Oteldə doğulan ulduz, unudulmayan
sevgi, zorən aktrisa...
– AQİBƏT
Valideynlərini “Rusiya mədəniyyəti tacının brilyant qaşı” adlandırırlar. Aktyor, şair,
ifaçı Aleksandr Vertinski
atası, aktrisa Lidiya Vertinskaya isə onun
anasıdır. Anası atasından 30 yaş
kiçikdir, amma çox mehriban, sevgi dolu bir
ailədə böyüyüb. Söhbət
“Al yelkənlər”, “Amfibiya
adam”, “Hamlet”, “Master və Marqarita” kimi yaddaşlarda iz buraxan filmlərin qəhrəmanı
aktrisa Anastasiya Vertinskayadan gedir.
Lent.az onun həyat hekayəsini nəql edir. Mühacir kimi Çində yaşayan ailənin böyük qızı Mariana orda doğulub. SSRİ-yə, Moskvaya qayıdandan sonra 1944-cü ilin dekabrında Nastya dünyaya gəlir. Həm də mehmanxanada. Çünki yaşamağa yerləri yox idi. Anastasiyanın üç yaşına qədər ailə mehmanxanada yaşayır.
Kiçik qızın atası ilə mistik bağlılığı vardı. Uşaqlığını xatırlayanda Nastya atasının, ümumiyyətlə, ailəsinin sevgisindən ağızdolusu danışır. Atası onun dərsləri ilə heç maraqlanmazmış, yaman ərköyün, nazlı böyüdərmiş onu. Yalnız musiqidən “beş” almasına həmişə sevinərmiş atası.
Anastasiya atasının ölümünü də hiss edib. Leninqraddan gələn telefon zənginin bəd xəbər çatdırdığını duyan 12 yaşlı qız anasından “nə olub, atam ölüb?” - deyə soruşur.
Xoşbəxt, məşhur ailənin övladı olmaq ona çox seçim verirdi. Hərtərəfli inkişaf etmiş Nastya balerina olmaq istəyirdi. Anası onu xoreoqrafiya məktəbinə aparanda müəllimlər birbaşa “balerina ola bilməz, çəkisi imkan vermir” - deyiblər.
Nastya xarici dilləri də çox sevirdi, qərara alır ki, xarici dillər üzrə ixtisas seçsin. Ancaq bu arzunu da dəyişməli olur. Daha doğrusu, bir xoşbəxt təsadüf nəticəsində dəyişir.
Anasını nə vaxtsa səhnəyə çıxartmış rejissor Aleksandr Ptuşko “Al yelkənlər” filminin qəhrəmanı Asolu axtara-axtara gəlib onlara çıxmışdı.
Nastyanın 15 yaşı vardı. Saçlarını oğlan kimi vurdurmuşdu. Ona uzun hörüklü parik taxıb, Asolun paltarını geyindirəndə rejissor – bax bu, mən axtardığım Assoldur - deyib: “Öz al yelkənlərini gözləyən qız belə olmalıdır”.
Vertinskaya bu filmdən sonra bütün ittifaqda məşhur oldu. 15 yaşlı qız bütün azadlığını itirdiyinə
görə kinoya nifrət etməyə başladı. Şöhrət ona adi yeniyetmə
qız həyatını
yaşamağa mane olurdu.
Küçədə dondurma yeyə-yeyə
gəzmək, parkda oturub kitab oxumaq,
elə-belə şəhərdə
boş-boşuna gəzmək
kimi məşğuliyyətlərinə
həsrət qalmışdı.
Bir daha kinoya çəkilməyəcəyini
düşünürdü ki, sevdiyi əsərin
filminə çəkilməyə
dəvət gəldi,
həm də xəyalında yaratdığı
obraza – “Amfibiya adam”da Quttierə.
Rejissor Quttier obrazına axtardığı
qızın gərək
gözlərində ulduz
yansın demişdi, o
ulduzu Anastasiyanın gözlərində tapmışdı.
Aktrisa dublyordan imtina edib, özü üzməyi öyrənməyə
söz verdi.
Bütün çəkilişlər zamanı soyuq suda qalırdı, üzürdü, sualtı
üzməni məşq
edirdi. Bu roldan sonra öz peşəsi
ilə nəinki barışdı, hətta
aktrisa olacağına
qərar verdi.
Bu iki roldan sonra onu “ilahə”,
“yadplanetli”, “antisovet görkəmli sovet aktrisası” adlandırırdılar. Gözəlliyini
Qretta Qarbo, Viven Li ilə müqayisə edirdilər.
Hələ orta məktəbi
bitirmədən Puşkin
adına Moskva teatrının truppasına daxil edilən Nastya qastrollarla bütün ölkəni gəzib.
Orta məktəbi qurtaranda artıq ulduz Anastasiya sənədlərini
Şukşin adına Teatr İnstitutuna verir. İmtahanda çıxışı
müəllimləri elə
də inandıra bilmir, az
qala elə ilk turda kəsiləcəkdi.
Amma artıq iki uğurlu filmdə çəkilməsi
ona ikinci dəfə şans verdi. Onu yenidən
imtahana buraxdılar və bu dəfə
keçə bildi.
Bütün təhsil illərində aktrisa ətrafdan həsəd və paxıl baxışlar altında olub. Küçədə rahat piyada gəzə
bilməyib.
Bir dəfə hətta küçədə gözlərinə
qum atıblar.
Bir nəfər oğlan isə əlində bıçaq qarşısını
kəsib ki, ya mənim olacaqsan,
ya öldürəcəm
səni.
Bütün bunlardan onu bir
kursda oxuduğu, gələcək rejissor
Nikita Mixalkov xilas edib.
Nikita bütün kursun
lideri idi. İstənilən kompaniyada vuran ürək Nikita olardı,
həm də Anastasiyanı elə də ulduz kimi
qəbul etmirdi. Sadəcə,
anlayırdı ki, kurs yoldaşlarının
həsəd və paxıllığına layiq
deyil bu qız. Bir-birilərinə tez bağlandılar,
anlaşdılar, romantik
məhəbbət çulğadı
onları. Bütün ictimai
rəylərin əksinə
gedib, birgə yaşamağa qərar verdilər. Əvvəlcə Mixalkovların evində,
sonra bağlarında.
İlk ovladları
Stepan altı aylıq olanda kəbin kəsdirdilər. Qarşıdakı
üç ili
Nikita Mixalkov Nastyanın
eyforiyadan ayılıb
evdə oturub ona borş bişirəcəyini
gözləməklə məşğul
olub.
Nastya isə yalnız çəkilmək
arzusu ilə yanırdı. Kütləvi səhnələrə belə hazır idi. Təki çəkiliş meydanında kinematoqrafiyanın
sehrli aləmində olsun.
Üç ildən sonra cütlük bir-birinin ümidlərini doğrulda
bilmədikləri üçün
ayrıldılar. Oğlanları Stepanı isə
dostcasına, birlikdə
böyüdə bildilər.
80-ci illərin sonunda Vertinskaya Oksford universitetinin təklifi ilə 12 il
aktyorluq fakültəsində
dərs deyir.
Aleksandr
Kalyaginlə birgə
“Komedi Frans” studiyasında, Çexov adına məktəbdə,
İsveç Avropa Kinosu məktəbində dərs deyib.
İkinci evliliyi barədə danışmağı sevmir
Nastya. İkinci əri Aleksandr
Qradski isə onun barəsində kitabında da yazıb.
Məhəbbətləri tez başladı və dərhal başa çatdı. Anastasiya onunla
içə-içə küçələri
gəzəndə elə
bilirdi xoşbəxtdi,
amma tezliklə bu yolların onu hansı uçuruma apardığını
anladı. Rəsmi nikahları
da olmadı.
Ona rəsmi
evlilik təklif edən aktyor Oleq Yefremovu arayıb, evlənməyə
razı olduğunu deyir.
Məlum olur ki, onun
fikirləşib qərar
çıxarmağı çox
uzun çəkdiyindən
Yefremov artıq evlənib. Oleq Yefremov onu aktrisa kimi qatbaqat
açıb, kəşf
edən adamdır.
Taleyə bax ki, Oleq
Yefremov ayrıldıqdan
sonra Anastasiya ona ərə getmək istəməyib.
Bəlkə belə taleyinə görə də aktrisa şəxsi həyatı barədə
danışmağı sevmir. İstəyir onun haqqında yalnız bir dəfə ərə getdiyi yazılsın -
Nikita Mixalkova.
Ondan ayrılandan
sonra filmlərə çəkilib, xarici ölkələrdə teatr
sənətindən dərs
deyib, teatr səhnəsində oynayıb,
amma Nikita Mixalkovla yaşadığı həyatın
yerini verməyib bütün bunlar.
Nikita Mixalkov ondan
sonra dəfələrlə
evlənib. Həyatda və sənətdə
liderliyini saxlayıb.
Amansız adamdır, hamıya,
hər kəsə qarşı. Onun arzu
və məqsədlərinin
qarşısında duranı
istənilən yolla sıradan çıxartmağı
bacarır. Nastyanın da
həyatına çox
gənc yaşlarında
daxil olub, sonra onu maneəymiş
kimi dəf etdi, amma qız
ondan sonra çıxdığı həyat
yoluna geri qayıda bilmədi – darmadağın yaşadı.
Münasibətdə olduğu bütün kişilər yalnız onu unutmaq üçün
idi.
İlk illərdə
çəkildiyi filmləri
uşaqlıq məşğuliyyəti
hesab edən aktrisa özünü Ofeliya rolunda kəşf etdiyini deyir. “Qriqori Kozintsevin çəkdiyi
“Hamlet” filmində Ofeliya
rolunda anladım ki, aktyorluq yalnız
ustalıq deyil, həm də daxili məchulluqdur”.
Bunun üçün Hamleti oynayan İnnokenti Smoktunovskiyə minnətdarlığını
da gizlətmir.
Bu filmlə Vertinskaya
beynəlxalq səviyyədə
tanınıb. Venesiya kinofestivalında birinci mükafata layiq görüldü.
Tənqidçilər Ofeliya obrazını
aktrisanın yaradıcılığında
yüksək zirvə
adlandırıblar.
Ardınca “Hərb və sülh”də Liza Bolkonski,
“Anna Karenina”da Kit Şerbatskoy
kimi rollarından sonra “Sevgililər” melodramında çəkilməsi
aktrisanın imkanlarını
qoydu ortaya.
“Master və
Marqarita” filmindəki mistik Marqarita roluna İrina Alfyorova, Anna Samoxina, Vera Sotnikova, Yelena Mayorova kimi aktrisalar sınağa gəlmişdi.
Rejissorun
seçimi Anastasiya Vertinskaya oldu. Simasındakı xeyirxahlığa və aristokratizmə görə.
Aktrisa sonralar televiziyada aparıcı kimi fəaliyyət göstərib. Rusiya aktyorları üçün
xeyriyyə fondu yaradıb. Sənətdən uzaqlaşıb.
İndi artıq ikiqat nənədir – yəni ulu nənə. Bağ evində oturub, ömrünün qalan illərini oğlu Stepanın övladları
və nəvələri
ilə keçirir...
Ramil Qurbanlı
Unikal.- 2020.- 26 iyun.- S.20.