«…O teatr
yoxdur»
Rafiq Əzimov:
«İstedadlı gənclərə baxanda ürəyim
ağrıyır. Onların ömrü gedir, enerjiləri xərclənir»
Azərbaycanın xalq
artisti Rafiq Əzimovun APA-ya müsahibəsi
- Rafiq müəllim,
çoxdandır jurnalistlərə müsahibə vermirsiniz:
-
Jurnalist gərək teatrı sevib müsahibəyə gəlsin,
sənətdən xəbəri olsun. Necə deyərlər,
piyada adam, qaşınmayan yerdən qan çıxarmaq məqsədilə
gələn jurnalist mənim adamım deyil. Bir də
görürsən gəlir, hiss edirəm bu adamın teatra
qarşı böyük nifrəti var, yaxud son on ildə bir
tamaşaya belə baxmayıb və s. Məqsədi də
müğənnilər sayaq dava salmaqdır.
- Səyavuş Aslanla vida
mərasimində xeyli yorğun və ümidsiz
görünürdünüz:
- Mən
eşitməmişəm, gəlinim danışırdı ki,
vida mərasiminə görə bəzi adamlar giley edirmişlər.
Bilirsiniz, heç kimi heç nəyə məcbur etmək
olmur. Heç kimə demək olmur ki, filankəsi sev, filankəsə
sərin münasibət göstər. Əlli bir ildir Milli Dram
Teatrında çalışıram. Bu illər ərzində
o qədər xoşagəlməyən hadisələrin
şahidi olmuşam ki.
- Giley-güzarın səbəbi
nə idi?
-
Açığı, danışılanları özüm
eşitməmişəm. Deyirmişlər ki, Səyavuşun
adına layıq vida mərasimi keçirilməyib. Vida mərasimi
necə olmalıydı ki? Allah rəhmət eləsin, Səyavuş
Aslan haqq dünyasına qovuşmamışdan iki gün qabaq
«Şərəf» ordeni ilə təltif olundu. Bu, nadir hadisədir.
Səyavuş Aslanla mən bir məhəllədə
böyümüşük, onun haqqında xatirələrimi
danışdım. Bu sənətə gəlməyimdə Səyavuşun
da hardasa rolu olub, teatra olan sevgimə təsir göstərib. Mən
xalq artisti adını alanda rəhmətlik sevincək gəlib
təbrik elədi, qayıtdı ki, day bu olmadı da, bir məhəllədə
bir xalq artisti olar, iki yox! (Gülür) Dedim, Səyavuş,
bizim məhəllədə gör kimlər fəxri ad
alıblar: Qəmər Almaszadə, Qurban Pirimov, Əliağa
Kürçaylı, Qabil və s.
Uşaqlığımızın üstündən çox
illər keçəndən sonra Səyavuş məni səhnədə
görüb fikirləşirmiş ki, görəsən, bu
Rafiq Əzimov bizim məhəllədəki o Rafiqdir? Hətta
bir dəfə qardaşımdan soruşubmuş ki, sənin o
balaca qardaşın indi nə işlə məşğuldur?
Qardaşım da deyib, əşşi, artist olmaq istəyir. «Nişanlı
qız»da tərəf müqabili olduq, mənə dedi, sənin
kimi aktyorla tanış olduğuma çox şad oldum.
- Nazim Hikmətin Mikayıl Rəfilinin
ölümünə yazdığı şeirdəki bir misra
sonralar zərb-məsələ çevrildi: «Nəslimin yarpaq
tökümü başladı». Bir az naqolay səslənsə
də, deyəcəm: sizinki yarpaq tökümündən
keçib.
- Teatra
gələndə mağazada bir kişi məni saxlayıb nə
desə yaxşıdır: Rafiq müəllim, Səyavuş
da getdi, köhnələrdən qalan bircə sənsən.
Çətindir, çox çətin. Gənclər gəlirlər,
istedadlı uşaqlar yetişir, ümid edirəm, onlar
teatrı yaşadacaqlar. Tofiq Kazımov dünyasını dəyişəndə
Səməndər Rzayev teatrda dizlərini qucaqlayıb
oturmuşdu. Yaxınlaşıb əlimi çiyninə
qoydum, «Səməndər, Səməndər»
çağırdım. Handan-hana başını
qaldırdı, gördüm gözləri qızarıb, elə
bil bu dəqiqə ağlayacaq. Bircə cümlə deyə
bildi: «Əzimov, teatr qurtardı!» Mən ona bir az təskinlik
verdim, sakitləşdi. Amma Səməndərin dediyində
böyük həqiqət vardı. Mən demirəm ki, ondan
sonra teatrı bağladılar, müvəffəqiyyətli
tamaşalar olmadı, yox. Uğurlu tamaşalarımız da
olub, uğursuz tamaşalarımız da. Amma həqiqətən
o teatr yoxdur.
- Milli Dram Teatrı haqqında
tez-tez tənqidlər səslənir. Məsələn,
İlham Namiq Kamal müsahibəsində demişdi ki, bu teatr
getdikcə cılızlaşır…
- Siz
İlham Namiq Kamaldan niyə soruşmadınız ki, buna səbəb
nədir? O vaxt aktyor seçimində qayda başqa idi. Biz
dövlət imtahanında beş tamaşa təhvil verdik,
Akademik Milli Dram Teatrında üç tamaşa oynadıq.
Adil İsgəndərov, Mehdi Məmmədov və Tofiq
Kazımov tamaşalara baxandan sonra bizi teatra qəbul etmək
haqqında rəy verdilər. Çox təəssüf ki,
indi elə seçimlər yoxdur. Gənc aktyorların qəbulunda
biz gərək onların tamaşalarına baxaq, öz
seçimimizi edək. İlham teatr haqqında bir tənqidi
yazı da yazmışdı. Xoşagəlməz yazı idi.
İlham Namiq Kamalın Milli Dram Teatrından incikliyinə səbəbin
nə olduğunu bilmirəm. Bu yaxınlarda ona «Şöhrət»
ordeni də verdilər. Burda işləyəndə bu sözləri
niyə demirdin, gedəndən sonra deyirsən?
- Doğrudanmı
Milli Teatra istedadsız adamlar yol tapır?
- Biz institutu qurtaranda 22 nəfər idik,
teatra cəmi üç nəfəri qəbul etdilər.
Soruşsanız ki, indi qəbul necədir, mən istərdim,
yenə belə olsun. Yəni biz aktyorlar tamaşanı da, gənc
aktyoru da görməliyik, sonra nazirlikdə o tamaşalara
baxıb işə qəbul haqqında qərar verməlidirlər.
Mən arzu edərdim, Akademik Milli Dram
Teatrına gənclərin yaxşısının
yaxşısı daxil olsun. Mən ancaq bunu arzu edə bilərəm.
Kimlər qəbul olunur, niyə qəbul olunur, buna mən cavab
verə bilmərəm. Yaxşı olardı institutu qurtaran, fəal,
boy-buxunlu aktyorlar bura vəsiqə ala bilsinlər. Sonra biz giley
eləməyək ki, bu adamlar niyə qəbul olundu, necə qəbul
olundu və s. Yəni bu dediklərimdən sonra sualın kimə
ünvanlandığı konkret bəlli olardı. İndi
teatr aləmi elə sürətlə inkişaf edir ki, bizim
çox şeydən xəbərimiz yoxdur. İstedadlı gənclərə
yol açmaq lazımdır. Artıq böyük sənətkarlarımızı
itirmişik, ona görə onların yerini tuta bilən
aktyorlar lazımdır.
-
Aktyorlar nəyə görə ancaq rejissor kimi Adil İsgəndərovun,
Tofiq Kazımovun adını çəkirlər? Yəni son
illərdə yetişən rejissorlar yoxdurmu? Məsələn,
mən Bəhram Osmanovun,
Mehriban
Ələkbərzadənin, Mikayıl Mikayılovun
tamaşalarına baxmışam…
- Cavanların içində uğurlu
tamaşa hazırlayan rejissorlar var. İradə xanımın
Qoqolun «Evlənmə» tamaşasına baxdım, çox
razı qaldım. Onun çox böyük gələcəyi
var. Bundan başqa, Nicat Kazımovun tamaşaları xoşuma gəlib.
Bəhram Osmanov çox istedadlı rejissordur. Gənc
rejissorların bəzi tamaşalarına baxmışam, bəzilərinə
baxmağı arzu edirəm. Ona görə köhnə
rejissorların adlarını çəkirik ki, onların səhnəyə
qoyduğu tamaşalar mənim beynimə həkk olunub.
Rejissorluq çox çətin sənətdir. Biz arzu ilə
yaşayırıq ki, adını çəkdiyiniz bu
rejissorların tamaşalarına bilet tapılmasın.
Axın-axın tamaşaçılar gəlsin, anşlaq
tamaşalar olsun.
- Sirr deyilsə,
teatrdan nə qədər maaş alırsınız?
- Bu hamımızın yaralı yeridir. Mən
ən yüksək maaş alıram — 400 manat. Əlimə gəlib
çatır 355 manat. Sağ olsun ulu öndərimiz, o vaxt
bizi mükafatlandırdı, ömürlük təqaüdlə
təmin elədi ki, ancaq sənət haqqında
düşünək. Aylıq 1000 manat həmin təqaüdü
alıram. Bu, mənim dolanışığıma çox
kömək edir. Heç bir yerdə aktyora ömürlük
təqaüd verilmir. Bizim də vəzifəmiz odur ki, gözəl
tamaşalar hazırlayaq. Dövlət bizim üçün
daha nə etməlidir ki? Teatrın binasını yüksək
səviyyədə təmir etdirdi. İndi bəzi adamlar dodaq
büzürlər ki, tamaşaçı gəlmir, teatr
ölüb, aktyor yoxdur-filan. Həmin adamlardan soruşuram:
sonuncu dəfə teatrda nə vaxt olmusunuz? Cavab nə olsa,
yaxşıdır: mən təzə teatrda olmamışam. Təzə
teatr bu teatra deyir ki, biz bu binaya 60-cı ildə
köçmüşük. Deməli, 60-cı ildən bu yana
teatrda olmayıb.
- Bütün
müsahibələrinizdə gənclərə görə
bir narahatlığınız var: onların maaşından,
dolanışığından, ailə vəziyyətlərindən
razı deyilsiniz…
- Sizə bir söz deyim. Bizim teatrın rəhbəri
İsrafil İsrafilov köhnə dostumuzdur, teatrı sevir,
savadlı oğlandır. Şəxsən bizimlə söhbət
edəndə deyib ki, bu məsələlərlə
bağlı müraciət etmişəm. Bəlkə də
bu yaxınlarda həll olundu. Həm mənzil şəraitinin
yaxşılaşdırılması, həm də onların
maaşlarının artırılması haqqında müraciət
edib. Mən elə bilirəm, onun sözünü eşidəcəklər,
məsələ həll olunacaq. İstedadlı gənclərə
baxanda ürəyim ağrıyır. Onların ömrü
gedir, enerjiləri xərclənir. Onlar da istəyirlər evlənsinlər,
yaxşı maaşları olsun. Bizim vaxtımızda gənclərə
xüsusi qayğı vardı. Məsələn, onları
növbədənkənar evlə təmin edirdilər. O gənclərdən
biri də mən idim. Gənclərə qarşı hərtərəfli
qayğı artmalıdır ki, onlar başqa yerə
qaçmasınlar.
- Gənclər
hara qaçırlar?
- Söz yox, yenə də
yaradıcılıq işi ilə məşğuldurlar.
Dublyaja qaçırlar, seriallara çəkilirlər. Amma
teatrdakı məşqləri onlara mane olur. Tofiq Kazımov
bizi tez-tez televiziyada görəndə xoşu gəlmirdi.
Çünki aktyor hər rola çəkilməz, hər
şey üçün televiziyaya çıxmaz. Aktyor tez-tez
efirdə olanda nüfuzunu, əlçatmazlığını
itirir. Mən istərdim ki, aktyorlarımız adiləşməsin.
- Milli
Dram Teatrının aktyorlarından tamadalıq edən
varmı?
- (Sükut) Var. Amma onlar da etiraf edirlər
ki, əgər bizim maddi durumumuz yaxşı olsaydı, toylara
getməzdik. Adam da fikirləşir, nə deyim? Ailə var,
uşaq var. Onların da ailələri, övladları adam
arasına çıxırlar, istəyirlər
üst-başları yaxşı olsun. Cavanlar belə şeyləri
sadalayanda, adam bilmir nə desin, necə eləsin.
- Rafael
Dadaşovla aranızda narazılıq yaranmışdı. Hətta
əlbəyaxa olduğunuzu yazdılar. Düzdür, siz də,
rejissor da bunu təkzib etdiniz. Ümumiyyətlə, bu məsələ
nə yerdədir?
- Hazırda tamaşaya yeni aktyor cəlb
olunub, məşqlərimiz davam edir. Mən çox təəssüf
edirəm ki, bu məsələ ortalığa
çıxdı. Sadəcə, bizi, teatrı sevməyənlər
bu məsələni qərəzli şəkildə
ortalığa atdılar.
-
Sonradan Rafael Dadaşovla əlaqə saxlamadınız?
- Rafael teatra gəlməyib, ona görə
görüşə bilməmişəm. Amma mən ondan nəyə
görə küsülü qalmalıyam? Səhhəti ilə
bağlı rəhbərliyə müraciət edib ki, onu
roldan azad etsinlər.
- Mən
Rafael müəllimlə danışanda əsəbi idi…
- Ona görə ki, vaxt az
qalmışdı, tamaşanı təhvil vermək lazım
idi. Fəaliyyətə eyni vaxtda başlamışdıq. Mənim
üçün əsas rejissor mizanıdır. Yəni biz əvvəlcədən
bu pyesi oxuyub razılıq vermişik.
-
Rejissor İradə Gözəlova deyir ki, Rafael Dadaşov əvvəlcədən
ona inamsızlıqla yanaşırdı…
- Məşq prosesində mübahisələr
olurdu, inamsızlıq var idi. Mən elə bilirəm ki,
aktyorun müdaxilə etməyə ixtiyarı yoxdur. Rejissor
deyir, mən bütün günü tamaşa haqqında
düşünürəm, öz mizanımı qururam, nə
isə əlavə ediləndə, o xətt
qırılır. Amma bu yaradıcılıq mübahisəsidir
də. Bunu ortalığa çıxarmağa, şişirtməyə
ehtiyac yox idi.
- «Qoca
kloun axtarılır» tamaşası Rafael Dadaşovun getməsi
ilə nə itirəcək?
- Bilirsiniz, Rafael istedadlı aktyordur,
dünənki aktyor deyil. Onun çiynində xeyli rolu var.
Müdiriyyət bu tamaşanı qəbul edəndə
yaşlı nəslin nümayəndələri
üçün götürmüşdü. Bizim ikimiz də
cərrahiyyə əməliyyatı keçirmişik,
yaşımız az deyil. Kloun rolu dinamikdir, səhnədə
hərəkət tələb edir. Görünür,
bütün bunlar öz təsirini göstərdi.
- Sonda
tamaşaçılara və oxucularınıza
sözünüz varmı?
- Sözüm odur ki, müsahibəni məni
sevərək yaz (Gülür). Bu yaşda çək-çevir
bilirsən də nə deməkdir?
Xalq cəbhəsi.-
2013.- 9 iyul.- S.15.