«Daha özgə faciələrini
oynamaq istəmirəm…»
Zərnigar
Ağakişiyeva: «Təkliyin nə olduğunu indi
anlayıram»
«Teatrı
seçdiyimə görə bir an belə
peşman olmamışam»
Onun haqqında çox sözlər
demək, roman yazmaq, bəlkə də film çəkmək
belə olar. Amma o, öz həyatının
romanını hələ də yaza bilməyib… Söhbət
öz şəxsi həyatını unudub teatr,
tamaşaçı sevgisi ilə kifayətlənən, bu
gün isə təkliyin nə olduğunu anlasa da, bunu etiraf
etməyə çətinlik çəkən, bəzən hətta
qorxan, lakin bu qorxunu büruzə verməyən, hər
sözünün başında «peşman deyiləm» deyən
Azərbaycanın xalq artisti Zərnigar Ağakişiyevadan
gedir. Bu gün Akademik Milli Dram Teatrının səhnəsindən
tamaşaçıları salamlamasa da, filmlərdə mükəmməl
ana və qaynana, psixoloji rollar oynamasa da insanların ürəyində
alqışlanan Zərnigar Ağakişiyeva… O,
alqışları ona ünvanlanan sevgi dolu baxışlar da
hiss edir və sadəlövhcəsinə «məni sevən,
ucaldan, yüksək qiymətləndirən xalqım
qarşısında baş əyirəm» deyir… Çox
zaman müsahibədən uzaq qaçan Zərnigar
Ağakişiyeva APA-ya müsahibəsində həyatının
gizli, bu günə kimi danışmadığı məqamlarına
toxunub. Hər rolu ilə ürəyimizdə iz qoyan Zərnigar
xanımla dövlətin ona verdiyi, yenicə
köçdüyü evində görüşdük…
- Sizin həyatınıza nəzər
salanda hər zaman düşünürəm — Siz
özünüz üçün deyil, cəmiyyət, insanlar
və tamaşaçılar üçün
yaşamısınız…
- Doğrudur… Həyatımın
mənası da o olub. Bu gün teatra getməsəm
də, tamaşaçı ilə səhnədən ünsiyyət
saxlamasam da, bu o demək deyil ki hər şey bitib. Həyatımı insanların ruhunu, qəlbini
sevindirməyə həsr etmişəm. Bu
ömrüm boyu belə davam edib. Bu mənim
həyatımın mənası, ən dəyərli
anları olub. Nəinki peşmanam, əksinə
sevinirəm ki, Allah mənə məhz bu yolu nəsib edib.
Teatra gələndə özümə üç il vaxt müəyyənləşdirdim. Düşündüm ki, əgər
tamaşaçı marağı zəif olsa, xoşagəlməz
hal yaşansa, yerimdə saysam, çıxışlarım
tamaşaçı tərəfindən orta səviyyədə
qəbul olunsa, bu sənətdə qalan deyiləm. Amma
bir il ərzində artıq hamı «o
qız, filan rolu oynayan qız» dedi və adım yaddaşlarda,
dillərdə qaldı. Əgər ürəklərdə
varamsa, səhnədə olmasam belə,
tamaşaçıların qarşısında baş əyirəm.
Yəni bu həyatı mənim
üçün maraqlı, sevincli, mənalı edən
tamaşaçı olub.
- İstənilən münasibətlərdə
sevgi ön sıralarda olur. Deyirlər,
insanı da sevgi yaşadır. Siz, sadəcə
tamaşaçı sevgisi ilə kifayətlənmisiniz…
- Təbii… Məni bu gün
sənətə, həyata bağlayan şeyin
tamaşaçı sevgisi olduğunu demirəm. Biz aktyorlar ömrümüzü nəyə sərf
etdiyimizi bilirik. Ömrümüzü
şübhəsiz tamaşaçıya sərf edirik.
Tamaşadan sonra mənə yaxınlaşıb tanış olur, gül dəstəsi gətirirlər.
Bunların hər biri böyük diqqət, qiymət
deməkdir. Ömrümü sənətə
sərf etdim və buna heç də peşman deyiləm.
- Amma qurban vermisiniz… Bu illər
ərzində ailə qurmaq arzunuz olub?
- Onu mən hiss etməmişəm. Axı insanı yaşadan sevgidir və mən bu
sevgini alırdım. O sevgi, tamaşaçı sevgisi mənə
xəyanət etmədi. Ümumiyyətlə,
sevgisiz heç nə yoxdur, bu tək insan üçün nəzərdə
tutulmayıb. Bütün canlıların
sevgiyə ehtiyacı var. Heyvanlar da öz sevgilərini özlərinə
məxsus şəkildə nümayiş etdirir və əvəzini
istəyir. Həyat sevgi, məhəbbət
üzərində qurulub. Sevgi ailədə
də olur. Əgər orda təmənna
yoxdursa. Bəzən elə olur ki, ailələr
qurulanda müəyyən təmənnalar güdülür.
Qarşılıqlı sevgi əsasında ailə
qurmaq, uşaqların bu ailədə sevgi içərisində
böyüməsi başqa şeydir. Hər
zaman düşünmüşəm ki, ailə həyatım
ya belə olsun, ya da heç olmasın. Başqa
cür istəmirəm, istəməzdim də. Həmişə çəkinmədən demişəm
ki, ailə o zaman ailə olur ki, hər iki tərəf bir sənətin
yolçusu olur, günü-güzəranı maraqlı,
amalı bir olur. Amma cəmiyyətdə elə
ailələr, insanlar var ki, onlar həyat
yoldaşlarının aktrisa olmasını istəmirlər.
Ona görə yox ki, bu, pis peşədir, yoldaşına
baxırlar və s. Sadəcə ailənin mövcud bir
proqramı və qanunu var. Ola bilər bunu qəbul etsinlər,
amma sonda sən özün baxıb görürsən ki,
günorta 3-ə qədər və axşam saat 7-dən 11-dək
teatrdasan, bir ay qastroldasan. Bu adam olur azad, yəni
sən varsan, ya yoxsan, onun daha fərqi yoxdur. Biri
var ki, biz həyatın üzünə ideoloji, fantastik və
yaxud mənəviyyat müstəvisində baxırıq.
Həyatın üzünə dik baxanda görürsən ki,
hər bir kişi işdən evə
istirahətə gəlir, ailə
başçısıdır, onu evdə isti nəfəs
qarşılamalıdır. Əgər gəlib görür
ki, evdə heç kim yoxdur, soyuducudan
özü çıxarıb nə isə hazırlayırsa,
bunlar hamısı səbəbdir. Təbii ki, ailə quranda kişi istəməz ki, həyat
yoldaşının adı dillərdə hallansın. Bu həyatın reallığıdır, amma biz bunu
nədənsə qəbul etmirik.
- Siz
çıxışlarınızın birində 13 il bir insanla eyni evi
bölüşdüyünüzü demisiniz.
- Bəli, həyat yoldaşım olub. Mən həddindən artıq sərbəst idim, o
da özü üçün sərbəst idi. O ailə
deyildi… Uşaq da olmurdu. Qadın azad olanda,
kişi də başlı-başına
qalıb o biri tərəfdə lap azad olur. Belə
insanların birgə ailə qurması və bu ailənin
ömür boyu davam etməsi mümkünsüzdür. Bizdə də belə oldu.
- Zərnigar xanım,
yaşadığınız illər, problemlər,
keçirdiyiniz stresslər Sizi belə iradəli edib, ya
özünüzü sınmaz qadın kimi qələmə
verirsiniz?
- Bu, çox ağır sualdır və
suala cavab vermək üçün mən
uşaqlığımdan başlamalıyam. Biz kənddən
rayona köçəndən bir-iki il sonra
rus məktəbinə getdim. Uşaqlıqdan mən
insanları müşahidə, dərk etmək, başa
düşmək, həyatın özünü, həyatın
varlıqlarını dərk etmək istəmişəm, mən
belə bir insan olmuşam. Daim suallara cavab
axtarmışam. Görünür bəlkə
də rol üzərində belə işləməyin də
təməli o vaxtı — mənim anlamadığım
vaxtlardan formalaşıb. Həyatda
ağrılara, acılara qalib gələndə sevinc hissi də
olur. Və yaxud sevinc hissi əvvəl gəlir,
sonra ağrı və acıya dönür. Yəni, həyat təzadlıdır. Əgər
bizi kənardan çox xoşbəxt görürlərsə,
heç kim anlaya bilməz, bu, nəyin
bahasına başa gəlib. Həyat həm
ağır, həm mürəkkəb, çətin və nə
yaxşı ki sevimlidir, gözəldir. Həyatın
gözəlliyi onun rəngarəngliyidir, mən
bütövlükdə insanın məskən
saldığı planeti nəzərdə tuturam. Uşaqlıqda rəssam olmuşam və hər
şeyi, dünyanın rənglərini müşahidə edirəm.
Həyat gözəldir, tox, ya ac ol, dövlətli
və ya kasıb ol. Çox istərdim ki,
insanlar bir-birlərini çox sevsinlər, çox diqqətli
olsunlar.
- Həyatınızda heç uğursuz
sevgi yaşamısınız?
- Bəli, yaşamışam. O zaman
başa düşmürdüm, çünki cavan idim. Səbəb
mənim tutduğum o məkandır. Elə bir şey
olmayıb ki biləsən — bu sevgini o sevgiyə qurban verməyə
dəyər, ya dəyməz. Mən həmin məqamda, məhz
həmin anda buna hazır idim. Həyatda ən böyük
sevgi əlbəttə qarşılıqlı məhəbbətdir,
söhbət yaxşı, möhkəm, sona kimi hər çətinliyə
tab gətirən ailədən gedir. Ailədə böyük
hörmət, izzət, mənalı davranış,
qarşılıqlı istək olmalıdır. Elə-belə
qapıdan girdi-çıxdı, bir-birlərindən xəbərsiz
hara isə getdi, mən bu münasibətlərdən
danışmıram. Övladların ailədə
varlığı artıq münasibətlərin möhkəmlənməsi
deməkdir. Artıq ümumi problem çıxır —
böyütmək, həyat vermək, gələcəyini
qurmaq.
- O zaman belə deyək — sevdiniz,
inandınız, yanıldınız…
- Yanılmadım, sadəcə anladım,
dərk etdim. Bu adama mənim sənətim lazım
deyildi. İstəyir, amma ki bu məsələ
imkan vermir. Çox qısa zamanda mən
aktrisa kimi qəbul olundum. Məni başqa
cür də təsəvvür etmirlər. Bu, çox qəliz məsələdir. Baxın indinin özündə məsələn,
hansısa ailənin qızının adını çəkəndə
nəslini belə soruşurlar və sözsüz ki, sənətini
soruşurlar. Həkim, ya müəllimə
olduğunu eşidəndə əladır deyirlər. Bu o demək deyil ki, bizim sahədə işləyən
insanlar ailəyə layiq deyillər, amma biz
başqasının duymadıqlarını duymağı
bacarırıq, bizdə intellekt, bacarıq, istedad, insani
keyfiyyətlər var.
- Həyatda istənilən peşədən
bir gün ayrılmaq məcburiyyətində qala bilərsən.
Müxtəlif səbəblərdən bu
yaşanılır. Amma insan məhz o an həyatında
səhv addımlarını və qərarlarını dərk
edir. Siz bu gün səhnədən
uzaqlaşmısınız, indi necə, həyatınızdakı
bəzi qurbanlara görə peşmançılıq çəkirsinizmi?
- Yox, bir an belə
peşman olmamışam. Həyat ağırdır, hətta
vəzifədə olsan belə, hər hansısa
üstünlüyün olsa belə, yenə də həyatın
özünə görə bir ağırlıqları var.
Kimsə kiməsə baxıb köks ötürərək ona
bəxtəvərlik oxuya bilər, amma bəlkə də həmin
insanın içi özünü, çölü özgəni
yandırır. İnsan hansısa bir məqamda
öz övladlarına, nəvələrinə, tutduğu
mövqeyə, fəth etdiyi zirvələrə baxıb təsəlli
tapır. Amma adam da var ki, elə hey
görürsən ki, əziyyət çəkir. Xoş güzəranının da əziyyətini
çəkir. Həyatda belə şeylər
var və o səbəbdən həyatın özünü
yaşamaq ağırdır. Həyat mənim
üçün həmişə ağır olub, həyatdan
qorxmuşam. Həm bu sənəti
sevmişəm, həm bu, mənim üçün maraqlı
olub. Teatra, səhnəyə, əsərlərə,
rejissorlara, müəlliflərə, rəssamlara olan sevgim məni
həyatdan uzaqlaşdırıb. Bu sənət
özü də bir həyatdır. Həyatın
içində həyat…
- Siz Akademik Milli Dram Teatrından gedəndən
sonra bu məsələ ətrafında müxtəlif fikirlər
dolaşdı. Həyatınızın mənası
dediyiniz teatrdan niyə ayrıldınız?
- Əsl səbəbi yaş məsələsidir. Doğru deyirəm. Dövlətin
qanuni var, 65 yaşa kimi harada işləyirsən işlə,
bu yaşda təqaüdə çıxmalısan. Hətta bu məsələ teatrlara şamil olunmasa
belə, sən əgər lazımsansa, çıxdıqdan
sonra səni dəvət edə bilərlər. Hər tamaşanı müqavilə əsasında
oynamaq olar. Nəsil dəyişir, burada
fakturanın də çox böyük önəmi var, yəni,
sən dünənkinin arasında necə görünəcəksən?
Məndən sonra gələn elə nəsildir
ki, onlar nənələri də, anaları da oynaya bilərlər.
Yəni sənin üçün orada elə bir
rol olmalıdır ki, o fakturada, o görkəmdə yalnız
həmin aktrisa oynaya bilər. Bir məsələ
də var, səhhətim buna imkan vermir. Artıq
yaş özünü göstərir, orqanizm tələb edir
və deyir ki, artıq məni rahat burax, daha stressə salma, mən
bacarmıram. Bunu mənə mənim
orqanizmim deyir. Artıq özüm də hiss edirəm ki,
nə isə rahatlıq istəyirəm. Daha
özgə faciələrini oynamaq istəmirəm.
Bir var aktrisa oynamır, sadəcə,
təqdim edir, amma özü qıraqda qalır. Mən özgə dərdini öz dərdim kimi
oynayıram, özgə faciəsini öz faciəm edirəm.
Buna ürək dözmür axı. Sənətimin əsas qayəsini təşkil edən
psixoloji rollardan danışıram. On ildir
ki, şəkər xəstəliyi ilə mübarizə
aparıram. Bəxtiyar Vahabzadənin «Dar
ağacı»nda iki oğul anasını o cür həyəcanla,
o cür burulğanlarla, təslim olmamaq vüqarı ilə, həm
də şəkərlə mübarizə apararaq
oynamışam. Amma indi bunu istəmirəm.
Sözsüz, ürək istəyir, amma orqanizmim mənə
yalvarır, deyir ki, «get dərmanını iç,
get vaxtlı-vaxtında rejimini saxla, get gəz, zövq al». Sən demə, bütün bu xəstəliklərin
baisi stress və əsəb imiş. İnsan
hər şey üçün sarsıntı keçirir.
İnsan həyatı rəngarəngdir,
burulğanlıdır. Arzular insanı hər
yerə çırpır. Arzu — bir istək
və bir andı. Amma o arzunun
reallaşmasına illər, o illəri yaşamağa
dözüm, səbir lazımdır. İnsan səbir edə-edə
yaşayır və arzularına çatır…
Xalq Cəbhəsi.- 2012.- 3 noyabr.- S.15.