Hökumət Antiböhran Proqramının ilkin müzakirəsini keçirəcək

 

ƏLİ MƏSİMLİ: "AZƏRBAYCAN BAŞQA ÖLKƏLƏRLƏ MÜQAYİSƏDƏ ÖZ VƏSAİTLƏRİNİ DAHA YAXŞI QORUYA BİLİB"

 

 QLOBAL maliyyə böhranının bundan sonrakı mümkün təsirlərini azaltmaq üçün hökumət tərəfindən hazırlanan Antiböhran Proqramının hazırlıq işləri başa çatdırılıb. Bu yaxınlarda onun ilkin variantı müzakirə ediləcək. Tədbirə dəvət olunan parlamentin İqtisadi siyasət daimi komitəsinin üzvü Əli Məsimli "Üç nöqtə" müsahibəsində proqram barədə ətraflı məlumat verməyin tez olduğunu dedi:

- İki gün ərzində Antiböhran Proqramının əsas istiqamətləri geniş müzakirə ediləcək. Bu, təqdimat mərasimi şəklində keçiriləcək. Sənədin ilkin variantına ediləcək əlavə dəyişikliklər üzərində aparılacaq. Sonra proqramın yekun variantı ölkə rəhbəri tərəfindən təsdiq olunduqdan sonra icrasına başlanılacaq.

- Əli müəllim, bəzi müstəqil ekspertlər Dövlət Neft Fondunun (DNF) vəsaitlərinin səmərəsiz pərakəndə xərcləndiyini deyir. Böhranın Azərbaycan Neft Fondunun gəlirlərinə təsirini necə qiymətləndirirsiniz?

- Azərbaycanın xarici ticarətinin böyük hissəsi neft neft məhsullarından ibarətdir. Əgər neftin bir barrelinin qiyməti ötən ilin ortalarında 147 dollar olubsa, indi bu göstərici 50 dollar ətrafında dəyişirsə, yəni qiymət bu arada 3 dəfəyə yaxın aşağı düşübsə, bu, Azərbaycanın büdcə gəlirlərini, Dövlət Neft Fondunun gəlirlərini xeyli dərəcədə aşağı salıb. Riyazi rəqəmlərin dili ilə danışsaq görərik ki, 1 yanvar 2009-ci il tarixinə Neft Fondunun aktivlərinin manat ekvivalenti ilə dəyəri 11 milyard 219,2 milyon dollar təşkil edib. Bu ilin planlarına görə isə daha 6,5 milyard dollar vəsait Neft Fondundan xərclənəcək. Nəzərdən qaçırmayaq ki, Neft Fondunun vəsaitləri ölkə daxilində layihələrin maliyyələşdirilməsinə yönəlib. Bunun elə təkcə 4 milyard manatı dövlət büdcəsinə transfert olunacaq. İcmal büdcənin tərkib hissəsi olan Neft Fondunun büdcəsində neftin baza qiyməti dövlət büdcəsində olduğu kimi, 70 dollar götürülüb. Amma neftin dünya bazarında satış qiyməti bundan xeyli aşağıdır. Əlbəttə, cari ilin sonuna qədər neft nəzərdə tutulan baza qiyməti səviyyəsinə yüksəlməsə, büdcənin investisiya proqramları üçün proqnozlaşdırılan layihələrin həyata keçməsinə fondun ehtiyat vəsaitləri xərclənməlidir. İndiki halda fondun gəlirlik səviyyəsi olduqca aşağıdır. Çünki valyuta vəsaitlərinin yenidən qiymətləndirilməsi zamanı bəlli olub ki, fond 2008-ci ildə 652 milyon manat vəsait itirib. Lakin bütün bunlara baxmayaraq, bu məsələ ətrafında əlavə söz-söhbət yaratmaq, fikrimcə, düzgün deyil.

- Amma Neft Fondu rəhbərliyi böhranın ciddi təsir etmədiyini deyir. Fond rəhbərinin arqumenti ondan ibarətdir ki, xaricdə idarəetməyə verilən pulların heç bir riskliliyi yoxdur.

- Bu günlər sərhədləri görünməyən böhran baş verir. Belə böhran şəraitində hər şey ola bilir. Dağıntı, iri vəsaitilərin qeyri-müəyyən xərclənməsi var. Bu gün demək çətindir ki, Neft Fondunun hansı maliyyə alətində yerləşdirilmiş vəsaiti daha uğurlu ya uğursuzdur. Dünyanın bütün maliyyə institutlarında ciddi problemlər var. Lakin Azərbaycan başqa ölkələrlə müqayisədə öz vəsaitlərini daha yaxşı qoruya bilib. Bundan sonra necə olacağını demək çətindir. Dünyada ən nümunəvi neft fondlarından biri Norveç Stabilləşmə Fondudur. Bu böhran zamanı həmin fond 90 milyard dollardan artıq vəsait itirib. Bu da onun vəsaitinin yuxarı aşağı həddi olmaqla 1/4-dən bir qədər azdır. Əgər böhran bu cür nümunəvi fondun gəlirlərinə təsir edə bilibsə, onda bizim fondun da gəlirlərinin azalmasını təbii qarşılamaq lazımdır.

- Neft pullarının səmərəli xərclənməməsini "Neft qaz" haqqında qanunun olmaması ilə əlaqələndirirlər. Bu haqda siz necə düşünürsünüz?

- Bu məsələ ilə razılaşmaq olar. Qanunun qəbul olunması yaxşı olardı. Qurumun vəsaitlərinin necə yerləşdirməsi, hansı istiqamətlərə yönəltməsi ilə bağlı qanuni aktlar yoxdur. Hazırda fondun fəaliyyəti müxtəlif əsasnamə strategiya əsasında tənzimlənir. Lakin Neft Fondunun vəsaitləri yerləşdirilən zaman daha çox konservativ siyasətə üstünlük verilir.

Fonddan büdcəyə transfertlərin həcminin ildən-ilə artması da narahatçılıq doğuran məqamdır. Bu, bütövlükdə dövlət büdcəsinin neft faktorundan asılılığını artıran amildir. Proqnozlaşdırılan büdcə gəlirlərinin 41 faizi Neft Fondunun vəsaiti hesabına formalaşacaq. Büdcəyə transfertlərə limitlərin müəyyənləşdirilməməsi, transfertlərlə bağlı xüsusi meyarların olmaması Neft Fondunun vəsaitlərinə hər hansı limit tətbiq etmədən büdcəyə transfert etməyə imkan verir. Transfertlərin həcmində ciddi artımlar fonddakı vəsaitlərin həcminin azalmasına gətirib çıxarır. Qanun olsaydı, müəyyən limit tətbiq etmək olardı.

 

 

Əfsun

 

Üç nöqtə.- 2009.- 8 aprel.- S. 10.