Pozaq bu SÜKUTu
Ötən
həftə Mətbuat Şurasında yenə də
toplantı var idi. Yaxınları, sənət dostları
Elçin Mirzəbəylinin həm kitabının təqdimatı,
həm də 45 illik yubileyi ilə bağlı mərasimə
toplaşmışdılar. Hamı təbriklərini
çatdırır, xoş sözlərini ifadə edir,
yubilyarın yaradıcılığının müxtəlif
məqamlarına dair düşüncələrini
bölüşürdü. Mən də bu yazımla çox
güman, eyni zamanda öz ürək sözlərimi də
ifadə etmiş olacam. Təbii ki, yazdıqlarımda
Elçin Mirzəbəyli şəxsiyyətinə və
yaradıcılığına bəslədiyim dərin rəğbət
hissinin təsiri olacaq. Amma məqsədim heç də bunu
bildirməkdən ibarət deyil. Nə də «Poz bu sükutu»
kitabı hıqqında bütövlükdə fikir söyləmək
niyyətindəyəm. Sadəcə oradakı bəzi
nümunələrə diqqət yetirərkən müəllifin
pozmuş olduğu sükutdakı müəyyən məqamlar
üzərində dayanacam.
Nəşrdə
«Salam, Məmləkət» başlığı altında
verilmiş hissədəki ilk şer müəllifindən əvvəl
tanıdığımız və sözlərinə
yazılmış musiqisi ürəkləri riqqətə gətirən
«Azadlıq marşı»dır. Deyərdim ki, Elçin bəyin
şah əsəri. 1989-cu ildə «Azadlıq» meydanında cəmi
22 yaşında ikən yazıb. Tam əminəm, hələ
də musiqinin həm özünün, həm də sözlərinin
kimə məxsusluğunu bilməyənlər var. Məncə,
müəllifin böyüklüyü də elə
bundadır. Yazdığı o qədər xəlqiləşib
ki, kimsəni onu ərsəyə gətirən
maraqlandırmır. Ən əsası isə məncə
ondadır ki, bu gözəl sənət nümunəsi «mən»in,
«sən»in olmadığı, «biz» deyilən nəhəng
qüvvənin Azərbaycan adlandırılan məkanın
müstəqil məmləkətə çevirilməyə
doğru obrazlı desəm, salam verdiyi dövrün məhsuludur.
O mərhələdəki hər şey xalqa məxsus idi.
Elçin bəyi və onun kimilərini isə sanki xalq o
dövr üçün yetişdirmiş, mübarizə
meydanına salmışdı. Özü də proses hadisələrin
təlatümlü şəkil aldığı 1988-1989-cu illərdən
də əvvəl başlamışdı. Bu mənada «Poz bu
sükutu»dakı 1984-cü ilə aid «Niyə
ağlayırsan?» şeri ilk olaraq diqqətimi çəkdi.
Qurut göz yaşını dünya dolmamış,
Az belə sızlayıb göynə, a zalım,
Özgə əllərində sapand olmamış
Sən də daş atmağı öyrən, a zalım,
Ya da get özünə
arzu fikirləş…
17 yaşında bu
ürək və düşüncə sahib olan
şəxs millətinin
özgə əllərdə
sapanda çevrilməməsini,
daş atmalı olduğunu deyirdisə, 22 yaşında onun «qalx ayağa, millət» çağırışına
imza atması əlbəttə, təəccüblü
sayılmamalı idi. Çünki millət artıq öz arzusunu da fikirləşmişdi.
Səsinin boğulmamasını istəyirdi. Və həmin an gənc
Mirzəbəyli öz
şeri ilə o səsin boğulmaması üçün xalqın
azadlığa çıxmasını,
bir bayraq altında birləşməsini
milyonların şüarına,
AZADLIQ marşına çevirməyi
bacarmışdı.
Ötən əsrin 80-ci illərinin
hadisə və proseslərinə soyuq tərzdə nəzər salsaq, az
qala hər günün SSRİ-nin süqutunu bir az daha yaxınlaşdırdığını
söyləmək mümkündür.
Bu anlamda böyük
dəyişikliyə aparan
yolun hər detalının hesablandığını
söyləyərək müəyyən
mənada konspirologiyaya
varmaq da olar. Amma zənnimcə, bir
çox məsələlər
var idi ki,
onların nəzərə
alınması sadəcə
mümkünsüz idi.
22 yaşlı Elçinin və onunla birgə «Azadlıq» meydanına toplaşanların hisslərini,
duyğularını götür-qoy
etmək olmazdı.
Çünki onlar AZADLIQ atını
çapana qədər
ulamaq («Ulamaq istərəm…» şeirindən)
istəyirdilər. Çünki
onlar «ya Rəbb, məni qurban seçəcək millətə qurban!» («Millətə
qurban» şerindən)
deyirdilər.
Qalx, qır yenə sən zəncirini, ey ulu yurdum!
Heç
kim geriyə
dönməyəcək gəlsə
yüz ordu!
Qürbətdi Vətən qulsa
əgər, oğluna
dardı -
Etməm
Vətənin bir qarışın qürbətə
qurban!
Ya Rəbb, məni qurban seçəcək millətə qurban!
Azərbaycanda yuxarıların planlaşdırmadığı
hadisələr baş
verdi. Artıq Mirzəbəylinin
şerlərindəki sərsərilər
də bir vətən içində
vətənsiz ölmək
istəmirdilər («Sərsəri»
şerindən). Kəfənlərini geyinib öz anlarını gözləyirdilər.
O an 1990-cı ilin yanvarın 19-dan 20-ə keçən
gecə yetişdi. Bu dəfə «niyə ağlayırsan?» deyə sual ediləcək adam qalmamışdı. Çünki Məmməd Aslanın təbirincə desək, ağlayanlar yalnız qərənfillər idi.
Dünyanın səksəkəsinə çevrilən Azərbaycanda
heç kəsə «kiri» demək olmurdu. Mirzəbəylinin
el üçün dedikləri
çin çıxdı
– heç kim
ordu önündən
dönmədi. Hamı
səhəri ulayaraq açmağa can atdı.
O səhər 23 yaşlı
şairin şeirində
də açıldı:
Bizə
dəyən yad daşımı,
Dünya
kədər yaddaşımı,
Şəhidlərə baş daşımı? –
Güllər tamam qırmızıydı
(«20 Yanvar səhəri»
şeiri).
Qırmızı güllər həm də qələbənin rəmzi oldu. Qərənfillər ölümləri ilə ölməzliyə qovuşan
Vətən övladlarının
məzarları üzərində
özlərinə əbədi
ümman tapdılar.
Mirzəbəyli yaradıcılığı da bu zəfəri,
müstəqilliyi qeyd
etdi. Fəqət onun həsrət
dolu baxışları
Arazı yarıb keçir, bu dəfə AYRILIQ deyə hayqırır, Azərbaycan
torpağını, tam, bütöv
görmək atəşi
ilə alovlanırdı.
Amma «hələ ki, Araz üstə
göz yaşları tökülür – Hələ
ki, Araz üstə bayatılar səslənir» söyləyərək
kifayətlənirdi («Ayrılıq»
şeirindən).
Ardınca… ardınca təzad, dərin xəyal qırıqlığı. Döyüşərək,
çarpışaraq istiqlalına
qovuşan xalqı tərənnüm edən
şair çox böyük yanğı və incikliklə «ortada ac və ACİZ məmləkət» deyir.
Yenə
dörd bir tərəfdən
əsir dəli küləklər.
Puça
çıxan arzular,
Tapdalanmış diləklər
(«Ağrı» şerindən).
Şair böyük ideallarla yaşayan ölkənin insanının vəziyyətindəki
məntiqi trayektoriyanı
onun azadlıq acından çörək
acına çevrilməsini
qələmə almaqla
cızır, millətin
ölümünü gözləri
qabağında canlandırır
(«Millətin ölümü»
şerindən). Bu canlandırma
çox dəhşətlidir.
Elçin bəyin sözləri
ilə desəm, niyyətimizin ədalət,
əməlimizin cəllad,
aydınımızın kölə,
köləmizin aydınlıq
zirvəsinə «yol tapdığı» üçün
dəhşətlidir, qorxuncdur.
22 yaşlı gəncin şerindəki xalq buna görəmi
ağaya qalxmışdı?
Üzərindən 22 il keçdikdən sonra 22 yaşlı gənclərin şerə,
sənətə maraq
göstərməmələri, mənəvi sərsəriyə
çevirilmələri üçünmü
etmişdi bunu? Etmişdi ki, bumbuz çadırlarda
körpələr üşüsün?!
(«Ağrı» şerindən)
Yox, taleyin təlatümlərindən çıxan
bu millət çörək və pul sınağına çəkilməməli idi!
İçərisində həsrət
kabusu dolandırmağa
məhkum bu millətin Ağdam qatarı («Kabus
qatar» şerindən) olmalı idi! Nəhayət, bu millət səsi qulaqları batıran sükuta qərq olmamalı idi! …bu sükut həqiqətən də pozulmalıdır. Pozaq
bu SÜKUTu!
Azadlıq şairi Elçin
Mirzəbəyliyə dərin
hörmətlə,
Əvəz RÜSTƏMOV
Xalq Cəbhəsi.- 2012.- 26 iyun.- S.11.