"Musiqi
seçimi yaş dövründən irəli gələn bir
şeydir"
Tural Bakuvi: "Küçədə
gördüyüm, dilənməyə utanan qocanın gözlərindəki
tükürpədici ifadədən duyğulanaraq nəsə
yaza bilərəm"
"Hər bir
sahənin dirijoru öz xorunu yaxşı idarə etməyi
bacarmalıdır"
Müsahibim olduqca səmimi və həyatsevər insandır. Bu səmimilik və həyatsevərlik onun şeirlərində, bəstələdiyi musiqilərdə aydın nəzərə çarpır. Müsahibə boyunca onun nə qədər müsbət keyfiyyətlərə malik olduğunu hiss etdim. Şirin söhbətdən sonra gənc müsahibimin iç dünyasına daha yaxından bələd oldum. Beləliklə, müsahibimiz Bakuvi ləqəbi ilə tanınan şair-bəstəkar Tural Məmmədovdur.
- Tural bəy, ilk öncə özünüz barədə oxuculara məlumat verərdiniz. Neçə ildir incəsənət aləmindəsiniz?
- İlk öncə mənə ayrılan diqqətə görə siz də daxil olmaqla bütün redaksiya heyətinə öz dərin minnətdarlığımı bildirirəm. Özüm haqqında qısa olaraq demək istərdim ki, 1984-cü ildə Bakı şəhərində anadan olmuşam. 2004-cü ildə ali məktəbi bitirdikdən sonra hərbi xidmətə yollanmışam. Evliyəm, 1 qızım var. Neçə ildir incəsənət aləmində çalışmağıma gəlincə, düşünürəm ki, bəzi insanlar yaradılarkən təbiət etibarilə məhz incəsənət - musiqi, şeriyyat və sair üçün nəzərdə tutulur. Həmin insan özünü dərk etdiyi, özündə olan yaradıcılıq imkanlarının fərqinə vardığı zamandan əslində faktiki olaraq incəsənətin bir hissəsi sayılmalıdır. Mən özüm yeniyetmə yaşlarımdan musiqi və şeir yazmağa başlamışam. Təbii ki, ilk vaxtlar məndə olan mənəvi halın, içimə sızan anlaşılmaz hisslərin nə olduğunu anlaya bilmirdim. Bu ruh halı ilk mahnını yazana qədər davam edir.
- Ləqəb olaraq niyə məhz Bakuvi seçmisiniz?
- Tarixi
şəhərim olan Bakını çox sevirəm. Hər
ikisini bir kəlmədə büruzə verməyə
çalışmışam. Bildiyiniz kimi, orta əsrlərdə
saray dili fars diliydi. Bu dildə hansısa bölgəyə
aidiyyat məhz fars şəkilçisi "Vi" ilə
komplektasiya olunurdu. Mən də aid olduğum şəhəri
tarixi çalarlarla özümə ləqəb olaraq
görmüşəm.
- Bu
müddət ərzində mahnılarınızı hansı
müğənnilər ifa edib? Daha çox hansı
müğənnilərlə işləməyə
üstünlük verirsiniz?
- Suala
keçməzdən öncə vurğulamaq istəyirəm
ki, mən mahnılarımı sözləri ilə eyni zamanda
yazıram. Yəni adətən əvvəl melodiya və ya
söz yazılır, məndə isə hər ikisi eyni
zamanda axır ürəyimə. Yalnız mahnı bitəndən
sonra mən ona diqqətlə nəzər yetirib redaktələrimi
edirəm. Bundan sonra isə onu ən mükəmməl formada
ifa edə biləcək insana təklif edirəm. Bu zaman mənim
üçün həmin insanın tanınmış və
ya tanınmamış olması da önəm
daşımır. Əsas olan mahnımın
sındırılmaması, mən istəyən kimi oxunmasıdır.
Mahnılarıma öz övladlarım kimi baxıram və
onları pis vəziyyətdə görmək mənim
üçün olduqca ağır ola bilər. Daha çox gənc,
lakin istedadlı insanlarla işləməyə
üstünlük verirəm. Çünki gənclərin
daha çox yardıma və dəstəyə ehtiyacları
var. Bir çox gənc ifaçı ilə işləmişəm.
Xüsusi olaraq, Rəmal Rəsul adında olduqca gənc və
bacarıqlı bir ifaçıya onlarla mahnı vermişəm,
hamısının da ifasından tam razıyam. Bütün
oxuculara məsləhət görərdim Rəmalın ifa
etdiyi mahnılara vaxt ayırsınlar. Mən bu gəncin
perspektivinə bələdəm və parlaq gələcəyinə
adım kimi əminəm. "Şeron" qrupunun
keçmiş üzvü Yaşar Yusubun da
mahnılarımı "üzümü güldürəcək"
şəkildə ifa etdiyini vurğulamaq istərdim.
-
Hazırda yeni mahnılar yazırsınızmı?
- Təbii
ki yazıram. Sizdən gizli saxlamayacağam - xalq artisti,
canlı korifeyimiz Flora xanım Kərimovanın ifasında
tezliklə mahnılarım işıq üzü görəcək.
Məni bəlkə də bütün yaradıcılıq fəaliyyətim
boyu ən çox sevindirən hal Flora xanım kimi, çox
sayda böyük və tanınmış şair, bəstəkarla
çalışmış bir insanın mənim
yaradıcılığımı bəyənməsi,
alqışlaması olub.
- Nə
vaxtdan musiqilər bəstələməyə
başladınız? Əsasən hansı janrda musiqilər
yazırsınız?
- 15-16
yaşımdan öz miqyasımda bir şeylər eləməyə
başlamışam. O vaxtlar da indiki kimi söz və musiqini
eyni zamanda yazırdım. Lakin bu gündən o illərə
boylandıqda təbii ki, yazdıqlarımın indiki
standartlarımdan olduqca uzaq olduğunu etiraf etmək çətin
deyil. Əsasən estrada janrında yazıram.
- Son
vaxtlar nədənsə Azərbaycan mahnılarının
sözlərində bayağılığa çox rast gəlinir.
Nə etmək lazımdır ki, sözlə musiqinin
uzlaşması pozulmasın?
- Məsələ
burasındadır ki, ilk öncə şeiriyyatın nə demək
olduğunu anlamaq lazımdır. Şeir dediyimiz sadəcə
bir-birilə qafiyələnən misralar toplusu deyil. Şeiri
meyxanayla qarışdırmaq olmaz. Şeiri meyxanadan fərqləndirən
cəhət də məhz budur ki, meyxanada qafiyə mənanın
önündə, şeirdə isə arxasında olur. Alt
fikirlər, qapalı hisslər şeirdə ön planda
olmalıdır ki, insanı düşündürə bilsin.
Lakin, təəssüf ki, indi bir çoxları sırf qafiyələnmə
quraraq mahnı sözü və ya şeir
yazdıqlarını iddia edirlər. Özünüzün
dediyiniz kimi, mahnıda söz və musiqi harmoniyası
olmalıdır. Mahnı - söz, musiqi, aranjiman və ifa
dördbucağıdır. Bunlardan hansısa biri axsaq olarsa,
mahnı tam olmur. Bu dördlük harmoniyasının
pozulmaması üçün isə "hər sahənin
dirijoru öz xorunu yaxşı idarə etməyi
bacarmalıdır."
- Hər
bir mahnının yaranmasında şairin, bəstəkarın
və müğənninin böyük əməyi olur. Bəs
mahnının dillər əzbərinə çevrilməsində
bunların hansından böyük səy tələb olunur?
-
Mahnının insanlar tərəfindən, daha doğrusu musiqi
zövqlü insanlar tərəfindən bəyənilməsi
və qəbul edilməsi üçün, bunların hər
birinin rolu danılmazdır. "Atüstü"
yazılmış sözlər olduqca dərin musiqini bərbad
hala sala bilər, ya da tərsinə. Yaxud söz və musiqi
düşünülmüş şəkildə
yazılmış olsa da belə, mahnının təbiətinə
uyuşmayan ifa da işi korlaya bilər.
Mənim
öz mahnılarım arasında da uyğun olmayan mətn səbəbindən
aylarla ürəyimi açmayanları olub. Hansı ki, aylar
sonra eyni mahnıya qayıdaraq sözlərində düzəlişlər
etmişəm və yalnız bundan sonra
rahatlaşmışam. Dolayısıyla, mahnının
insanların ürəyinə yol tapa bilməsi
üçün, həm musiqi, həm söz, həm də ifa
maraqlı və düşündürücü
olmalıdır.
- Siz eyni
zamanda şeir də yazırsınız. Bütün şeirlərinizə
mahnı yazmaq müyəssər olubmu?
- Əlbəttə
xeyr. Çox nadir hallarda sırf şeir olaraq
yazdığım misralara musiqi yazıram. Dəqiq deyə bilərəm
ki, belə hal yalnız iki dəfə baş verib. Rəmal Rəsulun
ifasında "Yoxluğun" adlı mahnım məhz bu qəbildəndir
ki, əvvəlcə sırf şeir olub, sonradan mahnıya
çevrilib. Əgər dinləsəniz, özünüz də
görəcəksiniz ki, bu mahnıdakı sözlər
mahnı sözündən daha çox şeirə
yaxındır. Mahnının nəqarət hissəsində
istifadə etdiyim bənd bu idi:
"Əlvida"
demədin o gün, gözlədim,
Gözlədim
gələrsən bu payızadək.
O
payız - bu payız on il qocalıb,
Bilmirəm
nə deyim... Görüşənədək!
Əksər
mahnılarım isə çox vaxt məhz söz və musiqi
birləşməsi şəklində dolur içimə. Təbii
ki, sonradan bəzi redaktələr edirəm. Yeri gəlmişkən,
qəzəlləri çox sevirəm. Tez-tez Füzuli, Nəsimi,
Şirvani yaradıcılığını oxuyuram. Hətta
özüm də ara-bir cızma-qara edirəm.
-
Çox vaxt dinlədiyimiz mahnıların mətnlərində
bayağılığa və anlaşılmazlığa
çox rast gəlinir. Bu nə ilə bağlıdır?
- Bu əslində
bir az nisbi məsələdir. 70-80-ci illərdə
bayağı sayılan mahnılar, günümüzün
bayağı mahnılarıyla müqayisədə peşəkar
sayıla bilər. Cılızlaşma var, lakin buna baxmayaraq
insanımızı zövqsüzlükdə ittiham etməzdim.
Musiqi seçimi bir az da yaş dövründən irəli gələn
bir şeydir. Həqiqətən də hansısa bir insan 13-16
yaşlarında dinlədiyi bir mahnını çox nadir
hallarda 10 il sonra sevə-sevə dinləyə bilir.
- Nə
vaxtsa bəstələdiyiniz mahnıları özünüz
ifa etmək istərdinizmi?
- Mənim
üçün ərsəyə gətirmək daha məsuliyyətli
və zövqlüdür. Düşünün, mahnıda bir
mövzu var, bir obraz var, bir süjet xətti var. Bu süjet xəttinin
hansı şəkildə cərəyan edəcəyi sizdən
asılıdır. Mahnılarım istədiyim səviyyədə
oxunmayınca "tamam" demirəm. Nəhayətdə,
yazdığım mahnımı eşitmək istədiyim kimi
eşidirəmsə, daha niyə oxuyum? Buna baxmayaraq, ola bilsin
ki, məchul gələcəkdə hansısa bir mahnımda
ifaçıya duet ortağı olum. Lakin hələlik bu barədə
düşünmürəm. Çünki insan bir neçə
fərqli işlə məşğul olduğu zaman
potensialı bir neçə fərqli istiqamətdə xərclənər
və məhsuldarlıq ritmi azala bilər. Hər kəs
"bacarıram" hesab etdiyi işlə məşğul
olmalıdır.
- Musiqilərinizdən
ibarət disk çıxarmaq fikriniz varmı? Bundan öncə
diskiniz işıq üzü görübmü?
- Hələ
ki, bu, baş verməyib. Amma, gələcəkdə belə
bir məqsədim var. Ən çox bəyəndiyim
mahnılarımı bir CD halında toplayaraq dinləyicilərin
ixtiyarına buraxmaq mənim üçün çox xoş
olardı. Qismət...
-
Mahnılarınızı yazarkən, daha çox nədən
ilham alırsınız?
- Ani gələn
ilham da olur. Mən buna mənşəyi bilinməyən ilham
deyərdim. Sadəcə hiss edirsiz ki, mahnı
yazmalısız və yazırsız. Bunu təsvir etmək
olduqca çətindir. Təsadüfən xatırlanan
uşaqlıq illərindən, anamın
saçlarındakı bəyazdan tutmuş, Abşeronun
çılpaq dağlarına, küçədə
addımlayan dalğın bir insana, payızda ağacdan
asılı qalmış və düşməyini gözləyən
axırıncı yarpağa qədər bir çox şey
ilham verə bilər. Lakin sonradan bu ilhamın proqress tempi dəyişə
də bilir. Məsələn, küçədə
gördüyüm dilənməyə utanan qocanın gözlərindəki
tükürpədici ifadədən duyğulanaraq nəsə
yaza bilərəm. Lakin bu o demək deyil ki, mövzu həmin
ifadə olacaq... Bir sözlə, əsas olan ilhamın mahiyyəti
və mənşəyi deyil, özüdür.
- Tural
Bakuvi adı nə üçün Azərbaycan şou-biznesa
aləmində elə də çox tanınmır?
-
Ümumiyyətlə yaradıcı insanlar, o cümlədən
bəstəkarlar adətən pərdə arxasında olan, görünməyən
sinfə aiddirlər. Sizdən soruşsam ki, Azərbaycanda
neçə gənc bəstəkar tanıyırsız, ən
yaxşı halda on bəstəkarın adını çəkərsiz.
Laki, bu o demək deyil ki, Azərbaycanda yalnız 10 gənc bəstəkar
fəaliyyət göstərir. Bu peşənin təbiəti
etibarilə bəstəkarlar çox gec tanınan
insanlardır. Amma bununla özümə bəraət də
qazandırmaq istəmirəm. Ola bilsin ki, yetərincə
aktivliyimi göstərə bilməmişəm. Təbii ki,
burada məişət sıxıntıları da az rol
oynamır.
- İndi
də bir az musiqidən kənara çıxaq. Tural Bakuvinin
sevdiyi və sevmədikləri.
- Həyatı sevirəm. İnsanları, dəyişən fəsilləri - yayın istisini, payızın sərinini sevirəm. Ailəmi, anamı, qızımı, yaxınlarımı sevirəm. Çox vaxt istirahətimi mütaliə ilə keçirirəm. Anadan söz düşmüşkən, istərdim fürsətdən yararlanaraq, öz anamın timsalında bütün anaları bağrıma basım və onlara bir ananın bu həyatda çata biləcəyi ən yüksək zirvəni arzu edim.
- Bəs sevmədikləriniz?
- Tərbiyədən kənar insanlar gözümün düşmənidir. Çünki bu cürləri bəyənilməyən bütün addımları ata bilərlər. Allah hamımızın yoluna daim vicdanlı insanlar çıxartsın.
Nicat
Göyüşlü
Xalq cəbhəsi.- 2011.- 20 avqust.-
S. 13.