Dərd, sevgi, sənət və həyat
ortaqları:
ölümləri də
bir bəladan oldu – Həyat hekayəti
Son mahnısı “Şəhid
anasıyam” mahnısıdır. Deyirdi,
onları düşünəndə öz oğlumu
ağlamağa utanıram. Mahnını özü ifa
edib, klip çəkilib, qəhər boğazında,
yanıqlı, ürəkdən oxuyur; oxumur, yaşayır
mahnının dərdini. O ürəyin sahibi çox
yaşaya bilməzdi…
Mahnılarının yarısından çoxu vətənə
həsr edilib, vətən haqqındadır. Üç
gün əvvəl bir vəfalı qadın, fədakar ana,
gözəl bəstəkar, vətənpərvər insan
köçdü bu dünyadan.
Bu dünyada yaxşı izini qoyub köçdü.
Xor
Aranjemanı, Alətşünaslıq, Musiqi və onun tədrisi
haqqında 67 elmi məqalə və Ali məktəblərdə
Bakalavrın hazırlığı üçün
proqramların müəllifidir. 30-dan çox
xalq mahnılarının, bəstəkar
mahnılarının xor üçün işlənilməsi.
(Laçın, Küçələrə su səpmişəm,
Qara tellər, Uşaq ritmik muğamı, Ulduzlar, Darıxma,
Yaşa könül və s.500-dən artıq mahnının
müəllifidir.
***
Nailə Mirməmmədli 1961-ci ildə Bakıda musiqiyə
bağlı bir ailədə anadan olub. Atasının
ana tərəfdən babası Məşədi Məmməd
Fərzəliyev məşhur xanəndə olub. Atasının atası Abdulla Təzəpirdə
axund olub, mərsiyələr yazırmış. Onlardan hətta Üzeyir bəy operalarında istifadə
edib. Əmisi Əlibaba Abdullayev SSRİ-nin
xalq artisti olub. Ailədə əksəriyyəti
musiqi təhsili alıb, amma musiqiçi olmayıblar.
Odur ki,
Nailənin musiqi təhsili almasına, sənətin ardıca
getməsinə heç kim mane olmayıb. Biləndə ki, bəstəkar olmaq istəyir, ona
kömək etməyə başlayıblar. Atası tarda gözəl ifa edirdi, amma ticarətçi
idi. Nailə atasının sayəsində Emin
Sabitoğlu, Mirzə Babayev, Niyazi, Tofiq Bayram, Hüseyn Arif, Səttar
Bəhlulzadə, Toğrul Nərimanbəy kimi sənətkarların mühitində böyüyüb. Evin sonbeşiyi olduğundan atası onu özüylə
dostlarının evinə aparırmış, Nailə də
istədiyi qədər musiqi əhatəsində olurmuş.
1968-1979-cu
illərdə Nailə Bülbül adına
Orta İxtisas Musiqi Məktəbində Fortepiano ixtisası
üzrə təhsil alır. Ardınca Pedaqoji Universitetində
Musiqişünas, dirijor, xormeyster, vokal, aranjeman, orkestrovka
ixtisasları üzrə təhsilini davam etdirib. Bu ixtisasları fərqlənmə diplomu ilə
başa vurub.
İkinci kursda oxuyanda Nadir Babayevin “Müəllimlər
evi”ndə yaratdığı “Xəyal” instrumental
ansamblında fortepiano ifaçısı kimi işə
düzəlir.
O vaxt çox məşhur olan bu ansamblda ondan əvvəl Hikmət
Mirməmmədli işləyirmiş, orduya getdiyindən
ifaçı axtarışına çıxıblar. Tam ansambla öyrənib, işi mənimsəyən
Nailə bir gün görür ki, bir nəfər məşq
zamanı gəldi və hamı işini buraxıb,
qaçdı onunla görüşməyə. Məlum
olur ki, ondan əvvəlki ifaçıdır və
hamının onu çox sevməsini bir az
da qısqanır. Deyir ki, mən gedərəm,
daha onunla işləyərsiniz. Hikmət
isə gəlib görür ki, onun yerinə qız
ifaçıdır. Deyib, o qalsın, mən
başqa yer taparam.
Hər ikisi Sovetski küçəsində doğulub,
yaşayıblar. Anaları bir sinifdə oxuyub, amma heç
vaxt rastlaşmayıblar, tanımayıblar bir-birini.
Ansambl Filarmoniyada konsertə hazırlaşırdı. Qrupun rəhbəri
Nadir Babayev ifaçıların heç birini itirmək istəməyib,
Nailəyə qədər Hikmət əla ifaçı olub,
Nailə də itirməli ifaçı deyil. Deyib, konserti verək, sonra baxarıq vəziyyətə,
konsertdə ikiniz də olacaqsınız, yarı-yarı ifa edərsiniz.
Həmin bu yarı-yarı ifanın məşqləri,
konsertin gedişatı onları dostlaşdırıb.
Bir gün Hikmət Nailəyə deyir ki, evlənmək
istəyirəm, mənə özün kimi bir qız taparsan? Nailə də
çıxır axtarışa. Namizədlər
deyir ona. Axır Hikmət deyir ki, axı, sənin
kimisi yoxdur, həm musiqidə, həm həyatda bərabər
olacağım. Bazar günü ad
günündür, bizimkilər də gələcəklər
- deyir.
Bəzən tale adamın üzünə elə
gülümsəyir ki, özünü xoşbəxtliyin son həddində
hiss edirsən.
Sonra başına gələnlərdən anlayırsan
ki, o məsum təbəssümün arxasında acı istehza
varmış. Bəlkə də yoxmuş, amma adama elə
gəlir…
Həyatını musiqiyə, sənətə
bağlamış bir gənc qız başqa hansı xoşbəxtlikdən
danışa bilərdi, əgər onun yanında onu duyan,
anlayan, sənətini və həyatını
bölüşə bildiyi sevdiyi mükəmməl bir insan
varsa. Həm də o insan yalnız onun üçün
yaşayır, ona xoş olsun deyə həyatını qurur,
bütünlüklə ona həsr edir özünü.
Səhərlər gözünün açır ki, Nailəni
bu gün də xoşbəxt etsin… Və bu sevgi
bir ömür boyu davam etdi.
Hamının
qibtə etdiyi bir sevgi, hamının arzusunda olduğu, amma hər
kəsə qismət olmayan bir ailə oldu…
1986-cı ildə evlənirlər. Toyda
Ağadadaş Ağayev oxuyur. Hikmətlə dost idilər,
öz ailə məclisi sayılırdı, hər ikisi
Ağadadaşın ansamblında
çalışmışdı. Boş
günü isə yox idi Ağadadaş Ağayevin. Ona görə də günü o təyin edir.
Hikmətin anası ilə bir yerdə qalırlar. Hikmətin
anası da, bacısı da Nailəni doğma qəbul edə
bilirlər, hərçənd, Hikmət onların
seçdiyini deyil, öz sevdiyi ilə evlənmişdi. Ailəyə özünü sevdirə bilir Nailə.
Tezliklə ilk övladları Seyid Hüseyn dünyaya gəlib,
ardınca qızları olub.
Nailə təhsilini davam etdirir. 1994-1997-ci illərdə Üzeyir
Hacıbəyov adına Bakı Musiqi
Akademiyasında Musiqişünaslıq və Tofiq Quliyevin
sinfində bəstəkarlıq ixtisasları üzrə təhsil
alır. Yenə fərqlənmə diplomu ilə
bitirir.
Təbii ki, iki uşaqlı ananın, bir ailənin
qadının təhsil alması asan məsələ deyil. Bunun
üçün ya gərək evdə sənin əvəzinə
kimsə işi görən, ailənin məişət
ehtiyaclarını ödəyən birisi olsun, ya da Hikmət
kimi həyat yoldaşın-yəni sadəcə o
qayğıları problem hesab etmədən yola verən.
Sonuncu cümlə Nailə xanımın dilindəndir.
Deyirdi, mənim təhsilimi başa
vurmağım, işləməyim hamısı Hikmətin
yaratdığı şəraitin sayəsində idi. Yağ içində böyrək kimi
yaşamırdılar, əl-ələ verib
çalışırdılar. Bir isti yuva
qurmuşdular, hər ikisinin çiyinlərində və əllərinin
hənirtisində bərqərar idi o yuva.
1994-2004-cü
illərdə Bülbül adına orta
ixtisas musiqi məktəbində müəllim, "Bənövşə"
uşaq xorunda Xormeyster və Ansambl rəhbəri vəzifələrində
çalışıb Nailə xanım.
Hikmət də işləyirdi. Üstəlik birlikdə
musiqilər yazır, tələbələr
hazırlayırdılar.
Oğlu Seyid Hüseyn 6 saylı Musiqi məktəbinin
vokal sinfində oxuyurdu, 16 yaşına
çatmışdı. Ailənin çətin dövrləri
başlayırdı. Evdə yeniyetmə
oğlan, onun əhatəsi, dostları, artıq ailəni bir
yumruq kimi saxlamaq çətin idi. Yeniyetmə
oğlan o yumruğa sığmırdı. Kənara çıxmaq istəyirdi, üstəlik, ətrafdan
dostlar ona ana uşağı deyə eyham vururdular. Gəl indi onu başa sal ki, elə deyənlər səni
istədiklərindən demirlər. Sən qibtə edilən
iki sənətkarın övladısan, hara gedib-gəlməyinə
nəzarət olunmasa, səhv edərsən…
Bir gün özünü sübut etmək, mən ana
uşağı deyləm demək üçün evdən
çıxıb dostları ilə dənizə gedən Seyid
Hüseyn Xəzərdə batır.
Qalx,
boynuma sarıl bir də
Nə
yatmısan düşüb yerdə
Aç
gözünü, nə gündəyəm
Oyan bəxtim, tacım oyan.
Hikmət Mirməmmədlinin mahnısıdır, Mələkxanım
ifa edir.
O gün
Hikmət infarkt keçirir, amma ağrısını da,
infarktını da boğa-boğa bütün diqqətini Nailəyə
yönləndiri ki, o ağrı çəkməsin, bu
ağır itkini yaşaya bilsin. Nailə də
onu düşünür-bircə Hikmət bu dərdə
dözə bilsin.
Əlacsızam,
yoxdur könül əlacım
Taleyimə,
söylə, necə əl açım
Yarı
yolda sınıb ümid ağacım
Dərd
verdin, dərd verdin
Dünya,
mənə özün boyda dərd verdin…
Bu
mahnını Nailə Mirməmmədli yazıb, hadisədən
beş il öncə. Mətanət
İsgəndərli oxumalı idi, amma heç cür oxuya
bilmirdi, hər dəfə yazdırmaq istəyəndə
hıçqırtıdan səsi formadan
düşürdü, yazdıra bilmirdi. Seyid
Hüseynin 40-na mahnı hazır oldu.
Bir-birinin ardınca dərd gəldi ailəyə. Bir il əvvəl
atasını itirmişdi Nailə Mirməmmədli, sonra
oğlunu.
Hikmət siqaretə güc verib, bütün
ağrısını onunla ovudurdu, Nailə siqareti onun əlindən
almağa çalışırdı ki, çox çəkirsən. Gəl sən də çək,
yüngülləşəcəksən - dedi Hikmət. Yazılan dərmanlar Nailəni sakitləşdirmirdi,
dərd ortağı siqaret olur. Hər
ikisinin.
Deyirdi, yanımda Hikmət var, ona ağır olmasın
deyə dözməliyəm. İllər
keçirdi, yara qaysaq bağlayır, ən cüzi tərpənişdən
qopurdu, qanayırdı, amma baş başa verib keçirdilər
bu dönəmlərdən. Uşaqlar da
böyüyürdü, oğlunun itkisinin
ağrısını azaltmaq üçün Nailə Mirməmmədli
daha bir oğul övladı gətirdi dünyaya. Qorxurdu ki, Hikmətin ailəsində baş verən
faciə onun ailəsində təkrar olar. Hikmətin
16 yaşlı bacısı kor bağırsağın əməliyyatı
vaxtı dünyasını dəyişmişdi, bir bacı,
bir qardaş qalmışdılar. Allaha
inanan, oğlunun yasında belə namazı yalnız bir
neçə saat yubadıb, sonra başını möhürə
qoyub namazda Allaha şükür edən Nailə xanım o
taleyə qarşı gəlmək üçün Mirkəlamı
gətirdi dünyaya.
Böyük
oğlu ali məktəbə
hazırlaşırdı, uşaqlar böyüyürdü,
elə bil hər şey qaydasına düşmüş kimi
görünürdü…
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Universitetinin musiqi
fakültəsində dosent, baş müəllim vəzifələrində
çalışırdı.
2006-cı noyabr ayında Respublika sarayında
yaradıcılıq hesabatı verirdilər. Özlərinə
gəlmək üçün. Hikmət
Mirməmmədlinin “Gedirəm” mahnısı Röyanın
ifasında hesabatın son mahnısı idi.
Əlvida,
gedirəm, əlvida, həyat
Yəqin
göylərdədir azadə həyat
Bir nakam taleyin
qurbanı oldum
Əlvida,
gedirəm, əlvida, həyat
Gedirəm
rüzgarın apardığı yerlərə, gedirəm…
46 yaşında Hikmət Mirməmmədli əməkdar
incəsənət xadimi adını almasından iki gün
sonra dünyayla vidalaşdı. Mayın 23-ü Nailə
Mirməmmədlinin ad gününü keçirməli idilər.
Hər il onun ad günüdə Hikmət
nə isə sürpriz edirdi. Elçilikdən
tutmuş, xırda gül-çiçəkli sürprizlərə
qədər. Pilləkənlər boyu
bir-bir qızılgülləri düzərmiş düz
qapılarının kandarına qədər.
O qədər
problemlərdən, həyatın zərbələrindən
uzaq tuturdu ki, qadınını, bəzən özü də
deyirdi, sən mənsiz necə olacaqsan, insanlar sən
düşündüyün kimi saf deyil.
Yenə
dostlar dəvət olunmuşdu, sabah
sürprizlərlə dolu bir gün olmalı idi.
2007-ci il mayın 22-ni dostlardan birinin şad
günüdə qəflətən ürək tutmasından
getdi bəstəkar. Bu son sürprizi oldu
xanımına.
O zaman
böyük oğlu ali məktəbə
hazırlaşırdı, qızı ondan dörd yaş
kiçik, lap kiçiyi yaş yarımlıq idi. Oğullarının nisgilini unutdura biləcək
xoş hadisələr gözləyirdilər, qalxmağa
çalışırdılar.
Həmin il Nailənin anası da dünyasını dəyişdi.
Az müddət sonra da qardaşı. İnsana zərbə ardınca zərbə dəydi,
qalxmağa güc tapmaq lazım idi, hardan alsın o
gücü? Bu qədər itkinin
qarşısında zəif bir qadının qaməti necə
düzəlsin? Üstəlik, yanında
Hikmət yoxdur.
Qadın çox güclü məxluqdur.
Bir vaxtlar
dost bildikləri, indi çox uzaqlardadı. Bəziləri
isə daha yazma ayıbdır deyəcəklər
arsız-arsız yenə musiqi yazır-deyirdi.
Yazdı Nailə Mirməmmədli, yazdı ki, “Nailə
batdı, onun əvəzinə də Hikmət yazırdı,
necə yazacaq ki” - deyənlərə də cavab olsun.
“Ona xoş olan işlər görürəm. Onun ruhu
sevinsin deyə gördüyüm işlər var. Hiss edirəm
ki, görür məni. Birlikdə
arzuladıqlarımızı tək həyata keçirirəm,
amma onun müşayiəti ilə edə bilirəm”.
O sənli
günlərim de harda qaldı
Sən
getdin gözlərim yollarda qaldı
“Əslində biz böyüklərimizdən qorxmuruq,
onların nəzərindən düşməkdən qorxuruq. Baxmayın qəm
üçün doğulmuşam, bunda da bir həyat eşqi
tapıram” - bunlar son müsahibələrində dediyi fikirlərdir.
Artıq dünyanın hər üzünü
görmüş sənətkarın fikirləri.
2020-ci ildə Bakı Dövlət Universitetinin Elmi
Şurasının qərarı ilə yeni yaradılan Mədəniyyət-yaradıcılıq
Mərkəzinin direktoru təyin edilir.
“Elə qorxuram Hikmətin, özümün
yarımçıq qalmış işlərimizi tamamlayıb
çatdıra bilməyəm, elə qorxuram
övladlarımı yerbəyer edəndə hansısa
yanlışa yol verəm” - deyirdi.
Oğlu Cavidanı evləndirib, iki nəvəsi də
var. Çox razı idi gəlinindən, oğlunun xoşbəxtliyindən.
Hikmətdən sonra gecə qaranlıqlarında onun məzarına
gedib sarıldığı vaxtlar beynində şiş
yaranmışdı, müalicə alırdı. Son iki ayda
deyirdi çəkilib, daha narahat etmir, amma övladlarına deməyib
bu barədə. Bir dəfə müalicəsi
üçün heç sevmədiyi, səsi olmayan
ifaçıya bir mahnısını 18 min manata satıb.
Ona deyib ki, sən bu mahnını ifa edəndə
mən xəstələnəcəm, ona görə bu qədər
baha satıram sənə.
Böyük oğlu skripkanı qurtarıb, amma ailəni
dolandırmaq üçün başqa sənətə
keçdi. Qızı fortepianonu qurtarıb, amma memar-dizaynerdi.
Balaca oğlu özü yazır, çalır,
oxuyur. Hələ balacadır, orta məktəbdə
oxuyur.
Yenə ailədə Hikmətdən sonra qaydasına
düşmüş kimi görünürdü vəziyyət.
Bir gün səhər oyanıblar, ana oyanmayıb,
çağırıblar Nailə xanımdan cavab
çıxmayıb. Gecə ilə şəkəri qalxıb,
beyninə qan sızıb. Eynilə 46 yaşında Hikmət
Mirməmmədlinin getdiyi kimi, həmin yolla 2021-ci il yanvarın 4-də onun ardınca yollanıb
59 yaşlı əməkdar incəsənət xadimi, bəstəkar
Nailə Mirməmmədli.
***
Son mahnısı şəhid anasına həsr etdiyi
mahnı idi, deyirdi onları düşünəndə öz
oğlumu ağlamağa utanıram. Mahnını
özü ifa edib, klip çəkilib, qəhər
boğazında, yanıqlı, ürəkdən oxuyur; oxumur,
yaşayır mahnının dərdini. O ürəyin
sahibi çox yaşaya bilməzdi…
Ramilə Qurbanlı
Unikal.- 2021.- 8
yanvar.- S.21.