“Azərbaycan teatrını bundan da gözəl
gələcək gözləyir”
Cümşüd
Zeynalov: “Əsl sənətlə məşğul olan daim
yaşayacaq”
“Üç
nöqtə” qəzetinin qonağı istedadlı aktyor
Cümşüd Zeynalovdur.
-Səhnəyə
ilk gəlişiniz nə vaxta təsadüf edib?
-Bir çox sənət adamları kimi məndə də bu peşəyə sevgi və maraq orta məktəb illərinə təsadüf edir. Məktəbdə təşkil olunan tədbirlərdə yaxından iştirak edirdim. Ssenari yazırdım, səhnəciklər hazırlayıb özümdə rol alırdım. Təbii ki, bunların hamısı məktəbli dünya görüşü səviyyəsində olurdu. Peşəkar səhnədə ilk addımım Gənc Tamaşaçılar Teatrında İ.Əfəndiyevin "Sən həmişə mənimləsən" tamaşasında “Aydın” obrazı olub.
-Teatr görmək
istədiyiniz kimidir, ya yox?
-Teatrın bugünkü durumundan, əlbəttə ki, razıyam. Niyə razı olduğumu açıqlaya bilərəm. Akademik Milli Dram teatrının tarixinə nəzər salsaq, görərik ki, həmişə görkəmli sənətkarları olub. Bu gün də həmin teatrın səhnəsində görkəmli sənətkarlar kifayət qədərdir. Yüksək keyfiyyətli tamaşaların hazırlanması üçün istənilən yaş kateqoriyasında istedadlı aktyor və aktrisalarımız var. Cənab Prezident İlham Əliyevin diqqəti nəticəsində teatrlarımız yüksəliş dövrünü yaşayır. Qrim otaqlarından tutmuş asılqan otağına kimi hər bir şərait yaradılıb. Dünyanın ən müasir işıq avadanlıqları, səs aparatları ilə teatrlarımız təmin olunub. Akademik Milli Dram Teatrı bu diqqət və qayğı nəticəsində keyfiyyətli tamaşalarla öz tamaşaçılarının sayını günbəgün artırır. Teatrımızın baş rejissoru və bədii rəhbəri Xalq artisti Azərpaşa Nemətovun təşəbbüsü ilə üç əlavə yeni səhnə yaradılıb: A.M.Şərifzadə səhnəsi, Tofiq Kazımov səhnəsi, Mehdi Məmmədov səhnəsi. Bunun nəticəsi olaraq bu gün Akademik Milli Dram Teatrında eyni vaxtda iki tamaşa nümayiş olunur. Belə haldan bir aktyor kimi, əlbəttə ki, razıyam.
-Cümşüd
bəyin sənət yoluna baxırıq: Bakı Bələdiyyə
Teatrı, Gənc Tamaşaçılar Teatrı, Vahid Satira
Teatrı və Akademik Milli Dram Teatrı. İlk üç
teatrdan uzaqlaşmağınıza nə səbəb olub ki,
müxtəlif zamanlarda onları tərk etmisiniz?
-GTT-da tələbə vaxtı bir tamaşada oynamaq üçün dəvət aldım və həmin tamaşa repertuarda olan müddətdə bu teatrda çalışdım. Sənət müəllimim rejissor Xalq artisti Ağakişi Kazımovun məsləhəti ilə bütün enerjimi təhsilə sərf etmək üçün teatrdan uzaqlaşdım. Təhsilimi başa vurduqdan dərhal sonra (hərbi xidmətimi təhsil almamışdan öncə keçmişəm) mərhum sənətkarımız Xalq artisti Amaliya Pənahovanın yaratdığı və rəhbəri olduğu BBT-nın aktyor truppasına Molyerin "Skapenin kələkləri" tamaşasındakı Oktav obrazını oynayaraq qəbul olmuşdum. Şəxsi problemlərdən dolayı bir müddət sonra teatrdan uzaqlaşmalı oldum. Teatrdan uzaqlaşmağıma baxmayaraq teletamaşalarda, bədii filmlərdə, seriallarda davamlı olaraq rol alırdım. Hətta həmin illərdə xarici seriala da dəvət aldım və çəkildim. Sonralar Bakı şəhər Mədəniyyət və Turizm İdarəsinin tərkibində mərhum dostum rejissor və ssenarist Marif Məmmədovun yaratdığı Vahid Satira Teatrının aktyor turuppasına daxil oldum. Teatr fəaliyyətini dayandırdığı günə kimi orada çalışdım. Artıq 10 ilə yaxındır isə, Akademik Milli Dram Teatrında çalışıram.
-Bu vaxta qədər
4 müxtəlif teatrda çalışmısınız. Onlardan sizə ən doğma
olanı hansıdır?
-Bütün
teatrlar gözəldir. Hər birinin istedadlı
aktyorları və gözəl tamaşaları var. Azərbaycanın
hər bir teatrına hörmətim və sevgim var. Ən
çox sevdiyim teatr təbii ki, ana teatrımız olan Akademik
Milli Dram Teatrıdır. Gənc
Tamaşaçılar Teatrına isə səhnədə
addımladığım ilk teatr olduğu üçün həmişə
özəl sevgim olacaq. Bələdiyyə
Teatrı rəsmi olaraq ştatla işlədiyim teatr olub.
İlk dəfə aktyor maaşını bu
teatrda almışam. Bu gün həm
GTT-nin, həm də BBT-nin aktyorları ilə dostluq münasibətim
var. Akademik Milli Dram teatrında çalışmaq tələbəlik
arzum olub. Tələbəlik illərində
ən çox tamaşalarına baxdığım teatrın
Dram Teatrı olduğunu desəm, yanılmaram. Artıq səhnə taleyimi bu teatra
bağlamışam. Çox xoşbəxtəm
ki, ən çox sevdiyim teatrda çalışıram.
-Gənc aktyorların bəziləri
reytinq yığıb reklamdan pul qazanırlar. Bunu
necə qiymətləndirirsiz?
-Əgər hər hansı bir aktyor, cavan və ya yaşlı
olsun, fərq etməz, reytinq yığırsa, burda pis bir
şey yoxdur.
Söhbət reytinqi necə yığmaqdan
gedir. Fərq burda bir şeydədir. Necə ki bu müğənnilərdə
mövcuddur. Bəzən şou biznesin ən
savadsız müğənnisi belə, ciddi sənətlə
məşğul olan bir müğənnidən daha çox
reytinq yığa bilir. Bu, o anlama gəlməməlidir
ki, həmin müğənni daha səviyyəlidir. O,
sosial şəbəkələrdə baxış sayı
yığa bilər. Bu zövq məsələsidir.
Gələcək göstərəcək kim
sənətlə məşğul olub. Əsl sənətlə
məşğul olan daim yaşayacaq. Belə
bir deyim var, tez alışan tez sönər. Əgər reytinq yığmısansa, bunun sayəsində
pul qazanmaq təbii haldır. Allah hər kəsin
ruzisini versin. Kim hansı yolu seçibsə,
həmin yolda uğurlar arzulayıram.
-Mənə bir sual maraqlıdır. Hazırda teatr niyə klassik ənənələrini
inkar edir?
-Buna səbəb
nədir? Söhbət Dram Teatrından gedirsə,
bizim teatrda klassik ənənələr qorunub
saxlanılır. Bizim çox hörmətli
sənətkarlarımız var ki, onlardan ibrət
götürürük. İstər sənətdə
olsun, istərsə də həyatdakı
davranışlarından.Teatr zamanın tələbi ilə
ayaqlaşmalıdır. Sözün
düzü mən bilmirəm, o hansı klassik ənənədir
ki, indi imtina olunub. Mənim zənnimcə,
bu sənət ocağında teatrın klassik ənənələri
qorunub saxlanılır. Teatrımız
şanlı keçmişini hər zaman böyük fəxarət
hissi ilə yad edir. Keçmişinə dəyər
verərək daim mərhum sənətkarlarına yubiley tədbirləri
keçirib onların ruhuna öz hörmət və izzətini
bir daha göstərmiş olur.
-İncəsənətdə
"olmaz" deyə bir şey varmı?
-Bəli
var. Söhbət sənətdən gedirsə, işinə
laqeyd yanaşmaq olmaz. Fərqi yoxdur, incəsənət
olsun və ya digər peşələr. Qeyri-etik
səhnələri sənət adı ilə ictimai yerdə
göstərmək olmaz. İslam tarixinin böyük
şəxsiyyəti Məhəmməd peyğəmbərin
gözəl bir hədisi var: “Özünə rəva bilmədiyin
bir şeyi heç kimə rəva bilmə”. Bir
daha qeyd edirəm, sənət adı altında bayağı,
etikadan kənar bir şeyləri cəmiyyətə
aşılamaq olmaz.
-Aktyor nələri
bacarmalıdır? Ümumiyyətlə, bu sənətdə
aktyorun bacara bilmədiyi bir şey olmalıdır ya yox?
-Aktyorun
ilk növbədə istedadı və ürəyi
olmalıdır. Aktyorun gözəl səsi ola
da bilər, olmaya da. Bu o anlama gəlməməlidir
ki, o aktyor yaxşı aktyor deyil. Yaxşı
rəqs edə də bilər, etməyə də,
yaxşı qılınc oynada da bilər, at çapa da bilər
və ya çox da yaxşı bacarmaya da bilər. Bunlar köməkçi vasitələrdir. Hər şeyin kökündə ürəyinin olmağı,
tamaşaçını ovsunlamaq bacarığı
dayanır ki, bu iki məqam vacibdir.
-Niyə bəzi aktyorlar özlərini
yalnız komedik, bəziləri dramatik obrazda görür?
-Məncə,
aktyorun özünü komedik və ya dramatik obrazda görməsi
vacib deyil. Vacib olan rejissorun səni hansı
obrazda görməsidir. Bəzi aktyorlarda komedik, bəzilərində
dramatik obrazlar, az bir qismində isə hər
ikisi daha gözəl alınır. Düzgün
rol bölgüsü daha vacibdir. Aktyoru
çərçivəyə salmaq olmaz. Bəzən
olur ki, bir-birinə yaxın obrazları hər dəfə eyni
aktyora verməklə, sanki, aktyoru qəlibə salırlar.
Bu isə aktyoru bir xəttlə inkişaf
etdirir. İstər komedik, istərsə də
dramatik fərqi yoxdur, aktyorun vəzifə borcudur ki, istənilən
obrazı oynasın. Qiyməti isə sonda
tamaşaçı verəcək.
-Aktyor titul üçün
yaşayır?
-Bu suala qəti
şəkildə “hə” və ya “yox” cavabını vermək
düzgün olmaz. Bu sənəti sevəndə və
seçəndə yəqin ki, heç kim
titul üçün seçmir. Peşəkar
aktyor sırf sənəti ilə məşğul
olmalıdır. O ki, qaldı titul sözsüz ki, layiq
olan aktyora stimul vermək üçün lazımdır. Əziyyətinin bəhrəsini görmək xoş
bir hissdir. Əgər bu titullar səndə
həvəs və məsuliyyət hisslərini
artırırsa, onların verilməsi çox
yaxşıdır. İnşaAllah layiq olan hər kəsə
qismət olsun!
-Teatr dünyanı dəyişə
bilərmi?
-Bəli,
dəyişə bilər. Teatr da televiziyalar kimi
insalara yol göstərir. Əgər teatr bu gün
dünyanı qara kimi göstərsə, insanlar qara görəcək,
ağ göstərsə, ağ. Bir anlıq təsəvvür edək ki, hamı bədii
əsərlər oxuyur, teatra gedir. Belə olan halda istənilən
cəmiyyətdə pis nəsə ola bilməz.
Bu baxımdan teatrın böyük təsir
qüvvəsi var. Bu kimi halları nəzərə alsaq, belə
nəticəyə gəlmək olar, teatr nəinki
dünyanı xilas edə bilər, hətta pisliklərdən
də qoruyar. Teatrsız cəmiyyəti təsəvvür
etmək olmaz.
-Hər bir aktyorun
yaradıcılığında bir xətt mövcuddur. Siz öz yaradıcılığınızı
hansısa xətt üzrə qurmusunuzmu?
-Xeyr, mən
düşünülmüş bir xətt üzrə
qurmamışam. O xətt əgər varsa da, təbii
yaranmış ola bilər. Mən
bu vaxta qədər bir-birindən maraqlı və fərqli
obrazlar oynamışam. İstər kinoda
olsun, istərsə də teatrda. Bir aktyor
kimi bunu özümə uğur sayıram. Aktyor hansı xətti qurursa, qursun, sonda aktyorun taleyi
rejissorun əlindədir. O xətti aktyor
üçün rejissor müəyyənləşdirir. Gələcəkdə nə olacağını mən
də bilmirəm. Arzuladığın yox,
gözləmədiyin yola da rast gəlmək olar.
-Sizcə, indi əvvəlki kimi
güclü aktyorlar yoxdur, köhnə filmlərimizə bənzər
filmlər çəkilmir, ya var, onlardan istifadə edən yoxdur?
-Yaxın
keçmişdə olduğu kimi ində də çox
istedadlı aktyorlarımız və rejissorlarımız var.
Müasir dövrümüzdə də filmlərimiz var ki, bir
çox nüfuzlu festivallarda nümayiş olunmaqla
yanaşı, mükafatlara da layiq görülüb. Müstəqillik dövrünün ilk illərində
məlum səbəblərdən film sahəsində bir
durğunluq yaransa da, son illərdə dinamika hiss olunur. Hər dövrün öz tələb və təklifi
var. Əsas odur ki, film sektorunda dünyadan geri qalmamaq
üçün səylə çalışaq. Azərbaycanda kifayət qədər dünyada təmsil
oluna biləcək aktyorlarımız var.
-Bir az da
seriallardan danışaq. Sizə görə
seriallarımız qənaətbəxşdirmi?
-Bir
vaxtlar təsəvvür belə etməzdik ki, Azərbaycan
tamaşaçısı xarici yox, yerli seriallarımıza
üstünlük verəcək. Tamaşaçılar
tərəfindən sosial hesabıma gələn çoxsaylı
məktublardan nəticə çıxararaq deyə bilərəm
ki, seriallarımızdan razıdırlar. Nəinki,
öz tamaşaçılarımız, İran, Türkiyə
kimi ölkələrin tamaşaçılarından da
mesajlar alıram. Təsəvvür edin ki,
iki ayrı TV kanalında serial göstərilir. Tamaşaçı birinə TV-dən baxırsa, o
birisinə sonradan internetdən baxır. Bir neçə
il öncə Cənab Prezident İlham
Əliyev serialların inkişafı üçün maliyyə
yardımı ayırdı. Bu dəstəkdən
bəhrələnərək bir çox iri serial
istehsalçıları olan şirkətlər yarandı,
mövcud olan prodakşnlarsa, böyüdü və inkişaf
etdi. Misal üçün “Oscar film” və
“Media Master” kimi şirkətləri qeyd edə bilərəm.
“Oscar film” artıq 2 idir ki, hər mövsümə
iki fərqli 150-200 bölümdən ibarət serial istehsal
edir. ATV, Xəzər TV, ARB TV-nin
seriallarımızın inkişafındakı xidmətlərini
qeyd etmək istərdim. Son vaxtlar
İctimai kanal da aktivlik göstərir. Əminliklə
deyə bilərəm ki, seriallarımız inkişaf mərhələsindədir.
-Seriallardan aldığınız
qonararlar sizi qane edirmi?
-Sözün
düzü iştah diş altındadır. Nə qədər
qazansan da, deyirsən ki, bir az da artıq
olsun. Bugünkü qonararları normal
sayıram. Serialdan aldığım qonarar
indiki bazar şərtləri ilə ailəmizi təmin etməyə
yetir. Məni daha çox
oynadığım obraz maraqlandırır. Aktyor obrazı ilə tamaşaçı sevgisi
qazanırsa və seriala reytinq qazandırırsa, zəhməti
qiymətləndiriləcək. İnsan
işin arxasınca qaçmalıdır. Sən işinə
can yandırsan, pul özü gəlib səni tapacaq. Mən həmişə çalışıram ki,
aldığım qonarların müqabilində işimi
vicdanlı şəkildə görüm.
-Teatrı gələcəkdə görürsünüz?
-Dünya
durduqca, teatr da olacaq. Teatr mənəviyyatdır.
Teatr serhrli bir aləmdir. İnsanların
hər zaman mənəvi qidaya ehtiyacı var. Bəşəriyyət
varsa, teatr da olacaq. Tamaşaçılara
müraciət edərək onları teatra dəvət edirəm.
Ruhunuzun dincəlməsini istəyirsinizsə,
teatrlara təşrif buyurun. Yaşasın
teatr.
-Bəs teatrın gələcəyini
necə görürsünüz?
-Teatrın inkişafi üçün dövlətimiz ciddi adımlar artır. Bu yaxınlarda əmək haqlarımız nəzərə çapacaq dərəcədə artırıldı. Bu gün dövlətimizin göstərdiyi diqqət və qayğını nəzərə alsaq, teatrımızın gələcəyini çox gözəl görürəm. Ölkəmizdə gedən inkişaf teatrlarımızdan da yan keçməyib. Bunun bariz nümunəsi olaraq ayrı-ayrı teatrlarımızın beynəlxalq festivallarda mütəmadi iştirakını və qazandıqları uğurları qeyd edə bilərəm. Azərbaycan teatrını bundan da gözəl gələcək gözləyir.
Rövşən
Tahir
Üç nöqtə.- 2020.- 5
may.- S.12.