"Aşıq
mənəviyyatı həyat ölçüsünə
çevirməlidir"
Gənc
aşıq Qızqayıt: "Əsl sənətdə
uğur qazanmaq hədsiz çətindir"
Aşıq
Qızqayıt İsayeva Kəlbəcərin İlyaslar kəndində
anadan olub. Kəlbəcər işğal olunandan sonra
köçlüyün bütün əzablarını
dadıb. Hazırda Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində aşıq sənəti üzrə təhsil
alır. Şeir də yazır. Saza-sözə
bağlanmağının təsadüfi
olmadığını deyir: "Gələcəyimi
başqa bir sahədə qətiyyən təsəvvür
etmirəm. Doğulduğum Kəlbəcər rayonu Azərbaycanın
saza-sözə bağlı bölgəsi kimi məşhur
olub. Qaçqınlıq aqibəti çoxlarını saza
daha çox dərdi-qəmi ifadə edən bir imkan kimi
baxmağa vadar etdi. Hətta sazla birbaşa
bağlılığı olmayanlar da dərdlərini sazla
ovutmağa başladılar. Bu gün demək olar, hər bir kəlbəcərlinin
evində saz var. Dindirən kimi sənə sazla cavab verəcək,
dərdini sazla ovundurmağa çalışacaq. Saz bu
bölgədə yaşayan insanların dərdlərin
musiqinin diliylə çatdırır, ürəklərini
ovundurur".
Kəlbəcərdə zəngin aşıq sənəti
ənənəsi var. Qızqayıt deyir ki, aşıq sənətinə
olan həvəsi onu çox çətinliklərdən
aşırıb: "Aşıq Sücaət deyir ki,
Mən
fəxr edirəm Kəlbəcərdənəm,
Şairlər
yetirən elim var mənim.
Xalqımın
incilər xəzinəsində
Aşıq
Şəmşir kimi ləlim var mənim.
Şəmşirlə,
ümumən bu ocaqla bağlı saxlanan bütün
soraqları ermənilər Kəlbəcəri işğal edərkən
qəsb ediblər".
Böyük
Aşıq Ələsgər də Kəlbəcər eliylə
sıx bağlı olub, tez-tez bu ellərə gəlib-gedib:
"Bu aşıqların nəfəsi başqa nəfəs
olub. Təsadüfi deyil ki, bu aşıqlar ustadlar
sayılırlar.
Bu, o
deməkdir ki, aşıqlıq bir aqibətdir".
Aşıqlıq
sənətinə yiyələnmək insandan hünər tələb
edir.
Qızqayıt
sazsız bir gününü də təsəvvür edir:
"Harda oluramsa olum, Kəlbəcər elinin nəfəsini,
sazını-sözünü çatdırmağı
özümün insanlıq borcum sayıram. Həvəskar
aşıq olmaq istəmirəm. Sənətimi daha dərindən
öyrənmək istəyirəm.
Ona
görə də illərlədir ki, məskunlaşdığım
Bərdə rayonunda doğmalarımın yanında qalmaqdansa,
sənətdə özümü təsdiq naminə
Bakının soyuğunda, istisində hər cür çətinliklərə
dözürəm. Yataqxana tipli, demək olar, şəraiti
olmayan balaca bir otaqda hər cür çətinliklərə
sinə gərərək yaşayıram.
Təəssüf
ki, bir qohum-əqrəbam soruşmur halın necədir, necə
dolanırsan? Ancaq sabah tanınanda təsəvvür edirəm
ki, qohumlarım mənə necə fəxarətli münasibət
bəsləyəcəklər.
Kimsə
kiməsə kasıb olanda salam vermirsə, qohumu
adlı-sanlı olanda sayırlarsa, elələrinin
salamını səmimi saymıram. Qohumumsansa, belə bir
günümdə mənə salam vermirsənsə, sabah
heç vermə. Hər cür çətinlikləri inamla
aşıram, inanıram ki, məqsədimə
çatacağam, peşəkar aşıq olacağam".
İnsanın
sənətinə bağlanması ən düzgün yoldur.
Bütün sənətlər adamın şəxsi məninə,
nəfsinə yox, insanlığa, millətə xidmət etməlidir.
Bu mənada xüsusilə üzdə olan populyar sənətlərə
münasibət məsələsi həmişə ciddi
müzakirə mövzusu olub. İnsan bütün hallarda, məqamlarda
ləyaqətini qoruyub saxlamağı bacarmalıdır. Sənət
ondan ötrüdür ki, insanlıq təsdiq olunsun.
Qızqayıt özünü sınayıb, görüb ki,
bu yolu gedə bilər: "Mümkün qədər
insanın sənətinə bərabərliyi olmalıdır.
Adam var ki, böyük bir şövqlə özünə sənətçi
deyir, ancaq insanlığın, sənətin adını
batırır.
Mən yetkin sənətkar olaraq səhnədə olmaq, insanlığa uyğun varlığımı təsdiq etmək istəyirəm. Əgər beşgünlük şöhrət dalınca qaçsaydım, o zaman çətin şəraitdə yaşamağa razı olmazdım. Özümü tərifləmirəm, səsim var, ancaq bilirəm ki, üzərimdə daha çox işləməliyəm. Lap əvvəllərdə fikirləşdim: asan yolla sənətdə tanınmağın ömrü niyə azdır? Çünki o yolla təsdiq olunan böyük sənət deyil. Əsl sənətdə uğur qazanmaq hədsiz çətindir".
İncəsənət Universitetində sənətin sirlərini öyrənən Qızqayıt tanınmış aşıqlardan dərs alır. Bu sənətin sirlərini hazırda Aşıq Əhlimandan öyrənən Qızqayıt aşıq sənəti kimi tükənməz bir dünyada olduğunu deyir. Aşıqlıq universallıqdır. Gərək solada çalmağı, söz qoşmağı, həm də oxumağı bacarasan.
Aşıq olan mənəviyyatı özünün həyat ölçüsünə çevirməlidir: "Dastanları bilməyən aşıq şübhəsiz, sözün böyük mənasında aşıq sayıla bilməz. Əlbəttə, özünü soloda tapan istedadlı aşıqlarımız da az deyil".
Aşıq Ələsgərdə aşıqlığın bütün cəhətləri öz yetkin ifadəsini tapırdı. Qızqayıt deyir, əvvəllər Aşıq Zülfiyyənin yolunu çox sevib. Sənətinə gözəl təsirlər çox olub, ancaq sonradan öz yolunu tapmağa çalışıb. Artıq bu, alınır: "Kəlbəcər, Göyçə aşıqlarına çox qulaq asmışam. Çalışıram qədim aşıq sənətimizə uyğun aşıqlıq edim".
Azərbaycan aşıq sənətinin müxtəlif məktəblərinin ifa tərzini öyrəndiyini deyən Qızqayıt mahiyyətcə heç birinə fərq qoymur, çünki bütövlükdə aşıq sənətini sevdiyindən onların mahiyyətini yaşatmağı qarşısına məqsəd qoyub.
Dastanları sinədən öyrənməyin gərəkliyini önə çəkən Qızqayıt daim dastanları öyrənməkdə israrlıdır: "Elə dastanlar var ki, orada qadın aşığın səsi daha gözəl səslənir. Məhəbbət və qəhrəmanlıq dastanlarımızı yaradıcı şəkildə öyrənirəm. Dastançılıq ənənəsini bilmək bizi gələcəyə, milli ruhumuza daha sayğılı edir. Dastançılıqda zəngin ənənələrimiz yaşayır. Gərək aşıq xalqının ruhunu dərindən duysun ki, onu sözdə, havacatlarda ifadə edə bilsin".
Bəli, indi dastan yaratmaq çətindir, sinədəftər insanların sayı azalıb. Ancaq aşıq sənətinin qaydaları var, o qaydalar yaşadıldığı dərəcədə əsl aşıqlığın təsdiqi olur. Hər bir sahədə irəliləyiş gərəkdir. Əgər irəliləyiş olmursa, mütləq geriləmə baş verir.
"Bir elin qərib qızı". Bu, Qızqayıtın yaratmaq istədiyi dastandır: "Orada qaçqınlıq taleyini yaşayan bir gənc qızın həyatını öz dilindən ifadə etməsi var. Hələ ki, dastanın ayrı-ayrı hissələri var. Görünür, ömür müəyyən bir məqama çatmalıdır ki, dastanlaşma baş versin. Bütün hallarda dastan yaratmağın məsuliyyətini dərindən anlayıram".
Yaradıcı dünyasında
imkanlarının artdığına inanan Qızqayıt bunun
əsas səbəbini özünə inamda görür. Yeni
saz havalarımız yaranmalıdır. Qənaətlərimizlə
razılaşan Qızqayıt bu yöndə daim
düşündüyünü deyir. Əlbəttə, yeni
saz havası yaratmaq çətin işdir. Ancaq aşıq sənətinin
yaşaması üçün həmişə yenilik gərəkdir:
"Gərək bütün aşıq havalarını dərindən
biləsən ki, yeni hava yaradasan. Yeni hava yaratmaq yeni nəfəs
yaratmaq deməkdir. Bir qohumumuzun evində rahatlıqdan bezdim. Mənim
üçün çətinlik sanki nəfəsdir.
Qınamayın, başqa cür yaşaya bilmirəm. Fikirləşirəm
ki, bu duyğularım rahat şəraitdə yarana bilməzdi".
Uğur
Xalq cəbhəsi.- 2011.- 10 avqust.-
S. 15.