“Bu, son
görüş oldu... o mahnını öyrədib, şəhid
olmuşdu...” – Şahin Musaoğlu “İgid əsgər”in hekayətini
danışır
Qarabağ
döyüşləri təkcə can evimiz Qarabağ
torpaqlarında deyil, qəlbimizdə yara açıb. Hələ
də qan verir, yəqin o torpaqlar geri alınmayınca da belə
olacaq, sağalmayacaq, sağalmasın da -
torpaqlarımızı azad etməyincə sağalmasın…
Bu
ovqatın təzə, yaralarımızın
açıldığı vaxtlara düşdü “Cənab
leytenant”, “Əsgər, vətən əmanəti”, “İgid əsgər,
möhkəm dayan!” adlı mahnılar. Elə bil göynərtisi
bizi göyə çəkən yaramıza azacıq məlhəm
oldu bu mahnılar. Dinləyib, sözlərində, motivində
ürəyimizdən keçənləri duyduq, qəlbimizə
təsəlli kimi qayıtdı o musiqilərdən yaranan
ümidlər. Onsuz da hər birimizin həyatında yolunu
gözlədiyimiz əsgər, leytenant, qəlbimizə
gömdüyümüz şəhid vardı.
O
gün gələcək, qəm yemə, qəm yemə
O
vaxt dönəcəm mən sənə, mən sənə
Hələ
yad əldədir yurdumuz-yuvamız
Bitib-tükənməyib
o qan davamız.
Hay ver mənə,
cənab leytenant
Hay ver mənə,
leytenant
Xoş müjdəli
bir savaşdan
Pay ver mənə,
leytenant.
Şəhidimiz,
yaralımız, torpaq, yurd, ocaq nisgili yaşayırdıq.
Döyüşlərdə
bərkiyəcək son sözünü demək
üçün.
Haqq yolundan dönməyəcək
azadlığa yetmək üçün.
Haqq yolundan dönməyəcək
azadlığa yetmək üçün
Əsgər, vətən
əmanəti, yurd əmanəti.
Əsgər, ocaq əmanəti,
od əmanəti.
“Mənim
üçün “Əsgər, vətən əmanəti”
mahnısının bir başqa anlamı var, izaholunmaz...” Bu,
onun müəllifinin sözləridir. Şahin Musaoğlunun.
Çox haqlıdır, izaholunmaz hisslər yaşadır
adamda o mahnıdan süzülən ovqat.
Mənim
üçün Şuşanın öz simvolu var, Gəncənin
də həmçinin. Yurd yerlərimiz, torpaqlarımız mənə
öz simvolları ilə çox əzizdir. Sözügedən
mahnıların müəllifi Şahin Musaoğlu mənə
yaralı yurd yerlərimizin, alovu öləzimiş
ocaqlarımızın simvoludur. Qəribədir...
görünür, başqa həmkarları kimi – mənim
işim doktorluqdur – demədən, etdikləri ilə kifayətlənmədən
bu ağır illərdə - yurdum üçün başqa nə
edə bilərəm - deyə, içindən gələn səsin
arxasınca getdiyindən, insanlığından, vətənə,
yurda, torpağa bu qədər həssaslıqla
yanaşmasından yaranıb qəlblərdəki ruhani abidəsi...
Belə getsə, yalnız mən danışacam, amma əslində
Lent.az -ın müsahibi Şahin Musaoğludur...
- Sizi necə təqdim
edəcəyimi bilmirəm – şair, bəstəkar, jurnalist,
yazıçı, yoxsa həkim?
- Heç
özüm də bilmirəm... Məsləyim həkimlikdir. 32
ildir işimə sevə-sevə gedib-gəlirəm. Bu 32 il
dolu həyat olub mənim üçün.
- Yəqin ilkin
seçdiyiniz peşə olduğu üçün?
- Yəqin ki.
Müharibə olmasaydı, bəlkə də mən
yaradıcılığa gəlməzdim. Əslində,
4-cü sinifdən şeir yazırdım. İlk şeirimi
anama yazmışam. Sonra təbiətlə bağlı
şeirlərim olub. O vaxt Azərbaycan radiosunda uşaqlar
üçün “Çapar” verilişi vardı. İlk
şeirimi də o vaxt “Çapar” verilişində oxumuşam.
Bölgələrdən yaradıcı uşaqları
yığıb o verilişdə yaradıcılıqları
ilə tanış edirdilər dinləyiciləri. “Pioner” qəzeti
vardı. Tez-tez ora şeirlərimi göndərirdim, çap
olunmurdu. Bir gün mənə bir məktub gəldi.
Açdım oxudum, qəzetin baş redaktoru
yazmışdı. Elə sevinmişdim. Baş redaktor məktəbliyə
məktub yazıb, imtina da olsa gözəl yazmışdı.
Yazmışdı ki, gözəl yazırsan, təəssüf
ki, bizdə uşaqların şeirləri çap edilmir. Sən
öz üzərində işlə, çox oxu, böyüyəndən
sonra biz sənin şeirlərini çap edərik. Son vaxtlara
qədər o məktubu saxlayırdım, sonra evdən evə
köç prosesində itirdim.
- Demək, istiqamət
yazı-pozu imiş, amma böyüyəndə həkimliyi
seçmisiniz, valideynlərin iradəsi ilə?
- Gözümü
açandan evdə həkim görmüşəm. Ana tərəfdən
babam, dayım, xalam, anam hamısı həkimdi. Atam
riyaziyyatçıdır, məni o tərəfə çəkmək
istəyirdi. Süfrənin başına gələn kimi
riyaziyyatdan sual verirdi, adamın iştahı
bağlanırdı (gülümsünür).
Hazırlamışdı məni Xalq Təsərrüfatı
İnstitutuna, sənədlərimi də ora vermişdim.
Düşünürdüm ki, valideyndir, gələcəyim
üçün yaxşısı nədirsə onu bilir.
İmtahanlara bir gün qalmış fikrimi dəyişdim.
Ordan sənədlərimi alıb, günün sonuna yaxın gətirdim
o vaxtkı Tibb İnstitutuna. İndi hamının
tanıdığı Rəşid həkim var e, efirlərdə
çox olur. O götürdü sənədlərimi, gülə-gülə
dedi “bala, sən elə sabah imtahanlara gələndə sənədlərini
də verərdin”. Sənəd qəbulu mənimlə başa
çatdı. Öz inadımla Tibb İnstitutuna qəbul
olundum, dörd dördlə, tərifnamələrimin köməyi
ilə qəbul olundum. İnstitut illərində də
şeirlər yazırdım, ədəbi görüşlərdə
fəal iştirak edirdim. Özüm üçün, ətrafım
üçün yazırdım.
1991-ci il
dekabrın 7-də ilk dəfə I Batalyonun Şəhidlər
Xiyabanında andiçmə mərasimi oldu, ordan onları cəbhəyə
yola saldıq. “İgid əsgər, möhkəm dayan”
mahnısının sözlərini o vaxt elə orda yazdım.
- Bəs, Milli Qəhrəman
Yusif Mirzəyevə həsr edilməmişdi o mahnı?
- Mahnını
sonradan həsr eləmişdim. Sözləri o vaxt
yazmışdım. Bir il çəkdi mahnının
yazılması. Demək istədiklərimi deyə bilməmişdim
şeirdə. Dəfələrlə qayıdırdım
üstünə, misralarda demək istədiklərimi düzəldə
bilmirdim. Axırda düşündüm ki, bəlkə buna
musiqi yazım. Orta məktəbdə oxuyanda musiqi məktəbinə
gedirdim, tar çalırdım. Böyüdükcə,
tarı gitara ilə əvəz etdim. Özüm gitarada
“İgid əsgər, möhkəm dayan ”
mahnısının akkordlarını vurdum.
- Daxili ehtiyacdan
yaranıb, “mən də nə isə edim” istəyindən...
- Yaradıcılığımın
özülü oldu bu mahnı, bayraqdarı oldu.
- Sonra “Birinci
batalyon”, “Cənab leytenant”...
Ardıcıllıq belə idi?
- “İgid əsgər”dən sonra
“Çağırır vətən”, “Ağ ümid” həkimlərə
həsr edilib. “Birinci batalyon” dördüncü
mahnımdır. Sonra da “Əsgər, Vətən əmanəti”...
-
Ardıcıllığı qəbul olunma sayına görə
düzsək?
- “İgid əsgər,
möhkəm dayan”, “Cənab leytenant”. Məndən bir
xanım jurnalist soruşdu ki, “İgid əsgər, möhkəm
dayan”, yoxsa “Cənab leytenant”? Dedim “Əsgər, vətən əmanəti,
yurd əmanəti”. Bu mahnı mənə daha doğma gəlir.
- Elə bil,
bir-birinin ardıdır, tamamlayırlar o mahnılar.
- “Ağ ümid”
mahnımı o vaxt orkestrlə yazmışdıq, amma mən
istəyirəm ki, onu da bu mahnılarım kimi ancaq gitara ilə
yazam. Danışmışdıq Müdafiə Nazirliyinin
Mahnı və rəqs ansamblının iki solisti ilə, indiki
gənclər çox tənbəldilər. Mahnı da verirəm,
studiyanı da danışıram, bu gün-sabaha salırlar.
- Xoşum gəlmir
“bizim dövrümüzdə belə idi, elə idi” deməkdən,
amma həqiqətən çox fərqlidir.
- Müharibə
başlayanda çoxlu yaralılar gəlirdi, insanlar öz
yaralı yaxınlarının harda, hansı xəstəxanada
olduğunu tapmaqda çətinlik çəkirlər,
günlərlə axtarırlar. Öz təşəbbüsümlə
bir həkim, bir vətəndaş olaraq dedim yardımım dəysin.
Ölkə təzə müstəqil olub, pərakəndəlik
var. Biz müharibə uşaqları olduq.
Özümüzü atdıq köməyə, möhkəmləndik,
yetişdik, bərkidik. Tənbəllik bizə yad oldu.
- Hər kəs
öz zəmanəsinin yetirməsidir. Bizim dövrümüzdə
elə tələb olunurdu, daha diri olduq. İndi bu sakitlik
dövrünün uşaqları da tənbəldilər.
- Çətin
dönəmlər güclü insanlar yaradır. Güclü
insanlar gözəl həyat qururlar. Gözəl günlərdə
zəif insanlar çıxır meydana. Zəif insanlar yenə
ağır dönəmlərə düşürlər. Yenə
fırlanır, təkrar olunur.
-
Görünür, elədi. Bir mərkəz
yaratdınız...
- Hökumət də
müraciətimə müsbət yanaşdı. Operativ qərargah
yaratdıq. Bölgələrdəki böyük şəhərlər,
rayon mərkəzləri də bizə tabe oldu. Bütün qəbul
şöbələri ilə əlaqəmiz oldu. Bütün
informasiyalar toplanırdı, kartotekada ad, soyad, hansı
bölgədən olduğu yazılırdı. Baxdım ki,
bura hansı yara ilə daxil olduğunu da əlavə etsək,
həm də hərbi arxiv formalaşar. Mən həkiməm,
səhra terapiyasını, cərrahiyyəsini bilirəm. Zaman
keçəcək, tədqiqatlar aparılacaq ki, Qarabağ
müharibəsində yaralanmalar, travmalar, yanıqlar, nələr,
nələr nə qədər olub. Bu təsnifatlar tarixdi,
arxivdi. Gündüz Qədirli adına Xəzər Dəniz Gəmiçiliyi
Xəstəxanasında işləyirdim. Bəzən valideynləri
elə iş yerimdə qəbul edirdim.
- Həyat
özü diktə edib ki, bu işləri görmək
lazımdır. O zaman Şəmistan Əlizamanlı hərbi
diktor idi. Sonradan sizin mahnıların əvəzolunmaz
ifaçısı oldu. Necə oldu onunla
tanışlığınız?
- Günlərin
bir günü xəstəxanadakı otağımın
qapısı döyüldü, bir nəfər xəstəxana
qiyafəsində girdi içəri, gördüm tanış
simadır. Ondan bir il əvvəl Sabir adına bağda
çayxanada bir dostumuz məni Yusif Mirzəyevlə
tanış etmişdi. Gənc Tamaşaçılar
Teatrının yanında böyük pavilyonu vardı Yusifin,
təhvil verib, öz ərizəsiylə gedib Qarabağ
döyüşlərinə. Gördüm Yusifdir. Çox
sevindim onu görməyimə. Müayinədə aşkar
olundu ki, böyrəklərində problem var. O diaqnozla hərbidə
olmaq olmazdı. Yusif razılaşmırdı, deyirdi
qayıdacam. Dekabr ayı idi, elə bu vaxtlar.
- Söhbət
vaxtına çəkib...
- Bəli. Dedim, təhlillər
göstərir ki, getməməlisən cəbhəyə.
Urologiyada yatırdı Yusif. Şəmistan da onun yanına gəlirdi.
Məlum oldu ki, Şəmistan da müalicə
almalıdır, o da qaldı. Tez-tez baş çəkirdim
ikisinə də. Yusifin də evi xəstəxanaya yaxın idi.
İkiotaqlı ev vermişdilər ona, əşyalarını
evə yığıb, getmişdi cəbhəyə.
Yanına çox gələn olurdu. Bir dəfə dedi ki,
altı-bazar evə çıxacam, çox adam gəlir,
yoruluram, gedib birinci gün qayıdacam. Dedi ki, vaxtın varsa,
gedək bizə, anam yemək göndərib, oturaq söhbət
edək. Getdik, Yusif süfrəni hazırlayınca mən
gördüm evdə pianino var, keçdim piano arxasına
başladım bu “İgid əsgər, möhkəm dayan”ı dınqıldatmağa. Yusif
yaxınlaşdı ki, bu nədi, nə çalırsan?
Dedim, öz mahnımdır. Qarmonu götürdü, o da
başladı ritmi tutmağa. Yeyib-içəndən sonra
çaldıq, oxuduq bu mahnını. Yusifin çox xoşuna
gəlmişdi. Sonra palatasına baş çəkəndə
görürdüm o mahnını oxuyur. Şəmistana da təklif
edib ki, bunu oxu, Şəmistan razılıq vermir ki,
müğənni deyiləm. Şəmistana da gərək
israrla deyəsən, yoxsa tez razılaşan deyil. Belə-belə,
elə palatada, mənim otağımda çaldıq, oxuduq. Sonrakı
mahnılarımızı da Şəmistanla xəstəxanada
yazmşam. Dekabrın 31-i gecə mənə zəng gəldi
ki, ağır xəstə var, gəldim gördüm Yusifin
xidməti maşını qapıda dayanıb. Xəstəyə
necə baxdım, bilmirəm. Gəldim palatasına ki,
hazırlaşır. Məni görən kimi dedi, bilirəm məni
danlamağa gəlmisən, amma xeyri yoxdur, orda vəziyyət
elədir ki, getməliyəm. Ordakı uşaqların bu yeni
ildə mənim dəstəyimə ehtiyacları var. Bilirəm,
canım əldən gedir, amma vətən də əldən
gedir. Yola saldım, təkbaşına sürücüsü
ilə getdi. Ondan sonra görüşmədik, şəhid
oldu. Sonra eşitdim ki, o mahnını gedib orda əsgərlərinə
də öyrədib. Biz də Şəmistanla qərara
aldıq ki, qırxına qədər yazaq mahnını. Sənədli
film çəkirdilər Yusif haqqında. Nəriman
Əbdürrəhmanlı yazmışdı senarini, filmin
sonunu bu mahnı ilə tamamladıq. Özümüzü yox,
Yusifin xatirəsini qabağa verdik.
Ona qədər
mahnını yazdırmaq üçün getdik AzTV-nin sədri
Məmməd İsmayılın yanına. Dedi Şəmistana
ki, sən müğənni deyilsən, diktorsan, olmaz sənə
mahnı ifa etmək. Birtəhər razı saldıq, bu dəfə
də sözləri bəyənmədi. Sonra Ağalar Mirzəni
çağırdı ki, bu şeiri redaktə elə.
Ağalar Mirzə şeiri qoydu kənara, eyni adda başqa bir
şeir yazdı. Verdilər bizə, dedilər girin studiyada
gözləyirlər. Şəmistana dedim mən getmirəm, o
mənim şeirim deyil. Şəmistan aylarla buna
hazırlaşmışdı, Yusif rəhmətlik bunu istəyirdi.
Şəmistan öz hazırladığımızı oxudu,
yazdırdıq. Nəqarat hissəsində orkestr də
olmadı, Şəmistan özü fit çaldı, çox
da yerinə düşdü.
- Şəmistan bəydən
söz düşmüşkən, sonra aranız sərin oldu
bir az. Nə baş vermişdi?
-
Yaradıcılıqla bağlı deyildi. 20-yə yaxın
mahnı yazmışıq onun ifasında. Olur də... Mən
Müdafiə Nazirliyindən uzaqlaşdım, Şəmistan
da uzaqlaşdı. Bir müddət o Türkiyədə
çalışdı. Həm yollarımız ayrıldı,
həm də aramıza girdilər. Konkret nə üstündə
küsdüyümüzü deyə bilmirəm, ciddi səbəb
yox idi. Bu gün də yaradıcılığımız
davam edir.
- Yeni işlər
başlayır?
- Başlayır. Bəlkə
də zamana ehtiyac vardı. Mən də
yaradıcılıqdan uzaqlaşmışdım, sırf həkimliyimlə
məşğul olurdum. Bir qorxu vardı içimdə ki, əvvəlki
səviyyədə yaza bilmərəm. Şəmistan da kənarlaşmışdı.
İndi ikinci nəfəslə gəlirik. Məsuliyyət
böyükdür, birinci etapı vurub keçməlisən.
Gənclikdə günahlarımız da yox idi, saf idik, elə
bilirdik həyat da elə göründüyü kimidir.
İndi müdriklik başqa nəsnələr diktə edir.
Daha dərin, məsuliyyətlə, sənətə sənətin
gözüylə baxmaq var.
- Nəyi günah
hesab edirsiniz ki?
- İnsan
övladı həmişə günahlıdır.
- Düzəldilməsi
mümkün olanlar günah hesab olunmur. Həm də
sıfırlananlar da olur. Elə iş görürsən ki,
günahların sıfırlanır.
-
Yaşımızın o vaxtıdır ki, neyniyək ki,
sıfırlansın düşünürük. Mövlana
deyir, məxluqat üç növə bölündü.
Birinci mələklərdir - onlara hər şey verdi,
ağıl, şüur. İkinci məxluqatın
adını heyvan qoydu – onlara qurşaqdan aşağı hər
şey verdi, ağıl, şüur vermədi.
Üçüncü məxluqatı yarı mələk,
yarı heyvan yaratdı. Dedi ki, ağılla, şüurla nəfsinə
qalib gəlsə, onun yeri mələkdən yuxarı olacaq,
yox, əgər ehtiras, nəfs, şəhvət üstün
olsa, yeri heyvandan aşağı olacaq. İnsan-yarı mələk,
yarı heyvan məcundur.
- Hansı dövrünüzün
şeiridi:
İndi
özümün özümlə
Sonuncu davam
çatışmır
İçimdə
dərd nəfəs alır
Çölümdə
havam çatışmır...
- 90-ların
axırı, 2000-ci ilin əvvəli.
- Elə də
düşünmüşdüm. “Yalquzaq” sənətinizin
yüksək etapıdır.
- Ramiz Rövşənin
sözləridir. Novruz bəy də ifa edib, Şəmistan da.
Ramiz Rövşən də çox istiqamət verib o
mahnını yazmaqda. O əhval Ramizə görədir, yəqin.
- Üç nəfərin
əhvalıdır. “Həzi Aslanov” və “Fədai”
medallarınız var.
- İkisini də
Qarabağ veteranları veriblər. Dövlət tərəfindən
heç bir mükafatım, ödülüm yoxdur.
Yazıçılar Birliyinin Hərbi Vətənpərvərlik
Komissiyasının sədri kimi bölgələrə, əsgərlərlə
görüşlərə çox gedirəm. Elə bir hərbi
hissə yoxdur ki, “Cənab leytenant”ın bəstəkarı
olduğumu biləndə azı bir, iki leytenant mənə
yaxınlaşmasın ki, mən o mahnıdan sonra zabit
olmuşam-leytenant olmaq üçün-deməsin. Çox
şərəfli peşədir zabit olmaq. Hansı peşənin
sahibinə, sən belə yaşayıb, belə öləcəksən
demək olar və o, bunu məmnunluqla qəbul edər – zabitdən
qeyri.
İntiqamı
alınmasa Şəhidlərin, geri dönmə!
Son qələbə
çalınmasa, silahınla sən öyünmə!
Son qələbə
çalınmasa, silahınla sən öyünmə!
Əsgər vətən
əmanəti, yurd əmanəti.
Əsgər ocaq əmanəti,
od əmanəti.
Atılanda
düşmən üstə qollarına təpər olsun.
Göz yoldadır
qulaq səsdə, savaşımız zəfər olsun.
Göz yoldadır
qulaq səsdə, savaşımız zəfər olsun.
Əsgər vətən
əmanəti, yurd əmanəti.
Əsgər ocaq əmanəti,
od əmanəti.
Hər
birimiz əsgərik - torpaqlarımız
işğaldadırsa. Bizi döyüşə, mübarizəyə
səsləyən bu mahnıların
yaradıcısının bir gün qələbə
ovqatına köklənməsi arzusu ilə...
Unikal.-2019.- 21 dekabr.- S.21.