«Bizim filmlər Oskar və Kann səviyyəsində
deyillər»
Eldar
Quliyev: «Telekanallar düz edib yeni filmləri göstərmir»
Xalq
artisti, rejissor Eldar Quliyevin APA-ya müsahibəsi
- Eldar
müəllim, telefonda dediniz, məndən nə istəyirsiniz?
Mən də sizin sualınıza sualla cavab verirəm: mətbuatdan
niyə uzaq gəzirsiniz?
- Yox, bu,
mətbuatdan uzaq gəzmək deyil. Yəni siz mənim
sözümü o mənada qəbul etməyin. Sadəcə, istəyirəm söhbət konkret
olsun, bilək ki, nə haqda danışacağıq. Başa düşürəm, Azərbaycanda ən
yaşlı rejissor mənəm, ona görə Azərbaycan
kinosunun bu günü, tarixi haqqında məhz mənimlə
söhbətləşmək istəyirsiniz. Amma bizim cavan, orta yaşlı rejissorlarımız da
var. Bəlkə kino haqqında onlar danışsa, daha
yaxşı olar? Yaşlı adamam, indi
sakitlik istəyirəm. Nizami deyir ki, «gələcəkdə
kim mənimlə maraqlanacaqsa, qoy əsərlərimi
oxusun. Mən hər əsərdəyəm, hər
cümlədəyəm». Sözsüz ki,
mən Nizami deyiləm (gülür). Demək istəyirəm,
mənimlə maraqlanan adam filmlərimə
baxsın, vəssalam.
- «Filmlərinizə
baxmışam» deməyim, artıq çıxar…
- Mən
heç bir filmimdə yalan danışmamışam. Heç
bir filmimdə! Hər birində özümdən
danışmışam. O filmlərdə mənim fikirlərim,
mənim arzularımdır. Ona görə yenə demək istəyirəm
— məni tanımaq istəyən adam
çəkdiyim filmlərə baxsın.
- Yalan
danışmaq deyəndə, nəyi nəzərdə
tutursunuz?
- Bəzi
adamlar indi sovet dövründən, keçmişdən gileylənirlər
ki, o vaxt beləydi-filan. Yaxşı, film
xoşuna gəlmirdisə, niyə çəkirdin? Niyə yazırdın? Mən
neftçilər haqqında film çəkəndə
inanmışam ki, bəli, məhz bizim neftçi qəhrəmanlarımız
dünyada ilk dəfə neft çıxarıblar. Amma kimsə deyəndə ki, bunu bolşeviklər
ediblər-filan, deyirəm ki, xeyr, bunu bakılılar ediblər.
Mən bəyənmədiyim, ruhuma, estetikama
uyğun olmayan filmləri qəbul etməmişəm, imza
atmamışam. Rejissor bütün ömrü
boyu bir film çəkir. Rejissorun filmindəki
fikirlər cəmiyyətin düşüncəsi ilə
üst-üstə düşməlidir.
- «Dərvişin qeydləri» filminin təqdimatındakı
çıxışınızda dediniz ki, film haqqında
danışmaq istəmirəm. Məncə, indi danışmaq olar:
son işiniz necə qarşılandı, reaksiyalar necədir?
- İndi də danışmaq istəmirəm. «Dərvişin
qeydləri»nə siz baxıbsınız və gərək mən
yox, siz danışasınız. O filmdə demək istəmişəm
ki, niyə biz parçalandıq, niyə bizi
parçaladılar? Bizim qarşımızda
Qarabağ kimi problemimiz var. Birləşib qələbə
çalandan sonra nəyinsə mübahisəsini edə bilərik.
İndi çək-çevirlərin,
mübahisələrin yeri deyil. «Dərvişin
qeydləri»ndə mənim demək istədiyim budur. Bəsdir, qardaş-qardaşla, qohum-qohumla mübarizə
aparır, qarşıdurma, narazılıq yaranır. O
ki qaldı reaksiyaya, dost-tanışın söhbətlərindən
başa düşdüm ki, onlar mənim nə demək istədiyimi
başa düşüblər. İstəyirəm,
sadə tamaşaçı da filmi görsün, nə demək
istədiyimi başa düşsün.
- Film
başa çatandan sonra tamaşaçılar arasında olan
söhbətdən başa düşdüm ki, kliplərindən
tanıdığımız Kənan M.M.-ə baş rollardan
birinin həvalə olunması birmənalı
qarşılanmayıb…
- Ola bilər.
Mən həmişə demişəm,
hamının xoşuna qızıl onluq gələr. Sənət əsəri hamının xoşuna gələ
bilməz. Tamaşaçı Kənanı
kliplərdən tanıyırsa, gərək ömrü boyu
kliplərdə çəkilsin? Onun
yaxşı siması var, ağıllı oğlandır və
hesab edirəm ki, Kənanı seçməkdə səhv etməmişəm.
«Nə gözəldir bu dünya» filminin
ssenarisini yazanda baş rol üçün Yaşar Nurini nəzərdə
tutmuşdum. Mənə
yaxınlaşdılar ki, Eldar müəllim, Yaşar daha
çox komik rollarda oynayıb, bu rolda çıxış edə
bilməyəcək. Amma mən qərarımda
qəti oldum və Yaşarı çəkdim. Bu sözü deyən adamlar yaxınlaşdılar
ki, biz Yaşarı təzədən kəşf etdik. Mənə elə gəlir ki, Kənan öz rolunun
öhdəsindən yaxşı gəldi və
qarşısına qoyulan vəzifəni yerinə yetirdi.
- «Dərvişin
qeydləri»nin maliyyəsi nə qədər
idi və tarixi film çəkməyə imkan verirdimi?
- Bu suala
cavab verməyəcəyəm. Qəzetlərdə
filmlərə ayrılan pulla bağlı yazılanda əsəbiləşirəm.
Başlayırlar yazmağa: filmə bu qədər pul
ayrılmışdı, görəsən, o pulun
hamısı filmə xərcləndimi? Gəlin,
filmdən danışaq. Bəli, tarixi film
baha başa gəlir. Neçəyə,
onu deməyəcəyəm. Lazım deyil.
Bilirsiniz, tamaşaçı filmə baxanda pul
haqqında düşünmür.
- Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi filmlər üçün ayrılan məbləği
açıqlayır və burda gizli heç nə yoxdur…
- Bu, Mədəniyyət
Nazirliyinin borcudur. Özləri bilər. Mən istəmirəm.
- Ssenarist
İlqar Fəhminin işinə müdaxiləniz çox olub?
Yəni demək istəyirəm, rejissor kimi əlavələriniz
nədən ibarət olub?
- Gəlin,
belə danışaq. Filmdə ssenari müəllifi
kimi hər ikimizin adı yazılıb. Bu
da o deməkdir ki, biz hər ikimiz ssenari müəllifiyik.
Mən deməyəcəyəm ki, ssenarinin
çoxunu mən yazmışdım, yoxsa İlqar. Xeyr!
Biz birgə işləmişik. Hə, mən İlqar Fəhmini dəvət etdim ki,
belə bir ssenari lazımdır, ideya bizim hansı səbəblərə
görə parçalanmağımız olmalıdır.
İlqar o dövrün tarixini, adət-ənənəsini
məndən yaxşı bilir. Ona görə
də köməkləşib müştərək ssenari
yazdıq.
- Sizin
çəkdiyiniz «Babək»in ssenarisini Ənvər Məmmədxanlı,
«Bir cənub şəhərində»ni Rüstəm İbrahimbəyov,
«Ən vacib müsahibə»ni Maqsud
İbrahimbəyov yazıb. Bu gün Azərbaycan
kinosunun problemi bəlkə peşəkar ssenarist
çatışmazlığıdır?
- Ssenarist
problemi həmişə olub. Mən İsa
Hüseynov, İsi Məlikzadə, Natiq Rəsulzadə, Ramiz Fətəliyevlə
işləmişəm. Hələ o vaxt
da ssenarist problemi vardı. Anar, Elçin o
vaxt cavan idilər, yazırdılar. Çox
heyf, son 20 ildə bu imzalar səviyyəsində ssenarist
yetişmədi. Nəinki yetişmədi,
heç yaxın gələn də olmadı. 70-ci illərdə «Azərbaycanfilm»in qızıl
vaxtları idi. Təsəvvür edin, Hüseyn Seyidzadə,
Həsən Seyidbəyli, Arif Babayev, Rasim Ocaqov, Şamil Mahmudbəyov
və s. Küçədə mənə
yaxınlaşırlar ki, Eldar müəllim, dünən
köhnə Azərbaycan filminə baxdım. Nə
gözəl idi, necə yaxşı filmlər çəkilirdi.
-
Adını çəkdiyiniz ssenaristlərə «yaxın
düşən olmadı» fikrini nəyə əsasən
deyirsiniz? Cavanları oxuyursunuzmu?
- Oxuyuram.
Amma kimləri oxuyursunuz, desəniz, ad çəkə
bilməyəcəyəm. Rus dilində nə
çap olunursa, çoxunu oxuyuram. Rejissor
kimi maraqlanıram ki, bəlkə maraqlı material, fikir var. Hələlik
heç nə yoxdur. Amma mən optimistəm.
İstedadlı uşaqlar var, onların işləri
maraqlıdır. Uğurlu filmlər də
çəkirlər. Mən fəxr edirəm
ki, tələbələrim telekanallarda işləyirlər.
Bəli, fəxr edirəm. Onlar
Azərbaycan kinosunu, televiziyasını çiyinlərində
saxlaya biləcəklər. Ümumiyyətlə,
kinonun ən böyük problemi kadr
çatışmazlığıdır. Və bir vacib
məsələ də var: istedad və ürək
çatışmazlığı. Boş
ürəklə heç nə çəkmək olmaz.
Rejissorun gərək ürəyi ağrısın, hər
filminə ürəyinin bir hissəsini versin. İndi bizdə
dəb düşüb: çəkiliş başa
çatmamış, deyir, filmi Kanna, Oskara göndərdim. Göndərməklə nə olur? Sənin filmini tamaşaçı necə qəbul
edəcək?
- Oskar və
Kanna göndərilən filmlərin aqibəti necə olur?
-
Heç nə! (Gülür) Heç nə! Siz
bunu yaxşı bilirsiniz axı. İştirak
etmək yaxşıdır, əlbəttə. Mən beynəlxalq festivallarda Azərbaycan
bayrağını görəndə fəxr edirəm. Amma yenə deyirəm, əsas odur ki, sənin
qonşun filmi necə qəbul edir?
-
«Heç nə»nin səbəbi nədir?
- O filmlər
heç nominasiyaya da düşmürlər. O boyda
Rusiyanın bir filmi də bu il nominasiyaya
düşmədi. Heç 15 filmin siyahısında da
olmadı.
- Deməli,
bizim filmlərin keyfiyyəti buna imkan vermir…
- Bəli,
əsas filmin keyfiyyət məsələsidir. Bizim
filmlər hələlik Oskar və Kann səviyyəsində
deyillər.
- «Bizim filmlər hələlik o səviyyədə
deyil» fikrindən Eldar Quliyevin də filmlərinə pay
düşür?
- Mən
də gərək öz yerimi bilim. Məsələn, Kanna
göndərə bilərəm, ya yox?! İstəmirəm
elə-belə göndərim. Bilsəm ki,
hə, düşə bilər, bu başqa məsələ.
- Belə
anlaşılır ki, Eldar Quliyev rejissor kimi özünə
arxayın deyil?
- Məsələn,
mən «Girov» filmini Karlovı-Varı festivalına göndərdim.
Daha sonra Qahirədə, Tehranda nümayiş
olundu. Heç bir mükafat qazanmadı.
Amma Polşa bu filmi aldı, premyerasını
keçirdilər. Mənim
üçün bu çox vacibdir.
- «Dərvişin
qeydləri»ni beynəlxalq festivallara
göndərə bilərsiniz?
- Kanna
yox! (Gülür) Həm də bilirsiniz, Fransada
ermənilər çoxdur də. Onların
lobbiləri güclüdür. Hələlik
Azərbaycan filmi nə olur-olsun, Kannda yer tutması çox
çətindir. Əlbəttə, mən
filmlərimi göndərmək istəyirəm, amma baxır,
harada bunu qəbul edərlər.
- Yavər Rzayevin «İlahi məxluq» filmindəki erotik səhnə mətbuatda müzakirə olundu. Bəziləri bu səhnələrdən qıcıqlandılar. Belə səhnəni ilk dəfə «Babək» filmində siz çəkmisiniz. O vaxt necə qarşılandı?
- Yavər Rzayevin filminə baxmamışam. Ona görə orda hansı səhnə var, necə çəkilib — bu haqda heç nə deyə bilmərəm. O ki qaldı «Babək» filminə, bəli, bunu ilk dəfə mən çəkdim və çox normal qarşılandı. O səhnə kiçik bir səhnədir. Heç kim bir kəlmə heç nə demədi. Nə kino xadimlərindən, nə tamaşaçılardan. Çox normal qarşılandı.
- Azərbaycanda kino siyasətini Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi həyata keçirir. Bu siyasəti necə qiymətləndirirsiniz? Demək istəyirəm, əlavəniz, məsləhətiniz nə ola bilər?
-
Prezidentin sərəncamı ilə kinostudiya təmir olunacaq. Fransızlarla hazırda danışıq
aparılır. Onda kinostudiya çox
müasir olacaq. Mən həmişə
demişəm, Amerikada avtomobil istehsal etməmişdən əvvəl
yol çəkdilər. Kino
üçün də birinci kinoteatr olmalıdır. Çox heyf, bu boyda ölkədə bir dənə
kinoteatr var. Mən bunu nazirlikdə də deyirəm. Rayonlarda yeni kinoteatrlar tikilməlidir.
- Son illərdə
kinoya ayrılan vəsait artırılıb. Amma
tamaşaçı hələ də fikirləşir ki, bizdə
yeni filmlər çəkilmir…
- Tamaşaçı yeni filmləri görmür axı. Haradan görsün? Cavanların filmlərindən heç kimin xəbəri yoxdur. Çəkdiyimiz filmlər göstərilmir, hamısı gedir fonda. Deyəcəksiniz, niyə televiziyalar yeni filmləri göstərmir. Bu qanundur ki, film çəkiləndən iki il sonra televiziyalara çıxa bilər. Film gərək öz pulunu çıxarsın. Telekanallar düz edib yeni filmləri göstərmirlər.
- Azərbaycan
kinosunun senzura və maliyyə problemi varmı?
- Senzura
yoxdur. Mən heç vaxt eşitməmişəm
ki, kiminsə filmi ideoloji senzuraya məruz qalsın. Kiminsə ssenarisi zəif olduğuna görə qəbul
edilmirsə, o, ideoloji senzura məsələsini bəhanə
edə bilər. O ki qaldı maliyyə məsələsinə,
maliyyə həmişə az olub. İstərdim aktyorlarımız,
rejissorlarımız 100 minlərlə qonorar alsınlar.
Yəni pul həmişə az olacaq. 90-cı illərin əvvəlində biz kino çəkməyə
qəpik tapmırdıq. Amma indi vəziyyət
tamam başqa cürdür. O başqa məsələ
ki, kino və teatr aktyorlarının maaşları azdır,
dolana bilmirlər. Məsələn, aktyor
yazıq indi aldığı maaşla Hamleti necə oynaya bilər?
Rejissorun maaşı nazirlikdə
çalışan çinovnikin maaşından azdır.
Bu belə olmamalıdır.
- Cavan
rejissorlar arasında bir fikir formalaşıb ki, müasir həyatla
bağlı çəkilən filmlər mütləq
xoşbəxt sonluqla bitməlidir…
- Məsələn,
«Dolu» filmi xoşbəxt sonluqla bitir? Amerika 30-cu
illərdə çəkdiyi bütün filmləri xoşbəxt
sonluqla bitirirdi. Ölkədə aclıq
idi, insanları ruh düşkünlüyündən
qoruyurdular, inamlarını itirməyə qoymurdular. Bu o vaxt idi ki, ölkədə aclıq, yoxsulluq idi.
Kino inam yaratmalıdır. Ümumiyyətlə,
sənət gərək gələcəyə ümid, sevgi,
inam yaratsın. Taqor deyir ki, dünyaya gələn
hər uşaq inanır ki, Allah bizdən üzünü
çevirməyib.
- Telefonda
dediniz, yeni kino ittifaqı haqqında suallara cavab verməyəcəyəm.
Səbəb nədir?
-
Bütün suallarınıza Şəfiqə Məmmədovadan
cavab istəyin. Mən bu haqda
danışmayacağam. İngilislər demiş, no
comment!
-
Kinematoqrafçılar İttifaqı yeni yarananda siz də
oranın üzvü oldunuz…
- O
ittifaqa mən 2000-ci ildən gedib-gəlmirdim. Ona
görə heç nədən xəbərim yoxdur.
Xalq Cəbhəsi.-
2013.- 6 sentyabr.- S.10.