Habil Əliyev haqqında maraqlı faktlar
14 yaşlı qızla evləndi -
Qısqanclıqdan evinə heç kəsi buraxmırdı
Ötən
gün böyük kamança ustası, Xalq artisti Habil
Əliyevin anım günü olub.
Milli.Az
bu münasibətlə kulis.az-a istinadən sənətkar
haqqında maraqlı faktları təqdim edir.
Habil
Mustafa oğlu Əliyev 28 may 1927-ci ildə Ağdaş
rayonunun Üçqovaq kəndində anadan olub. Yeddi
yaşında ikən rayon mərkəzindəki 3 saylı
yeddiillik Ağdaş musiqi məktəbinə qəbul olub. Elə
həmin vaxtdan da meylini kamana salıb. Yeddinci sinfi və həm
də musiqi məktəbini bitirəndən sonra pedaqoji məktəbə
daxil olub.
Habil
Əliyev 1952-ci ildə Bakıya gəlib Asəf Zeynallı
adına orta ixtisas musiqi məktəbinin kamança
şöbəsinə daxil olub. Görkəmli tarzən Qurban
Pirimovdan və xanəndə Xan Şuşinskidən muğam
sənətini öyrənib.
Habil
"Segah", "Bayatı-Qacar", "Bəstənigar",
"Bayatı-Şiraz", "Rahab",
"Bayatı-Kürd", "Cahargah", "Rast",
"Zabul" muğamlarına yeni kamança həyatı
verib. Habil Əliyevin virtuoz çalğısını musiqi
biliciləri tez-tez Nikkolo Paqanininin
ifaçılığı ilə müqayisə edirlər.
Xanəndə
Yaqub Məmmədov uşaqlıq dostu olublar. Müharibədən
sonrakı aclıq illərində qapı-qapı
düşüb konsert verir, pul yığıb ailələrini
dolandırırmışlar. Camaat
danışırmış ki, iki qaraçı
uşağı var, yaman qəşəng çalıb oxuyurlar.
Qardaşı
Qabillə tar kursuna gedirlər, Qabil tarda istedadsız olur,
heç nə çala bilmir, notu hiss eləmir. Habil isə hər
şeyi dəqiqliklə öyrənirdi. Bir gün atası
onları yoxlayır. Qardaşı tarı sinəsinə
basıb səhv, ağlına gələni çalır, amma
uzun-uzadı çalır, Habil isə öyrəndiyi bir-iki
notu. Bunu görən atası Habilin boynunun ardından bir
şapalaq vurub deyir, səndən bir şey çıxmaz,
gör qardaşın necə gözəl çalır.
Habil
Əliyev Qəbələnin Qəmərban kəndinə toya
gedir. Toyda gələcək həyat yoldaşı olacaq Şərqiyyə
xanımla tanış olur. Şərqiyyə xanım isə
o vaxtı 9-cu sinifdə oxuyurmuş. Onlar 1954-cü ilin avqust
ayında ailə qururlar. Çoxları Habili məktəb
şagirdi ilə ailə qurduğu üçün hədələyir.
Sonralar universitetin kimya fakültəsində təhsil alan
Şərqiyyə xanım, universiteti bitirəndən sonra
heç bir zaman işləmir. Bu evlilikdən onların
dörd övladı olur.
Bir
gün Habilə deyirlər ki, get kaman ustası Nefton
Qriqoryanın yanına o, sənə kamança haqqında
bilmədiklərini başa salacaq. Nefton Qriqoryan Habili başa
düşür, ancaq ona kömək eləmir. Habil hərləyib-fırlayıb
bir gün onu içirdir. Nefton deyir ki, kamançanın
çanağına içəridən xrustal
qırıqları yapışdırsan, sən deyən səsi
verər. Ancaq o dövrdə xrustal qab tapmaq müşkül məsələ
idi. Xəbər Əlibaba Məmmədova çatır. O, evə
gəlib həyat yoldaşının cehizlik xrustal
qabını qəsdən salıb sındırır, sonra isə
şüşə qırıqlarını yığıb
Habilə verir. Üstündən bir müddət keçəndən
sonra küçədə təsadüfən
rastlaşırlar. Habilin əlində kamançanın
futlyarını çıxarıb necə çalırsa,
Əlibaba Məmmədov dəhşətə gəlir.
İranda
qastrol səfərində olanda konsert vaxtı Habil
kamançanı necə ifa edirsə, İran
muğamının Allahı hesab olunan Şajaryanı Habil
Əliyevin qarşısında ikiqat olub təzim edir.
Çox
qısqanc kişi olub. Ölən gününə qədər
həyat yoldaşını hamıya qısqanıb. Hətta
ömrünün son günlərində, ən ağır
vaxtlarında belə bu xasiyyətinə görə evinə
Babək Niftəliyev və Ehtiram Hüseynovdan başqa
heç bir musiqiçi gəlməyib.
Ömrünün
son günlərində səsi batır, çətin
danışır. Bir gün televizorda hansısa kanalda onun yaradıcılıq
gecəsi keçirilir. Öz ifasında "Zabul
segah"ı verirlər. Habil Əliyev öz
çalğısına baxır və gözündən
yaş axır. Daha sonra həyat yoldaşına tərəf
çevrilib pıçıltıyla deyir: "Şərqiyyə,
belə çalğı bir də heç vaxt olmayacaq".
Hələ
uşaqlıqdan kamança çalmağa həvəs
göstərdiyini deyən sənətkar anası Nisə
xanımın çömçəsi və oxlovu ilə
kamança çalırmış:
"Anam əlindən
çömçəni yerə qoyan kimi çömçəni,
oxlovu götürüb dizimin üstünə qoyur,
çalmağa başlayırdım. Yazıq arvad deyirdi dəymə,
murdarlayırsan. Evimizin balkonunda otururdum, nə isə
çalmaq, öyrənmək, yeniliklər eləmək istəyirdim.
Bir də görürdüm, qonşudan ağı səsi gəlir,
qara kağız gətiriblər. Bir gün bizə də
böyük qardaşımın qara kağızı gəldi.
Onun yolunu çox gözləyirdim, bilirdim ki, ailəni,
uşaqları saxladığıma, sahiblənməyimə
görə gəlib mənə sağ ol deyəcək. Amma gəlmədi...
Çox çətin idi. Qışın soyuğunda,
qarda-qiyamətdə dərsə gedirdim. Qarnımız ac, əynimiz
çılpaq, əziyyət çəkirdik. Yazıq anam
yastığın üzünü çıxarıb
kamançanı bükürdü ki, islanmasın. Sinif soyuq
olurdu, əllərim kamançanı tutmurdu. İçəri
girən kimi müəllim deyirdi ki, çal görək nə
çalırsan. Əsəbiləşib ağzına gələni
deyirdi. O qədər utancaq idim, deyə bilmirdim ki, soyuqdan əlim
tutmur. Sözəbaxan, yumşaq, tərbiyəli, qorxaq uşaq
olmuşam. Hürən itdən də qorxurdum".
Başqa
bir müsahibəsində isə Habil Əliyev deyir: Mənim
kamançama erməni ustaları xəyanət elədi. Birinə
etibar elədim, kamanı verdim ki, üzünün dərisini
dəyişdirib gətirsin. İçini açıb,
çanağını yonmuşdular. Soruşanda dedilər
ki, səsi yaxşı çıxsın deyə belə eləmişik.
Amma mən çala bilməyim deyə qəsdən eləmişdilər.
Ondan sonra bir az kamandan uzaqlaşdım. Rəhmətlik Əhsən
müəllimlə Hindistanda bir yerdə idik. Möhkəm
ağladım. O dedi, darıxma, gedib birini də düzəltdirərsən.
Dedim, ağac da çoxdur, kamança da çoxdur, amma mən
o səsi itirdim. O mənim ürəyimin səsi idi. Kaman istidən
partlamışdı. Oranın istisi dəhşət olur.
Avtobusla 300 km-lik yol gedirdik. SSRİ zamanı idi. Azərbaycandan
gedən sənətkarlara qayğı göstərən kim
idi? Hamısı ruslar idi. Bir qab buz qoymuşdular ki, dəhşətli
istiyə dözə bilək. Konserti birtəhər yola verdim.
Amma özüm kimi çalmadım".
Polad
Bülbüloğlu ilə uzun illər münasibətləri
yaxşı olmayıb. Habil Əliyevin tənqidçi kimi
çıxışları olub, ifalar haqqında fikir bildirib.
Və insanların çoxu onunla hesablaşırdı. Bu mənada
o, Polad Bülbüloğlunun sənətini qəbul etmirdi. Və
bədii şuranın ləğvindən sonra efirə
çıxan bayağı musiqilərin günahını
nazirdə görüb deyirdi ki, özü kimi musiqiçiləri
efirə Polad çıxardır. Bu kimi fikirləri ilə o,
həmişə Polad Bülbüloğlunu tənqid edir, nazir
isə öz növbəsində onun yubileylərinin
keçirilməsinə imkan vermir.
Adamlara,
dostlarına lətifə qoşmağı
xoşlayırmış. Bu lətifələrin də
çox dərin mənaları vardı. Xanəndə
Əbülfət Əliyev bir az xəsis adam olub. Bir gün
Əbülfət Əliyev deyir ki, Cabbar
Qaryağdıoğlunun qəbrinin üstünün
götürək. Habil isə deyir ki, yaxşı fikirdi. Qəbrin
üstünə də yazarıq ki, Əbülfət
Əliyev adına Cabbar Qaryağdıoğlu qəbri.
Oğlu Rəvan
Əliyev sənətə gələndə Habil Əliyevin tənqid
etdiyi adamlar onun oğlunun üstünə hücum etdilər.
Bu hücumlar o qədər çox olmuşdu ki, Rəvan
Əliyev bir müddət gedib Türkiyədə
yaşamalı oldu.
Müğənni
Faiq Ağayevi birmənalı şəkildə qəbul
etmirdi. Alim Qasımovun ən qatı tənqidçisi olub.
Alimlə məzələnmək üçün deyirdi ki,
başa düşürük ki, təzə şeylər
oxudun, amma yorğan-döşəyi niyə səhnəyə
çıxarırsan? Bununla yanaşı muğamın yeni
variasiyalarını da qəti şəkildə qəbul
etmirdi.
Böyük
kaman ustası Habil Əliyev səhhətində yaranan problemlərə
görə 2015-ci il avqust ayının 15-də ürək və
tənəffüs çatışmazlığı diaqnozu
ilə xəstəxanaya yerləşdirilib, səhhəti
normallaşdıqdan sonra müalicəsini evdə davam etdirməsi
üçün avqust ayının 22-də evə
buraxılıb. Daha sonra yenidən komaya düşüb və
sentyabrın 8-də vəfat edib. Habil Əliyev Bakıda I Fəxri
Xiyabanda dəfn edilib.
Unikal.- 2020.- 12 sentyabr.-S.21.