“Ən böyük istəyim
“Ali və Nino”
əsərinə
balet yazmaqdır”
Vəfa Bağırzadə: “Bəstəkar
hər bir janrda əsər yazmağı bacarmalıdır”
“Həmişə
çalışıram ki, mahnılarıma dərin fəlsəfi
mənası olan şeirlər seçim. Çünki
sözlər nə qədər
düşündürücü olarsa, mahnı da bir o qədər
mənalı və gözəl alınar. Mənə deyirlər
ki, mahnılarına fəlsəfi şeirlər əvəzinə
bir az bəsit sözlər seç, onsuzda mahnı özü
də bəsit janrdır. Lakin mən mahnını bəsit
janr hesab etmirəm. Əksinə çalışıram ki, dərin
fəlsəfi fikirləri olan şairlərin şeirlərinə
müraciət edim”. Bu sözləri bizimlə söhbətində
“Üç nöqtə” qəzetinin qonağı gənc bəstəkar,
Azərbaycan Milli Konservatoriyasının magistr pilləsinin
2-ci kurs tələbəsi və Bakı Xoreoqrafiya
Akademiyası nəzdində İncəsənət Kollecinin
müəllimi Vəfa Bağırzadə
bölüşdü. Müsahibimizlə onun
yaradıcılıq fəaliyyətindən, gələcək
planlarından danışdıq.
- Bir az
özün haqqında məlumat ver, oxucularımız səni
daha yaxından tanısın...
- 1990-cı ilin 29 oktyabr tarixində Lənkəran şəhərində anadan olmuşam. İlk musiqi təhsilimi Fikrət Əmirov adına 6 saylı Uşaq İncəsənət məktəbi və Xan Şuşinski adına Ağdam Muğam musiqi məktəbində almışam. 2007-ci ildə Asəf Zeynallı adına Bakı Musiqi Kollecinin fortepiano şöbəsinə daxil olmuşam. Kolleci bitirdikdən sonra 2012-ci ildə Azərbaycan Milli Konservatoriyasının bəstəkarlıq ixtisası üzrə bakalavr pilləsinə, 2017-ci ildə isə həmin ixtisas üzrə magistr pilləsinə qəbul olmuşam. Hazırda Azərbaycan Milli Konservatoriyasının magistr pilləsinin sonuncu kursunu bitirmək üzrəyəm. Eyni zamanda Bakı Xoreoqrafiya Akademiyası nəzdində İncəsənət Kollecində müəllim vəzifəsində çalışıram.
- Bəstəkarlığa
gəlişindən danışaq bir az. Bu sənətə
marağın necə yaranıb?
- Uşaq yaşlarımdan bəstəkarlığa marağım var idi və bu sənətə yiyələnməyi çox arzulayırdım. Dahi bəstəkarların əsərlərini dinləyəndə onların bu cür gözəl musiqini necə yarada bildikləri məni daim düşündürürdü. Uşaq vaxtı öz melodiyalarımı bəstələyib, onları zümzümə edirdim. Lakin bir qədər böyüdükdən sonra dərk etdim ki, bəstəkarlıq çox uca və müqəddəs bir zirvədir. Və artıq elə düşünməyə başladım ki, heç zaman bu zirvəyə yüksələ bilməyəcəyəm. Bu səbəbdən də musiqişünaslığa hazırlaşmağa qərar verdim. Sonra elə oldu ki, Raya Abbasovanın yanında bu ixtisas üzrə hazırlaşarkən söhbət əsnasında ona heç kimə göstərməsəm də, mənim də bəstələrimin olduğunu dedim. O, bəstələrimi indi hamımızın tanıdığı bəstəkar və müəllim Cəlal Abbasova göstərməyimi təklif etdi. Əvvəl tərəddüd etsəm də, sonradan komplekslərimi bir kənara qoyub bəstələrimi ona göstərdim. Heç gözləmədiyim halda Cəlal müəllim bəstələrimi çox bəyəndi və mənə bu sahəni davam etdirməyi məsləhət gördü. Həmin andan etibarən o, mənimlə ciddi məşğul olmağa başladı. Forma quruluşuna tabe olan və notla əsər yazmaq ilk vaxtlar mənə çox çətin gəlsə də, zaman keçdikcə öyrənməyə başladım. Beləliklə, 2012-ci ildə Azərbaycan Milli Konservatoriyasının bəstəkarlıq ixtisasına qəbul ola bildim. Burada elə Cəlal Abbasovun sinfində təhsil almağa başladım.
- Valideynlərin səni dəstəkləyirmi?
- Valideynlərim musiqiçi deyil. Anam ədəbiyyat müəlliməsi, atam isə hüquqşünasdır. Yalnız dayım Zaur Hüseynov orta musiqi təhsilli tar ifaçısı olsa da, sonra bu sənəti davam etdirməyib. Professional olaraq bu sənəti ilk mən davam etdirmişəm. Buna baxmayaraq, valideynlərimiz bizi klassik musiqi ilə böyüdüblər. Yadıma gəlir ki, uşaq vaxtı hətta yatanda belə klassik musiqi dinləyirdik. Evimizdə daim Bethovenin, Şopenin əsərləri səslənirdi. Bəstəkarlığa yönəlməyimdə bunun da təsiri var. Bu sənəti seçdiyimi biləndə valideynlərim məni öz qərarımın öhdəsinə buraxdı və daim dəstəklədi. Onlar özləri musiqiçi olmasa da, hər hansı başqa bir peşəni seçməyim üçün təkid etmədilər. Hazırda əldə etdiyim bir çox uğura görə onlara borcluyam.
- Müəllimlərin necə, sənin yaradıcı fəaliyyətin haqqında nə düşünürlər?
- Məncə bunu müəllimlərimdən soruşsanız daha yaxşı olar (gülür). Oxuduğum illər ərzində öz sözünü demiş, kifayət qədər savadlı və tanınmış müəllimlərdən dərs almışam. Müəllimlərimdən Cəlal Abbasov, Pikə Axundova, Vasif Allahverdiyev, Nazim Mirişli, Ramiz Mirişli, Dadaş Dadaşov, Faiq Nağıyev və Fəxrəddin Salimin adlarını çəkə bilərəm. Düşünürəm ki, sənət həyatında doğru yolu tapmağımda məhz onlar vasitəçi olublar. Yaradıcılıq fəaliyyətimi onlar da dəstəkləyir və yaxşı qiymətləndirirlər. Cəlal Abbasov və Pikə Axundovanın adlarını isə xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Bir müəllim kimi onların mənə və əsərlərimə çox böyük təsiri olub. Cəlal Abbasov əsərlərimin müxtəlif səhnələrdə səslənməsinə, bir bəstəkar kimi yetişməyimdə mühüm rola malikdir. Pikə Axundova isə məndə orkestr təfəkkürünü yaratdı. O mənə dedi: “Bəstəkar tək bir alətdə əsər yazmaqla kifayətlənməməlidir, onun alətləri orkestrin bütün alətləridir. Sən bu alətləri nə qədər dərindən, anlasan əsərlərin də bir o qədər mükəmməl alınar”. O, həmçinin, yaradıcılığımı da çox bəyənir və artıq professionallıq yolunda irəlilədiyimi düşünür.
- Çox vaxt bəstəkarlar
yaradıcılıqlarında bəzi janrlara daha
aparıcı mövqe verirlər. Səndə necə,
yaradıcılığının əsas janrı var, yoxsa hər
janrda əsər yazmağa səy göstərirsən?
- Bəstəkar hər bir janrda əsər yazmağı bacarmalıdır. Buna baxmayaraq, bir janra yaradıcılığında daha aparıcı mövqe verərək özünə bir imic seçə bilər. Məsələn, Tofiq Quliyev, Emin Sabitoğlu özlərini daha çox mahnı janrında tapmış və mükəmməl vokal nümunələri yaratmağa müvəffəq olmuşdular. Hətta Tofiq Quliyev estrada janrını öz musiqisində tətbiq edərək onu özünün imicinə çevirmişdi. İndi estrada deyəndə ağla ilk Tofiq Quliyev gəlir. Mənə gəldikdə isə, daha çox simfonik musiqiyə meylim var. Başqa janrlarda da əsərlər yazsam da, düşünürəm ki, simfonik musiqi hər zaman həyatımın bir parçası olacaq.
- Düzdür, hər bir bəstəkarın əsərləri onun doğma övladı kimidir. Lakin bəzi əsərləri ona daha yaxın olur. Sənin də belə əsərlərin varmı?
- Ana üçün necə bütün övladları eynidirsə, mənim üçün də belədir. Hər nə qədər aralarında müvəffəqiyyətsiz hesab etdiklərim olsa da, yazdığım bütün əsərlər mənə doğma və əzizdir. Lakin içlərində elələri var ki, onlar daha çox ruhuma toxunur və ürəyimcədir.
- Çaykovski
bir bəstəkar kimi öz uğursuzluqlarını hər
zaman etiraf edir, hətta müvəffəqiyyətsiz hesab etdiyi
bəzi əsərlərinə qarşı olduqca sərt münasibət
bəsləyirdi. Məsələn, uğursuz
alındığını düşündüyü “Undina”
operasının notlarını o özü məhv
etmişdi. Sənin də bəyənmədiyin əsərlərin
varmı?
- Əlbəttə, var. Məsələn, “simli kvartet”imi heç bəyənmədiyimi etiraf etməliyəm. Düşünürəm ki, onun ilk ifası da uğursuz alınmışdı. Baxmayaraq ki, əsəri çox adam bəyənmişdi, amma özüm bəyənmirəm.
- Mahnı əksər
bəstəkarların sevimli janrıdır. Sənin bu janra münasibətin necədir?
-
Mahnı janrını çox sevirəm. Özümün də
mahnılarım var. Belələrindən Bəxtiyar Vahabzadənin
sözlərinə “Səni sevirəmsə”, Vaqif Səmədoğlunun
sözlərinə “Dünyaya çıx gülə-gülə”,
Yunus Əmrənin sözlərinə “Gəl gör məni
eşq neylədi”, “Yoxdur, yox”
mahnılarımın adlarını çəkə bilərəm.
Düzdür, simfonik janra daha çox meyl edirəm, lakin
mahnı da həyatımın bir hissəsidir və gələcəkdə
də bu janrı davam etdirməyi düşünürəm.
Ümumiyyətlə, sufi musiqisinə çox böyük
marağım var və Yunus Əmrənin sözlərinə
yazdığım mahnılar da bu musiqi ilə bağlı
yaratdığım nümunələrdir.
- Mahnılarını bəzəyən
sözləri seçərkən, əsasən hansı
şairlərin şeirlərindən bəhrələnirsən?
- Öncəliklə
onu deyim ki, şeir oxumağı çox sevirəm. Anam ədəbiyyatçı
olduğu üçün uşaqlıqdan şeir və ədəbiyyat
dünyasının içində böyümüşəm.
Şeir seçərkən seçici davranmağım da bəlkə
də bundan qaynaqlanır. Həmişə
çalışıram ki, mahnılarıma dərin fəlsəfi
mənası olan şeirlər seçim. Çünki
sözlər nə qədər
düşündürücü olarsa, mahnı da bir o qədər
mənalı və gözəl alınar. Mənə deyirlər
ki, mahnılarına fəlsəfi şeirlər əvəzinə
bir az bəsit sözlər seç, onsuzda mahnı özü
də bəsit janrdır. Lakin mən mahnını bəsit
janr hesab etmirəm. Əksinə çalışıram ki, dərin
fəlsəfi fikirləri olan şairlərin şeirlərinə
müraciət edim. Belə şairlərdən Ramiz
Rövşən, Bəxtiyar Vahabzadə, Vaqif Səmədoğlunun
adlarını çəkə bilərəm.
- Noyabr ayında “Kamera və Orqan
musiqi zalı”nda sözləri böyük şairimiz Vaqif Səmədoğluya
məxsus “Dünyaya çıx gülə-gülə” əsərin
səsləndi və böyük rəğbət qazandı.
Bu mahnının ərsəyə gəlməsinin bir hekayəsi
varmı?
-
Düşünürəm ki, hər bir əsərin ərsəyi
gəlməsinin bir tarixçəsi var. Bu mahnının da
özünəməxsus hekayəsi var. Şeirə ilk dəfə
2012-ci ildə müraciət etmişəm. O zaman hələ
Cəlal müəllimin sinfində bəstəkarlığa
hazırlaşırdım. Prelüdlər yazmışdım
və düşünürdüm ki, romans da yazsam pis olmaz.
Bunun üçün də şeir axtarışına
başladım və qarşıma Vaqif Səmədoğlunun
bu şeiri çıxdı. Şeir çox xoşuma gəldi
və həmin an beynimdə mahnının melodiyası
canlandı. Qərara gəldim ki, bu şeirə mütləq
mahnı yazmalıyam. O zaman
Vaqif müəllimlə biz sosial şəbəkədə
vaxtaşırı danışırdıq. Vaqif müəllim
sözün əsl mənasında çox səmimi, təvazökar
və gözəl qəlbli insan idi. Mahnı yazmaq ideyamı
onunla da bölüşdüm. O, fikrimi çox bəyəndi
və razılığını verdi. Bütün bunlara
baxmayaraq, mahnını yaza bilmədim, çünki o zaman
kifayət qədər təcrübəm yox idi. Onun əvəzinə
müxtəlif prelüdlər yazmağa davam etdim. İllər
keçdi, 2016-cı ildə, Vaqif Səmədoğlunun
ölümündən 1 il sonra həmin şeirə yenidən
müraciət etmək qərarına gəldim. Lakin bu dəfə
mahnını bəstələyib bitirə bildim. Vaqif Səmədoğlunun
ölümü mənə çox toxunmuşdu. Bəlkə
də bu səbəbdəndir ki, mahnı belə duyğulu və
təsirli alınıb. Qəribəsi budur ki, əsəri
tamamlamağıma baxmayaraq ifaçı tapa bilmirdim. Elə
bil bütün ifaçılar sözləşmişdi,
hamısı yalnız: “Musiqi yaxşıdır, amma sözləri
dəyiş” deyirdi. Lakin mən qətiyyətli oldum, sözləri
dəyişmədim. Fəlsəfi mənanı dərk etməyən
insanlara görə mən öz yolumdan dönə bilməzdim.
2017-ci ilin dekabr ayında Emin Sabitoğlunun 80 illik yubileyinə
həsr olunmuş konsertdə tamaşaçı qismində
iştirak edirdim. Orada bir qız “Ağ çiçəyim”
mahnısını ifa etdi və səsini çox bəyəndim.
Düşündüm ki, bu qız mütləq mənim
mahnımı oxumalıdır. Konsertdən 1-2 gün sonra həmin
qızı yenidən gördüm və onunla
danışmağı qərara aldım. Qız
mahnımı çox bəyəndi və təklifimi məmnuniyyətlə
qəbul etdi. Nəhayət, ilk dəfə 2018-ci ilin aprel
ayında “Dünyaya çıx gülə-gülə”
mahnım Günay Məmmədovanın solo ifası və
Firuzə Nəcəflinin pianoda müşayiəti ilə
Kamera və Orqan musiqisi zalında səsləndi. Mahnı
çox böyük rəğbət qazandı. Mənə
yazıb mahnını bəyənmədikləri və oxumaq
istəmədikləri üçün
peşmanlığını bildirənlər, hətta
mahnını ifa etmək istəyənlər də oldu.
2018-ci ilin noyabrında həmin mahnı bu dəfə İsmət
Sabirli və Günay Məmmədovanın duet ifası və
Nazlı Allahverdiyevanın pianoda müşayiəti ilə
yenidən Kamera və Orqan musiqisi zalında səsləndi.
Mahnı bu dəfə əvvəlkindən də böyük
uğurlar əldə etdi. Qeyd edim ki, bu yaxınlarda
mahnını Türkiyədən də ifa üçün
istəyən olub.
- 1-3 fevral tarixlərində Azərbaycan
Respublikası Mədəniyyət Nazirliyi və Bəstəkarlar
İttifaqının birgə təşkilatçılığı
ilə Gənclər gününə həsr olunmuş musiqi
festivalı çərçivəsində sənin də əsərlərinin
səsləndiyi “Gəncliyə töhfə” konsertləri
keçirildi. Festival necə keçdi və hansı əsərlərin
səsləndi?
- Festival
son dərəcə uğurlu oldu. Konsertlərdə Azərbaycan
Dövlət Xalq Çalğı Alətləri orkestrinin
ifasında xalq çalğı alətləri
üçün yazdığım “Rondo-vals” əsərim, Nərmin
Rzayevanın ifasında fortepiano üçün prelüdlərim
səsləndi. Əsərlərim çox yaxşı
qarşılandı və hər kəs əsərlərimdə
özünəməxsusluğun hiss olunduğunu söylədi.
Bir gənc bəstəkar olaraq bununla qürur duyur, üzərimdə
əməyi olan valideynlərimə və müəllimlərimə
dərin minnətdarlığımı bildirirəm.
- Son olaraq, bu sənətdə
hansı planların və məqsədlərin var?
- Planlar
çoxdur. Düşünürəm ki, üzərimdə
daha çox çalışmalıyam. Çünki bəstəkarlıq
elə bir sənətdir ki, daim yeni şeylər öyrənirsən.
Məqsədlərim də çoxdur, məsələn, ney
aləti üçün əsərlər, kantata, Yunus
Əmrənin, Vaqif Səmədoğlunun şeirlərinə
silsilə əsərlər yazmaq istəyirəm. Bu
yaxınlarda da Dövlət çərçivəli Estrada
mahnı müsabiqəsi keçiriləcək. Hazırda
müsabiqə üçün əsərlər üzərində
işləyirəm. Ən böyük istəyim isə “Ali və
Nino” əsərinə balet yazmaqdır.
Nazlı Allahverdiyeva
Üç nöqtə.- 2021.- 23
dekabr.- S.7.