"Düşünürdüm ki, heç vaxt 55
yaşım olmayacaq"
SƏRDAR CƏLALOĞLU: "ƏN
YAXŞI HƏDİYYƏ TANIMADIĞIM BİR ADAMIN MƏNİM
HAQQIMDA XOŞ SÖZ DEMƏSİDİR"
"MƏN DƏ MƏĞLUB
DEYİLƏM, ŞƏHİDƏM"
ELƏ insanlar var ki, ad günündə
kədərlənir, elələri də var ki, bayram edirlər.
Doğulduğu günü
yaddan çıxaranlar da olur. Bunlardan hansının daha
yaxşu olduğunu deyə bilmərəm. Bəlkə də
insanın ad günündə yaşadığı hisslər
onunla həyatın arasında olan sirrin ən möcüzəli
anıdır. Maraqlıdır, yenicə 55 yaşını
adlayan Azərbaycan Demokrat Partiyasının sədri Sərdar
Cəlaloğlu öz ad gününü necə
qarşıladı? "Üç nöqtə" ad
günündən bir gün sonra Sərdar bəyi öz
redaksiyasında qonaq etdi və səmimi söhbətlərinə
qulaq müsafiri oldu. Onu deyim ki, həyat insanın
zamanını əlindən alıb, onu həmişə
mükafatlandırmır...
- Sərdar bəy, 55
yaşınız oldu. Qeyd etdiniz?
- Bəli. Partiya daxilində
keçirdik.
- Kimləri dəvət etdiniz?
- Nə bilim vallah. Partiyada olan
dostlarımız yığışmışdı.
- Qocalırsınız?
- Mən qocalığa başqa
cür yanaşıram. Yaş ömrün müəyyənləşmiş
bir hissəsidir. Bu daha qiymətlidir. Cavanlıqda insanın fəaliyyətinə
çox təsirlər olur. Orqanizm özü stabilləşmir
deyə o, özünü tam ifadə edə bilmir. Ona görə
də insanlar çox az hallarda cavanlıqda böyük nailiyyətlər
ortaya qoya bilirlər. Elə ki, yaşlaşırsan, daxildən
gələn proseslər stabilləşir və sənə
yalançı təzyiqlər gəlmir.
- Sərdar bəy, 20 il əvvəl
özünüzü 55 yaşında necə təsəvvür
edirdiniz?
- İndi 55 yaşım var. Tutaq
ki, indi özümü 60 yaşında təsəvvür edə
bilmərəm. Niyə? Çünki təsəvvürlər
yaşanan hisslərdən əmələ gəlir. Əgər
sən yaşamamısansa, onu təsəvvür edə bilməzsən.
Çünki o yaşam üçün daxili təcrübə
yoxdur. Bu baxımdan adamlara elə gəlir ki, onlar heç vaxt
qocalmayacaq. Düşünürdüm ki, heç vaxt 55
yaşım olmayacaq.
- Təsəvvür etmədən
də 55-ə çatdınız. Sərdar bəy, insan 30
yaşından sonra həmişə yaşını bir il
aşağı deyir. Soruşanda nədənsə 30-dan
yuxarı yaş demək istəmirsən. Hətta
yaxınlarımdan biri deyir ki, mən neçə ildir
soruşuram elə deyirsən, "32". Sizdə belə
olur?
- Yadıma gəlir ki, uşaq
olanda istəyirdim ki, tez böyüyüm. Niyə?
Çünki görürdük ki, bizdən böyüklər
daha çox iş görür, çox şey əldə
edir, daha fəaldır, daha güclüdür. Amma
yaşlaşdıqca müəyyən bir yaşın verdiyi
imkanlar səndə azalmağa başlayır. Həmin imkanların
əlində qalsın deyə, sən həmin yaşdan
çıxmaq istəmirsən. Yaşlaşmağa olan
reaksiya bununla bağlıdır.
- Sərdar bəy, nə
yaxşı belə cavan qalırsınız?
- İki cür ömür var.
Biri fərdi həyatdır və bu, insanı tez qocaldır,
kökdən salır. Biri də var, həyatının bir
hissəsini ümumi bir həyatın içinə atırsan.
O həyatı yaşaya bilsən və bioloji inkişaf da ona
uyğun olsa, cəmiyyət də, sən də udacaqsan. Ona
görə də elm adamları, siyasi liderlər çox
yaşayırlar. Yəni ictimai həyat insanın
ömrünü artırır, onun cavanlığını
saxlayır.
- Görünür, bu daxili
enerjinin paylanması ilə əlaqədardır.
- Bəli. İnsan fərdi həyatında
enerini paylaşdıra bilmədiyi üçün bu, daxildə
deformasiya yaradır. Maraqlıdır ki, həyat burada
ayrılır. Elə insanlar var ki, onlar özlərini tam
ictimai həyata daxil ediblər. Onlar ölümsüzdür.
Bu gün Aristoteldən sitatlar gətirəndə bizə elə
gəlir ki, o, bizim yanımızdadır. Halbuki Aristotellə
aramızda 4 min il fərq var. Aristotel insanların fikrində
yaşaya-yaşaya gəlib? Çünki o özünün
şüurunu ictimai şüura qata bilib. Analiz etsək,
hardasa bizim şüurumuzda məhz Aristotelə məxsus
şüur var. Onlar şüur şəklində
yaşayırlar. Bax, əbədilik budur. Əgər biz
şüur şəklində yaşamağı maddiləşdirə
bilsək, onda ölümsüzlüyə çatmaq
mümkündür.
- Həyatın fəlsəfəsinə
baş vurdunuz. Filosoflara "həyatın
qanunlarını" bilənlər demək olar?
- Deyir, hər bir insan düşündüyü anda filosofdur. Düşünmə həqiqətə istiqamətlənmədir. Onu tapa da bilərsən, tapmaya da bilərsən. O adamlar ki, filosofluq anında daha çox yarada bilirlər və bu an tez-tez təkrar olunursa, filosof olurlar.
- Düşüncələriniz bu 55 ili necə kəşf etdi?
- İnsan öləndən sonra bir hadisə olur: qıcıma. Meyit quruyur, çənəsi, əli bərkiyir. Bu barədə yüzlərlə nəzəriyyə var. Onun elmi izahı yoxdur. Amma heç biri bunu izləyə bilmir. Mən təxminən 29 yaşımda bunun tamamilə yeni nəzəryyəsini vermişəm. Həmin nəzəriyyəni o vaxt Moskvada Ekspertiza üzrə Ümumittifaq Elmi Tədqiqat İnstitutuna təqdim etmişdim. Amma o nəzəriyyəni həyata keçirə bilmədim.
- Sərdar bəy, nə qədər uğurların olsa da, ailə, övladların öndə dayanır. Bəs, Sərdar Cəlaloğlu övladları ilə necə idi? Uşaqları ilə bağlı arzu etdiklərini "55"-də gördü?
- Böyük oğlumun bir sözü var, deyir, biz uşaqlığımızı sənsiz yaşadıq. O mənada başqa valideynlər uşaqlarının əlindən tutub parka aparıbsa, onlarla ünsiyyət yaradıbsa, həmin vaxt mən gərgin siyasi həyat yaşadım. Bu 20 il ərzində obrazlı desək, ailəmdən xəbərsiz oldum. Hiss edirdim ki, uşaqlar məndən nəsə gözləyirlər. Amma mən onların mənə göstərdiyi münasibəti anlaya bilmirdim. Bu, bir növ ailəyə böyük zərbə vurub. Amma uşaqlarımla ünsiyyətdə olmasam da, mənim yaratdığım ictimai mühit uşaqlarıma çox şey qazandırıb.
- Öz uşaqlığınızı necə xatırlayırsınız?
- Bizim uşaqlığımız kasıb olub. O vaxt televiziya, radio yox idi. Həyatımız təbii həyata daha yaxın idi. Biz təbiətlə oynayırdıq.
- Siz hansını
üstün hesab edirsiniz, əşyalarla oynamağı, yoxsa
təbiətlə?
- Əşyalarla oynamaq
insanı qocaldır. Təbiətlə təmas ağlı,
idrakı inkişaf etdirir, sənlə təbiətin həqiqətləri
arasında yaxınlıq yaranır. Əslinə baxsan
süni yaranan əşyalar bir baryerdir. Səninlə təbiət
arasında nə qədər əşya varsa, bir o qədər
təbiətdən uzaqlaşırsan. Təbiətlə təmas
insanın həqiqətlə iç-içə
yaşamasıdır.
- Sərdar bəy, neçə
ildir müxalifətdəsiniz?
- Nə bilim, 20-30 il.
- Çox deyil?
- Əslinə baxsan
insanın özünün varlığı müxalifətdir.
O, birinci təbiətə müxalifdir. O müxaliflik daxilimizdə
inkişaf edərək vicdanı formalaşdırır.
Vicdanı olan adam isə özü-özünə
müxalifdir. Sonra ictimai müxalifətə çevrilirsən.
Amma ictimai müxalifət ola da bilərsən, olmaya da.
- Sərdar bəy, bu illər
ərzində dövlətdən hər hansı formada
maaş almısınız?
- Yox.
- Məlumdur ki, cəmiyyətdə
işi olmayanlara qəribə yanaşırlar. Siz də
deyirsiniz ki, 20 ildən artıqdır ki, dövlətdən əməkhaqqı
almırsınız. Ailəniz, çevrəniz bunu necə qəbul
edir?
- Bizim ailəmizdə belə
hesab edirlər ki, mən daha çox işləyirəm. Mən
evdən çıxanda nə işlə məşğul
olacağımı bilmirəm. Yəni proqramsız, zamanla məhdudlaşmayan
bir işdir. Amma yoldaşım bilir ki, gedib bir-iki saat dərsini
deyib qayıdacaq. Mənim gecə yuxu vaxtım istisna olmaqla,
bütün vaxtım iş vəziyyətimdir. O baxımdan
onların mənə yazığı gəlir. Onlar məni
işləyən kimi qəbul edirlər.
- Sərdar bəy, siz
türmədə də oldunuz. Həbsə atılandan sonra
ailəyə o stresi yaşatdığınıza görə
heç peşman oldunuz?
- Mən bu fəaliyyətə
ona görə başlamamışdım ki, ailəmi əzablara
düçar edim. Freydin bir sözü var: deyir ki, insan fəaliyyətlə
bağlı qabaqcadan düşünəcəksə, o
heç vaxt nailiyyət əldə edə bilməyəcək.
Mükafat öz-özünə gəlir.
- Dəbdəbəli ad
gününün tərəfdarısınız?
- Həm özümün, həm
də başqalarının kütləvi əyləncə tədbirlərində
özümü həddən artıq diskomfort hiss edirəm. Mən
toya gec gedib, tez çıxıram. Adam çox olan yerdə
başım ağrıyır. Ən çox
xoşladığım şey təbiət qoynunda az adamla
istirahət etməkdir. Əyləncənin teatrlaşması
mənə çox pis təsir edir.
- Hədiyyə almağı
necə, sevirsiniz?
- Təbii ki,
ehtiyacımı ödəyən istənilən hədiyyə
məndə xoş təəssürat yaradır. Amma...
- Sizə ən yaxşı
hədiyyəni kim verdi?
- Mən hamıdan xahiş
etmişdim ki, heç kəs mənə hədiyyə verməsin.
Hədiyyənin özü arzuya çatan anda mənasını
itirən bir şeydir.
- Ən
arzuladığınız hədiyyə nədir, hansı ki,
siz onu gözləyirsiniz?
- Ayaqqabım yoxdursa və
kimsə onu mənim ad günümdə mənə
bağışlayırsa, o, hədiyyə ola bilməz. Ən
yaxşı hədiyyə tanımadığım bir
adamın mənim haqqımda xoş söz deməsidir. Bundan
aldığım zövqü heç nədən almıram.
- Həmkarlarınızdan,
siyasətçilərdən sizi təbrik edənlər oldu?
- Birinci, iki gün qabaq
İlyas müəllim təbrik edi. Sonra Lalə xanım, bir
gün qabaq İqbal bəy və Rauf vəy. Başqa heç
kəs.
- Siz Rəsul müəllimlə
ayrılana qədər ad günlərinizdə sizə zəng
edirdi?
- Yox, yadına düşəndə.
Bizim Rəsul bəylə elə də şəxsi ünsiyyətimiz
olmayıb. Tutaq ki, atam rəhmətə gedəndə zəng
edib, başsağlığı verib, uşaqların
hansısa işində zəng edib. Yəni siz
düşündüyünüz kimi bundan artıq nəsə
olmayıb.
- Sərdar bəy, bu illər
ərzində nələri etmək istəmisiniz,
alınmayıb?
- Deyir, general olmaq istəməyən
əsgərdən əsgər çıxmaz. Biz Azərbaycan
Demokrat Partiyasını elan edəndə, bəyanatımız
oldu ki, 20 ildən sonra siyasi hakimiyyət uğrunda mübarizə
aparacağıq. Bunun üstündən 17 il keçib. Biz 10
il qabaq siyasi hakimiyyət uğrunda mübarizəyə
başladıq. Yəni başlanğıcda məqsədimizi
pozduğumuza görə arzuladığım kimi siyasi partiya
yarada bilmədim. İstərdim Azərbaycanda elə bir cəmiyyət
olsun ki, insanlar onun zirvəsinə nailiyyətləri ilə
çıxsınlar. Mən mövqeyimdən o vaxt razı
olaram ki, cəmiyyətə verdiyim qədər alım.
- Sərdar bəy, siz 55
yaşında özünüzü məğlub siyasətçi
hesab edirsiniz, yoxsa qalib?
- Əslində həyatda məğlubiyyət
və qələbə yoxdur. Hər ikisi insana bir cür zərbə
vurur. Vuruşa-vuruşa yara alan, sonuncu nəfəsini
toplayıb düşmənə zərbə vurmaq istəyən,
amma vura bilməyib ölən döyüşçü məğlub
deyil, şəhiddir. Mən də məğlub deyiləm,
şəhidəm.
Tahirə Qafarlı
Üç
nöqtə.- 2009.- 6 iyun.- S. 12.