İqtisadi böhran reklam bazarına ciddi təsir edib
İSTEHSAL VƏ SATIŞ HƏCMİ AŞAĞI
DÜŞDÜYÜNDƏN, ŞİRKƏTLƏR REKLAM XƏRCLƏRİNİ
AZALTMAĞA MƏCBUR OLUB
QLOBAL iqtisadi
böhran digər sahələr kimi Azərbaycanın reklam bazarına da təsir edib. İstehsal və satış həcmi aşağı düşdüyündən,
bir sıra şirkətlər reklam xərclərini azaltmağa
məcbur olub. Təxmini hesablamalara görə, hazırda ölkənin reklam bazarının həcmi
500 milyon dollardan
100-200 milyon dollar səviyyəsinə
düşüb. Bu sahədə
fəaliyyət göstərən
şirkətlərin sayı
isə 150-dən 100-dək azalıb. Ekspertlər qeyd edirlər ki, böhran davam etdiyindən şirkətlər daha çox ucuz reklam növlərindən
istifadə etməyə
çalışırlar.
"REKLAM MƏSƏLƏLƏRİ
QANUNVERİCİLİKLƏ DÜZGÜN TƏNZİMLƏNMİR"
Azərbaycan Reklamçılar
İttifaqının sədri
Hacıəmi Atakişiyev
reklam bazarının indiki vəziyyətini təkcə böhran amilləri ilə əlaqələndirməyi düzgün
hesab etmədi: "Bazar iqtisadiyyatının şərtlərindən biri
də məhsullar barədə məlumatların
istehsalçıdan istehlakçıya
daha dolğun ötürülmə mexanizmidir.
Bu funksiyanı reallaşdıran
əsas amil isə reklamdır. Azərbaycanın reklam bazarı təəssüf
ki, yarandığı
vaxtdan bəri bu prinsipləri gözləmir". O, əsas
maneələrdən birini
bu məsələnin
qanunvericiliklə düzgün
tənzim olunmaması
ilə izah etdi: "Azərbaycanda reklam bazarını tənzimləyən "Reklam
haqqında" Qanun
1997-ci ildə qəbul
edilib. Bu müddətdə
o özünün təsir
gücünü itirib.
Bazar sürətlə
inkişaf edir, amma onu tənzimləyən
qanun gecikir. Bu yaxınlarda "Rəqabət
haqqında" Qanunun
qəbulu gözlənilir.
O geciksə də, qanunda reklama aidiyyəti olan bir çox məsələlər var. Lakin
onlar yetərli ola bilməz. Ona görə də bu qanuna
paralel olaraq, "Reklam haqqında" Qanun yeni şəkildə
qəbul edilməlidir
ki, bir-birini tamamlasınlar və bazarda bir qanunauyğunluq
yaransın". Reklam
sahəsində beynəlxalq
təcrübənin tərəfdarı
olan müsahibimiz hesab edir ki,
reklam sahəsində İspaniya modeli daha çox faydalıdır. "Çünki
İspaniya modelində
5 cild qanun var. Artıq Rusiyada bu istiqamətdə işlər gedir. Bu baxımdan Azərbaycanda da "Reklam Məcəlləsi"nin qəbul
olunması çox vacibdir. Bundan başqa, bu sahəni idarə etmək üçün Reklam Şurası yaradılmalıdır. Biz Ümumdünya
Ticarət Təşkilatının
üzvlüyünə qəbul
olacağıqsa, qanunda
bu şərtin olması çox vacibdir. Çünki təşkilata üzv olmaqla dünya bazarına çıxırıq.
Reklamlarımız da bu bazara uyğun
olmalıdır", - deyə
ittifaq rəhbəri vurğuladı.
BU BAZAR BƏLƏDİYYƏLƏRƏ VERİLMƏLİDİR
Sosial Araşdırmalar
Mərkəzinin sədr
müavini Rövşən
Ağayev isə reklam bazarına şəhər meriyasının
nəzarətinə qarşıdır:
"Hazırda reklam bazarı Bakı şəhər İcra Hakimiyyətinin monopoliyasındadır.
Bu bazardakı qarışıqlıq,
əldə olunan vəsaitin köçürülməsi
ilə bağlı neqativ məlumatlar əlaqədar qurumların
diqqətini çəkib.
Hətta Azərbaycan dilini bərbad hala qoyan reklam
çarxları verildiyi
üçün meriyaya
dəfələrlə irad
da tutulub. Meriyanın tabeliyindəki
şöbənin ləğv
edilməsi reklam bazarındakı nöqsanların
aradan qaldırılması
ilə yanaşı onun inkişaf etdirilməsinə səbəb
ola bilər. Təcrübə göstərir
ki, meriya bu məsələdə yalnız müəyyən
maraqlar güdür".
Ekspert qeyd etdi ki, əksər
ölkələrdə şəhərlərin
reklam bazarına bələdiyyələr nəzarət
edir: "Şəhər
mühiti ilə bağlı reklamların tənzimlənməsi üçün
qanunda bəzi dəyişikliklər olmalıdır.
2000-ci ildə qəbul
olunan "Bələdiyyələr
haqqında" qanuna müvafiq olaraq reklam işinə nəzarət onlara verilməlidir. Çünki
bələdiyyələr rəqabət
nəticəsində öz
aralarında daha geniş iş aparacaqlar. Onların bazarın inkişaf etdirilməsində də marağı olacaq. İcra strukturları isə dövlətdən
konkret məvacib aldıqlarına görə
reklamın inkişafında
o qədər də maraqlı görülmürlər".
Mütəxəssisin fikrincə,
bazarlar inhisarda olduğuna görə reklam verən yoxdur. Bu səbəbdən
də ilk növbədə
bazar bu inhisardan təmizlənməlidir.
O bildirdi ki, hazırda ən çox reklam gəlirləri televiziyadadır:
"İkinci yerdə
küçə, daha
sonra isə nəqliyyat reklamları durur. Dördüncü yerdə isə qəzet reklamıdır. Qəzet reklamı ümumi reklam bazarının heç
1-2 faizini də təşkil etmir. Əgər qəzet reklam verirsə, rəngli çıxmalıdır.
Hazırda onların maddi vəziyyətləri
ağır olduğundan
rəngli çıxa
bilmirlər".
REKLAM GƏLİRLƏRİ DÖVLƏT BÜDCƏSİNDƏN
GİZLƏDİLİR
İqtisadçı mütəxəssis
Vüqar Bayramovun qənaətincə, reklamdan
gələn gəlirlər
gizlədilir: "Məsələn,
əhalinin sayına görə Azərbaycandan
bir neçə dəfə kiçik olan MDB respublikalarında reklam bazarının dövriyyəsi yarım milyard dollardan az deyil və
dövlət büdcəsi
formalaşanda ondan əldə olunan gəlir göstərilir. Azərbaycanda isə reklamdan gələn gəlir heç bir yerdə göstərilmir. Bu gün
Azərbaycan reklam bazarında orta hesabla 100-200 milyon dollarlıq reklam büdcəsi ola bilər. Amma dəqiq statistikaya bu, 20 milyon dollardan
çox göstərilmir".
Müsahibimiz dedi ki, ölkənin reklam bazarında həm qiymətlər ucuzdur, həm də alıcı azdır: "Rusiyada 147 milyon əhali var. Televiziyada reklamın bir dəqiqəsi 60 min dollardır. Proqramın reytinqindən asılı
olaraq, bu rəqəm bir az aşağı da ola bilər.
Bizdə isə bu göstərici dəfələrlə ucuzdur.
Reklamın bir kvadratmetri 5-6 dollara çap olunur. Bu gün ölkəyə xaricdən hazır reklamlar gəlir və dublyaja verilir. Ona görə
də biz çalışmalıyıq
ki, reklamlar dublyaj olunmasın. Ölkəmizdə çəkilsin.
Onlar bazara giribsə, mütləq pul xərcləməlidirlər".
Reklam bazarını araşdıran mütəxəssis
Səyalı Səfərova
isə reklam mətnlərinin dilindəki
qusurlara toxundu. Onun fikrincə, Reklam Şurası olsa, belə neqativ hallar aradan qaldırılar:
"Bu gün reklam bazarının dil siyasəti yoxdur. Küçə reklamları
şəhərin dilidir.
Amma bərbad vəziyyətdədir. Bizdə
bu sahədə problemlər çoxdur. Ona görə də müvafiq struktur yaradılandan sonra müasir metodlar əsasında kadrlar yetişdirilməlidir.
Azərbaycanda reklam sahəsində təsadüfi
insanlar çalışır".
O qeyd etdi ki, yerli şirkətlər
xaricdə istehsal olunan malların reklamını ala bilmir:
"Ancaq hansısa xarici şirkət həmin reklamları bizim bazarda asanlıqla
yerləşdirir. Bu da
reklam bazarının gəlirlərinin istənilən
səviyyədə formalaşmasının
qarşısını alır".
Məsələyə münasibət
bildirən parlamentin sosial-siyasət komitəsinin
sədri Hadi Rəcəbli isə bildirdi ki, maddi
və mədəni nümunələr reklam predmeti kimi istifadə
olunmamalıdır. Komitə
sədrinin sözlərinə
görə, əslində
son zamanlar bu cür reklamlardan əsasən restoran və kafelərdə istifadə olunur. Təbii ki, bu yolverilməzdi".
Əfsun
Üç nöqtə.- 2009.- 19 may.- S. 8.