Səhnədə
özü olmaq
İlham Namiq Kamal həmişə
yaratdığı obrazların həm xarici, həm də
daxili bütövlüyünə nail ola bilir
XX əsrin
70-ci illərində Azərbaycanda sənət aləminə
İlham Əhmədov adlı daha bir gənc gəlir. Bu illərdə
sənət aləminin çox qaynar zamanı idi. Bu dövrdə
sənətdə Bəşir Səfəroğlu, Əliağa
Ağayev, Fazil Salayev, Möhsün Sənani, Nəsibə
Zeynalova, Həsənağa Turabov, Barat Şəkinskaya və
bu kimi ulduzlar parlayırdı. Belə bir zamanda sənətə
gəlmək, cəsarətlə nəsə deməyə
iddialı olmaq o qədər də asan deyildi. Ancaq İlham
bunu bacardı və hazırda sənətdə öz
sözünü demiş, tamaşaçı yaddaşına
həkk olunmuş görkəmli sənət adamıdır.
O, gec də olsa dövlət tərəfindən xalq artisti fəxri
adına layiq görülən, ancaq əslində xalq tərəfindən
çoxdan bu ada layiq layiq sənətkardır. Ona görə
də İlham xalq artisti fəxri adına layiq görüləndə,
bir çox hallarda olduğu kimi, heç kim təəccüblənmədi.
Çünki onun sənəti göz önündə idi.
İlham Namiq Kamal artıq qırx ildən çoxdur ki, sənətdədir.
Elə aktyorlar var ki, onlar teatrda parlaq obrazlar yaratsalar da kinoda və
ya televiziyada bir o qədər də fərqlənmirlər.
Bunun nə ilə bağlı olduğunu müxtəlif
cür izah edirlər. O isə həm teatr, həm kino, həm
televiziya, həm də radio verilişlərində həmişə
seçilir. Bu bəlkə də onun sənətə və
özünə qarşı olan ciddi münasibətindən
irəli gəlir. Lakin ciddi münasibət işin bir tərəfidir.
Əsas olan yaradanın verdiyidir. O ya var, ya da yoxdur. Zaman
göstərdi ki, İlham Namiq Kamal həmişə
yaratdığı obrazların həm xarici, həm də
daxili bütövlüyünə nail ola bilir.
İlham
Namiq Kamal İncəsənət İnstitutunun dram və kino
aktyorluğu kursunu bitirib. Bu kursa əvvəl Adil İskəndərov,
sonra isə Rza Təhmasib rəhbərlik edib. Elə tələbəlik
illərindən İlham sənətdə söz deməyə
çalışıb. Radio verilişlərində, tədris
teatrında, televiziyada İlham ara-sıra görünməyə
başlayır. Elə bu zaman İncəsənət
İnstitutunun tədris teatrında bir neçə tələbəni
aktyor ştatına işə qəbul edirlər. İlham da
onların arasında olur. Gərgin məşqlərin nəticəsi
olaraq bitkin obrazlar meydana gəlir. C.Cabbarlının «Aydın»
tamaşasında Mirzə Cavad, M.Ə.Sabirin «Üləma məclisi»
tamaşasında Molla Mirzəağa, H.Cavidin «Ana»
tamaşasında Orxan, M.F.Axundovun «Müsyö Jordan və Dərviş
Məstəli şah» tamaşasında Məstəli şah,
F.Dürrenmattin «Meteor» tamaşasında Şvitter obrazları
tələbə-aktyorun ifasında maraqla baxılırdı.
Artıq hiss olunurdu ki, sənətə fərqli bir istedad gəlir.
Elə bu ərəfədə Adil İskəndərov
İlhamı kinostudiyaya dəvət edir. Onu da deyək ki, Adil
müəllim hər tələbəni yadında saxlayıb
kinostudiyaya aktyor ştatına dəvət etməzdi. Bu
artıq nədənsə xəbər verirdi. Bir müddət
belə keçir. Bu ara rejissor Fikrət Sultanov onu Azdramaya dəvət
etmək istəyir və bunun üçün Tofiq
Kazımovla danışır. Beləliklə İlham 1971-ci
ildən 1989-cu ilə qədər Azdramada ən müxtəlif
səpkili obrazlar yaradır. İlhamın aktyor kimi
inkişafında mərhum rejissor Tofiq Kazımovun xidməti
böyükdür. Bu rejissorun çox fərqli iş metodu
var idi. O, istedadına inandığı cavan aktyorları «daha
çox işlədirdi». İstədiyi nəticəni almayana
qədər həmin adamdan əl çəkmirdi. İlham da
həmin seçilmişlərdən idi. Bu gərgin zəhmətin
nəticəsi olaraq müxtəlif səpkili obrazlar meydana gəlir.
V.Şekspirin «Fırtına» tamaşasında Adrian,
B.Nuşiçin «Nazirin xanımı» tamaşasında
Nikoviç, İ.Əfəndiyevin «Bağlardan gələn səs»
tamaşasında Ququş, «Qəribə oğlan»
tamaşasında Batı və Dadaş Rəhimoviç, C.Məmmədquluzadənin
«Ölülər» tamaşasında Hacı Kərim,
M.S.Ordubadinin «Qılınc və qələm»
tamaşasında mühakim, İ.Əfəndiyevin «Unuda bilmirəm»
tamaşasında Cəmil, H.Cavidin «Knyaz» tamaşasında Kinto
və onlarla müxtəlif obrazlar bu illərin məhsuludur.
Ümumilikdə, İlham Namiq Kamal Azdramadakı fəaliyyəti
dövründə 50-dən yuxarı rəngarəng obrazlar təqdim
edir. Və tamaşaçı yaddaşına həkk olunur.
Elə bu dövrlərdə İlhamda televiziyaya çox
güclü maraq yaranır. Belə demək mümkünsə,
televiziyanın da İlhama marağı yaranır və hər
iki tərəf bundan udur. O, televiziyada C.Aslanoğlunun «Kürəkən
olmaq çətinmiş» novellasında, R.Əhmədzadənin
monoloqlarında, «Səhər görüşlərində»,
yumoristik novellalarda, Anarın «Evləri köndələn yar»
teletamaşasında Paşa Paşayeviç, Qoqolun «Evlənmə»
teletamaşasında Podkolyosin, Haldoninin «Mehmanxana sahibəsi»
teletamaşasında Markiz, A.Məmmədovun «Kişilər»
teletamaşasında Hüseynağa bacı və onlarla
obrazlar yaradır.
Televiziyada
müvəffəqiyyətlə çıxış edib,
uğurlu obrazlarla tamaşaçı qəlbinə yol tapan
İlham kinoda da bitkin obrazlar təqdim edə bilib. O, «Qaynana»
filmində İlqar, iki serialı «Qəribə adam» filmində
Əbdül Rəhman, «Uzun ömrün akkordları» filmində
jurnalist, «Bəyin oğurlanması» filmində Anar, «Arvadım
mənim, uşaqlarım mənim» filmində müdir, «Musiqi
müəllimi» filmində Səməd və «Mozalan»
kinojurnalında yüzlərlə müxtəlif xarakterli
obrazlar yaradır.
Mərhum
Tofiq Kazımovdan sonra Azdramaya Hüseynağa Atakişiyev
baş rejissor təyin olunur. Bu ərəfədə İlham
H.Atakişiyevin quruluşunda M.F.Axundovun «Vəziri xani Lənkərani»
tamaşasında Teymur ağa, R.Əlizadənin «Günah»
tamaşasında Fərrux, M.Qorkinin «Həyatın dibində»
tamaşasında Bubnov, M.İbrahimbəyovun «Kərgədan
buynuzu» tamaşasında müstəntiq Əsgərov, V.Səmədoğlunun
«Yayda qartopu oyunu» tamaşasında Ziyad müəllim
obrazlarını yaradır. Daha sonra H.Atakişiyev «Gənclər»
teatırını yaradır. İlham bu teatrda da
H.Atakişiyevin quruluşunda S.Stratiyevin «Çarəsiz sərnişinlər»
tamaşasında Məsuliyyətsiz, R.Əlizadənin
«Dadaşbala əməliyyatı» tamaşasında
Dadaşbala, R.Tomanın «Arvadımın qatili»
tamaşasında Daniel, İ.Məlikzadənin «Sultanqulu
körpüsü» tamaşasında Sultanqulu, V.Səmədoğlunun
«Dağ tikirik» tamaşasında Kələntər, S.Rəhmanın
«Toy» tamaşasında Kərəmov, G.Xuqayevin «Arvadımın
əri özüməm» tamaşasında Kazbek və s.
obrazlar yaradır. İlham Namiq Kamal xarakter etibarı ilə
daim yeniliyə can atan, həmişə nə isə
axtarandır. O, heç kimin gözləmədiyi halda birdən-birə
teatr yaratmaq eşqinə düşür. Beləliklə, paytaxt
teatrları sırasına «İlham müniatür
teatırı» da qoşulur. İlham burada Anarın «Əl əli
yuyar», R.Səməndərin «İlhamın sərgüzəştləri»,
R.Əlizadənin «Don Kixot Abşeronski», R.Səməndərin
«Novruz», C.Aslanoğlunun «Karnaval» yaxud «Şivonerdə eşq-məhəbbət»,
R.Səməndərin «Xan-xan oyunu», «Yubiley sayağı məsxərə
yaxud kiçik toy», «Yorğanına baxıb ayağını
uzadan teatr», R.Səməndərin «Hoqqabaz şaxta babalar», R.Əlizadənin
«Dünyanın axırı», «Bəxtimin kələyi», R.Səməndərin
«Başsındıran məsələ», R.Əkbərin
«Qulaq», M.Mirnəsiroğlunun «Müasir toy», G.Aydanın «Mən
qartalam» tamaşalarına quruluş verərək, özü
də baş rolların ifaçısı olur.
Bu
teatrla İlham Namiq Kamal cəbhə bölgələrində,
hərbi qospitallarda və qastrollarda çox saylı
çıxışlar edir. Məhz bu ərəfədə
o, həm də Azdramada Ə.Əmirlinin «Varlı qadın»
tamaşasında Sarı Qarayev, H.Cavidin «Afət»
tamaşasında doktor Qaratay, Hidayətin «Bu dünyanın
adamları» tamaşasında Zaman müəllim, Elçinin «Mənim
ərim dəlidir» tamaşasında Kişi, X.Qocanın «Hərənin
öz payı» tamaşasında Gülən adam
obrazlarını yaradıb. 2005-ci ildə mərhum sənətkarımız
Hacıbaba Bağırov İ.N.Kamalı Musiqili komediya
teatırına dəvət edir. İlham bu dəvəti qəbul
edir. O, A.Babayevlə O.Rəcəbovun «Şeytanın yubileyi» əsərinə
quruluş verərək, özü də baş rolda
çıxış edir. H.Bağırov İlhamla bir səhnədə
oynamaq arzusunda idi. Ancaq ömür vəfa etmir. Daha sonra bu
teatrda İ.N.Kamal M.Haqverdiyevin və R.Mirişlinin «Qısqanc
ürəklər» tamaşasında polkovnik Mikayıl, T.Vəliyeva
və F.Sücəddinovun «Mən dəyərəm min cavana» əsərində
İbad İbadoviç obrazlarını
tamaşaçıların ixtiyarına verir.
Yazımızın
əvvəlində yazmışdıq ki, İlham hansı
teatrda işləməyindən asılı olmayaraq, həm
televiziya, həm də kino təkliflərindən heç vaxt
imtina etmir. AzTV-də A.Babayevin «Nekroloq» əsərində
Sadıq Sadıxov, M.Süleymanlının «Bəylik dərsi»
əsərində Əliqubad və E.Məmiyevin «Şans»
filmində baş həkim, ANS-də K.Qasımlının
«Qışlama əməliyyatı»nda Çek Sendler və
«Yatmış gözəl» tamaşasında Həkim
obrazlarının mükəmməl ifasına nail olur.
Hazırda İ.N.Kamal həm Musiqili kamediya teatrında, həm
də digər teatrlarda, televiziya tamaşalarında, filmlərdə
müxtəlif səpkili obrazlar üzərində işləyir.
Bunlar azmış kimi o, həm də Azərbaycan Dövlət
Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində
«Estrada sənəti» kafedrasının müdiri, professordur.
Onun onlarla tələbəsi müxtəlif teatrlarda və
telekanallarda çalışır.
Oktay Hacımusalı
Xalq Cəbhəsi.- 2012.- 31 yanvar.-
S.13.