Övladını atan,
tamaşaçılar tərəfindən
söyülən Məlik
Dadaşov haqda faktlar
Bu gün Azərbaycan teatr və
kino tarixində özünəməxsus yeri olan görkəmli
sənətkar, Xalq artisti Məlik Dadaşovun doğum
günündür.
“Unikal”
Kulis.az-a istinadən bu münasibətlə sənətkar
haqqında maraqlı faktları təqdim edir.
Məlik Dadaşov 1924-cü il iyunun 7-də Bakıda doğulub. 1950-ci ildə Azərbaycan Teatr İnstitutunu (indiki Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universiteti) bitirib.
Uşaq yaşlarından musiqiyə gedib, kontrabasda ifa edirmiş. Orta məktəbi bitirdikdən sonra sənədlərini Tibb İnstitutuna verib. Qəbul olunub, amma elə birinci kursdan universiteti yarımçıq qoyub səhnəyə istiqamətlənir.
Məlik Dadaşov İkinci Dünya müharibəsində iştirak edib. 1943-cü ildə aldığı kontuziyaya görə geri qaytarılır və uzun müddət müalicə olunur. Müalicədən sonra hərbi hissələrdə musiqiçi kimi fəaliyyət göstərir. 1945-ci ildə müharibədən qayıdan Məlik Dadaşov Gənc Tamaşaçılar Teatrına yollanır və orda aktyor kimi işə götürülür. Az sonra sənədlərini Teatr İnstitutuna verir və Adil İsgəndərovun sinfinə daxil olur.
23 yaşlı aktyor səhnə fəaliyyətinə Zaqatalada yenicə açılmış teatrda başlayaraq əsas rolların ifaçısına çevrilir. Teatrda Sofiya Hüseynova adlı gənc aktrisa ilə ailə qurur. Bu izdivacdan 1946-cı ildə gələcəyin daha bir aktyoru - Rafael Dadaşov dünyaya gəlir. Lakin, bir müddət sonra cütlük boşanır. O, oğlunu atır və gənc aktrisa oğlu Rafaeli təkbaşına böyüdür.
1985-ci ildə Məlik Dadaşov “Müsahibə götürən adam” filminə çəkilir. Siyasi məsələlərə görə Pakistanda zəhərlənən Anatoli Kavaleznik haqqında olan filmdə Məlik Dadaşov bu ölkənin əks-kəşfiyyat komissarı Niyaz xan obrazını yaradır. Film çəkilən zaman sağ olan Niyaz xan bundan xəbər tutur və onun obrazını yaradacaq aktyoru öldürəcəyi ilə hədələyir. Buna görə də filmin Pakistanda aparılmalı olan çəkilişləri təxirə salınır. Məlik Dadaşovu da Pakistana qoymurlar. Filmin çəkilişləri İçərişəhərdə aparılır.
Məlik Dadaşov sənət taleyində sonralar da bu kimi hədələrlə davamlı olaraq üz-üzə qalır. “Axırıncı aşırım”da Qəmlonu, “Fəryad” filmində erməni obrazını, “Dəli Kür”də mollanı, “Ölülər”də Şeyx Nəsrullahı oynayanda tamaşaçılar aktyora hədsiz dərəcədə nifrət edir, küçədə görəndə onu söyüb yamanlayırmışlar.
Qızı deyir: “Atam yaradıcılığı boyu iki rolu ifa etmək istəməyib. Erməni rolunu, bir də “Ölülər”də Şeyx Nəsrullahı. Şeyx Nəsrullahı ona görə oynamaq istəmirdi ki, özü axır vaxtlar namaz qılırdı. Deyirdi, mən Allaha ibadət eləyirəm, amma “Ölülər”də Allaha qarşı çıxıram. “Fəryad” filmində isə düşmən obrazı yaratmalı idi. Bu rolu heç oynamaq istəmirdi. Yadımdadır ki, Ceyhun Mirzəyev yalvarırdı atama, deyirdi, bu rol sizə yazılıb. Atam onun sözündən çıxmadı, yaratdı o obrazı. Ən pisi də o oldu ki, rola görə atamı Ermənistanda milli qəhrəman kimi qəbul etdilər. Atam isə AzTV-də çıxış edərək həmin addan imtina elədi: “O adı heç vaxt heç cür özümə yaraşdıra bilmərəm. Bax buna görə də mən bu rolu oynamaq istəmirdim. Bilirdim ki, nəticəsi bu ola bilər.”
“Fəryad” filmindən
çox sonralar isə
belə bir hadisə olub. Məlik Dadaşov instituta gedəndə “Malakan”
bağının yanında bir qadın onu görüb
qışqırmağa başlayır. “Ay camaat, bu adam ermənidi”,
- deyib camaatı yığır başına. Aktyor sənədlərinin
təqdim edəndən sonra ona inanırlar. Filmin
premyerasında isə tamaşaçılar qulağı
eşidə-eşidə Məlik Dadaşovu
söyürmüşlər.
Dövrün digər nəhəng sənətkarı Adil İsgəndərovla gənclik
illərində münasibətləri yaxşı olsa da
sonralar bilinməyən səbəblərdən onlar iki
düşmənə çevrilirlər. Hətta onun oğlu Rafael
Dadaşovun filmlərə çəkilməməsində
Adil İsgəndərovun böyük rol
oynadığını dilə gətirir: “Bu, Adil İskəndərovla
Məlik Dadaşovun arasında yaranan çox ciddi mübahisə
ilə bağlı idi. Zamanında Məlik Dadaşov Adil
İskəndərovun yarasına duz səpmişdi.
Görünür Adil müəllim də bunu yaddan
çıxarmamış, yeri gəldikcə onun oğluna
müəyyən sərhədlər qoyurdu. Hətta Məlik
Dadaşov özü o zaman Moskvaya gedib oranın vasitəsi ilə
teatra bərpa olunmuşdu.”
Lakin, deyilənlərə görə
Adil İsgəndərov
“Axırıncı aşırım” filmində Kərbəlayi
roluna görə ona verilən mükafatdan imtina edərək
deyib: “Bu mükafat Məlik Dadaşova düşür, Qəmlonu
yaratdığına görə”.
Uzun çəkişmələrdən
sonra bir gün Məlik
Dadaşov Milli Dram Teatrını tərk etməli olur. Qızı Gülnarə
atasının teatrdan getmə səbəbini o vaxtkı mədəniyyət
naziri Polad Bülbüloğlu ilə bağlayır. İki il
Rus Dram Teatrında işləyən aktyor təqaüd adı
ilə ordan da uzaqlaşdırılır.
Aktyor 70 yaşında
övlad faciəsi yaşayır. İkinci nikahdan olan
qızı xərçəngdən dünyasını dəyişir.
Onun ölümündən sonra Məlik Dadaşov öz
ağrısını bu sözlərlə ifadə edir: “Mən
artıq yaşaya bilməyəcəm!”
Tədris
Teatrında tələbələr
ilə “Arşın mal alan”ı
məşq edən zaman mizan göstərmək istəyəndə
müvazinətini itirib yıxılır. Gicgahı
yaxınlıqdakı stolun küncünə dəyir. Onu xəstəxanaya
çatdırırlar, bundan sonra altı gün
yaşayır. Huşu özündə olsa da, dili tutulur,
danışa bilmir. Axırıncı gün qızından qələm-dəftər
istəyir. Son istəyi nəşinin Akademik Milli Dram Teatrına
aparılmaması və bəzi adamların dəfninə
buraxılmaması olur.
Aktyor 1996-cı ildə
72 yaşında dünyasını
dəyişir. Oğlu Rafael atasından incik olduğu üçün onun dəfninə getmir. Üçüncü arvadı Dolares
isə ərinin vəsiyyətinə uyğun
olaraq əlindəki siyahıda adları yazılan adamları dəfnə buraxmır.
Unikal.- 2020.- 13 iyun.- S.19.