"Məni yaşadan
yaradıcılığımdır"
Professor Qara Namazov öz fəaliyyətində
Azərbaycan uşaq ədəbiyyatına böyük yer
ayırıb
Tanınmış ədəbiyyatşünas,
uşaq ədəbiyyatının və aşıq
yaradıcılığının
araşdırıcısı, professor Qara Namazov 80
yaşında da əvvəlki tək yaradıcılıqla məşğuldur.
O, ədəbi fəaliyyətə 1956-cı ildə
başlayıb. "Azərbaycan aşıq
yaradıcılığı" (1920-1950-ci illər)
mövzusunda namizədlik, "Azərbaycan uşaq və gənclər
ədəbiyyatının inkişaf mərhələləri"
(1920-1980) mövzusunda doktorluq dissertasiyası müdafiə
edib. Bakı Dövlət Universitetində "Dədə-Qorqud"
elmi-tədqiqat laboratoriyasının rəhbəridir. Onun
müəllifliyi, tərtibi ilə "Aşığın
sazı və sözü" (1980), "Azərbaycan
aşıq sənəti" (1984) (Azərbaycan və rus dillərində),
"Azərbaycan uşaq ədəbiyyatı" (1984, 2007),
"Azərbaycan sovet ədəbiyyatı" (1986),
"Müasir Azərbaycan ədəbiyyatı" 2 cilddə
(ortaqlı, 2007), "Xalq qəhrəmanının
şöhrəti", "Gecikmiş nəğmələr"
(2008), "Qaracaoğlan" (ortaqlı), 2 cilddə, "Azərbaycan
uşaq ədəbiyyatı antologiyası" (1976), 3 cilddə
"Azərbaycan uşaq antologiyası" (2004-2005), "El
çələngi" (2004), "S.Ə.Şirvani", Əsərləri,
3 cilddə, "S.Vurğun. Seçilmiş əsərləri"
və başqa kitablar çap olunub.
Professor Nizami Cəfərov
Q.Namazovun yaradıcılığı haqqında bu qənaətdədir:
"Qara müəllimin əsərləri, düşüncələri,
ümumiyyətlə, yaradıcı şəxsiyyəti, mənsub
olduğu millətin dünyagörüşünün, vərdişlər
sisteminin birbaşa təzahürüdür.
Mən professor Qara Namazovu tələbəlik
illərindən tanıyıram. O, tədqiqatçı-alim
işini Tarix İnstitutunun arxiv-kitabxanasına rəhbərlikdən
başladığındandır, ya nədir,
araşdırmalarında həmişə tarixiliyə
xüsusi önəm verib, əsas ixtisası olan
folklorşünaslıq çalışmalarında da bu cəhət
aydın seçilib. Və Qara müəllimin tarixi
düşüncəsi bəzən o qədər irəli
gedir ki, folklor qəhrəmanlarının, süjetlərinin,
epizodlarının hər birində bilavasitə tarix
görür. Hərdən mənə elə gəlir ki, onun təsəvvürüdə
tarixin reallığı ilə folklorun bu mənada
irreallığı arasında, demək olar, fərq yoxdur.
Qara Hamazov xalqa, dədə-babalarımızın səmimiyyətinə
o qədər dərindən inanır ki, istənilən
folklor yaradıcısının dediyinə tarixi fakt kimi
baxır. Əslində, bu onun tarix elmindən çox, folklora
- xalqın bədii təfəkkürünə sədaqətinin
nəticəsidir".
Araşdırmaçı
Tahir Orucov Q.Namazovun yaradıcılığı haqqında bu
qənaətdədir: "Qara müəllim ilk dəfə 30
il bundan əvvəl - 1981-ci ildə Bakı Dövlət
Universitetinin filologiya fakültəsinin I kursunda oxuyanda
görmüşəm. O illərdə filologiya fakultəsinin
tələbələri öz arzularına görə
üç ixtisas qrupuna - dil, ədəbiyyat və ədəbi
tənqid qruplarına bölünürdü. Mən öz istəyimə
görə ədəbi-tənqid qrupunu saçdim. Ədəbi-tənqid
qrupu o vaxtlar bilavasitə Qara müəllimin də
çalışdığı müasir Azərbaycan ədəbiyyatı
kafedrası ilə bağlı olduğundan Qara müəllimlə
tez-tez görüşürdüm. Qısa müddət ərzində
onu nəcib, xeyixah və səmimi bir insan kimi tanıdım.
O, yaşının indiki çağında da gənclik həvəsi,
gənclik əhval-ruhiyyəsi ilə yazıb-yaradır. Qara
Namazov müxtəlif mövzularla əsərlər yazsa da,
daha çox xalq yaradıcılığının,
aşıq sənətinin araşdırıcısı kimi
tanınıb və bu sahədə fundamental monoqrafiyaların
və çoxlu məqalələrin müəllifidir. Qara
müəllimin digər böyük tədqiqat sahəsi Azərbaycan
uşaq ədəbiyyatıdır. O, bu sahədə də
yaddaqalan, böyük işlər görüb, uşaq ədəbiyyatının
tarixi və müasir vəziyyətinin öyrənilməsi
sahəsində dərslik, müntəxəbat və
çoxlu kitablar tərtib edib. Alimin araşdırmalarında
folklor-şifahi xalq ədəbiyyatı xüsusi diqqət mərkəzində
olub. Aşıq yaradıcılığına, aşıq
poeziyasına dərin məhəbbəti onun
varlığına, ruhuna çevrildi".
Yazar Gülzar İbrahimova: "Qara Namazovun xüsusiyyətlərindən biri odur ki, o, insanlarda yalnız yaxşı cəhətləri görür və insanı gördüyü xeyirxah işlərlə birlikdə yüksəklərə qaldırmağı bacarır və bunu məmuniyyətlə edir. Özü də insanların müvəffəqiyyətinə o qədər sevinir ki, sanki həmin adamla birlikdə özü də qanad açır. Hər kəs, cavan da, qoca da, hər vaxt Qara müəllimin yanına gələ, kədərini, sevincini onunla bölüşə bilər. Bu vaxta qədər neçə-neçə disertant Qara müəllimin rəhbərliyi altında dissertasiya müdafiə edərək alimlik dərəcəsinə layiq görülüb. Tələbələri ilə fəxrlə danışan müəllim onları balaları kimi sevir, qayğılarına qalır. Ya xırda problem olsun, ya böyük, ya onun işinə aid olsun, ya olmasın, o heç kəsi - ona pənah gətirmiş heç kəsi naümid qaytarmaz, cavanlara düzgün yol göstərər, onların problemini öz şəxsi problemi kimi həll eləməyə çalışar. Hər kəsi məngənə kimi sıxan problemlər əhatəsində əlbəttə ki, belə insani keyfiyyətlərlə qalmaq asan deyil. Uşaqları sevən, uşaq ədəbiyyatına xüsusi incəliklə yanaşan Qara müəllim həm təhsil sistemində, həm də şəxsi yaradıcılığında uşaq ədəbiyyatına çox böyük əhəmiyyət verir. O deyir: "Azərbaycanın gələcəyini uşaq ədəbiyyatının inkişafında görmək lazımdır. Əgər bu gün uşaq ədəbiyyatına laqeyd yanaşılırsa, gələcəkdə övladlarımızın da vətənə, ata-anaya o qədər laqeyd yanaşma qorxusu var". Qara Namazovun uşaq ədəbiyyatı istiqamətli yaradıcılığında tez-tez vətən, xalq sözlərinə rast gəlmirik. Ancaq onun vətənpərvər mövzulu yazıları elə qüvvətlidir ki, həmin əsərlər uşaq psixologiyasını ani dəyişdirməyə, onu sağlam əqidəli bir insana çevirməyə qadirdir. Klassiklər ədəbi aləmdə sözlərini deyiblər, ədəbi tarix onlara layiq olduqları qiymət verərək özündə yaşadır. Müasir dövrdə isə gənc yazıçıların və şairlərin diqqət və qayğıya, onlara düzgün yol göstərilməsinə ehtiyacları var. Qara Namazov uşaqları daha çox sevən və xüsusən uşaqlar üçün yazan yazıçıların, şairlərin əsərlərini bir-bir, sətir-sətir, səbr və təmkinlə, yorulmadan oxuyur, onlara düzgün qiymət verir, həmin əsərələrin uşaqlara çatdırılması üçün dəyərli məsləhətlər verir, işlər görür. 1983-cü ildə Qara Namazov ilk dəfə universitet tələbələri üçün "Uşaq ədəbiyyatı" dərsliyi çap etdirib. 20 il uşaq ədəbiyyatı tədris edən professor elə o vaxtdan müasir dövrümüzə qədər uşaq ədəbiyyatı dərsliyinin mütəmadi çap edilməsinə nəzarət və rəhbərlik edib. Onun belə bir böyük işi uşaqlar üçün yazılmış ədəbiyyatın əbədi yaşamasına və inkişafına yönəlmiş böyük bir addım olub".
G.İbrahimova qeyd edir ki, onun uşaqlar üçün yazdığı "Yanıltmaclar", "Tap-tapmaca", "Sanamalar", "Oğluma nəsihət", "Balalara töhvə", "Loğman" sadə, şirin, yadda qalan uşaq dilində yazılıb və uşaqlar tərəfindən sevilə-sevilə oxunur: "Qara müəllim azərbaycanlı balaların əsil türk oğlu kimi igid, mətin böyümələrinin arzusundadır. Vətənini sevən alim onun daima inkişafına çalışaraq, vətənpərvər mövzuda yazılar, kitablar yazır. ("Şah qızı dastanı", Şamaxı haqqında poema", "Naməlum bir roman", "Qazanxan haqqında Qaraqoyunlu əfsanəsi" və b.) Yazılarında oxucusunu yormadan, gəncləri mübarizəyə, müstəqilliyimizi qoruyub saxlamağa, vətəni işğalçılardan qorumağa çağırır.
Qara müəllim həmişə axtarışdadır. İlkin sivilizasiyanın banisi türk xalqının qədimliyini sübuta yetirib dünya ictimaiyyətinə çatdırmaq niyyəti ilə Qara Namazov son illərin araşdırmaları onun geniş dünyagörüşə malik olmasından xəbər verir. Özünün qeyd etdiyi kimi "Məni yaşadan yaradıcılığımdır!".
Uğur
Xalq Cəbhəsi.- 2011.- 17 may.-
S.14.