Yaradıcılıq
fenomeninin bəzi sirrləri
Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin ən istedadlı nümayəndələrindən olan caz və estrada musiqimizin banisi Tofiq Ələkbər oğlu Quliyev haqda çox sayda məqalələr və monoqrafiya yazılıb. Lakin digər bəstəkarlarımız kimi onun da yaradıcılıq prosesi barədə yazılar çox azdır. Hər bir sənətkar kimi bəstəkarın yaradıcılıq prosesini araşdırmaq musiqişünaslıqda ən aktual məsələlərdəndir. Bəstəkarın musiqi üzərində nə cür işləməsi əsərin «doğulması»nın ümumi cəhətlərini musiqişünaslar hələ kifayət qədər öyrənməmişlər.
Yaradıcı insanlar öz intim hisslərini gizlətməyə çalışırlar. Bəlkə də nələrdənsə ehtiyatlanaraq sənətkarlar yaradıcılıq prosesi haqda danışmağı xoşlamırlar. XX əsrin dahi bəstəkarı D.D.Şostakoviç jurnalistin ondan musiqisini necə bəstələməsi barədə danışmağı xahiş etdikdə «Çox sadə tərzdə» deyə sualdan yayınmaqla qısa cavab vermişdi.
Bu cür cavab jurnalistə inandırıcı görünmədikdə və o, inadcıllıq göstərib yaradıcılıq prosesinin hər halda necə getdiyi barədə təkidlə soruşduqda nəhayət Şostakoviç dözməyərək belə cavab vermişdi: «Cavan oğlan, proses bu cür gedir; əvvəl kağızı götürürəm, sonra isə qələm və mürəkkəbi. Masa arxasına əyləşib qələmi mürəkkəbə batırıram və yazıram, batırıram və yenə də yazıram. Bax, beləcə və ilaxir.»
Q.Qarayev T.Quliyev haqda yazırdı:
«Xatırımdadır, Tofiq konservatoriyanın nəzdində fəhlə
fakültəsində təhsil alan şagirdlər arasında
xüsusən seçilirdi. O, musiqi istedadı ilə
parlayırdı. Royalda əla çalır, improvizə edir,
heyrətamiz yüngüllüklə bəstələyirdi.
Onun musiqi yaddaşı və kəskin qavrayışı
hamını təəccübləndirirdi. Moskvada o, əsası,
möhkəm olan musiqi məktəbi keçdi! Dirijor pultu arxasında
dayandı, müxtəlif sinfonik kamera – instrumental musiqilər
yazdı. Ancaq maqnit kimi mahnı onu özünə tərəf
çəkdi. Tezliklə o, bütün
gücünü bu janr sahəsinə yönəltdi.
Bilmirəm Tofiq Quliyev mahnıları necə yazır,
gec, yoxsa tez müddətdə, bu zaman daha çox hansı
metodlardan istifadə edir. Bizlərdən çoxumuz kimi o da
yaradıcılıq prosesi barədə
danışmamağı üstün tutur. Onu bilirəm ki, o, poetik mətnlərə
qarşı ciddidir. Azərbaycan şairləri
içərisində o, ən yaxşılarını
seçib. S.Vurğun, S.Rüstəm, R.Rza, Z.Cabbarzadə
və s. M.Svetlovla onun mahnı mətnlərini dərindən
başa düşən bir şəxs kimi böyük
yaradıcılıq dostluğu vardır.
T.Quliyevin yaradıcılığı şəxsən
məni uşaq yaşlarımdan maraqlandırmağa
başlayıb. «Ögey ana», «Bəxtiyar», «Görüş», «Qızmar
günəş altında», «Onu bağışlamaq olarmı»
və onlarla filmə tamaşa edərkən sözlərlə
ifadə olunmayacaq dərəcədə insanı romantik
duyğularla mənəvi cəhətcə qidalandıran xeyirxah
bir musiqi böyük bir nəslin estetik tərbiyə
almasında ölçüyəgəlməz dərəcədə
müsbət rol oynayıb. Təkcə bir Tofiq Quliyevin
musiqisi, onun yaradıcılığı böyük bir
müəllim-tərbiyəçi ordusunun estetik tərbiyə
sahəsində görə biləcəyi qədər iş
görə bilib.
Bəstəkar-musiqişünas Azad Ozan Kərimli
T.Quliyevin mahnılarını janr etalonu
adlandırırdı. Bəstəkar Əziz Əzizov isə
söhbət əsnasında həmişə deyirdi ki, iki nəfər
çıxış edəndə mənim tüklərim
biz-biz durur, «Bir Tofiq Quliyev piano çalanda, bir də
Müslüm oxuyanda». Böyük bəstəkarımız
Vasif Adıgözəlovla musiqi sənəti və bəstəkar
yaradıcılığı barədə söhbət edərkən
o, nədənsə T.Quliyevi xatırlayırdı və «Tofiq
Quliyev dahi bəstəkardır» deyirdi.
Vasif Adıgözəlov özü də çox
görkəmli bəstəkar idi və kifayət qədər
ciddi insan idi.
Tofiq Quliyev kamil eşitmə qabiliyyətinə
malik bir bəstəkar kimi nəinki istənilən səsi,
istənilən harmoniyanı, hətta bütöv bir partituru
da asanlıqla ayırd edə bilirdi. Hansı
bir musiqi janrı üzrə işləməsindən
asılı olmayaraq o, bu işin öhdəsindən heyrətamiz
dərəcədə asanlıqla gəlməyə nail olurdu.
Bəstəkarın fikrincə, «yaxşı
mahnı yazmaq heç də irihəcmli kamera-instrumental, eləcə
də simfonik əsər yazmaqla müqayisədə asan
deyildir. Əksinə burada az vaxt ərzində
sözünü deməyi bacarmalısan. Əgər mahnəya
sadə 3 hissəli forma kimi baxsaq (1 dəq+1dəq=mahnı)
3-4 dəqiqə ərzində yaddaqalan, gözəl,
obrazlı musiqi yazmağı bacarmalısan».
T.Quliyev yazdığı mahnıları rejissor və ya
şairlərə bir neçə variantda çalıb
göstərərək onların da fikriylə
maraqlanırdı. İmprovizasiyalar baş alıb gedirdi.
«Buna qulaq asın!», «Necədir?», «Bəlkə
bu daha yaxşıdı?», «Bəlkə bunu istəyirsiniz?» və
s. kimi suallarla sanki onları imtahan edirmiş kimi müxtəlif
variantlarda eyni bir mahnı ifa edirdi.
Mahnı üzərində iki cür işləyirdi. Bir çox
şairlərə (Ə.Əlibəyli, N.Xəzri, İ.Səfərli,
Z.Cabbarzadə və s.) hazır musiqi verilərək onlardan mətn
yazmaq tələb edilirdi. Bəstəkarlar
buna «balvanka» deyirlər (rus bəstəkarları bunu «rıba»
adlandırırlar). Bu zaman şairə
hecaların sayı və misrada olan vurğuların yeri
göstərilir. İkinci üsul isə
birincinin əksi olub hazır mətnə musiqi yazmaqdır.
T.Quliyevin şairlərdən S.Rüstəm,
S.Vurğun, R.Rzanın sözlərinə yazılmış
mahnıları belədir. Rəsul Rza
«Balıq» adlanan üsulla şeir yazmaqdan qəti imtina edir və
hətta onun yazdığı mətndə nəyisə dəyişdirməyi
də yaxın qoymurdu.
Mətn üzərində də məsuliyyətlə
işləmək lazım gəlirdi. Aydın məsələdir
ki, sözlər zəifdirsə onda bitkin bir mahnı
alınmayacaq. Yaxşı musiqiyə
heç vaxt boş sözlər yazmaq yaraşmır. Şairdən belə məqamda istedad tələb
olunur.
Tofiq Quliyev mahnılarının əksəriyyətini Zeynal Cabbarzadə ilə yazıb. Bəstəkar özü bu barədə belə deyirdi: «Bir vaxtlar köhnə babin kasetli maqnitafonlar vardı. Ora bir musiqi yazıb Zeynal Cabbarzadəyə vermişdim. Zeynal telefonla zəng çalıb bildirdi ki, mahnıya yazılmış mətn artıq hazırdır.
Tofiq Quliyev kino musiqisi üzərində işləməyi sevirdi. Bu zaman çox vaxt rejissorun diktə etdiyi kimi işləmək lazım gəlirdi. Kinorejissor Həsən Seyidbəylinin fikirləri yaradıcılıq prosesi baxımından çox dəyərlidir: «Çəkdiyim filmə musiqi yazdığı vaxt Tofiqlə bəzən mübahisə də edirdik. Maraqlı burası idi ki, hər dəfə görüşəndə Tofiq yeni bir mahnını mənə bir neçə variantda təqdim edirdi və hamısını ayrı-ayrılıqla çalıb oxuyurdu. Onun bir az xırıltılı, ürəyə yatan bariton səsi məni valeh etsə də bəzən təqdim olunan bütün variantlardan imtina etməli olurdum. Qəribə burasıdır ki, belə vaxtlarda o, qətiyyən incimir, əksinə onda axtarış ehtirası daha da coşurdu, mən onun əllərinin, barmaqlarının royalın ağlı-qaralı şirmayi dillərində həssaslıqla gəzib, istənilən melodiyanı necə axtardığını müşahidə etmişəm. Bu axtarış qələbəsinin, yaradıcılıq sehrinin, möcüzəsinin şahidi olmuşam».
Kino çəkilən zaman rejissor nə cür musiqi istədiyini bəstəkara izah edirdi. Rejissor kinoda gah illüstrativ şəkildə verilən, musiqi, gah müxtəlif obrazların açılması üçün tələb olunan, gah da hadisələrin dramaturgiyasına xidmət edən musiqi lazım gəldiyini tələb edirdi. Bəstəkar daha çox rejissorun tapşırıqlarını yerinə yetirməli olurdu. Əlbəttə, heç də həmişə iş prosesi bir cür olmur. Hərdən bəstəkara şəraitdən asılı olaraq yaradıcılıq sərbəstliyi də verilirdi. Musiqinin hansı müddətdə yazılmasına gəldikdə bu müxtəlif şəraitdə olurdu. Bəzən 2-3 saat ərzində musiqi hazır olurdu, bəzən də iş prosesi bir necə gün, həftə bəzən də aya qədər davam edirdi. Sifarişlərin çox olduğu hallarda o, gecə saatlarında da işləyirdi. Adi vaxtlarda isə ilhama gəldiyi vaxt və istədiyi qədər işləyirdi. Televiziya çıxışında bəstəkardan eşitdiyimə görə, «elə mahnı olub ki, mən onu 20 dəqiqəyə yazmışam, elə də olub ki, 1 aydan sonra tamamlamışam». Kino musiqisi simfonik orkestr üçün yazılaraq partitura şəklində Moskvada SSRİ Kinomatoqrafiya Komitəsinin simfonik orkestrinin ifasında lentə yazılırdı. Vaxt azlığı, hətta «seytnot» vəziyyətində də T.Quliyev klavirin və partiturun bütün notlarını heç kimin köməyindən, heç vaxt istifadə etmədən hamısını yalnız və yalnız özü yazırdı. Çoxlu ictimai işlər görərkən bütün məqalə və məruzələrini də özü yazırdı. Bu işi heç vaxt başqalarına tapşırmazdı. O, təyyarəni xoşlamır, Moskvaya qatarla gedir, hətta bir çox partiturun notlarını qısa müddətə qatardaca tamamlayırdı. Royal olub-olmamasına baxmayaraq hər bir musiqini incə eşitmə qabiliyyətinin köməyilə istər klavir, istərsə də birbaşa partitur şəklində asanlıqla nota köçürürdü. Dahi bəstəkar R.Şuman bunu musiqiçi üçün arzu olunan ən yüksək səviyyə adlandırırdı.
Bəstəkarın yaradıcılıq yoluna
nəzər salsaq, o öz musiqisini hər şəraitdə
yazıb. Ağır müharibə illərində cəbhədə
də, qatarda da, yaradıcılıq evlərində də,
iş otağında da, hətta yolüstü qastrollar
zamanı da. Nəvəsinə həsr etdiyi «Cəmilənin
albomu» fortepiano miniatürləri də 1971-ci il İvanovada
yaradıcılıq evində yazılıb.
Ömrünün son günlərinədək musiqidən
ayrılmayıb. Sonuncu əsəri isə kinorejissor Vaqif
Mustafayevin çəkdiyi «Bakı-Bakı» filminə
yazdığı musiqidir. Tofiq Quliyev nadir bəstəkardır
ki, onun musiqisi hər yerdə, hər zaman səslənir. Bu musiqini
uşaq da, böyük də, qoca da, cavan da sevir. Alim də,
çoban da, fəhlə də, ziyalı da başa
düşür.
İtaliyada məşhur C.Verdinin musiqisi italyanların
dilində əzbərdir, onu çox vaxt xalq mahnıları
ilə qarışıq salırlar. Oxşar vəziyyət
bizdə də Tofiq Quliyevin musiqisinə şamil
olunmalıdır. Bu musiqi o səviyyəyə
çatıb ki, artıq xalqın sərvətinə
çevrilib. Bu sənətkar xoşbəxtliyinin
zirvəsidir. Bunun sirri isə xalqa
bağlılıq, xalq musiqisinə olan sonsuz məhəbbətdir.
Bəstəkarın hər bir əsəri
çox nikbin, romantik, incə hisslərlə cilalanıb.
Bu mahnılar zamanın sınağından
çoxdan çıxıb. Ona görə
də heç vaxt heç bir dəb onu «deformasiya» edə bilməz.
Sanki yenicə yazılıb. Mürəkkəbi heç qurumayıb. Bu musiqi həmişə orijinaldır, səmimidir,
çünki ürəkdən gəlir. Ona
görə də daim yaşayır və milyonlarla insana sevinc
bəxş edir.
Yaradıcılıq
fenomeninin bəzi sirrləri
ßíâàðü 17,
2012
Bu xəbəri
paylaş Baba
Rzayevin yubileyi İtalyan
fotoqrafların sərgisi keçiriləcək Madriddə Beynəlxalq Turizm Sərgisi «Eurovision»a qatılacaq ölkələr
Oktay
Azərbaycan
bəstəkarlıq məktəbinin ən istedadlı
nümayəndələrindən olan caz və estrada
musiqimizin banisi Tofiq Ələkbər oğlu Quliyev haqda
çox sayda məqalələr və monoqrafiya
yazılıb. Lakin digər bəstəkarlarımız
kimi onun da yaradıcılıq prosesi barədə yazılar
çox azdır. Hər bir sənətkar
kimi bəstəkarın yaradıcılıq prosesini
araşdırmaq musiqişünaslıqda ən aktual məsələlərdəndir.
Bəstəkarın musiqi üzərində nə cür
işləməsi əsərin «doğulması»nın ümumi cəhətlərini
musiqişünaslar hələ kifayət qədər öyrənməmişlər.
Yaradıcı insanlar öz intim hisslərini gizlətməyə
çalışırlar. Bəlkə də nələrdənsə
ehtiyatlanaraq sənətkarlar yaradıcılıq prosesi haqda
danışmağı xoşlamırlar. XX
əsrin dahi bəstəkarı D.D.Şostakoviç jurnalistin
ondan musiqisini necə bəstələməsi barədə
danışmağı xahiş etdikdə «Çox sadə tərzdə»
deyə sualdan yayınmaqla qısa cavab vermişdi.
Bu cür
cavab jurnalistə inandırıcı görünmədikdə
və o, inadcıllıq göstərib yaradıcılıq
prosesinin hər halda necə getdiyi barədə təkidlə
soruşduqda nəhayət Şostakoviç dözməyərək
belə cavab vermişdi: «Cavan oğlan, proses bu cür gedir; əvvəl
kağızı götürürəm, sonra isə qələm
və mürəkkəbi. Masa arxasına əyləşib
qələmi mürəkkəbə batırıram və
yazıram, batırıram və yenə də yazıram.
Bax, beləcə və ilaxir.»
Q.Qarayev
T.Quliyev haqda yazırdı: «Xatırımdadır, Tofiq
konservatoriyanın nəzdində fəhlə fakültəsində
təhsil alan şagirdlər arasında
xüsusən seçilirdi. O, musiqi istedadı ilə
parlayırdı. Royalda əla çalır,
improvizə edir, heyrətamiz yüngüllüklə bəstələyirdi.
Onun musiqi yaddaşı və kəskin
qavrayışı hamını təəccübləndirirdi.
Moskvada o, əsası, möhkəm olan musiqi məktəbi
keçdi! Dirijor pultu arxasında dayandı,
müxtəlif sinfonik kamera – instrumental musiqilər yazdı.
Ancaq maqnit kimi mahnı onu özünə tərəf
çəkdi. Tezliklə o, bütün
gücünü bu janr sahəsinə yönəltdi.
Bilmirəm Tofiq Quliyev mahnıları necə yazır,
gec, yoxsa tez müddətdə, bu zaman daha çox hansı
metodlardan istifadə edir. Bizlərdən çoxumuz kimi o da
yaradıcılıq prosesi barədə
danışmamağı üstün tutur. Onu bilirəm ki, o, poetik mətnlərə
qarşı ciddidir. Azərbaycan şairləri
içərisində o, ən yaxşılarını
seçib. S.Vurğun, S.Rüstəm, R.Rza, Z.Cabbarzadə
və s. M.Svetlovla onun mahnı mətnlərini dərindən
başa düşən bir şəxs kimi böyük
yaradıcılıq dostluğu vardır.
T.Quliyevin yaradıcılığı şəxsən
məni uşaq yaşlarımdan maraqlandırmağa
başlayıb. «Ögey ana», «Bəxtiyar», «Görüş», «Qızmar
günəş altında», «Onu bağışlamaq olarmı»
və onlarla filmə tamaşa edərkən sözlərlə
ifadə olunmayacaq dərəcədə insanı romantik
duyğularla mənəvi cəhətcə qidalandıran
xeyirxah bir musiqi böyük bir nəslin estetik tərbiyə
almasında ölçüyəgəlməz dərəcədə
müsbət rol oynayıb. Təkcə bir Tofiq Quliyevin
musiqisi, onun yaradıcılığı böyük bir
müəllim-tərbiyəçi ordusunun estetik tərbiyə
sahəsində görə biləcəyi qədər iş
görə bilib.
Bəstəkar-musiqişünas Azad Ozan Kərimli
T.Quliyevin mahnılarını janr etalonu
adlandırırdı. Bəstəkar Əziz Əzizov isə
söhbət əsnasında həmişə deyirdi ki, iki nəfər
çıxış edəndə mənim tüklərim
biz-biz durur, «Bir Tofiq Quliyev piano çalanda, bir də
Müslüm oxuyanda». Böyük bəstəkarımız
Vasif Adıgözəlovla musiqi sənəti və bəstəkar
yaradıcılığı barədə söhbət edərkən
o, nədənsə T.Quliyevi xatırlayırdı və «Tofiq
Quliyev dahi bəstəkardır» deyirdi.
Vasif Adıgözəlov özü də çox
görkəmli bəstəkar idi və kifayət qədər
ciddi insan idi.
Tofiq Quliyev kamil eşitmə qabiliyyətinə
malik bir bəstəkar kimi nəinki istənilən səsi,
istənilən harmoniyanı, hətta bütöv bir partituru
da asanlıqla ayırd edə bilirdi. Hansı
bir musiqi janrı üzrə işləməsindən asılı
olmayaraq o, bu işin öhdəsindən heyrətamiz dərəcədə
asanlıqla gəlməyə nail olurdu. Bəstəkarın
fikrincə, «yaxşı mahnı yazmaq heç də irihəcmli
kamera-instrumental, eləcə də simfonik əsər yazmaqla
müqayisədə asan deyildir. Əksinə burada az vaxt ərzində sözünü deməyi
bacarmalısan. Əgər mahnəya sadə 3 hissəli forma
kimi baxsaq (1 dəq+1dəq=mahnı) 3-4 dəqiqə ərzində
yaddaqalan, gözəl, obrazlı musiqi yazmağı
bacarmalısan».
T.Quliyev yazdığı mahnıları rejissor və ya
şairlərə bir neçə variantda çalıb
göstərərək onların da fikriylə
maraqlanırdı. İmprovizasiyalar baş alıb gedirdi.
«Buna qulaq asın!», «Necədir?», «Bəlkə
bu daha yaxşıdı?», «Bəlkə bunu istəyirsiniz?» və
s. kimi suallarla sanki onları imtahan edirmiş kimi müxtəlif
variantlarda eyni bir mahnı ifa edirdi.
Mahnı üzərində iki cür işləyirdi. Bir çox
şairlərə (Ə.Əlibəyli, N.Xəzri, İ.Səfərli,
Z.Cabbarzadə və s.) hazır musiqi verilərək onlardan mətn
yazmaq tələb edilirdi. Bəstəkarlar
buna «balvanka» deyirlər (rus bəstəkarları bunu «rıba»
adlandırırlar). Bu zaman şairə
hecaların sayı və misrada olan vurğuların yeri
göstərilir. İkinci üsul isə
birincinin əksi olub hazır mətnə musiqi yazmaqdır.
T.Quliyevin şairlərdən S.Rüstəm,
S.Vurğun, R.Rzanın sözlərinə yazılmış
mahnıları belədir. Rəsul Rza
«Balıq» adlanan üsulla şeir yazmaqdan qəti imtina edir və
hətta onun yazdığı mətndə nəyisə dəyişdirməyi
də yaxın qoymurdu.
Mətn üzərində də məsuliyyətlə
işləmək lazım gəlirdi. Aydın məsələdir
ki, sözlər zəifdirsə onda bitkin bir mahnı
alınmayacaq. Yaxşı musiqiyə
heç vaxt boş sözlər yazmaq yaraşmır. Şairdən belə məqamda istedad tələb
olunur.
Tofiq Quliyev mahnılarının əksəriyyətini
Zeynal Cabbarzadə ilə yazıb. Bəstəkar özü bu barədə
belə deyirdi: «Bir vaxtlar köhnə babin kasetli maqnitafonlar
vardı. Ora bir musiqi yazıb Zeynal Cabbarzadəyə
vermişdim. Zeynal telefonla zəng
çalıb bildirdi ki, mahnıya yazılmış mətn
artıq hazırdır.
Tofiq Quliyev kino musiqisi üzərində işləməyi
sevirdi. Bu zaman çox vaxt rejissorun diktə etdiyi kimi işləmək
lazım gəlirdi. Kinorejissor Həsən Seyidbəylinin
fikirləri yaradıcılıq prosesi baxımından
çox dəyərlidir: «Çəkdiyim filmə musiqi
yazdığı vaxt Tofiqlə bəzən mübahisə də
edirdik. Maraqlı burası idi ki, hər dəfə
görüşəndə Tofiq yeni bir mahnını mənə
bir neçə variantda təqdim edirdi və
hamısını ayrı-ayrılıqla çalıb
oxuyurdu. Onun bir az
xırıltılı, ürəyə yatan bariton səsi məni
valeh etsə də bəzən təqdim olunan bütün
variantlardan imtina etməli olurdum. Qəribə
burasıdır ki, belə vaxtlarda o, qətiyyən incimir, əksinə
onda axtarış ehtirası daha da coşurdu, mən onun əllərinin,
barmaqlarının royalın ağlı-qaralı şirmayi
dillərində həssaslıqla gəzib, istənilən
melodiyanı necə axtardığını müşahidə
etmişəm. Bu axtarış qələbəsinin,
yaradıcılıq sehrinin, möcüzəsinin şahidi
olmuşam».
Kino çəkilən zaman rejissor nə cür musiqi istədiyini
bəstəkara izah edirdi. Rejissor kinoda gah
illüstrativ şəkildə verilən, musiqi, gah müxtəlif
obrazların açılması üçün tələb
olunan, gah da hadisələrin dramaturgiyasına xidmət edən
musiqi lazım gəldiyini tələb edirdi. Bəstəkar daha çox rejissorun
tapşırıqlarını yerinə yetirməli olurdu.
Əlbəttə, heç də həmişə iş
prosesi bir cür olmur. Hərdən bəstəkara
şəraitdən asılı olaraq yaradıcılıq sərbəstliyi
də verilirdi. Musiqinin hansı müddətdə
yazılmasına gəldikdə bu müxtəlif şəraitdə
olurdu. Bəzən 2-3 saat ərzində musiqi hazır
olurdu, bəzən də iş prosesi bir necə gün, həftə
bəzən də aya qədər davam edirdi. Sifarişlərin
çox olduğu hallarda o, gecə saatlarında da işləyirdi.
Adi vaxtlarda isə ilhama gəldiyi vaxt və istədiyi
qədər işləyirdi. Televiziya
çıxışında bəstəkardan eşitdiyimə
görə, «elə mahnı olub ki, mən onu 20 dəqiqəyə
yazmışam, elə də olub ki, 1 aydan sonra
tamamlamışam». Kino musiqisi simfonik
orkestr üçün yazılaraq partitura şəklində
Moskvada SSRİ Kinomatoqrafiya Komitəsinin simfonik orkestrinin
ifasında lentə yazılırdı. Vaxt
azlığı, hətta «seytnot» vəziyyətində də
T.Quliyev klavirin və partiturun bütün notlarını
heç kimin köməyindən, heç vaxt istifadə etmədən
hamısını yalnız və yalnız özü
yazırdı. Çoxlu ictimai işlər
görərkən bütün məqalə və məruzələrini
də özü yazırdı. Bu işi
heç vaxt başqalarına tapşırmazdı. O, təyyarəni
xoşlamır, Moskvaya qatarla gedir, hətta bir çox
partiturun notlarını qısa müddətə qatardaca
tamamlayırdı. Royal olub-olmamasına baxmayaraq
hər bir musiqini incə eşitmə qabiliyyətinin köməyilə
istər klavir, istərsə də birbaşa partitur şəklində
asanlıqla nota köçürürdü. Dahi bəstəkar R.Şuman bunu musiqiçi
üçün arzu olunan ən yüksək səviyyə
adlandırırdı.
Bəstəkarın yaradıcılıq yoluna nəzər
salsaq, o öz musiqisini hər şəraitdə yazıb. Ağır müharibə
illərində cəbhədə də, qatarda da,
yaradıcılıq evlərində də, iş
otağında da, hətta yolüstü qastrollar zamanı da.
Nəvəsinə həsr etdiyi «Cəmilənin albomu»
fortepiano miniatürləri də 1971-ci il
İvanovada yaradıcılıq evində yazılıb. Ömrünün son günlərinədək musiqidən
ayrılmayıb. Sonuncu əsəri isə
kinorejissor Vaqif Mustafayevin çəkdiyi «Bakı-Bakı»
filminə yazdığı musiqidir. Tofiq
Quliyev nadir bəstəkardır ki, onun musiqisi hər yerdə,
hər zaman səslənir. Bu musiqini
uşaq da, böyük də, qoca da, cavan da sevir. Alim də, çoban da, fəhlə də, ziyalı
da başa düşür.
İtaliyada məşhur C.Verdinin musiqisi italyanların
dilində əzbərdir, onu çox vaxt xalq mahnıları
ilə qarışıq salırlar. Oxşar vəziyyət
bizdə də Tofiq Quliyevin musiqisinə şamil
olunmalıdır. Bu musiqi o səviyyəyə
çatıb ki, artıq xalqın sərvətinə
çevrilib. Bu sənətkar xoşbəxtliyinin
zirvəsidir. Bunun sirri isə xalqa
bağlılıq, xalq musiqisinə olan sonsuz məhəbbətdir.
Bəstəkarın hər bir əsəri
çox nikbin, romantik, incə hisslərlə cilalanıb.
Bu mahnılar zamanın sınağından
çoxdan çıxıb. Ona görə
də heç vaxt heç bir dəb onu «deformasiya» edə bilməz.
Sanki yenicə yazılıb. Mürəkkəbi heç qurumayıb. Bu musiqi həmişə orijinaldır, səmimidir,
çünki ürəkdən gəlir. Ona
görə də daim yaşayır və milyonlarla insana sevinc
bəxş edir.
Oktaty
Xalq Cəbhəsi.-
2012.- 17 yanvar.- S.13.