim, tardan başı çıxmayan bir
insanın yanında sarı simə toxunanda belə o kövrəlir.
Deyir, bu hansı simdə səslənir? Mən söyləyəndə ki, sarı simdə,
deyir, o sarı simə toxunma. Allah rəhmət
eləsin, Mirzə Sadığa tarı ilk dəfə dizdən
sinəyə qaldırıb. Tarın
sarı siminə toxunanda insanı maraqlı bir yerə
aparır, maraqlı bir ruha kökləyir. Bu dillə
ifadə olunacaq bir hiss deyil. Onu ifaçı
öz daxilində duyur.
-“Dünyanı görürəm
mən iki rəngdə, Musiqi dinlərəm eyni ahəngdə”. Humay xanım tarda hansı musiqini daha
doğma hesab edir və tez-tez o musiqini səsləndirir?
-“Sarı gəlin”. Bu musiqini tez-tez ifa edirəm. Hər bir mahnı hansısa bir muğamın üzərində
köklənir. Muğamlarımızdan
“Bayatı-Şiraz” ruhuma, qəlbimə daha çox
yaxındır. Eyni zamanda bu muğamın
üzərində səslənən mahnılar mənə doğmadır.
-Mövzunu dəyişib belə bir
sual vermək istəyirəm, Humay xanım
bağışlayan insandır?
-Xeyr,
bağışlayan insan deyiləm. Düzdür,
Allah bağışlayandır, amma özümdən
asılı deyil, kimsə qəlbimi qırdısa,
bağışlaya bilmərəm. Əgər insana
toxundunsa, hər şey əvvəlki kimi ola
bilmir. Münasibətlərdə sünilik
ortaya çıxır. Mən isə bunu
bacara bilmirəm ki, kiməsə qarşı saxta münasibət
göstərim. Ona görə də deyirəm
ki, bağışlayan insan deyiləm.
-Humay xanımın qəlbinə necə
toxunmaq olar?
-Yalan, xəyanət,
riyakarlıq, bunlar olan yerdə mənim qəlbim
qırılır. Yalanı sevmirəm, eləcə
də mənə xəyanət edən insanları. Niyə axı kimsə söz aparıb, söz gətirsin?
Belə bir hallarla qarşılaşanda qəlbim
qırılır və mən həmin insanlardan
uzaqlaşıram.
-Məqsədə
çatmısınız, ya hələ yol davam edir?
-Yol davam
edir. O məqsədə çatmaq üçün zamana
ehtiyac var. Biz-insanlar hərdən fikirləşirik ki, mən
hər şeyi bilirəm, hər şey qaydasındadır,
lakin belə deyil. İnsan zamanla daha da kamilləşir.
Mənim də sənətdə kamilləşməyim
üçün zamana ehtiyacım var.
-Özünüzə daha çox dəyər
verirsiniz, ya ətrafınızdakılara?
-Əvvəllər ətrafa, indi isə özümə. Zamanla
insanların hərəkətlərindən sarsıldım,
buna görə də özümə dəyər verməyə
başladım. Zamanla kamilləşib
özümə dəyər verdim. Yaş,
zaman, kamillik, hər biri ayrı-ayrılıqda öz
sözünü deyir. Bir də dediyim kimi,
insanlar da böyük rol oyanır. Onlardan
aldığım zərbələr nəticəsində
özümə dəyərim artdı.
-Humay xanımın dostu var?
-Ailəm.
Düzdür, ailəmi dostum kimi görürəm,
amma heç problemli vaxtlarımda ürəyimi onlara da
açmıram. Yalnız Allahdan kömək
istəyirəm. Fikrimcə, biz hər bir
şeyi Allahdan istəməliyik. Bizi yaradan
Allahdır. Ona görə də Allahla
danışıram.
-Kin insanı içdən yeyir. Razısınızmı?
-Razıyam.
Kinli insan irəli gedə bilmir. Deyim, kinli insanam, düz olmaz, deyim, deyiləm, bu da
düz olmaz. Dəyişən mövzular
var ki, siz də o vəziyyətdə, bəlkə də, kinli
olarsınız. Bunu da deyim, insanlar
tanıyıram ki, nə qədər pislik olursa, olsun, zərrə
qədər kin saxlamır. Bu mənə
çatmır. Bir insana o qədər
pislik olunsun, amma zərrə qədər kini olmasın.
-Hər gün bizə nəsə
öyrədir. Dünən sizə nə öyrədib?
-Çox
şey öyrətdi. Dünən mənə
onu öyrətdi ki, insanlar edilən yaxşılığa
etibarlı deyillər, sözlərində dəqiq deyillər.
Onları hər hansı bir şirin dil
anında dəyişə bilər. Bax
dünən bunu öyrəndim. Peşiman
olmadım ki, niyə kiməsə bu yaxşılıqları
etmişəm. Mən ümumiyyətlə nəyinsə
peşimanlığını yaşayan adam
deyiləm. Peşimanlıq hissi mənə
yaddır. Belə lazım idi ki, deməli,
belə də oldu. Sizə bir şey deyim,
hər gün, hər an mənə nəsə öyrədir.
Anamı itirəndən sonra başa
düşdüm ki, mən həyatda daha böyüdüm.
Onun ölümündən sonra ayaqlarım
üstündə durmağı bacardım.
-Ananıza qədər olan illər və
ondan sonrakı dövr...
-Qısaca
deyəcəm, anamın həyatda olan illəri arxayın illərim
idi, sevildiyim günlərim idi. Onun vəfatından
sonra həyatda müdafiəsiz qaldım. Nə
mənada müdafiəsiz qaldım? Valideyn
hər an övladın yanında olur, onu səhvi ilə,
düzü ilə qəbul edir. Amma indi
anam yoxdur və mən tək həyatla mübarizə
aparıram. Həyatda tükəndiyim vaxtlar
çox olur. O zamanlarımda Allaha
sığınıram.
-Sonuncu dəfə nə zaman məğlub
olduğunuzu hiss etmisiniz və demisiniz ki, mən artıq məğlubam?
-Xeyr, mən
məğlub deyiləm. Düzdür, 5 dəqiqə, 3 dəqiqə
içində pis ola bilərəm,
kövrələ bilərəm, amma özümü məğlub
olmuş saymaram. Mən çox güclü
insanam. Hər hansı bir problemim olanda onu
özümdən uzaqlaşdırmağı bacaran insanam.
Yanımda pessimist ruhda olan insan görəndə
ondan dərhal uzaqlaşıram. Bunları
özümə yaxın buraxmıram. İnsan
bu şeyləri özünə yaxın buraxanda batdıqca
batır.
-Nail olduqlarınıza əziyyətlə
nail olmusunuz, ya şans da mühüm rol oynayıb?
-İnsanın nail olduqlarının başında əziyyət
dayanır, lakin şans da önəmlidir. Bir də
baxırsan ki, gənc musiqiçilərdən hansısa kifayət
qədər əziyyət çəkir, amma şansı gətirmədiyi
üçün istənilən yerdə deyil. Taleyimdən çox razıyam. Uşaq
vaxtı valideynimin birini, daha sonra digərini itirməyimə
baxmayaraq taleyimdən şikayətçi deyiləm.
-Hər şey
gördüyümüzdən ibarət olmalıdır, ya
onlardan üstün nələrəsə də diqqət
yetirməliyik?
-Diqqət
yetirmək lazımdır. Əgər nəsə
mənə lazımdırsa, ona hərtərəfli diqqət
yetirirəm. Mənim ətrafımda olan
insanlar həmişə mənə deyir ki, Humay yüz
ölçür, bir biçir. Mənim qərar
verməyim çox çətin məsələdir.
-Məşhurluq sizdə nələri
dəyişdi?
-Heç
bir şeyi. Mən olduqca sadə insanam. Bundan sonra yenə də uğurlar qazansam, bilirəm
ki, dəyişməyəcəm. Elə
sadə, təvazökar Humay olaraq qalacam. Özüm
haqqında bunları deməyim insanlara qəribə gələ
bilər, amma, həqiqətən, təbiətcə sadə
biriyəm. Düzdür, kaprizlərim də
var. Mənim tərbiyəmə və xarakterimə uyğun
olmayan məkanlarda heç bir zaman görünə bilmərəm.
Belə ortam mənə ziddir. Amma bu o demək deyil ki, mən özümdən
razıyam. Sadəcə o insanların
ortamı mənim təbiətimcə deyil.
-Elə bir an olub ki, özünüzə
inamınızı itirəsiniz?
-Olub. Bu hər bir insanda olur və normal bir şeydir.
Detallı deyə bilmərəm, necə olub, nə
cür olub, nəyə görə, hansı səbəblərə
görə olub, lakin deyirəm ki, olub.
-Humay xanım sağollaşmazdan
öncə sonuncu sualımı verim. Həyatdan
gözləntiləriniz nədir?
-Çox
şey. Həyatdan deyəndə Allahdan istəyirəm
bunları. Birincisi, can
sağlığı istəyirəm özümə,
doğmalarıma və ətrafdakı dostlara. Əgər
can sağlığı varsa, qalan hər şey zamanla düzələcək.
İkincisi, özümə xoşbəxtlik
arzulayıram. Daha sonra isə istəyirəm
ki, gözəl ailəm olsun və valideyn olum. Dördüncüsü isə, onu istəyirəm
ki, Allah qismət eləsin, sənətimdə böyük
uğurlara imza atım.
-“Amin” deyib sizinlə
müsahibəmizi yekunlaşdırıram. Çox sağolun ki, dəvətimi qəbul
edib gəldiniz.
-Mən də
təşəkkür edirəm ki, dəvət etdiniz.
Rövşən
Tahir
Üç nöqtə.- 2020.- 2
may.- S.12.