“Əgər sənətə xəyanət
etməsən, o da sənə
etməz”
Nicat
Kazımov:”Söz vermişdim ki, universiteti bitirəndən 5
il sonra həm teatr ictimaiyyəti, həm də
tamaşaçılar tərəfindən tanınmasam bu sənətdən
uzaqlaşacağam”
“Retro kino zalı” verilişində məşhur
filmlər nümayiş olunurdu. Verilişin
aparıcısı Ayaz Salayev idi. Hamı yatırdı, mən
oturub verilişə baxırdım. “Romeo və Cülyetta”
filminin bir hissəsinə baxanda artıq mənə elə gəldi
ki, mən havadayam, uçuram. O vaxta qədər müğənni
olmaq istəyirdim. Film bitdi, ancaq mən yata bilmirdim ki, bilmirdim…
Həmin gecə çox çətinliklə yuxuya getdim. Səhəri
gün Kirov adına kuluba gedib, dərnəyə
yazıldım və elə o vaxtdan aktyor olmağa qərar
verdim”.
Müsahibimiz 27 ildir sənətdə
olan, Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrının və C.Cabbarlı adına "Azərbaycanfilm"
Kinostudiyasının rejissoru, aktyoru, əməkdar artist Nicat
Kazımovdur.
“Həmin illər mənim
üçün çox ağır keçib”
Nicat
müəllim deyir ki, Dəvəçi rayonunda (indiki
Şabran) doğulub. Atası Siyəzəndə
Gilgilçaydan, anası isə elə Şabrandandır. Hələ
körpə olarkən valideynləri Hacı Zeynalabddin
Tağıyev qəsəbəsinə (Keçmiş Nasosnu)
köçüblər: “Bir müddət sonra isə Stansiya
Sumqayıt deyilən yerdə yaşamışıq. Mən
birinci və ikinci sinifə də elə orada getmişəm. Həmin
illər mənim üçün çox ağır
keçib. Ondan sonra yenidən Hacı Zeynalabddin Tağıyev
qəsəbəsinə qayıtmışıq. Orada
böyümüşəm, 6 nömrəli orta məktəbi
bitirmişəm. İnsan ömrünün ən gözəl
dövrü uşaqlıq illəridir. Ondan sonra problemlər
günbəgün artır, böyüyür. Orta məktəbdə
əlaçı şagird olmuşam. Məktəbimizdə həm
azərbaycan, həm də rus bölmələrii var idi. Mən
azərbaycan bölməsində oxuyurdum. Çox yaxşı
müəllimlərim olub. Sinif rəhbəri Rəna müəllimə,
riyaziyyatdan Sənubər müəllimə, ədəbiyyatdan
Mustafa müəllim, tarixdən Qasım müəllim
çox yaxşı dərs keçirdilər və onları
həqiqətən çox sevirdim”.
Evin ən ağıllı
uşağı...
Müsahibimiz
deyir ki, çox sakit uşaq olub. Məktəbdən evə gələndə
ilk öncə dərslərini hazırlayır və sonra
oynamağa gedirmiş: “Kiçik qardaşım çox dəcəl
idi, lakin mən dəcəllik etmirdim. Artıq 6-cı sinifdən
qarşıma məqsəd qoymuşdum ki, aktyor olacağam.
Tağıyev qəsəbəsində Kirov adına mədəniyyət
sarayında dərnəyə gedirdim. Dərnəkdə
kiçik səhnəciklər hazırlayırdıq. Məktəbdə
ictimai işlərlə məşğul olduğumdan başqa
şeylərə vaxtım qalmırdı. Onuncu sinifdə
oxuyanda İncəsənət İnstitutuna kollekviuma
(hazırlığa) gəlirdim. Bunlar hamısı
üst-üstə düşürdü. Bu səbəbdən
də oynamağa, əyləncələrə vaxtım
olmurdu”.
“Boş otaq tapan kimi məşq
edirdim”
Aktyor
deyir ki, tələbəlik illəri Azərbaycanın ən
çətin və ən ağır günlərinə
düşüb: “90-cı il hadisələri yenicə
başlamışdı, müharibənin qızğın
vaxtları və müstəqilliyin yeni yarandığı
dövr idi. Bakı şəhərində boşluq, xaos var
idi. Bizim institut Malakan bağının yanında yerləşirdi.
Atam dəmiryolçu işləyirdi, amma iş
olmadığından maddi vəziyyətimiz həddindən
artıq pişləşmişdi. Tələblik illərim həmin
dövrə düşmüşdü. Bütün bunlara
baxmayaraq birinci kursdan həm oxuyur, həm teatrda işləyir,
həm də televiziyada veriliş aparırdım. Daim
çiynimdə böyük çanta ilə gəzirdim.
İçində maqnitafon və kasetlər olur, boş otaq
tapan kimi girib məşq edirdim. Bu gün də sənətçi
dostlarım o günləri xatırlayırlar. Bizim
dövrümüzdə ustad sənətkarlar dərs deyirdilər.
Onların çoxu bizə dərs deməsə də,
onları görəndə, söhbətlərinə qulaq
asanda nəsə öyrənirdik. Sənət abu-havası
bizi özünə çəkirdi, sıxıntılar
olmasına baxmayaraq sənətə olan eşq
sönmürdü”.
“Məhsuldar bir dövr oldu”
Aktyorun
sözlərinə görə, onunla eyni vaxtda oxuyan insanlar bu
gün sənətdə öz sözlərini deyə biliblər.
“O dövr çox məhsuldar bir dövr oldu. Mən
hazırlığa gəldiyim dövrdə Alim Qasımov
institutda oxuyurdu. İnstitutda oxuyanda isə Faiq Ağayev, Azər
Axşam, Rəfael-Coşqun, Sevda Ələkbərzadə,
Tünzalə (Toppuş bacı), Dilarə və s. oxuyurdular.
İnstitutda xüsusi bir adət-ənənə var idi. Sonuncu
kurslar birinci kurslar üçün qonaqlıq təşkil
edirdilər. Rövşən İsak, Siyavuş, Elman Rəfiyev
bizə birinci kursda oxuyanda
qonaqlıq verdilər. Bu,
bizim kollektivə qaynayıb-qarışmağımız
üçün qonaqlıq idi. Özümüz də sonuncu
kursda oxuyanda birinci kurslar üçün eyni
tanışlıq qonaqlığını verdik. Aktyorluq
fakültəsi 4 ildir, amma biz və bizdən sonrakı kurslar
5 il oxumuşuq. Bu birbaşa həm bakalavr, həm magistr hesab
olunurdu”.
Gənclik illəri …
Gənclik
illərimdə sevgilər… Hələ universitetə qəbul
olmamışdan əvvəl mənə elə gəlirdi ki,
Malakan bağında oturanların hamısı İncəsənət
Universitetinin tələbələridir.
Düşünürdüm ki, onlar necə də xoşbəxtdirlər
ki, orada oxuyurlar. O universitetin həyətinə girməyin
özü bir xoşbəxtlik idi. Böyük bir sənətkarla
qarşılaşmaq, hətta ona salam vermək, Azərbaycan
Dövlət Televiziyasına girib-çıxmağın
özü belə bir xoşbəxtlik idi. Gənc
Tamaşaçılar teatrına ilk dəfə dəvət
ediləndə sevincimin həddi-hüdudu yox idi. Bir neçə
il bundan əvvəl Akademik Milli Dram teatrında ilk dəfə
tamaşa hazırlamağa başlamağım, böyük sənətkarların
çıxdığı səhnəyə
çıxmağım çox qürurverici idi. Lap elə bu
kinostudiyanın özünü deyək. Baxmayaraq ki,
qaranlıq dəhlizləri var, amma vaxtilə bu dəhlizlərdə
kimlər gəzib, kimlər olub? Bütün bunlara görə
mən özümü xoşbəxt sayıram. İlk dəfə
səhnəyə çıxmağımı xoşbəxtlik
hesab edirəm”.
“Nəsildən bu sənətə
gələn birinci mən idim”
Aktyorun
sözlərinə görə, ailəsi onun bu sənətə
gəlməyinin əleyhinə olub. Deyir ki, nəsildən bu sənətə
gələn birinci o olub: “Qarşıma qoyduğum məqsədə
nail olmaq üçün hər şeyi böyük zəhmətlə
əldə etmişəm. Yəni, mən mübarizə
aparmalı, üzərimdə on qat artıq işləməyə
məcbur olmuşam. Uşaqlıqdan çox hikkəli insanam,
evdəkilərə sənətdə nə qədər
bacarıqlı olduğumu sübut etməyə
çalışırdım. Mən söz vermişdim ki,
universiteti bitirəndən 5 il sonra həm teatr ictimaiyyəti,
həm də tamaşaçılar tərəfindən
tanınmasam bu sənətdə qalmayacam. Amma bəxtim onda gətirdi
ki, hələ ikinci kursda oxuyanda artıq məşhur idim.
Çünki o vaxt bir dövlət televiziyası var idi,
axşam veriliş apardım, səhəri gün artıq
hamı məni tanıyırdı. İlk dəfə
aparıcılıq estetikasını dəyişmək,
başqa formatda aparıcı olmaq çətin idi.
Çünki böyük sənətkarlarımız ciddi
verilişlər aparırdı. Mən verlişə bir az
şou elementlərini qatdım. Səhəri gün metroya minəndə
qızlar məndən avtoqraf istəyirdilər,
çaşıb qalırdım. Onun ləzzəti bir
başqa idi. Daha sonra teatr ictimaiyyəti məni tanımağa
başladı. Böyük sənətkarların da
qatıldığı monotamaşalar festivalına
çıxdım, orada laureatlardan biri mən oldum. Yəni,
ancaq iş, iş…. Bəziləri düşünə bilər
ki, şişirdirəm, lakin məni tanıyanlar ən
azından necə çalışıb-vuruşduğumu
bilirlər. Tez-tez aşiq olmuşam, ta ki evlənənə qədər…
(gülür). Hazırda çox gözəl bir ailəm var.
Hazırda isə oğlum sənətimi davam etdirir”.
Nə olursa xeyirə doğru olur…
Aktyor
deyir ki, nəsə pis bir şey olanda, yaxud istədiyi bir
şey həyata keçməyəndə
düşünür ki, bəlkə belə daha xeyirlidir:
“Lakin əvvəllər belə düşünmürdüm, istədiyimə
nail olmadıqda çox pis olurdum. Lakin illər keçdikdən
sonra geriyə baxanda görürsən ki, nə yaxşı
ki, belə olub. Allah bizim üçün bir yol çizib, biz
istəsək də, istəməsək də o yola yönəlirik.
Alın yazısı bizim üçün yazılıb. Misal
üçün, mən 1989-cu ildə Universitetə sənəd
verəndə qəbul olmadım, depressiyaya düşdüm,
hətta dəli olmaq dərəcəsinə çatdım.
Sonarakı ildə isə aləm bir-birinə
qarışdı deyə sənədlərimi instituta verə
bilmədim. Amma 91-ci ildə elə şans yarandı ki, birdən-birə
ən yüksək balla qəbul oldum. Əgər mən həmin
il yox, əvvəlki illərdə qəbul olsaydım,
sonrakı taleyim başqa cür ola, Əliabbas Qədirovun
kursuna düşməyə bilərdim, Bəxtiyar Xanızadə
ilə işləməyəcəkdim, Pantomima teatrının
ilk aktyrolarından biri olmayacaqdım. Əgər mən birinci
dəfə səndələrimi verəndə qəbul
olsaydım öz üzərimdə bu qədər işləməyəcəkdim.
İlk dəfə qəbul üçün sənəd verəndə
səhnə danışığından 2
almışdım. Universitetə qəbul olandan sonra həmin
müəllimə sübut etməyə
çalışırdım ki, səhnə
danışığım yaxşıdır. Birinci smestrdə
oxuyanda səhnə danışığı müsabiqəsi
keçirildi, birinci yerə çıxdım. Daha sonra “Aztv”də
diktor müsabiqəsi keçirildi və sənəd verən
3 min nəfərin içindən üç nəfər
seçildi ki, onlardan biri mən idim. Çünki müəllim
məni imtahandan kəsəndən sonra öz üzərimdə
xeyli işlədim, inadkarlıq etdim və bunun öhdəsindən
gəldim”.
“Uduzan bütün qrup
üçün blinçik alacaqdı”
Nicat
müəllim Pantomimadan könüllü şəkildə
çıxsa da, bu ona pis təsir edib. Deyir ki, ustadım Bəxtiyar
müəllimə yaxınlaşdım ki, haqqınızı
halal edin, mən artıq burada işləyə bilmirəm: “Həmin
vaxt depressiyaya düşdüm, iki-üç ay televiziyadan
getdim, hər şeyin üstüdən xətt çəkdim,
sənətdən getmək istəyirdim. Amma üç ay
sonra qayıdanda artıq rejissor kimi qayıtdım. Həmin
vaxt bunların xeyirə doğru olduğunu başa
düşmürdüm. Yaxud da sevgi məsələsində
kiminləsə ailə qurmaq istəyirsən, lakin
alınmır. Elə nə yaxşı ki, alınmır. Deməli,
məsləhət deyilmiş. Onun əvəzində mənim
çox gözəl ailəm var axı… Bunun kimi çox
misallar çəkə bilərəm.. Bir dəfə İlqar adında bir
qrup yoldaşımla mərcə girdik. İplə atlana-atlana
kim bir nəfəsə Nəsiminin qəzəlini daha çox
deyəcək? İlqar axırıncı beyti deyə bilmədi,
lakin mənim gözlərim havasızlıqdan az qala yerindən
çıxırdı, amma inadımdan dönmədim və
sona qədər dedim. Mərc gəlmişdik ki, uduzan
bütün qrup üçün blinçik alacaq. O hikkə
hər kəsdə olmalıdır, lakin başqasına pislik
etməklə yox. Sağlam rəqabət olmasa, onda inkişaf
da olmayacaq”.
“Atam üzünü zala tərəf
çevirib əl çalır, heyrət dolu
gözlərlə ayaq üstə
alqışlayan tamaşaçılara baxırdı”
Rejissor
deyir ki, valideynlərinin narazılığına baxmayaraq sevərək
gəldiyi bu sənət gözləntilərini həm
doğruldub, həm də yox: “Bizim sənət kənardan həddindən
artıq ütülü, rahat görünür. Amma bu gün
maddi cəhəddən çətinlik çəkirik.Atam
tamaşalarıma təzə vaxtlar bir-iki dəfə gəldi,
ondan sonra uzun müddət gəlmədi. Lakin
ölümündən 4-5 ay əvvəl mənə zəng
edib dedi ki, bir dostu mənim “Pəri Cahan” tamaşama gəlmək
istəyir və ona görə məndən dəvətnamə
istədi. Dedim ki, bir şərtlə verərəm ki, anamla sən
də tamaşaya gələsiniz. Atam razılaşdı…
Tamaşanın sonunda mən (İblisi oynayırdım) və
Mələyi oynayan aktyor baş əyməyə gələndə
bütün zal ayağa qalxdı. Bu zaman atam üzünü
zala tərəf çevirib əl çalır, heyrət dolu
gözlərlə ayaq üstə bizi alqışlayan
tamaşaçılara baxır ki, bu qədər insan mənim
oğlum üçünmü ayağa qalxıb? O ləzzəti,
o hissi başqa heç nə vermir. Bu sənət mənə
mənəvi cəhətdən xeyli zənginlik verdi, lakin
maddiyat tərəfdən bu gün belə çox təəssüf
ki, mən nələrisə düşünmək məcburiyyətindəyəm.
Ən əsas problem isə evsizlik problemidir. Uzun müddət
efirə çıxmasam da, tamaşaçılar məni
unutmur, hazırladığım tamaşaların boş stulu
olmur. “Ələddinin sehrli çırağı”
tamaşası oğlumdan yaşca böyükdür, amma hələ
oynanılır. Əgər sənətə xəyanət etməsən,
o da sənə etməz. Teatr aləmində məşhur
rejissor olsam da, tamaşaçılar bilmir ki, hansı
tamaşaları mən hazırlamışam”.
Könül Əhmədova
Üç nöqtə.- 2020.- 22
oktyabr.- S.12.